Cbr125 için soruyorum uzun yolda 120yle giderken devir 9500e geliyor hararet sorunu yok ama motorun ömrü için fazla mı?
12bin kesici 10500 devir kırmızı bölge
Cbr125 için soruyorum uzun yolda 120yle giderken devir 9500e geliyor hararet sorunu yok ama motorun ömrü için fazla mı?
12bin kesici 10500 devir kırmızı bölge
CBR125 ile uzun yol yapıyorsan 100 sabit git zorlama makineyi
Ben 100e sabitliyorum bu meret kendi kendine devirleniyor
120ile gitmekse derdin arka dişli küçültüp daha düşük devirde o hızla gidebilirsin.
En tatlı, motoru zorlamayacak devir genelde maksimum devrin 50-60%'ıdır.
uzun yolda aceleniz yoksa 70-80 km hızlarda gitmek oldukça zevklidir.
aceleniz varsada çok bişey değişmeyecek
20-30 km daha hızlı gitmek için motoru zorlamaya gerek yok
125 cc motorlara genelde geçiş motoru gözüyle bakıldığından çok canı alınır
dolayısıyla genel kullanıcı kitlesi motoru son nefesine kadar kullanır
haliyle motor ömrü hızla düşer
125 cc motorların çok uzun ömürlü olması için 70-80 i geçmemesi lazım
daha üst hızlar acil durumlarda lazım olduğunda kullanılmalı
650 cc enduro motosikletimi uzun yolda yolculuğun keyfini çıkartmak için bende 70-80-90 km hızlarda sürüyorum.
yeri geldiğinde ihtiyaç duyarsam üst hızlara çıkıyorum.
+1, motoru zorlamadan, konforlu ve mümkün olan en düşük yakıt harcaması ile yol yapılacak ise maksimum devrin (farklı ise; kırmızının başladığı yer, kesiciye girdiği yer değil...) %60'tır. En yüksek tork da genelde maksimum devrin %80'inde elde edilir. (Bu sonuncu Supersport'larda biraz daha yukarı denk gelebiliyor...)
Büyük hacim motorun güzelliği burada işte; %60 devirde hem çok rahat hem de yüksek hızda gidebiliyorsunuz. Bazı durumlarda (özellikle yüksek hızda ve/veya yüklü iken) daha küçük hacimli motor olsa yakacağınız kadar hatta daha düşük yakıt tüketiyorsunuz.
yoldan yola fark var. trafiğin en az olduğu manzarası güzel virajları bol olan yolları tercih ediyorum ben uzun yolda.
işe gidip gelirken kullandığım çevre yolunda trafiğe uygun gidiyorum.
trafik 50 ile ilerliyorsa akacağım yer varsa 55-60
trafik 120 ile ilerliyorsa gene akacağım yer varsa 130 falan
since 1987
Motor sürekli devirleniyor diyorsan sen öne doğru yığılarak sürüyor olmayasın? Gazı sabit tutarsan öyle bir şey olmaz?
Benimde cbr250 de başıma gelirdi. 120 ye sabitlerdim bir müddet sonra 130-135 lere çıkardı kendiliğinden. Sanırım düşük hacim olduğundan yol şartlarından çok etkileniyor. 120 ile giderken aslında 130'luk gaz vermiş oluyoruz ve şartlar uygun olduğunda motor 130 lara çıkıyor farketmeden. Bu durum 390 ile başıma gelmedi ne kdr gaz verdiysem uzun süre o süratle gidebiliyorum.
bu konu tam olarak "neden düşük cc ikinci el ss motor alınmaz" sorusunun cevabı
Enjeksiyonlu motorlarda "Surging" diyolar ecnebiler bu olaya... Malum gaz kolu aslinda gazi degil, havayi kontrol ediyor. Ne kadar benzin kullanilacagini komple ECU'daki yazilim belirliyor. Ve bazen bu yazilim, belli sartlar altinda, hizi olmasi gerektigi gibi duzenleyemeyebiliyor. Yeni nesil RBW ozellikli motosikletlerde rastlanmaz genelde. Cunku onlarda havayi bile kontrol etmiyoruz. Onu da ECU yapiyor. Tum kontrol ECU'da olunca da daha duzgun isliyor sistem...
RBW olanlarda da bazen lag denilen tepki süresi sıkıntısı oluyormuş. Yeterince başarılı olmayan uygulamalarda motosikletle bağınızın kaybolduğu hissi yaşatıyormuş... (İncelemelerde hep dikkatimi çekiyor; bu lag'in olmadığı RBW uygulamalarına özellikle dikkat çekiyorlar, demek ki ilk uygulamalarda bayağı sorun olmuş, yeni yeni düzelmeye başlamış bu işler...)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)