Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

9500 devir fazla mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Cbr125 için soruyorum uzun yolda 120yle giderken devir 9500e geliyor hararet sorunu yok ama motorun ömrü için fazla mı?

    12bin kesici 10500 devir kırmızı bölge


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    CBR125 ile uzun yol yapıyorsan 100 sabit git zorlama makineyi

  3. #3

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Ben 100e sabitliyorum bu meret kendi kendine devirleniyor

  4. #4

    Üyelik
    05 Ekim 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial Z-One 150
    120ile gitmekse derdin arka dişli küçültüp daha düşük devirde o hızla gidebilirsin.

  5. #5
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    En tatlı, motoru zorlamayacak devir genelde maksimum devrin 50-60%'ıdır.

  6. #6
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    uzun yolda aceleniz yoksa 70-80 km hızlarda gitmek oldukça zevklidir.

    aceleniz varsada çok bişey değişmeyecek
    20-30 km daha hızlı gitmek için motoru zorlamaya gerek yok

    125 cc motorlara genelde geçiş motoru gözüyle bakıldığından çok canı alınır
    dolayısıyla genel kullanıcı kitlesi motoru son nefesine kadar kullanır

    haliyle motor ömrü hızla düşer

    125 cc motorların çok uzun ömürlü olması için 70-80 i geçmemesi lazım
    daha üst hızlar acil durumlarda lazım olduğunda kullanılmalı

    650 cc enduro motosikletimi uzun yolda yolculuğun keyfini çıkartmak için bende 70-80-90 km hızlarda sürüyorum.
    yeri geldiğinde ihtiyaç duyarsam üst hızlara çıkıyorum.

  7. #7

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En tatlı, motoru zorlamayacak devir genelde maksimum devrin 50-60%'ıdır.
    +1, motoru zorlamadan, konforlu ve mümkün olan en düşük yakıt harcaması ile yol yapılacak ise maksimum devrin (farklı ise; kırmızının başladığı yer, kesiciye girdiği yer değil...) %60'tır. En yüksek tork da genelde maksimum devrin %80'inde elde edilir. (Bu sonuncu Supersport'larda biraz daha yukarı denk gelebiliyor...)

    Büyük hacim motorun güzelliği burada işte; %60 devirde hem çok rahat hem de yüksek hızda gidebiliyorsunuz. Bazı durumlarda (özellikle yüksek hızda ve/veya yüklü iken) daha küçük hacimli motor olsa yakacağınız kadar hatta daha düşük yakıt tüketiyorsunuz.

  8. #8

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uzun yolda aceleniz yoksa 70-80 km hızlarda gitmek oldukça zevklidir.
    Hocam 80le nasıl gidebiliyorsunuz uzun yolda, orta şeritten 120yle gidiyorum hala arkamdan selektör yapıyorlar. En sağdan yavaş gitsem tırlarla haşır neşir olacağız.

    Ama yanlış anlaşılmasın, ben %75 gazla gidiyorum motor kendisi sürekli devirleniyor.

  9. #9
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam 80le nasıl gidebiliyorsunuz uzun yolda, orta şeritten 120yle gidiyorum hala arkamdan selektör yapıyorlar. En sağdan yavaş gitsem tırlarla haşır neşir olacağız.

    Ama yanlış anlaşılmasın, ben %75 gazla gidiyorum motor kendisi sürekli devirleniyor.
    yoldan yola fark var. trafiğin en az olduğu manzarası güzel virajları bol olan yolları tercih ediyorum ben uzun yolda.
    işe gidip gelirken kullandığım çevre yolunda trafiğe uygun gidiyorum.
    trafik 50 ile ilerliyorsa akacağım yer varsa 55-60
    trafik 120 ile ilerliyorsa gene akacağım yer varsa 130 falan
    since 1987

  10. #10
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    Motor sürekli devirleniyor diyorsan sen öne doğru yığılarak sürüyor olmayasın? Gazı sabit tutarsan öyle bir şey olmaz?

  11. #11

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı cıbılduck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor sürekli devirleniyor diyorsan sen öne doğru yığılarak sürüyor olmayasın? Gazı sabit tutarsan öyle bir şey olmaz?
    Dimdik de sürmüyorum full yigilarak da sürmüyorum, ben 8bin devir yani 100e sabitliyorum ne hikmetse hızlanıyor bu. Hava mı alıyor bi yerden anlamadım.

  12. #12
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Benimde cbr250 de başıma gelirdi. 120 ye sabitlerdim bir müddet sonra 130-135 lere çıkardı kendiliğinden. Sanırım düşük hacim olduğundan yol şartlarından çok etkileniyor. 120 ile giderken aslında 130'luk gaz vermiş oluyoruz ve şartlar uygun olduğunda motor 130 lara çıkıyor farketmeden. Bu durum 390 ile başıma gelmedi ne kdr gaz verdiysem uzun süre o süratle gidebiliyorum.

  13. #13
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı Ros1n2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benimde cbr250 de başıma gelirdi. 120 ye sabitlerdim bir müddet sonra 130-135 lere çıkardı kendiliğinden. Sanırım düşük hacim olduğundan yol şartlarından çok etkileniyor. 120 ile giderken aslında 130'luk gaz vermiş oluyoruz ve şartlar uygun olduğunda motor 130 lara çıkıyor farketmeden. Bu durum 390 ile başıma gelmedi ne kdr gaz verdiysem uzun süre o süratle gidebiliyorum.
    bak bu olabilir
    aynısı versys 650 ile oluyor.
    ciddi bir yokuşu sabit gazda çıkarken yol düzelince gaz ayarını değiştirmezsem düzlükte azbiraz hızı yükseliyor
    since 1987

  14. #14
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    bu konu tam olarak "neden düşük cc ikinci el ss motor alınmaz" sorusunun cevabı

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Enjeksiyonlu motorlarda "Surging" diyolar ecnebiler bu olaya... Malum gaz kolu aslinda gazi degil, havayi kontrol ediyor. Ne kadar benzin kullanilacagini komple ECU'daki yazilim belirliyor. Ve bazen bu yazilim, belli sartlar altinda, hizi olmasi gerektigi gibi duzenleyemeyebiliyor. Yeni nesil RBW ozellikli motosikletlerde rastlanmaz genelde. Cunku onlarda havayi bile kontrol etmiyoruz. Onu da ECU yapiyor. Tum kontrol ECU'da olunca da daha duzgun isliyor sistem...

  16. #16

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enjeksiyonlu motorlarda "Surging" diyolar ecnebiler bu olaya... Malum gaz kolu aslinda gazi degil, havayi kontrol ediyor. Ne kadar benzin kullanilacagini komple ECU'daki yazilim belirliyor. Ve bazen bu yazilim, belli sartlar altinda, hizi olmasi gerektigi gibi duzenleyemeyebiliyor. Yeni nesil RBW ozellikli motosikletlerde rastlanmaz genelde. Cunku onlarda havayi bile kontrol etmiyoruz. Onu da ECU yapiyor. Tum kontrol ECU'da olunca da daha duzgun isliyor sistem...
    RBW olanlarda da bazen lag denilen tepki süresi sıkıntısı oluyormuş. Yeterince başarılı olmayan uygulamalarda motosikletle bağınızın kaybolduğu hissi yaşatıyormuş... (İncelemelerde hep dikkatimi çekiyor; bu lag'in olmadığı RBW uygulamalarına özellikle dikkat çekiyorlar, demek ki ilk uygulamalarda bayağı sorun olmuş, yeni yeni düzelmeye başlamış bu işler...)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)