Genel (Selamlaşma, çanta ve demiri, lastik, hırsızlık önleme vs)
-
Herkese selam. Kısmet olursa en kısa süre içerisinde aranıza katılmak istiyorum. Size bir kaç sorum olacak, yardımcı olursanız sevinirim.
Motosikleti ulaşım aracı olarak kullanmak istiyorum. Seyahat endurolarına hastayım. Trafik sorunundan kurtulmak, nispeten daha az yakıt tüketimi, park sorunundan kurtulmak gibi sebeplerden ötürü yaz - kış motosiklet kullanmak istiyorum. Hayalim NC750X. Yüzbinlerce km. otomobil tecrübem ve 10.000km civarı motosiklet tecrübem var. Sakin bir kullanıcıyım. Tecrübem dahilinde kaza ve düşme yaşamadım. Yatmadan dönerim, ıslak yerde gaz açmam vs. Ama kendi motorum için sormak istediklerim var.
- Motora çanta takabilmek için motor çantasından ayrı olarak çanta demiri SİPARİŞİ mi gerekli?
- Bu çanta demirleri motora özel mi oluyor?
- Bu çanta demirleri tüm çantalar ile uyumlu mu?
- GP Kompozit diye yerli bir marka var motor demiri ve deflektör için. Fiyatlar epey uygun. GP Kompozit'i çanta demirleri, orta sehpa, rüzgar deflektörü için seçeceğim. Anlas'ı lastikler, 4Riders'ı da genel sürücü ekipmanları için seçeceğim. Başka marka tavsiyeniz var mı F/P olarak?
- 3lü çanta seti bir seyahat endurosunu mükemmel hale getiriyor benim gözümde. F/P oranı yüksek çanta markası tavsiyeniz nedir?
- Motorun sol çantasında daima zincir temizlik spreyi ve zinciri temizlemek için üstübü, zincir yağlama spreyi, lastik tamir köpüğü, çalınma önleyici zincir, yağmurluk ve yedek motor yağı saklamayı düşünüyorum. Tavsiye ettiğiniz markalar nelerdir? Zinciri kaç km.de bir temizlemek ve kaç km. de bir yağlamak ideal? Benim bildiğim 500km'de bir yağlamak, 1000km'de bir de temizlemek gerekiyor. 400ml'lik zincir temizleyici ve zincir yağı kaç defa kullanılabilir tahmini olarak? Arka ve sağ çanta da kendi eşyalarım için diye planlıyorum.
- Motosikletin çalınmasını önlemek için ne yapmalı? Kasko yaptıracağım kesinlikle. Kalınlarından zincir de alıp elimden geldiği kadar şasiden aydınlatma direğine falan bağlayacağım ama çalınmaması için ek olarak ne yapmalı?
En kısa süre içerisinde aranıza katılmak istiyorum. Katıldıktan sonra ben de forumdaki arkadaşlara bilgi ve yardım için elimden geleni yapmaya çalışırım ama sizin yanınızda pek bilgim olmadığı için, insanları yanlış yönlendirmemek adına pek cevap vermek istemiyorum.
Reklamlar
-
sertacaygun adlı üyeden alıntı
Herkese selam. Kısmet olursa en kısa süre içerisinde aranıza katılmak istiyorum. Size bir kaç sorum olacak, yardımcı olursanız sevinirim.
Motosikleti ulaşım aracı olarak kullanmak istiyorum. Seyahat endurolarına hastayım. Trafik sorunundan kurtulmak, nispeten daha az yakıt tüketimi, park sorunundan kurtulmak gibi sebeplerden ötürü
yaz - kış motosiklet kullanmak istiyorum. Hayalim NC750X. Yüzbinlerce km. otomobil tecrübem ve 10.000km civarı motosiklet tecrübem var. Sakin bir kullanıcıyım. Tecrübem dahilinde kaza ve düşme yaşamadım. Yatmadan dönerim, ıslak yerde gaz açmam vs. Ama kendi motorum için sormak istediklerim var.
- Motora çanta takabilmek için motor çantasından ayrı olarak çanta demiri SİPARİŞİ mi gerekli?
- Bu çanta demirleri motora özel mi oluyor?
- Bu çanta demirleri tüm çantalar ile uyumlu mu?
- GP Kompozit diye yerli bir marka var motor demiri ve deflektör için. Fiyatlar epey uygun. GP Kompozit'i çanta demirleri, orta sehpa, rüzgar deflektörü için seçeceğim. Anlas'ı lastikler, 4Riders'ı da genel sürücü ekipmanları için seçeceğim. Başka marka tavsiyeniz var mı F/P olarak?
- 3lü çanta seti bir seyahat endurosunu mükemmel hale getiriyor benim gözümde. F/P oranı yüksek çanta markası tavsiyeniz nedir?
- Motorun sol çantasında daima zincir temizlik spreyi ve zinciri temizlemek için üstübü, zincir yağlama spreyi, lastik tamir köpüğü, çalınma önleyici zincir, yağmurluk ve yedek motor yağı saklamayı düşünüyorum. Tavsiye ettiğiniz markalar nelerdir? Zinciri kaç km.de bir temizlemek ve kaç km. de bir yağlamak ideal? Benim bildiğim 500km'de bir yağlamak, 1000km'de bir de temizlemek gerekiyor. 400ml'lik zincir temizleyici ve zincir yağı kaç defa kullanılabilir tahmini olarak? Arka ve sağ çanta da kendi eşyalarım için diye planlıyorum.
- Motosikletin çalınmasını önlemek için ne yapmalı? Kasko yaptıracağım kesinlikle. Kalınlarından zincir de alıp elimden geldiği kadar şasiden aydınlatma direğine falan bağlayacağım ama çalınmaması için ek olarak ne yapmalı?
En kısa süre içerisinde aranıza katılmak istiyorum. Katıldıktan sonra ben de forumdaki arkadaşlara bilgi ve yardım için elimden geleni yapmaya çalışırım ama sizin yanınızda pek bilgim olmadığı için, insanları yanlış yönlendirmemek adına pek cevap vermek istemiyorum.
1- Evet motosiklete çanta takmak için "çanta demiri" de almanız gerekiyor.
2- Çanta demirleri motorlara özel olur. Aynı modelin farklı yıllarında bile uyumsuzluk olabilir. Çanta demiri motosiklete özeldir. Bu yüzden başka bir motosiklete uygun olan çanta demiri sizinkinde bir işe yaramaz.
3- Çanta demirleri kısmen tüm çantalarla uyumlu. Kısmen diyorum çünkü bazı çanta demirleri sadece çantaya özel oluyor. Ama bu konuda pek endişe etme. "Bir çantaya uyumlu" olan çanta demirlerine bile çok kolay işlemlerle yeni aldığın çantayı takabilirsin. Bundan pek endişelenme. Vida yerleri bir şekilde tutuyor.
4- Burda yazdığınız tüm markalar mantıklı. Anlas iyidir, 4riders f/p olarak iyidir, GP kompozit de güzeldir.
5- Üçlü çanta setini illa ki hazır "givi, shad" vs. almak zorunda değilsiniz. Alüminyum çanta yapan çok kişi var Türkiye'de gayet uygun fiyatlara. Örneğin: TRS çanta, İRF motor, Trexes vs. Çantaların farklı tipleri var. Alüminyum veya sert plastik çantalar kullanmanı öneririm. Alüminyum yan çantalar, plastik yan çantalara göre daha çok saklama alanı sunarlar.
6- Şehiriçinde üçlü çantayla gezmen pek pratik olmaz ama soruna cevap vermek gerekirse; zinciriniz uzun ömürlü olsun isterseniz 300 kmyi geçirmeyin zincir yağlamada. temizleme 1000 km iyidir. lâkin ben her zincir yağlamada detaylı zincir temizliği yaparım cidden ömrünü uzatıyor zincirin. 300-500 km çok sorun olmaz. Motul C4 ve C5 i tavsiye ederim. Temizlik konusunda zincir temizleyici almak yerine balata spreyi ve gaz yağı alabilirsiniz. Balata spreyi en iyisidir ve en uygunudur. Zincir temizleme spreylerinin isimlerine aldanmayın.
7- Öncelikle kesinlikle kasko yaptır. Kasko yaptırırken motosikletinin yan çantalarını, aksesuarlarını falan da eklettir ki çalınma veya kaza durumunda geri o aksesuarlar da sana ödenebilsin. Çalınmalar genelde "5 dk markete girdim çıktım motor yoktu." şeklinde sebeplerden oluyor. Buna dikkat edin. Çalınmaması için, kaliteli bir zincir(ABUS) yine kaliteli bir disk kilidi ve çalındıktan sonra takip için mototakip gibi ürünler kullanmanızı öneririm.
Motosikletiniz için şimdiden sizi tebrik ederim, kazasız belasız sürüşler dilerim.
-
Mersin İl Temsilcisi
-
Anlasın off road harici lastikleri pek iyi değiller
-
Üçlü çantayla şehir içinde pek rahat edemezsiniz.
Kaliteli zinciri yanında taşımak baya zor bir durum.Yan çantada taşımak motorun dengesini bozar.
-
Hocam ilgin için, vakit ayırdığın için, her şeye cevap verdiğin için çok teşekkür ederim. Her şey senin için güzel olsun.
5'teki tavsiyelerini araştıracağım.
6 için cevap vermek gerekirse, motoru ben otomobil yerine, yaz kış kullanacağım. Yan çantalar ihtiyaç dahilinde, uzun yolda vs. sürekli takılacak. Ama tavsiyene kulak asarak, motosiklet bakım ekipmanlarımı arka çantaya koymanın mantıklı olduğunu düşündüm. Zincir temizliği için keroseni, yani gaz yağını çok duydum. En ekonomik çözüm de o sanırım ama tedarik konusunda, uygulama konusunda sıkıntı çekeceğim için elemiştim. Balata spreyini hiç duymadım. Ama mantıklı da gelmedi değil, teşekkür ederim. O halde 500km'de bir yağlama, 1000km'de bir de temizlik+yağlama yapmak yeterli olacak gibi. Doğru mu? Bir de sanırım gaz pedalına yüklenmeden, hafif gaza basarak kullanmak zincir ömrünü ciddi anlamda uzatıyor diye duymuştum. Otomobilde de gaz pedalına yüklenmektense vites küçültüp düşük gaz açısıyla tırmanmak daha ekonomik olduğu gibi.
7'ye gelecek olursak da, çantaları kaskoya işletme fikri için de zincir markası için teşekkür ederim.
Tekrardan her şey gönlünce olsun. Kazasız sürüşler dilerim size de.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:58 ----------
yürekçe adlı üyeden alıntı
Hangi ildesiniz?
Ankara'dayım hocam. Ama motosikletle uzun yol yapmayı da istiyorum.
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Anlasın off road harici lastikleri pek iyi değiller
Tavsiyeleriniz neler? Off-road çok yapılmayacak çıtır arazi haricinde.
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Üçlü çantayla şehir içinde pek rahat edemezsiniz.
Kaliteli zinciri yanında taşımak baya zor bir durum.Yan çantada taşımak motorun dengesini bozar.
Tavsiyene uyacağım hocam. Mantıklı. Yedek motor yağı, zincir bakımı ekipmanları, zincir yağı, güvenlik zinciri vs. derken sola epey ağırlık yapacak. Hatta uzun yolda yedek benzin de mantık gelmiyor değil.
-
Çıtır arazide ve asfaltta NC750X için Michelin Anakee 3 tavsiye edebilirim kullanmadım,fakat bu lastiği bir araştırın.
-
Merhabalar. Herşeyin hayırlısı olsun.
İlk yorumda @mamba09 Batuhan bey ihtiyaçlarınıza ve sizin tercihlerinize güzel bir cevap yazmış değer katmış.
Motosiklet hergün kullanıldığında seçtiğiniz modele göre işleri kolaylaştıradabilir hepten zorlaştıradabilir, buna göre hergün şehir içinde kullanım ile tam dolu bir enduro motor sizi yoracaktır diye düşünüyorum.
Çanta konusunda her marka motosikletin orjinal ürünlerinde sökme takma konusunda pratik çanta ve takımları mevcut ancak fiyatları çok olduğundan alternatiflere bakılıyor, tercihler içerisinde shad çanta takımı da güzel seçenek olabilir.
Ek olarak nc modellerinde ikinci el çanta takımlarını satan bazen çıkıyor daha uygun alınabilir.
Kıyafetler bütçe doğrultusunda daha çok seçiliyor, giyilmesi çıkarılması yada gidilen yerde değiştirilmesi durumlarında kolaylık sağlayan modeller var örneğin yandan fermuarı açarak çıkarılan pantalonlar var yada dizlikleri kolayca çıkarılan kot pantalonlar var.
Motosikleti hergün araç olarak kullanmak hava şartları değiştiğinde değişen kıyafet demek bu nedenle çok katmanlı kıyafetler tercih edilebilir mevsime göre iç astarlar çıkarılarak hava durumuna uygun hale gelecek şekilde alternatifleri değerlendirmek ekonomik olabilir.
Bu arada yağışlar için yağmurluk ihtiyacı km uzunluğuna göre gerekli olabilir.
Hayırlı hayatlar dilerim.
-
Gereklo hersey aciklanmis. Sadece direk nc ile baslamaniz yerine, illa aslinda dual sport dediğimiz yada road enduro diye tabir edilen motorlar ile devam edeceksiniz: mondialin rx3 u ile yada bir pulsar alip cok az modifiye ile (canta seti uzun cam ve duz gidon) kullanabilirsiniz.
Motosiklette ben dusmem diye birsey yok bence. Fazla bir tecrübe olmadan yukaek hacim tehlikeli yani bir risk.
-
02 Aralık 2019, 12:24
#10
sharkspeedr2 adlı üyeden alıntı
Çıtır arazide ve asfaltta NC750X için Michelin Anakee 3 tavsiye edebilirim kullanmadım,fakat bu lastiği bir araştırın.
Araştırayım hocam.
erkanzdemir adlı üyeden alıntı
Merhabalar. Herşeyin hayırlısı olsun.
İlk yorumda @mamba09 Batuhan bey ihtiyaçlarınıza ve sizin tercihlerinize güzel bir cevap yazmış değer katmış.
Motosiklet hergün kullanıldığında seçtiğiniz modele göre işleri kolaylaştıradabilir hepten zorlaştıradabilir, buna göre hergün şehir içinde kullanım ile tam dolu bir enduro motor sizi yoracaktır diye düşünüyorum.
Çanta konusunda her marka motosikletin orjinal ürünlerinde sökme takma konusunda pratik çanta ve takımları mevcut ancak fiyatları çok olduğundan alternatiflere bakılıyor, tercihler içerisinde shad çanta takımı da güzel seçenek olabilir.
Ek olarak nc modellerinde ikinci el çanta takımlarını satan bazen çıkıyor daha uygun alınabilir.
Kıyafetler bütçe doğrultusunda daha çok seçiliyor, giyilmesi çıkarılması yada gidilen yerde değiştirilmesi durumlarında kolaylık sağlayan modeller var örneğin yandan fermuarı açarak çıkarılan pantalonlar var yada dizlikleri kolayca çıkarılan kot pantalonlar var.
Motosikleti hergün araç olarak kullanmak hava şartları değiştiğinde değişen kıyafet demek bu nedenle çok katmanlı kıyafetler tercih edilebilir mevsime göre iç astarlar çıkarılarak hava durumuna uygun hale gelecek şekilde alternatifleri değerlendirmek ekonomik olabilir.
Bu arada yağışlar için yağmurluk ihtiyacı km uzunluğuna göre gerekli olabilir.
Hayırlı hayatlar dilerim.
Teşekkür ederim. Ben de size dilerim.
EUOGLU adlı üyeden alıntı
Gereklo hersey aciklanmis. Sadece direk nc ile baslamaniz yerine, illa aslinda dual sport dediğimiz yada road enduro diye tabir edilen motorlar ile devam edeceksiniz: mondialin rx3 u ile yada bir pulsar alip cok az modifiye ile (canta seti uzun cam ve duz gidon) kullanabilirsiniz.
Motosiklette ben dusmem diye birsey yok bence. Fazla bir tecrübe olmadan yukaek hacim tehlikeli yani bir risk.
Hocam 2 sene önce sürücü kursunda A sınıfı almaya gittiğimde 125, 180cc(emin değilim) ve MT-07 kullandım. MT-07'yi tehlikeli değil, daha rahat ve daha güvenli buldum açıkçası. Öncesinde de motosiklet kullandım. Sürücü belgesinden sonra da çok kullandım. Ben de zaten "kaza yapmayacağım" demiyorum. Kaza olacağının farkındayım ama bahsettiğim üzere sakin bir kullanıcıyım. Yatmadan dönerim, stabil hale gelmeden ön freni sıkmam vs. ama dediğim gibi, kaza olmayacak diye bir şey yok. Sürücü kursundaki hocamın bir lafı da "100'lükle başlayıp da 1000'liğe devam etmek bana mantıksız geliyor. 100'lük bir makina da insanı öldürebilir ama 1000'liği 100'lük gibi de kullanabilirsin fakat teknoloji ve makinanın sürüşü çok daha rahattır" diye. Hakikaten de MT-07 bana diğerlerin rahat ve güvenilir gelmişti.
Bu arada, bu akşam askere gidiyorum. 20 gün boyunca cevap veremiyeceğim ama başlığı takip ediyorum. Herkesin ilgisine ve emeğine teşekkür ederim. Görüşmek üzere.
-
02 Aralık 2019, 14:15
#11
sertacaygun adlı üyeden alıntı
Araştırayım hocam.
Teşekkür ederim. Ben de size dilerim.
Hocam 2 sene önce sürücü kursunda A sınıfı almaya gittiğimde 125, 180cc(emin değilim) ve MT-07 kullandım. MT-07'yi tehlikeli değil, daha rahat ve daha güvenli buldum açıkçası. Öncesinde de motosiklet kullandım. Sürücü belgesinden sonra da çok kullandım. Ben de zaten "kaza yapmayacağım" demiyorum. Kaza olacağının farkındayım ama bahsettiğim üzere sakin bir kullanıcıyım. Yatmadan dönerim, stabil hale gelmeden ön freni sıkmam vs. ama dediğim gibi, kaza olmayacak diye bir şey yok. Sürücü kursundaki hocamın bir lafı da "100'lükle başlayıp da 1000'liğe devam etmek bana mantıksız geliyor. 100'lük bir makina da insanı öldürebilir ama 1000'liği 100'lük gibi de kullanabilirsin fakat teknoloji ve makinanın sürüşü çok daha rahattır" diye. Hakikaten de MT-07 bana diğerlerin rahat ve güvenilir gelmişti.
Bu arada, bu akşam askere gidiyorum. 20 gün boyunca cevap veremiyeceğim ama başlığı takip ediyorum. Herkesin ilgisine ve emeğine teşekkür ederim. Görüşmek üzere.
bencede çekiş kontrolü, sürüş modları olan, iyi bir fren sistemine ve iyi süspansiyonlara sahip yüksek hacimli absli teknolojik bir motosiklet her türlü küçük cc motordan daha güvenlidir. Teknolojinin dibine vuran Ducati ve ktm bahsetmeye gerek yok. Ducati kısmında motorun ne kadar tekere geleceği bile ayarlanabiliyor. Tabi birde işin kara düzen motosiklet kısmı var. Özellikle eski model ABS bile olmayan yüksek hacim ssler. Zamanında bende kullandım ama deli cesaretiymiş absli motosiklet kullandıktan sonra bir daha abssiz bakmıyorsunuz bile.
Nc yüksek hacimde olsa altı üstü 55bg. sakin kullanıcıya hitap eden sakin bir motosiklet sıkıntı yaşayacağınızı düşünmüyorum.
Lastik konusunda ise önümüz kış şartlarında anlas winter grip bolca övülüyor nc ile YouTube da testi de mevcut. Lastik konusunda paraya acımayın motosiklette lastik herşeydir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler