Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

SIKIŞMIŞ CİVATA SÖKMEK

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    04 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda crf 250 l
    Sıkışmış vida civata nasıl çıkarılır. Bilgisi olanlar yardım lütfen. Zincir gergi civatası sıkışmış durumda daha fazla zorladığımda kırılma riski var nasıl açabilirim. NOT: Passökücü kullanıldığı halde açılmıyor, farklı alternatifler lazım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Başı kaşınan foruma başlık açar oldu arkadaş. Biraz araştırma yok. O nasıl, bu nasıl ? Şu ne, bu ne...
    Cevap : Sürü ile farklı tekniği var. Kaldı ki resim bile yok ortada. Müneccim miyiz ???
    ARAŞTIRIVERİN Bİ ZAHMET !!!

  3. #3
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Uzun uzun yazmaya üşendiğim için şöyle birşey buldum Şıkışmış Vida nasıl çıkarılır, Videolu Anlatım
    birbilent ve fz6_fazer bunu beğendiler.
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Çekiçle hafif hafif tıklayarak olmadı ısıtarak gevşetmeye çalış..

  5. #5

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    En yakın tamirciye götürün onlar halleder.

  6. #6

    Üyelik
    04 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda crf 250 l
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çekiçle hafif hafif tıklayarak olmadı ısıtarak gevşetmeye çalış..
    Teşekkürler deniyeceğim. İnşallah kırmayız kırarsak başa bela olacak.

  7. #7
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Çok zorlamamak gerek, Yamaha Ersoy Moto benim civatayı sökmeye çalışırken kırdı, yarısı içeride kaldı. Sonra tornacı ile uğraş dur.

    Şöyle bir şey var:



  8. #8

    Üyelik
    23 Eylül 2008
    Şehir
    TÜRKİYE / İzmir
    Yeni konu açmadan burdan sorayım bende;
    Yuvadaki dişlerin bozulmaması için bir öneri var mıdır ucuz yollu? Loctite yapıştırıcı dışında yani.
    Benim scooterın silindir üst kapaktaki; hem emme manifold hem de egzoz manifolt çıkışındaki saplamaların girdiği yuvaların dişleri bozuluyor. Saplamaları çıkarınca, saplamada alüminyum parçaları bir yay gibi çıkıyor saplamadan yani yuvadaki dişler erimiş, dümdüz olmuş. Parçaları da Mondial ya da Deltaforce marka tercih ediyorum biraz daha iyi diye.
    Bu yuvadaki dişleri korumak, çabuk erimemesi için ucuz yollu bir öneri var mıdır?

  9. #9
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı karşıyaka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni konu açmadan burdan sorayım bende;
    Yuvadaki dişlerin bozulmaması için bir öneri var mıdır ucuz yollu? Loctite yapıştırıcı dışında yani.
    Benim scooterın silindir üst kapaktaki; hem emme manifold hem de egzoz manifolt çıkışındaki saplamaların girdiği yuvaların dişleri bozuluyor. Saplamaları çıkarınca, saplamada alüminyum parçaları bir yay gibi çıkıyor saplamadan yani yuvadaki dişler erimiş, dümdüz olmuş. Parçaları da Mondial ya da Deltaforce marka tercih ediyorum biraz daha iyi diye.
    Bu yuvadaki dişleri korumak, çabuk erimemesi için ucuz yollu bir öneri var mıdır?
    En sağlam yol:

    Tornacıya gidip helicoil taktırmaktır.

  10. #10
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok zorlamamak gerek, Yamaha Ersoy Moto benim civatayı sökmeye çalışırken kırdı, yarısı içeride kaldı. Sonra tornacı ile uğraş dur.

    Şöyle bir şey var:
    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...NkBtw&usqp=CAU

    sanırım senin tavsiyen üzerine almıştım ben xcpden, bu kadar etkili olacağını asla düşünmemiştim. 3 modelini aldım başka bir şey kullanmıyorum artık wd40 felan hikaye onun yanında

  11. #11
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Alıntı atillatopal9 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sanırım senin tavsiyen üzerine almıştım ben xcpden, bu kadar etkili olacağını asla düşünmemiştim. 3 modelini aldım başka bir şey kullanmıyorum artık wd40 felan hikaye onun yanında
    xcp'nn tüm ürünleri gerçekten çok başarılı. özellikle rust blocker rakipsiz.

    wd40'a gelince, neredeyse 40 yıl öncesinin teknolojisi
    www.motorumla.net

  12. #12

    Üyelik
    23 Eylül 2008
    Şehir
    TÜRKİYE / İzmir
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En sağlam yol:

    Tornacıya gidip helicoil taktırmaktır.
    Teşekkür ederim, sağ olun.

  13. #13
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    RS200
    Fantastik bir çözüm olarak, civatanın/vidanın başına somun kaynaklayarak(plastik kaynak yeterli) sabitleyip daha sonra uygun lokma anahtarıyla açabilirsiniz.Aslında önemli olan yalama yapmamak, yoksa her türlü açılır.
    Ben de önemsiz bir vidayı yalama yaptım, cızırtı yapıyor aylardır denemediğim şey kalmadı, her yerini kestim kesecek yer kalmadı. İlk başta üşenmeyip lokma anahtarına tornavida ucu taksaydım rahatça açacaktım ama geçti artık.

  14. #14
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Ali Mert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .....Fantastik bir çözüm olarak, civatanın/vidanın başına somun kaynaklayarak.....

    Bu civatanın başı yalama olursa yapılır , içerde dişler tutmuş ise önce civatanın kafası biraz çekiçlenir sonra lokma takıp bir yandan yine çekiçlerken gevşetmeye çalışabilirsin , eğer civata esniyor ama gevşemiyorsa zorlamamalı aksi takdirde kafa kopar saplama içeride kalır , bir müddet ısıtarak tekrar gevşetmeye çalışabilirsiniz , hala gevşemiyorsa bir tornacı ile çay içeceksiniz demektir :D

  15. #15
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu civatanın başı yalama olursa yapılır , içerde dişler tutmuş ise önce civatanın kafası biraz çekiçlenir sonra lokma takıp bir yandan yine çekiçlerken gevşetmeye çalışabilirsin , eğer civata esniyor ama gevşemiyorsa zorlamamalı aksi takdirde kafa kopar saplama içeride kalır , bir müddet ısıtarak tekrar gevşetmeye çalışabilirsiniz , hala gevşemiyorsa bir tornacı ile çay içeceksiniz demektir :D
    @Nikkfurie Hocam lütfen şu döküm alaşımlı malzemedeki civatayı çekiçlemeyi önermeyin. Malzeme döküm ve alüminyum alaşım. Karteri kırma, çatlatma tehlikesi çok yüksek.

    Daha önce bu tip olaylar başımıza geldi. Çok Yanlış bir yöntem.
    İçinde Yağ olan bir karteri de ısıtamazsınız. Yağ yanıcı bir maddedir.

    Lütfen bu konulara dikkat edelim.

  16. #16
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Nikkfurie Hocam lütfen şu döküm alaşımlı malzemedeki civatayı çekiçlemeyi önermeyin. Malzeme döküm ve alüminyum alaşım. Karteri kırma, çatlatma tehlikesi çok yüksek.

    Daha önce bu tip olaylar başımıza geldi. Çok Yanlış bir yöntem.
    İçinde Yağ olan bir karteri de ısıtamazsınız. Yağ yanıcı bir maddedir.

    Lütfen bu konulara dikkat edelim.
    çekiç dedik hocam balyoz demedik alaşım ne olursa olsun hafifçe çekiçlenebilir..gemi makinaları atelyemiz var yıllardır içi yağ dolu karterlerin civatalarını vs ısıtıp çıkardık , karter kıpkırmızı olacak kadar ısıtmayacaksın her işin bir şekli var..

  17. #17
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çekiç dedik hocam balyoz demedik alaşım ne olursa olsun hafifçe çekiçlenebilir..
    Anlıyorum. Eleştirmiyorum. Bu konuda çok kötü tecrübelerimiz var o yüzden. Gerçekten kötü ve zararlı bir yöntem.

    İnsanın başına gelene kadar bir şey olmaz diyorsunuz. Ama başa gelincede kafayı duvardan duvara vuruyorsunuz.

  18. #18
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Eline anahtar yakışmayan adam sapasağlam civatayı takarken yalama eder , yöntemde sıkıntı yok insanlar sorunlu..

  19. #19
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Sıkışan civata çıkarmak benim işim.
    Öncelikle sorunu tam anlamak gerek.Civatanın kafasımı yalama olmuş yoksa civata yuvayamı sıkışmış.
    1- Kafası yalama olduysa
    İmbus civata ise örnek civata 8lik ise 9 yada 10 matkapla kafayı delip şapkayı çürütürseniz parça çıkar.Yuvada kalan civata ayarlı pense ile çevirip çıkarırsın.
    Civata anahtar ağzı ise bu sefer delebilirsinde ama tam ortaya önce nokta vurman lazımki merkezden delesin.Yada jet taşınla kafayı taşlarsın kafa kopunca parçayı çıkarıp kalan civatayı yine ayarlı pense ile çıkarabilirsin.Büyük civatalarda belki ortasına ters kılavuza uygun bir delik açılıp zorlanabilir.Yada ucuna bir somun kaynatılıp soğuyunca açılmaya zorlanabilir.

    2 Civata yuvaya sıkışmışsa.
    Yine yukarıda yaptığımız işlemleri yapacağız ama bu sefer civatayı ayarlıpense ilede çeviremeyeceğiz.Yine jet taşınla yüzeye sıfır olacak şekilde vidayı keseceğiz.Sonrasında yüzeye sıfırlanmış civatanın tam ortasına nokta vuracağız matkap kaçmasın diye.Örnek 8 lik vida ise vida dişdibi ölçüsünde yani 6,5 luk matkapla tam vidanın ortasından nokta vurduğumuz yerden delip civatayı çürüteceğiz.Sonraki adım civata 8 lik olduğu için 8 kılavuzla yuvaya yeniden kılavuz salacağız.Eğer yuvadaki dişler zarar görmüşse H-coil V-coil denilen ürünlerle yuvayı yenilemk gerekir.

    Not: Yuvayı matkapla delerken yada kılavuz çekerken dikkat etmek lazım.İçinde matkap yada kılavuz kırarsanız yandınız.Matkap ve kılavuz çok sert olduğundan çıkarması çok daha zor olur.

  20. #20
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline anahtar yakışmayan adam sapasağlam civatayı takarken yalama eder , yöntemde sıkıntı yok insanlar sorunlu..
    Böyle yapmayın.

    Geçenlerde sizin sıkıntı yok mantığıyla hareket eden bir arkadaş Demir döküm kapağı çatlattı. (usta bir kişi)Pahalı malzemeydi az daha tazminatsız kovuluyordu.

    Civatayı sökeyim diye içi yağ dolu malzemeyi ısıtırken bir anda sızan yağ yüzünden çıkan yangından arkadaş ucuz kurtuldu.

    Şuana kadar başınıza bir şey gelmemiş olması gelemeyeceği anlamına gelmez.

    Sizin mantığınızda düşünen yöneticiler yüzünden işyerimizde düzinelerce abimizi arkadaşımızı kaybettik.

    Kimi vinç altında kaldı kimi yüksekten düştü, kiminin yüzüne malzeme sıçradı , kiminin ayağına malzeme düştü sakatlandı.

    Olan cana olduktan sonra bunun geri dönüşü yok.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)