Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Plakalı, Enjeksiyonlu, 4T Enduro Önerisi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Lazasker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Motosikleti
    CRF 250 Rally
    CRF Rally kullanıcısıyım. Motorumdan çok memnunum ve enduro motosiklet olmadığının farkındayım. Amacım da enduro değil dualsport idi zaten alırken. Ama bugün bir ekiple enduro için dağa çıktık. Ben onlar kadar uçup kaçamadım tabii ki gerek lastiklerimin uygun olmayışından gerekse makinenin ağırlığından... Bir de arkadaşın CRF 250 R motorunu sürünce arada ne kadar çok fark olduğunu anladım. Rally ile yayla yayla gezmek çok keyifliydi ama enduro bir başkaymış, çok daha zevkli... Bugün bazı modelleri biraz araştırdım ama pek bir şey bulamadım. Piyasası mı yok, satışı mı yok anlamadım. Şöyle plaka çıkartabileceğim (taşıma için aracım yok, polis ile de uğraşmak istemiyorum), arazide stop edince canımı almayacak yani enjeksiyonlu, 4 zamanlı (2 zamanlı da olur ama daha pahalılar sanırım) bir motosiklet önerir misiniz?

    Çinli de olur japon da. Bütçem fazla yok o yüzden ikinci el kovalayacağım sanırım. Taş çatlasın 20.000 TL. Rally'yi satmak istemiyorum ama sat kurtul derseniz (karasızım çünkü icabında şehirler arası da kullanacağım) bütçem 40.000'a kadar çıkabilir.

    Bambaşka bir fikri olan varsa da açığım, siz durumu anladınız.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2005
    Şehir
    HATAY-ANTAKYA
    Motosikleti
    Crf 250 L
    Şimdi MrMud gelir, güzel tavsiyelerde bulunur.
    DrFreeman ve MrMud bunu beğendiler.

  3. #3
    Lazasker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Motosikleti
    CRF 250 Rally
    Alıntı guven61 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi MrMud gelir, güzel tavsiyelerde bulunur.
    Aslında başlığa parantez içinde "MrMud içeri" yazacaktım da vazgeçtim.
    Guven ve MrMud bunu beğendiler.

  4. #4
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ktm 690 ı biraz araştırabilirsin ama 40000 e bile biraz zor bulursun temizini
    MrMud ve Lazasker bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Ben anlamam da yamahanın wr 250 r ister isen bak derim . Senin kini satarsın onu alırısın .
    Güç olarak 30 kusıur HP galiba .

    İyi diyorlar , ben ne aleti göremedim bile , onu söyleyim. Bir araştır ister isen.

    Hem seninkinden hafif hemde güçlü olması lazım dediğin işlere az çok gelebilir
    Lazasker bunu beğendi.

  6. #6
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    enduro motorlarda A piston B piston C pisyon olayını biliyon mu. umarın sana onlardan bahsetmişlerdir

    bizim motorlar km bazlı çalışıtor enduro motorlar ise saat bazlı. şimdi unuttum ama belli bir saatte pistonlar değişiyor

    senin taşımak için aracın yoksa endruo yapmak için oraya kadar sürerek gideceksin. yani bu demek oluyor ki motor 150 saatte bir piston değişmek istiyorsa
    sen çok sık değiştireceksin.

    arabası ile taşıyanlar haftada bir kere binse 2 yada 3 saat çalışsa motor
    senede 1 kere piston değiştirebilirler

    ama sen süreceğin yere kadar enduro ile gideceğim dersen 3 ay yada 6 ayda bir piston değiştirmek isteyebilir.

    3 kere piston değiştirince 4. pistonu öyle takamıyorsun ama. gömlek te değişmesi gerekiyor. biraz zevk işi.
    haberin olsun bunlardan da.

    2 zamanlı değilde 4 zamanlı motor alabilirsen eğer crf ralli gibi o zaman sıkıntın olmaz piston du gömlek ti kaç saat çalışmış motor bunları düşünmezsin
    Lazasker ve Emreerol bunu beğendiler.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Adam zaten 4t tavsiyesi istemiş. 450exc iyidir.Plaka çıkar, arazide yürür.
    Lazasker bunu beğendi.

  8. #8
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Plakalı istiyorsan asfaltta yani trafikte de kullanacaksın demek ki. O halde Special makinalar çok da sana uygun değil. Hem arazide hemde asfaltta kullanacağım diyorsan Ya CRF250L yada WR250R al. Seçim konusu bütçene kalmış. Paran var ise kesinlikle WR250 al.

    diğer türlü special makinalar günlük kullanım için uygun değil ve çok konforsuz. Ayrıca 2 zamanlı veya 4 zamanlı farketmeksizin saatlik çalışıyor makinalar. Her 10 saatte bir yağ değişecek her 150-200 saatte piston değişecek vs vs. Yani bu yüzden arazide kullanan adam araziye römörkla felan gider. Bu yüzden plaka felanda çıkarmaz. Benim tavsiyem WR250 gibi bir makina alman yönündedir.
    Lazasker bunu beğendi.

  9. #9
    LostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2004
    Motosikleti
    Star Fire 48
    Lazasker bunu beğendi.

  10. #10
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Ben hep arazide gazlayacağım yakıt ve bakım önemli değil, gazı verdin mi toprağı kazısın diyorsanız 450cc plakalı ktm den cok güzel olur.
    Arazide iş yapacak standart 250 cc motosiklet ise wr250 dir.
    Asla bir “special” olamaz ama crf e göre cook daha rahat ettirecek motosiklet wr250
    Az güç, az masraf
    Lazasker bunu beğendi.

  11. #11
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı Lazasker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında başlığa parantez içinde "MrMud içeri" yazacaktım da vazgeçtim.
    Yazsaydın hocam, mutluluk duyardım
    Wr250r diyorum net.
    Hak ettiği kadar yakar, cok uçuk seviyeler değil.

    Dualsport'un evliyasıdır şuan 250cc bandında.
    Speciale yakin arazicidir, yolda da kamp malzemelerinizi rahat taşıyacak kadar güçlüdür.
    Ha para dan yana sorun yok derseniz, Ktm 690 enduro, husqvarna 701 enduro bu işin dünya çapında feriştahıdir, rakipleri yoktur

    40bin liraya KTM 690enduro zor, Husky 701enduro çok çok zor
    Ama Wr250r alıp, artan paranızla hem motoru hem kendinizi donanim olarak yukseltebilirsiniz, ki ben yerinizde olsam böyle yapardım.
    Hatta bir çift 17inch sm jant alır, güzel lastik döşerdim, arada değişip asfaltta viraj keyfini de alırdim
    DrFreeman, cenkito, Green Arrow ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  12. #12
    Selçuk Keleş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KLX 250 (Atılgan)
    Alıntı Lazasker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CRF Rally kullanıcısıyım. Motorumdan çok memnunum ve enduro motosiklet olmadığının farkındayım. Amacım da enduro değil dualsport idi zaten alırken. Ama bugün bir ekiple enduro için dağa çıktık. Ben onlar kadar uçup kaçamadım tabii ki gerek lastiklerimin uygun olmayışından gerekse makinenin ağırlığından... Bir de arkadaşın CRF 250 R motorunu sürünce arada ne kadar çok fark olduğunu anladım. Rally ile yayla yayla gezmek çok keyifliydi ama enduro bir başkaymış, çok daha zevkli... Bugün bazı modelleri biraz araştırdım ama pek bir şey bulamadım. Piyasası mı yok, satışı mı yok anlamadım. Şöyle plaka çıkartabileceğim (taşıma için aracım yok, polis ile de uğraşmak istemiyorum), arazide stop edince canımı almayacak yani enjeksiyonlu, 4 zamanlı (2 zamanlı da olur ama daha pahalılar sanırım) bir motosiklet önerir misiniz?

    Çinli de olur japon da. Bütçem fazla yok o yüzden ikinci el kovalayacağım sanırım. Taş çatlasın 20.000 TL. Rally'yi satmak istemiyorum ama sat kurtul derseniz (karasızım çünkü icabında şehirler arası da kullanacağım) bütçem 40.000'a kadar çıkabilir.

    Bambaşka bir fikri olan varsa da açığım, siz durumu anladınız.
    CRF Rally kullandığın için WR/KLX/CRF gibi diğer 130+ kg. dualsport motorlar seni mutlu etmeyecektir çünkü bunun bir ortası yok. Ya beklentini kısıcaksın ya da special bir motor alıcaksın/kiralayacaksın öteki türlü hep bişeyler eksik kalıyor.
    Lazasker bunu beğendi.
    Kawasaki KLX Türkiye - https://www.facebook.com/groups/klxturkiye/

  13. #13
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı Selçuk Keleş adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CRF Rally kullandığın için WR/KLX/CRF gibi diğer 130+ kg. dualsport motorlar seni mutlu etmeyecektir çünkü bunun bir ortası yok. Ya beklentini kısıcaksın ya da special bir motor alıcaksın/kiralayacaksın öteki türlü hep bişeyler eksik kalıyor.
    Crf rally wr/crf/klx serisinden baya bi farklı ama
    Sırf grenajları bile araziye sokmamak için yeterli sebep mesela bana kalsa.

    Klx Crf'den bi tık daha güçlü torklu ama Wr250 ile aralarında büyük bir boşluk var.
    Ne hikmettir bilmiyorum ama crf ve klx, WR'nin yanında sanki 125cc gibi.
    3 motoruda kullandım, crf'nin lastiğe çamur sardıysa geçmiş olsun, klx yüksek bir yerden atlarsa geçmiş olsun, ama wr eşşek gibi her ameleliğe eyvallah diyor.
    Kaldi ki WR'nin sele şekli bile diğerlerinin yanında yarış selesi gibi görünüyor.
    Oturuş pozisyonu bile crf ve klx'ten çok farklı.
    Lazasker ve cenkito bunu beğendiler.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  14. #14
    Lazasker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Motosikleti
    CRF 250 Rally
    Alıntı Selçuk Keleş adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CRF Rally kullandığın için WR/KLX/CRF gibi diğer 130+ kg. dualsport motorlar seni mutlu etmeyecektir çünkü bunun bir ortası yok. Ya beklentini kısıcaksın ya da special bir motor alıcaksın/kiralayacaksın öteki türlü hep bişeyler eksik kalıyor.
    Yazılanları okuyunca açılan ufkum bana tam da bu yazdığınızı düşündürttü hocam. Ben yazacaktım şimdi siz benden önce davrandınız.

    İlk araştırmam olduğu için bilgim yoktu bazı konularda. Dediğiniz gibi istediğim tarzda 130 kg'dan aşağı makine yokmuş. Yani ya yardan vazgeçeceğiz ya serden.

    Cevaplar için herkese ayrı ayrı teşekkür ederim. Sanırım Rally durur, ben ikinci el düşürebilirsem bir special düşürürüm. Bizim burada araziler şehir merkezine 10 dakika, kullanım süresi açısından çok sorun yaşamam.

    Peki ucuz yollu bir çinli var mıdır special? Sıfır alırım gerekirse.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:39 ----------

    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Crf rally wr/crf/klx serisinden baya bi farklı ama
    Sırf grenajları bile araziye sokmamak için yeterli sebep mesela bana kalsa.

    Klx Crf'den bi tık daha güçlü torklu ama Wr250 ile aralarında büyük bir boşluk var.
    Ne hikmettir bilmiyorum ama crf ve klx, WR'nin yanında sanki 125cc gibi.
    3 motoruda kullandım, crf'nin lastiğe çamur sardıysa geçmiş olsun, klx yüksek bir yerden atlarsa geçmiş olsun, ama wr eşşek gibi her ameleliğe eyvallah diyor.
    Kaldi ki WR'nin sele şekli bile diğerlerinin yanında yarış selesi gibi görünüyor.
    Oturuş pozisyonu bile crf ve klx'ten çok farklı.
    Peki ağırlığı sorun oluyor mı hocam? Tam WR de olmaz galiba diye mesajı yazdım ki bunu gördüm iyice kafam karıştı. Bir de WR250R'ın üretimi durdurulmuş galiba doğru mudur?
    MrMud bunu beğendi.

  15. #15
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı Lazasker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazılanları okuyunca açılan ufkum bana tam da bu yazdığınızı düşündürttü hocam. Ben yazacaktım şimdi siz benden önce davrandınız.

    İlk araştırmam olduğu için bilgim yoktu bazı konularda. Dediğiniz gibi istediğim tarzda 130 kg'dan aşağı makine yokmuş. Yani ya yardan vazgeçeceğiz ya serden.

    Cevaplar için herkese ayrı ayrı teşekkür ederim. Sanırım Rally durur, ben ikinci el düşürebilirsem bir special düşürürüm. Bizim burada araziler şehir merkezine 10 dakika, kullanım süresi açısından çok sorun yaşamam.

    Peki ucuz yollu bir çinli var mıdır special? Sıfır alırım gerekirse.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:39 ----------



    Peki ağırlığı sorun oluyor mı hocam? Tam WR de olmaz galiba diye mesajı yazdım ki bunu gördüm iyice kafam karıştı.
    Hayır tabi ki, 250rally yanında bisiklet gibi motor wr250.
    250 Rally BOŞ DEPO 157 kilo
    Wr250 DOLU DEPO 134kg.

    Depolar doluyken arada 30-40 kilo fark var.
    Neredeyse arkanızda bi un çuvalı gezdirir gibi bi fark, devasa bi fark.
    Wr250'yi bloktan kavrayip iki tekerini havaya kaldıran adamlar tanıyorum, öyle anormal bir sporcuda değiller
    Lazasker bunu beğendi.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  16. #16
    Lazasker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Motosikleti
    CRF 250 Rally
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır tabi ki, 250rally yanında bisiklet gibi motor wr250.
    250 Rally BOŞ DEPO 157 kilo
    Wr250 DOLU DEPO 134kg.

    Depolar doluyken arada 30-40 kilo fark var.
    Neredeyse arkanızda bi un çuvalı gezdirir gibi bi fark, devasa bi fark.
    Wr250'yi bloktan kavrayip iki tekerini havaya kaldıran adamlar tanıyorum, öyle anormal bir sporcuda değiller
    Doğrudur. =) Şimdi biraz daha kafama yattı.

    Peki aleternatif bir düşünce olarak... Mondial Xtreme Max hakkında ne düşünüyorsunuz? Rally dursa bir de Xtreme alsam nasıl olur tatmin eder mi sizce? O gezide çinli kullananlar da vardı onlar da patır patır çıkıyordu gözümün önünde. Ama markalarını bilmiyorum.

  17. #17
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı Lazasker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğrudur. =) Şimdi biraz daha kafama yattı.

    Peki aleternatif bir düşünce olarak... Mondial Xtreme Max hakkında ne düşünüyorsunuz? Rally dursa bir de Xtreme alsam nasıl olur tatmin eder mi sizce? O gezide çinli kullananlar da vardı onlar da patır patır çıkıyordu gözümün önünde. Ama markalarını bilmiyorum.
    Turuncu renklilerse çinliler Xtreme Enduro 250'dir.
    Çinliler içinde en arazici motordur, bana kalırsa arazide crf 250 ile ya kafa kafaya gider, yada crf'ye toz yutturur net.
    Tipi specialden farksız, ön amortisörü çoğu japonda yok.
    Ön amortisörü anormal güzel çalışıyor, ve anormal iyi.
    Blok neredeyse crf250L ile aynı gibi.
    Tabi diğer ufak aksamlarda çinli kokusunu ufak ufak alıyosun.
    İmkan varsa Rally satmayıp, ikinci el temiz bir 250enduro mondi alın, arazide canınıda çıkarsanız gücünüze gitmez.
    DrFreeman ve Lazasker bunu beğendiler.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  18. #18
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Turuncu renklilerse çinliler Xtreme Enduro 250'dir.
    Çinliler içinde en arazici motordur, bana kalırsa arazide crf 250 ile ya kafa kafaya gider, yada crf'ye toz yutturur net.
    Tipi specialden farksız, ön amortisörü çoğu japonda yok.
    Ön amortisörü anormal güzel çalışıyor, ve anormal iyi.
    Blok neredeyse crf250L ile aynı gibi.
    Tabi diğer ufak aksamlarda çinli kokusunu ufak ufak alıyosun.
    İmkan varsa Rally satmayıp, ikinci el temiz bir 250enduro mondi alın, arazide canınıda çıkarsanız gücünüze gitmez.
    Hocam bende geçen bi tanesini almaya gittim.Sahibi mi kötü bakmıştır nedir bana çok kaliteli gelmedi.Egzoz perçinleri patlamıştı.Gösterge kapanıp açılıyordu nedense.Vites göstergesi 3 tane vitesi gösteriyor diğerleri gözükmüyordu.Plastik kalitesi de çok iyi gelmedi bana.Para yoksa alınacak bir motor ama onun dışında bence çok bakılmaması gerek.Piyasası çok var mı bilmiyorum.

    Bende en sonunda gidip 2016 CRF250L aldım.
    Lazasker ve cenkito bunu beğendiler.

  19. #19
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Mondial 250 endurolar da şanzıman sıkıntısı çeken baya duydum. Mondialin cg tarzı 150 200 cc likleri daha sorunsuz fakat onlarda ağır ve güçsüz.

  20. #20
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mondial 250 endurolar da şanzıman sıkıntısı çeken baya duydum. Mondialin cg tarzı 150 200 cc likleri daha sorunsuz fakat onlarda ağır ve güçsüz.
    Aynen hocam.Viteslerde acayip zor geçiyordu.Vites koluna abanınca zar zor ikiye atabildim.
    cenkito bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)