Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Kombine fren iptal edilir mi ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Şubat 2019
    Motosikleti
    Honda Cb 125 F
    Ben haftaya motor alıcagım ve motor kombine fren sistemli ama ben bunu iptal etmek istiyorum kontrolsüz güç güç değildir bu iptal edilebiliyor mu ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    27 Kasım 2018
    Motosikleti
    Mondial Rx1i Evo
    İptalin sebebi nedir ?

  3. #3

    Üyelik
    11 Şubat 2019
    Motosikleti
    Honda Cb 125 F
    Alıntı mabet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İptalin sebebi nedir ?
    Orada da belirttim kontrolsüz güç güç değildir benim elimin hissiyatı önemli bunun yağmuru var kumlu topraklı yolu v.s var

  4. #4

    Üyelik
    27 Kasım 2018
    Motosikleti
    Mondial Rx1i Evo
    CBS nin amacı sadece öne veya arkaya değil de freni orantılı bir şekilde dağıtmaktır. Yani ABS kadar olmasa da bi nebze ön ve arka frenin kitlenmesini engellemek(asıl amacı bu olmasa da); freni ön ve arkaya dağıtmaktır. Motoru aldıktan sonra bir süre kullanın, artık rahatsız olursanız yetkili serviste iptal edebileceğinizi düşünüyorum. Eğer öyle bir uygulama olursa aynı zamanda garantiden çıkacağını da düşünüyorum. Bu motoru tasarlayan mühendisler bi işe yaramayacaksa neden koysun şu sistemi ?
    bursalıali bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Kendi şahsıma bende CBS'yi sevmiyorum. Bana göre en iyi kontrolü ben sağlıyorum. Karşıyım, iptal edilmesi benim için baya önemli bir mevzudur.

  6. #6

    Üyelik
    27 Kasım 2018
    Motosikleti
    Mondial Rx1i Evo
    Deneyimli kullanıcılar için kafa karıştırıcı olabilir ama amatör kullanıcılar için daha güvenli bir frenleme sağlayabilir. CBS yazılımdan ibaret olduğu için iptal edelim derken beyine hasar verebilirsiniz. Şehir içinde kolaylık sağladığı için şahsen ABS sistemi yoksa CBS gerekli diye düşünüyorum.
    bursalıali bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    11 Şubat 2019
    Motosikleti
    Honda Cb 125 F
    Alıntı mabet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBS nin amacı sadece öne veya arkaya değil de freni orantılı bir şekilde dağıtmaktır. Yani ABS kadar olmasa da bi nebze ön ve arka frenin kitlenmesini engellemek(asıl amacı bu olmasa da); freni ön ve arkaya dağıtmaktır. Motoru aldıktan sonra bir süre kullanın, artık rahatsız olursanız yetkili serviste iptal edebileceğinizi düşünüyorum. Eğer öyle bir uygulama olursa aynı zamanda garantiden çıkacağını da düşünüyorum. Bu motoru tasarlayan mühendisler bi işe yaramayacaksa neden koysun şu sistemi ?
    Araştırınca çoğu kişi de şikayetçi bundan ötürü düşmeler v.s yaşanmış

  8. #8

    Üyelik
    27 Kasım 2018
    Motosikleti
    Mondial Rx1i Evo
    Alıntı Fatihbey55 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Araştırınca çoğu kişi de şikayetçi bundan ötürü düşmeler v.s yaşanmış
    Düşmelerin çoğunluğu her ABS'siz motorda olduğu gibi yağmurda gerçekleşmiştir. CBS de bir ABS değil sonuçta. Tek amaç freni ön-arka dağıtmak ve dengeli bir şekilde frenleme sağlamak. Ayrıca düşmelerin sebebi ön-arka beraber panik halinde sertçe sıkıp sistemin kafasını karıştırmak olabilir. Ona bakılırsa CBS-ABS'siz motor düşmüyor mu ?
    bursalıali bunu beğendi.

  9. #9
    oznkrçm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RAMZEY 100-YBR 250-CBR 250-CBF 600-VFR 800
    Hem Abs hem Cbs olan bir motora sahibim. Şahsen memnunum.

    Cbs nasıl bir problem yaratabilir, fren hassasiyetinde nasıl bir engel yaratabilir anlamadım?
    bursalıali bunu beğendi.

  10. #10
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Ben özellikle CBS'li makina aldım.

    İyi bir karar verdiğimi düşünüyorum.
    Bildiğim kadarıyla CBS de ECU işlev görmüyor. Olay tamamen mekanik çalışıyor.

  11. #11
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    CBS'te yanlis bilmiyorsam her sey mekanik. Kaliperdeki piston sayisina gore, on freni sIkIldIginda arkadaki kalipere de sivi gidiyor ve vice versa.
    Denemesi bedava, on kaliperi sokun, arka freni sIkIn, kaliperdeki pistonlardan birinin daha az sIktIgIni goreceksiniz, iste o CBS. Piston sayiniz 1 ise bunu goremezsiniz, 1 pistonlu olan var mi bilmiyorum tabii. Ben kendi scooterimda gordugum sekilde anlattim
    birbilent bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    27 Kasım 2018
    Motosikleti
    Mondial Rx1i Evo
    Dağıtım belirli bir oranda olduğu için, (markanın arge takımının belirlediği oran %32 vb.) CBS'nin yazılımdan ibaret olduğunu biliyordum. Eğer mekanikse yanlış bilgilendirme için özür diliyorum.

  13. #13
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Benim motorda arka frene basınca çok az miktarda ön freni sıkıyor.
    Sadece ön fren sıkınca atka fren devreye girmiyor

  14. #14
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Merhabalar,
    linkdeki videoda honda'da cbs nasıl çalıştığını ingilizce animasyonla izah ediliyor.
    https://youtu.be/KbXRzLioXdg
    "Arka fren pedalı tam basılmadımı, yani hidrolikde belli bir basınca kadar sade arka teker frenleniyor. Arka fren pedalı tam basıldımı, ön frene bağlı bir hidrolik hortuma eklenmiş valve açılïyor ve arka fren pedalım tam basılmasıyla ön frendeki 3 kaliper pistonundan sade 1'i devreye girerek ön tekeri frenler. Arka pedalda tam frenleme devam ederse, arka frene giden hidrolik hortuma eklenmiş PCV (Presure Control Valve) Basınc Kontrol Valvı'nda basınç valvı tam açïlır ve arka tekerde frenleme gücü azalarak, arka tekerin kilitlenmesi engellenir.” diyor.
    İyi güzelde, bu motorda frenleyebilen bir motor birde sürücü var. Böyle sistemle donanımlı motosikletler ayrıca deneyip alışmak gerek, dimi. Böyle motosiklet kullanan normal motora değişincede zorluk çekebilir. Bilmiyorum yani.
    ABS diyorum. Hele iki teker için, olmazsa olmazlardan. Selanlarla...
    gurcanozturk bunu beğendi.

  15. #15
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Lastik dandik ise cbs sorun çıkarma ihtimali yüksek.

    Şöyle ki pcx ile giderken yağmurlu havada dönerken 20 yada 25km hızla giderken arka frene dokunmam ile ön tekerin anlık kitlenip beni yere zıbammm yapıştırması bir oldu.

    BMW'nin de benzer bir aptalca sistemi var. Servo frenli modelleri sakın ama sakın benden uzak dursun.
    cenkito bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    11 Şubat 2019
    Motosikleti
    Honda Cb 125 F
    Alıntı Volkan76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,
    linkdeki videoda honda'da cbs nasıl çalıştığını ingilizce animasyonla izah ediliyor.
    https://youtu.be/KbXRzLioXdg
    "Arka fren pedalı tam basılmadımı, yani hidrolikde belli bir basınca kadar sade arka teker frenleniyor. Arka fren pedalı tam basıldımı, ön frene bağlı bir hidrolik hortuma eklenmiş valve açılïyor ve arka fren pedalım tam basılmasıyla ön frendeki 3 kaliper pistonundan sade 1'i devreye girerek ön tekeri frenler. Arka pedalda tam frenleme devam ederse, arka frene giden hidrolik hortuma eklenmiş PCV (Presure Control Valve) Basınc Kontrol Valvı'nda basınç valvı tam açïlır ve arka tekerde frenleme gücü azalarak, arka tekerin kilitlenmesi engellenir.” diyor.
    İyi güzelde, bu motorda frenleyebilen bir motor birde sürücü var. Böyle sistemle donanımlı motosikletler ayrıca deneyip alışmak gerek, dimi. Böyle motosiklet kullanan normal motora değişincede zorluk çekebilir. Bilmiyorum yani.
    ABS diyorum. Hele iki teker için, olmazsa olmazlardan. Selanlarla...
    Eğer belirli bir noktadan sonra oluyorsa ozaman işe yarar diyebiliriz...

  17. #17
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Öyle diyor, yani on noktayı iyi bilmek gerek ve o noktayı geçtikten sonra ön frene alışık fren yükünede dikkat etmek gerek, hele ön frende ABS yoksa.
    Alıntı Fatihbey55 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer belirli bir noktadan sonra oluyorsa ozaman işe yarar diyebiliriz...

  18. #18

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    Ön freni sıkınca arkayı sıkmasında bir şey yok da eğer arkayı sıkınca önüde sıkıyorsa büyük bir problem yaratabilir. Virajlarda arka frene minnak minnak dokunulur sonuçta..

  19. #19
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı SlimeDont adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön freni sıkınca arkayı sıkmasında bir şey yok da eğer arkayı sıkınca önüde sıkıyorsa büyük bir problem yaratabilir. Virajlarda arka frene minnak minnak dokunulur sonuçta..
    Arka frene yaptığınız küçük dokunuşlarda ön devreye girmiyor. Belli bir yeri var o noktayı geçince ön devreye giriyor.

    En azından BN125 te böyle
    Volkan76 ve SlimeDont bunu beğendiler.

  20. #20
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Bi servise sormakta fayda var, mekanik bişeyse söktür kafa rahat olur..Ya da söktür demeyeyim de ben olsam söktürmeyi düşünürdüm olsun..

    Şimdi virajda arkayı sıktın, yok valfi açtı açmadı, veya ya ön de sıkılırsa ne olur diyerek motosiklet kullanmak zor olur. Varsayalim önu az sıktı bu durumda aksilik bi de sulama yapılmış olsun yollarımız malum, o yol az sıkmaya cok sikmaya ne kadar bakacak..Ayrıca hem cbs hem manuel olarak biz sıktigimizda nasıl kullanılıyor falan...
    Traction control, abs, modlar falan ok çok guzel fakat cbs ne yahu;)Kombine fren yapmak aman aman zor bişey değil ki, kaldi ki birde viraj tedirginliği falan, bana cbs motosiklet verseler açıkçası biraz tedirgin olurum içime sinmedi pek, ilerde fikrim değişir mi bilmiyorum..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)