Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

2 Zamanlı ve 4 Zamanlı Motosikletlerin Farkları

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    ARKADAŞLAR KANALIMA HOŞGELDİNİZ !

    ...Falan diyerek giriş yapıyormuşum şimdi kendimi tutamayıp :D
    Yok yok yapmayacağım.

    Öncelikle selamlıyorum tüm forumu, reyzinkçilere hususi bir merhaba.
    Son enduro ve ADV motorların arasındaki fark muhabbetinden sonra, bir kaç arkadaş gerek yorum ile gerek özel mesaj atarak, 2 zamanlı ve 4 zamanlı motor farkı nedir anlatır mısın diyenler oldu, yıllardır sürdüğüm, gerek sahibi olduğum gerek denk gelip kullandığım 2T ve 4T motorların kullanım olarak farklarından da bahsetmeye çalışacağım.
    Muhtemelen forumun büyük çoğunluğu temel farklarını ve terimlerini biliyordur, ama ben hiç bir bilgisi olmayan, bu işte yeni olan birine anlatıyormuş gibi anlatmak istiyorum.

    Çünkü direkt ayrıntıya girersem bilgisi olmayanların en ufak bir şey anlayabileceğini sanmıyorum, en azından bilenler bildiği satırları atlayabilir

    Öncelikle 2 zamanlı (2Stroke) motorlara klavye dilinde "2T" yani 2times kısaltması, 4 zamanlı motorlara da aynı şekilde "4T" kısaltması kullanılır.
    Sanal mecrada gördüğünüz 2Stroke, 4Stroke, 2T, 4T terimleri birbirinin kısaltmasıdır.


    Şunu belirtmeliyim, 2T motorlara birden çok sınıfta örnek var, Scooter, SS, Cup, Enduro, Cross.
    Enduro ve Cross dışında pek bilgim yok onu söylemeliyim.
    Ama zaten her sınıfta 2T ve 4T mantığı birbirine %90 oranla benzediği için çok bir şey değişmeyecektir.
    Yine de benim sadece Offroad kategorisinden bahsedeceğimi bilin istedim.

    Konuyu sindire konuşalım;

    4T ve 2T motorları dışarıdan baktığımızda görüntüsünden nasıl anlarız ?

    Tek ihtiyacınız olan temel işaret, egzoz boruları.
    4T motorların egzoz boruları hepimizin aşina olduğu, baştan sonra stabil genişlikte olan borulardan olur.
    2T motorların boruları ise, salyangoz kabuğuna benzemesinden dolayıda "Salyangoz" dediğimiz, egzoz borusunun blok tarafına yakın olan bölmesinde balon gibi, salyangoz kabuğu gibi şişkin ve orantısız şekli olan egzozlardan olur.
    Fotoğraflarda da armut gibi belli zaten.

    4 Zamanlı.





    2 Zamanlı.


    Bilmeyen insan için her cevap yeni bir soru doğurur tabi.

    "Egzoz farklarını anladık da, neden farklılar ?"

    Olağan dışı 2T egzozlarından bahsedelim, neden böyle bir egzoz borusuna sahipler.
    2T motorlar 4T motorların verdiği gaz tepkisinin yaklaşık 3 kat fazlasını verir.
    Verdiği bu aşırı gaz tepkisi, haliyle daha şiddetli yakıt ateşleme, daha şiddetli piston patlatması, ve daha şiddetli egzoz çıkışı yapmasına sebep olur.
    Bloktan gelen ağır basıncı karşılamak ve daha sağlam verim elde edebilmek için havanın motoru boğmadan birikip atılabileceği bir alan oluşturmak amacıyla düşünülen bir tasarım farkıdır.
    Ek olarak salyangoz egzozlar, normal egzozlar gibi ağır paslanmaz çelikten yada titanyumdan değil, alüminyumun yada benzeri malzemeler kullanılarak üretilir.
    Bu sayede çok çok daha hafif olur, gereksiz ağırlıktan kurtulunur, fakat çok daha dayanıksızdır.
    Arazi şartlarında bir kayaya oturmasıyla çok kolay bir şekilde yamulup patlayabilir...
    Geri dönelim, bir soru daha;
    "2T motorlardan neden daha fazla güç gelir ?"

    Bir motorun çalışması için kimyasalın (Benzinin) ısı enerjisine dönmesi, yani yanması gerekir.
    Yandıktan sonra ürettiği güçlede pistonları hareket ettirir ve bu işlem rutin ve stabil devam eder, mantık budur.
    4T ve 2T motorların çalışma prensibini ele alalım.

    4T motorların çalışma prensibi adından anlaşılacağı üzere 4 hamlede gerçekleşir.

    1- Yakıt ve oksijen karışımı piston kendini dışarı çektiğinde içeri dolar.
    2- Piston tekrar içeri hareket ederek, az önce içeri dolan hava ve benzini sıkıştırır.
    3-Sıkışan benzin ve hava kıvılcım ile yakılır, yanma ile oluşan patlama pistonu geri iter ve bu sayede piston krankı çevirip kinetik enerji, yani itiş gücü oluşturur.
    4- Pistonun geri dönüşü sırasında egzoz valfleri açık olur ve içerideki gaz egzoz yoluyla dışarı atılır.

    Bu bahsettiğim 4 işlem çok hızlı gerçekleşen bir durum, basit tabirle motorunuz rölantide çalışırken duyduğunuz o rutin egzoz sesinin sadece 1 tanesi bu işlemin 4 hamlesinin tamamlandığına işarettir.
    Bunu ilk öğrendiğimde, motoru rölantide ısıtan birini görünce sesleri saymaya çalışarak, dakikada kaç kere bu işlemi yaptığını hesaplamaya çalışmıştım
    Rölantisi yüksek motorda hesaplamak imkansız neredeyse peşin söyleyeyim :D
    Zaten bu her motorun kitapçığında yada teknik özelliklerinde mutlaka yazıyor, ama insan bu devirde kimseye güvenemiyor :D
    Gerçi ben hesaplayınca rölantide 1000-1500 devir çeviren motoru, 10.000 devir çeviriyor diye hesaplamıştım bana değil kitapçığa güvenin, benim rakamlar biraz F16'ya falan denk geliyordur muhtemelen :D

    Şimdi gelelim 2T motorların çalışma prensibine.
    Şimdi aradaki farkı, neden 2T motorların böyle psikopat güç ürettiğini anlayacaksınız.

    2T motorlarda emme ve egsoz sübapları yok, asıl meselede burada başlıyor.
    Bu motor tipimiz 4T motora göre biraz aksi, agresif ve tersine çalışan bir motor.
    4T motorda iki hamlede yapılan Emme ve sıkıştırma işini, tek hamlede yapar.
    Nasıl yapar, piston ilk yukarı hareket edişinde üst kısmında dahaca aşağı emilmemiş yakıt hava karışımını, direkt emmeden üst kısımda sıkıştırır.
    Pistonun yukarı gitmesiyle, krank da istemsiz vakumlama oluşur, ve karışım bu sefer krank bölümüne dolar.
    Sıkışan karışım buji yoluyla ateşlenir ve oluşan patlamadan dolayı pistonu aşağı iter.
    Pistonun aşağı inmesiyle egzoz ağzı açılır, oluşan gaz egzoz borusundan atılır.
    Piston aşağıda olduğu için taşıma cebiyle tekrar pistonun üst kısmına karışım dolar ve bu işlem tekrar eder.

    Evet biraz karışık, mühendisvari muhabbetler, basit özetle.
    4T motorun 2 hamlede yaptığı emme ve sıkıştırma işini tek seferde yapar.
    Ve sonrasında yine 4T motorun 2 hamlede yaptığı yanma ve egzoz işini tek piston hamlesinde yapar.
    Ayrıca bu hamlelere stroke denir...

    1- Emme ve Sıkıştırma
    2- Patlama ve Egzoz

    2 zamanlı motorlar daha kısa ömürlü olur, çünkü patlama ve karışım işi kranka bulaşır.
    Krank sürekli yağlama yapmadığı için, krank ömrünü uzatmak adına benzine yağ karıştırılır.
    Tabi ki benzine yağ karıştırmak egzoz emisyon açısından neredeyse zehirli gaz oluşturur ve bunu egzozdan doğaya salar.
    Bu yüzden çoğu ülkede kanunen trafiğe çıkışı yasaktır.

    Ayrıca 2T motorlar, çalışma şiddetinden dolayı kulak parçalayan tiz bir ses çıkartır, elektrikli testere ile sesleri tıpatıp aynıdır çünkü elektrikli testerelerin motoru da 2T'dir ve çoğu insan için rahatsız edicidir.

    Ben o çoğu insanın içinde değilim onu belirteyim, bana kalırsa ninni gibi, ayrıca her sabah uyandığım telefon alarmı 2T bir makinenin Flyby sesidir, espri değil ciddiyim.


    -----------------


    Evet bu işin mühendislik kısmıydı, çoğu kullanıcıyı da pek alakadar etmez.
    Meraklıları da genelde bilir
    Bana sorulan asıl konuya geleyim, kullanım olarak aralarındaki fark nedir ?
    Enduro ve Motocross yarışlarında neden bazı pilotlar 2T bazı pilotlar 4T tercih eder.

    Bu konuda 4T motorlar special makinalardır.
    4T olmaları gündelik hayatta kullanılabildikleri anlamına gelmez.
    Gündelik kullanıma kanunen aykırı bir durumları yok ama, çok masraflı ve ömürlerinin kısa olmasından dolayı gündelik kullanım için tercih edilecek motorlar değiller.

    Her ne kadar 4T olsalar da, Tork/Beygir/Ağırlık çizgileri, uzun bir ömür vaat etmeyecek kadar fazladır.
    Gündelik kullandığımız motorlarda kabaca atıyorum, 250cc bir motorda 20-30 beygir güç, 20-40Nm civarı tork olur.
    Ama special 4T 250cc bir motorda 40-60 beygir güç, 50-70Nm civarı tork olur.
    Haliyle bu kadar ufak bir blok içine bu kadar güç sıkıştırılınca, doping almış bir insan gibi, çok güçlü ama kısa bir hayatı olur
    Ayrıca 2T ve special 4T motorlarda Kilometre değil Saat usulü ömür hesap edilir.
    Satış ilanlarında "Temiz 20k kilometrede" yerine "Temiz 70 saatte" yazar.

    Arazide, gittiğiniz mesafeden çok, nasıl gittiğinizin önemli olmasında bu duruma etken tabi.
    Mesela, dahaca 5 kilometre kullandığım special bir motoru, sadece bir yokuşu çıkarken 2 saat boyunca redline'da zorlamış olabilirim değil mi ?
    Bu saat sistemi kontak açıldığı an başlar, stop ettiğiniz an duraklar.
    Bu kadar güçlü motorların, olduğu yerde rölantide çalışması bile, parçalarına hatırı sayılır yorgunluk ve zarar vermesi anlamına gelir.

    Gündelik kullanıma uygun motorların 3-5 senede 1 değişen piston segmanları,Bu motorlarda kullanıma göre 20 saatte değişir.
    20 saat yine kullanıcıya ve kullanıma bağlı olarak ayda 1 defa bile değişme gereksinimi duyabilir.
    Bu işin neden masraflı olduğunun en sıradan örneğidir bu
    Çoğu offroad kullanıcısı olmayan motorcular, offroad'un en büyük masrafının düşme kalkma yüzünden yaşanan, manet, peg, grenaj vs. olduğunu düşünür, eğer sadece günlük manet peg vs. almak yetseydi, gündelik hayatımda bile special tercih ederdim

    4T special motor olarak en uzun süre kullandığım Ktm exc 250-F olmuştu, uzun bir süre şehir dışında yaşayacak olan bir arkadaşım, "Al kullan yatıp çürümesindense müşterisi çıkana kadar bakımlarını yapar kafana göre takılırsın" diyerek, sağ olsun güvenip bırakmıştı bana, sonrasında yine müşterisini ben bulmuştum tabi.

    4T special, 2T motorlara göre daha uzun ömürlü daha az bakım ister, fakat ustalığı ve tamiratı 2T motora göre işçilik açısından daha zahmetlidir.
    4T Bloklarda 2 kat daha fazla parça, ve daha karmaşık mühendislik var çünkü.
    Offroad'un içindeyseniz sürekli usta kullanma gibi bir durumuz yok.
    Yani en azından aylık 10 bin lira geliriniz yoksa eğer, bir süre sonra "Lan yeter ama iliğimi kuruttun" demeye başlıyorsunuz ya motora ya ustaya
    Elinizden maksimum ne geliyorsa kendiniz yapmaya çalışır, hatta bilmediğinizi öğrenmeye çalışırsınız, sizi ustalığa "Zorla" iten yegane bir sektör offroad )

    4T motorlar genelde Motocross pilotlarının tercihidir, topspeed'i 2T'ye nazaran daha iyi olduğu için, motocross pilotları düzlüklerde elde edebilecekleri hızdan kaynaklı tercih ederler.
    Motocross pistte yapılan bir spor olduğu için rampa ve ondula dışında engel barındırmaz, yokuş, tepe, kaya gibi unsur pek bulunmaz, istisna Mx-GP pistleri var bunların bazen bulunduğu, onlarda bir elin parmağını geçmez.
    Malum, bir yarışta saliselerin hesabı yapılır.
    Hem, motocross çok fazla zorluktan ziyade, beceri yetenek üzerinedir, örneğin bir rampadan atlarken "Knife" yapmak, "Whip" atmak, "Spin" atmak ; Güven, Özveri, Tecrübe ister
    2T motorlar daha çok yüksek Tork ve çekiş gücü olduğu için, motocrossda bir tık daha yavaş ve gereksiz bulunur.

    Diğer bir kardeş sınıfı olan Enduro'da (enduro yazarken elim ayağım titriyor), düzlük yok denilecek kadar az olur.
    Topspeed önemsizdir, çünkü enduro yarışlarında yokuş çıkmak için sıra bile beklendiği olur, önümüzdeki pilotun yokuş denemesini izlersiniz, kendinize yol çizer, onun yaptığı hataları fark edip "Orda ivme alınacak köşe yok, ben şuradan deneyeyim o zaman" dediğiniz anlar olur.
    2T tercih edilir çünkü hayvan yüküyle çekiş ve tork'a ihtiyacınız olur.
    Abartısız şekilde, yeri geldiğinde dümdüz toprak bir duvara çıkmanız gerekir, ve o anda 2T motorun gazı verdiğinizde o 5 saniyelik lastiği yırtıp atan gücüne ihtiyacınız olur.
    Yeri geldiğinde, hızlanacak hiç bir mesafeniz olmayan bir noktada, olduğunuz yerden tek hamlede gaz verip kayaya çıkabilecek güce ihtiyacınız olur.
    Hissiyat olarak, 4T special motorlarında ciddi anlamda enteresan tepki ve torkları olur.
    MxGP turnuvasında start alırken pilotların daha kalkış yapmadan gidonu yere bastırdıklarını fark edersiniz.
    Yapabilecekleri maksimum sert kalkışı yapmak için bütün ağırlıklarını ön tekere verirler, çünkü aksi halde 2 metre ilerleyemeden oldukları yerde salto atarlar.
    Kaldı ki, bütün ağırlıklarını gidona vermelerine rağmen kalkış anında yinede ön teker yerden kesilir.
    Motorun üzerine binmeden elciği hızlı bir şekilde çevirdiğinizde neredeyse hiç ileri hareket etmeden oldukları yerde takla atabilirler.
    Tahmini rakamlarla 3.000 - 4.000 devirlerde gazı sert verirseniz de takla atabilirler.
    Kalkıştaki sertlikleri insanı korkutacak cinstendir.

    Youtube üzerinden xfighters, Redbull freestyle gibi etkinlikleri izlerseniz fark edersiniz, 10 metrelik dar bir alanda hızlanıp, rampadan fırlayarak 10-15 metre yüksekliğe ulaşacak ivmelenmeleri vardır.
    Evet düşününce bir hızı bir R1- H2 - ZX10R'da çok rahat yapabilir ama bir tarafta litrelik dünyanın en hızlı kara araçları, diğer tarafta 100 kiloluk maksimum 450cc olan motorlar var.
    Bir tarafta 4 silindir, ağızlarına kadar teknoloji dolu makineler, diğer tarafta tek silindir, en büyük teknolojisi elektrikli marş olan motorlar var
    Tabi ki kulvarlar çok farklı, neredeyse birbirine yabancı dünyalar, burada değinmek istediğim konu, bilmeyenlere oyuncak gibi görünen bu special makinelerin, insana hayatı çok rahat işkence edebilecekleri.

    "TT Closer to the edge" belgesel filmini izleyenler varsa bilir, kişiyi yanlış hatırlıyor olabilirim affola. Ian Hutchinson olması gerek, bir cümlesinde "TT için eğitimlerimi motocross üzerinden yapıyordum, çok tehlikeli ve riskli olduğu için bıraktım, uzun süredir asfalt pistte supermoto ile yapıyorum."
    Motocross çok tehlikeli ve riskli diyen bu adam, Isle of man TT yarışında 5/5 yapıp tarihe adını kazıtan bir adam.
    320km/s hızlarda sokak şartlarında yarışan, ama motocross çok tehlikeli ve riskli diyen biri.

    Aynı şekilde Valentino Rossi'nin biyografik belgeselini izleyenler bilir.
    "Ilk olarak çocuk yaşlarda Motocross kulvarında yarışmaya başladım, ama babam çok tehlikeli olduğundan dolayı bırakmam için baskı yaptı. Bende aynı fikirdeydim, sonra MotoGP için yarışmaya başladım." gibi bir cümle kuruyor.
    Marq Marquez, MotoGP eğitimlerinin neredeyse tamamını cross veya supermoto pistinde yapar.


    Burada anlatmak istediğim, "Bakın en zoru bu, diğerleri basit" falan gibi bir şey değil.
    Affedersiniz bir sidik yarışı derdinde değilim.
    Sadece diğer sınıfların Enduro ve motocross yarışlarına "Eğlenmek için güzel yaa" gözüyle bakmaları.
    Asfalt lastikleri ile diz yerde gezen herhangi birisi varsa aramızda, aynı asfaltta dişli lastik ile sadece 20 derecelik açıyla viraja girip asfaltı öpmeden çıksın, ıslıklarla ayakta alkışlar tebrik ederim, o dişli lastiklerle asfaltta neredeyse peg sürten adamlar tanıyorum ve bu adamlar asfalt lastikli SS yada naked makina ile asfaltta viraja girince bir elleri ceplerinde viraja girip manzarayı izlerken şarkı söyleyebilecek adamlar.

    Anlatmak istediğim, racing sever arkadaşların offroad'u hafife alması ve çocuk işi görmesi çok yanlış.
    Her zaman dedim, Arazide orta seviye olan birisi, asfaltta çoğu ileri seviye racing meraklısını yetenek konusunda eze eze geride bırakır.
    Ha bana sorarsanız asfalt, pist şartları dışında daha tehlikeli. Çünkü trafikte sizin hiç bir kusurunuz olmasa bile başka birinin hatası yüzünden canınızdan olabilirsiniz.
    Siz kusursuz bir sürücü olsanız bile, freni patlayan bir kamyon yada telefonunda CandyCrush oynayan bir sürücü karşısında yeteneğinizin hiç bir değeri kalmaz.
    Arazide başınıza gelebilecek her şeyin sebebi kendiniz olursunuz, kendim ettim kendim buldum dersiniz.
    Limitlerinizi bildikten sonra sıyrık bile almadan devam edebilirsiniz.

    Trafikte arazici tayfa olarak çoğumuz apaçilik yaparız kabul ediyorum, bunun sebebi arazi öz güveni. Arazide öyle boktan şartlara rağmen motor sürüyoruz ki, asfalta çıkınca anormal bir kolaylık ve özgüven geliyor.
    Mesela hiç trafikte tedirgin giden Enduro'cu yada Cross'cu gördünüz mü ? Sanmıyorum.
    Adam arazide günde 10 defa yuvarlanıyor ortalama, adam hava da 2 takla attıktan sonra bu pozu veriyor;



    .... bu adamı neyle korkutacaksın trafikte ?

    En basit örneği, racing sürücüsünün, gördüğünde hatim indirdiği o asfalta taşmış hafriyat pisliği, Arazide süren adamın dikkatini çekmez, umurunda olmaz.
    Adam zaten çakılda toprakta kayada tozda sürüyor, yola dökülmüş mıcırı takar mı ?
    Yada asfalt motorlarının ödünü koparan çukurlar ve kasisler.
    Ben en son ne zaman kasiste fren kullandığımı hatırlamıyorum, tam tersine gaz açıp ayağa kalkıyorum.
    Çukur umuruma gelmiyor çünkü çukura düşen ön teker tepkisini arazide bir günde 50 defa yaşıyorum.
    Düzgün bir yolda seyir halindeyken aniden değişen yol şartları umuruma gelmiyor, beni panikletmiyor, çünkü arazide yol sürekli değişiyor.
    Kuru toprakta giderken köşeyi döner dönmez çamurda, yada betonda giderken birden kaygan çimende bulabiliyorum kendimi.

    Belki çoğu insana yanlış gelir bu düşüncem ama, dünya para verip aldığınız ileri sürüş eğitimleri yerine, ara sıra araziye çıkın.
    Asfalta indiğinizde yaşayacağınız o rahatlığı hissedince ne demek istediğimi anlayacaksınız.

    Konu saptı evet farkındayım.
    Belki gereksiz laf kalabalığı olmuş olabilir, sıkılan okumayı bırakmıştır çoktan.
    Bırakmayıp sonuna kadar okuyan, okuduğuna pişman olan ver değerli vaktini çaldığım birileri varsa affola.

    Yine de haksızlık etmeyin, trol muhabbetlerden, yada "Binniknen başlıycam ölür müyüm?" muhabbetlerinden daha vasat olmadığını düşünüyorum.
    Gerçi "Binniknen başlıycam" içerikli konulara olan ilginin yarısını zor yakalıyoruz ama sağlık olsun
    Bende dahil, milletçe zaafımız var goygoya malum



    her neyse, sağlıcakla kalın, bol bol A-E-B2-C vitaminleri ve Omega-3 tüketin, önünüzü hatta arkanızı iyi görün
    Hayatta kalmaya gayret edin, motor üzerinde ölmek muhtemelen çoğumuzun kabullendiği bir ihtimal olsa da, siz motor üzerinde yaşlanmak için elinizden geleni yapın.
    Motosikletiniz ile bol bol anı biriktirin, toruna torbaya kasıla kasıla anlatacağınız anılar biriktirin, yollar gidin, fotoğraflar saklayın.
    Yıllar sonra dostlarınızı ailenizi sizden bahsederken, geçmiş zaman eki kullanmak zorunda bırakmayın.
    "Bak bu Amcan/teyzen eski motorculardandır he" dedirtin.
    "Arabacılar" ile takışmamaya çalışın.

    Rahmetli Barkın abinin, işaret parmağını bize sallaya sallaya söylediklerini hatırlayın sık sık.

    "Biz onlardan daha akıllıyız, daha yetenekliyiz, daha cesuruz. Hayatta kalın, bir ömür boyu motosiklet sürün, görüşmek üzere."
    Mertcan39, emremm, RoofRoof ve 30 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Farklarını kendimce biliyorum ama gene okurum hocam elinize sağlık
    MrMud bunu beğendi.

  3. #3
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Farklarını kendimce biliyorum ama gene okurum hocam elinize sağlık
    Rica ederim ne demek,

    Kural[Z] nickli arkadaş istedi diye yazdım bunu işin doğrusu, birde bu kadar yazıyı dün yazdım net gidince hepsi çöp oldu silindi bende yedeklemedim malesef, hepsini baştan yazdım yani sizin anlayacağınız, bi duble Türk kahvesi borcu var bence an itibariyle :D
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  4. #4

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rica ederim ne demek,

    Kural[Z] nickli arkadaş istedi diye yazdım bunu işin doğrusu, birde bu kadar yazıyı dün yazdım net gidince hepsi çöp oldu silindi bende yedeklemedim malesef, hepsini baştan yazdım yani sizin anlayacağınız, bi duble Türk kahvesi borcu var bence an itibariyle :D
    genelde donanım haber çöküyordu bir şey yazarken şanssızlık olmuş işimi halledip okumaya koyulucam
    MrMud bunu beğendi.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  5. #5
    oznkrçm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RAMZEY 100-YBR 250-CBR 250-CBF 600-VFR 800
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    her neyse, sağlıcakla kalın, bol bol A-E-B2-C vitaminleri ve Omega-3 tüketin, önünüzü hatta arkanızı iyi görün
    Hayatta kalmaya gayret edin, motor üzerinde ölmek muhtemelen çoğumuzun kabullendiği bir ihtimal olsa da, siz motor üzerinde yaşlanmak için elinizden geleni yapın.
    Motosikletiniz ile bol bol anı biriktirin, toruna torbaya kasıla kasıla anlatacağınız anılar biriktirin, yollar gidin, fotoğraflar saklayın.
    Yıllar sonra dostlarınızı ailenizi sizden bahsederken, geçmiş zaman eki kullanmak zorunda bırakmayın.
    "Bak bu Amcan/teyzen eski motorculardandır he" dedirtin.
    "Arabacılar" ile takışmamaya çalışın.

    Rahmetli Barkın abinin, işaret parmağını bize sallaya sallaya söylediklerini hatırlayın sık sık.

    "Biz onlardan daha akıllıyız, daha yetenekliyiz, daha cesuruz. Hayatta kalın, bir ömür boyu motosiklet sürün, görüşmek üzere."
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

    Bilmediğim bir kaç şeyi öğrenmiş oldum. 👍

    Motosiklet sevenler olarak aramızda vay efendim ben virajda dizimden kıvılcım çıkarırım, şöyle hızlıyım böyle sertim, sen cacıksın, korkak tavuk vs. bence gereksiz ego kasmaktan başka bir işlevi olmayan muhabbetler yerine ( tabii ki bu sürüşümüzü geliştirmemize engel olmamalı. Yine de mümkün olduğunca birbirimizden bir şeyler öğrenerek) bu alıntıladığım kısma önem verirsek ve sürüşümüzü de bu doğrultuda geliştirirsek daha doğru bir yol izlemiş oluruz diye düşünüyorum.

    Konuyu çok saptırmadan kısa keseyim. Tekrar teşekkürler bilgiler için.

  6. #6
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı oznkrçm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

    Bilmediğim bir kaç şeyi öğrenmiş oldum. ��

    Motosiklet sevenler olarak aramızda vay efendim ben virajda dizimden kıvılcım çıkarırım, şöyle hızlıyım böyle sertim, sen cacıksın, korkak tavuk vs. bence gereksiz ego kasmaktan başka bir işlevi olmayan muhabbetler yerine ( tabii ki bu sürüşümüzü geliştirmemize engel olmamalı. Yine de mümkün olduğunca birbirimizden bir şeyler öğrenerek) bu alıntıladığım kısma önem verirsek ve sürüşümüzü de bu doğrultuda geliştirirsek daha doğru bir yol izlemiş oluruz diye düşünüyorum.

    Konuyu çok saptırmadan kısa keseyim. Tekrar teşekkürler bilgiler için.
    Rica ederim hocam, okuduğunuz için ben teşekkür ederim
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  7. #7
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...Yada asfalt motorlarının ödünü koparan çukurlar ve kasisler.
    Ben en son ne zaman kasiste fren kullandığımı hatırlamıyorum, tam tersine gaz açıp ayağa kalkıyorum...
    Şimdi okuyunca farkettim.
    Ben de kasislerde fren yerine gaz açıyorum ve ayağa kalkıyorum.

    Çok eskiden 2 yıl boyunca okula gidip gelirken karda yağmurda sırf keyif için, ana yoldan çıkıp orman içinden gitmemin etkisi olsa gerek.
    Sanırım o zamandan alışkanlık olmuş.
    Şimdi farkettim.

    Not: Motorda 2T üç vitesli Motobekane idi
    MrMud bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Yazı ve zahmet için teşekkürler

    Şöyle bir notum olsun: Salyangozun en önemli işlevi (2T tasarım gereği) egzost portundan atılmak zorunda kalınan taze yakıt hava karışımını salyangozun motora özgü tasarımı yüzünden sıkışan ve geri tepmek zorunda kalan egzost gazının geri tepmesiyle porttan silindire geri itmek diye biliyorum. Bu işlevini de çok dar bir devir bandında yerine getirebiliyor, ki aslında 2T motorların güç bandı çok dar bir devir aralığında olduğu için bunda çok büyük bir sorun yok. Ama dizaynı çok özel ve tamamen kullanıldığı motora özgü - imiş.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  9. #9
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazı ve zahmet için teşekkürler

    Şöyle bir notum olsun: Salyangozun en önemli işlevi (2T tasarım gereği) egzost portundan atılmak zorunda kalınan taze yakıt hava karışımını salyangozun motora özgü tasarımı yüzünden sıkışan ve geri tepmek zorunda kalan egzost gazının geri tepmesiyle porttan silindire geri itmek diye biliyorum. Bu işlevini de çok dar bir devir bandında yerine getirebiliyor, ki aslında 2T motorların güç bandı çok dar bir devir aralığında olduğu için bunda çok büyük bir sorun yok. Ama dizaynı çok özel ve tamamen kullanıldığı motora özgü - imiş.
    +1

    Yazarken çoğu sey aklına gelmiyor insanın, sonradan eklemek gereken çok sey farkediyorum
    Birde bu kadar yaziyi ikinci defa yazmak istemsiz acele ettirdi, birseyler eklemek isteyen arkadaşlar ekledikçe eksikler tamamlanacaktır
    Teşekkürler tekrar
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  10. #10
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Eline sağlık yine dokturmussun
    MrMud bunu beğendi.

  11. #11
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık yine dokturmussun
    Eyvallah abi sağolasın
    cenkito bunu beğendi.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  12. #12

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    Kocaeli
    İnsan aslında niyet ediyor ama beraber araziye çıkacak kimsenin olmaması, makinelerin trafiğe çıkamaması, en baştan ekipman alma ve işletim maliyetleri caydırıyor. Keşke imkanımız olsa da denesek. Eminim çok keyifli ve trafikte trafikte gazlamaktan daha güvenlidir.
    MrMud bunu beğendi.

  13. #13
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    En son geçen yaz bir deliye uyup 180kg motor ile bende aşağı kalır değilim 135kg'yum araziye girdim. Evet girdim ama çıkamadım. Arkadaşın toprak, çakıl dolu aşağı doğru eğimli yerde arka teker havada inişini görünce o dik eğimli yolda nefesim kesildi. Aşağıya yarım saat sonra indiğimde kaskına tokadı yapıştırasım geldi ama sonra beni kim çıkaracak diye düşününce vazgeçtim.

    Arazi ciddi eğitim istiyor abs diye sızlananları görünce gülüyorum o günden sonra

    the bomb has been planted

  14. #14
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En son geçen yaz bir deliye uyup 180kg motor ile bende aşağı kalır değilim 135kg'yum araziye girdim. Evet girdim ama çıkamadım. Arkadaşın toprak, çakıl dolu aşağı doğru eğimli yerde arka teker havada inişini görünce o dik eğimli yolda nefesim kesildi. Aşağıya yarım saat sonra indiğimde kaskına tokadı yapıştırasım geldi ama sonra beni kim çıkaracak diye düşününce vazgeçtim.

    Arazi ciddi eğitim istiyor abs diye sızlananları görünce gülüyorum o günden sonra

    the bomb has been planted
    Abs şart tabi

    Alıntı wing41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnsan aslında niyet ediyor ama beraber araziye çıkacak kimsenin olmaması, makinelerin trafiğe çıkamaması, en baştan ekipman alma ve işletim maliyetleri caydırıyor. Keşke imkanımız olsa da denesek. Eminim çok keyifli ve trafikte trafikte gazlamaktan daha güvenlidir.
    Haklı malesef, pek diyecek birşey yok.

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Eline sağlık, Türkiye de enduronun anlamı tepeye çıkıp sucuk ekmek yemek olduğu için 4 zamanlı hoşdur 😀

  16. #16
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık, Türkiye de enduronun anlamı tepeye çıkıp sucuk ekmek yemek olduğu için 4 zamanlı hoşdur ��
    Pist yaptılar da gençlermi uçup kaçmadı, anca sucuk yeniliyo Istanbul'da
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  17. #17

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Eline emeğine sağlık çok değerli bir çalışma olmuş.
    MrMud bunu beğendi.

  18. #18
    erhn42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2018
    Motosikleti
    Mt-07
    4t motorun egzozu pantolon kirletmez...2t ninki kirletir....hey gidi genclik 16-17 sene önce azmı apaçilik yaptik lise çağında103 ile....her türlü silindir-karbüratör-dişli-egzozu denedik...🤭🤭🤭

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pist yaptılar da gençlermi uçup kaçmadı, anca sucuk yeniliyo Istanbul'da
    Maddi imkansızlıklar.. Gönül isterki L200 ümüzün ardına bi Husqvarna TE250İ atalım köyümüze gidip indirelim L200ümüzden vuralım dağa taşa 😔
    MrMud bunu beğendi.

  20. #20
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rica ederim ne demek,

    Kural[Z] nickli arkadaş istedi diye yazdım bunu işin doğrusu, birde bu kadar yazıyı dün yazdım net gidince hepsi çöp oldu silindi bende yedeklemedim malesef, hepsini baştan yazdım yani sizin anlayacağınız, bi duble Türk kahvesi borcu var bence an itibariyle :D
    Bu yazı için gerçekten içten teşekkür ediyorum. Özellikle motosikletlerin motor tipine göre arazideki seçim faktörü ve kullanılmak istenen yere göre seçiminde, eğer ilgilenen kişi yazınızı gerçekten okuduysa çok yararı olacaktır.

    Şahsen arazi tipi motosikletlerde 4T SP olduğunu sayenizde ilk kez farkettim. Malumunuz "Bakmak" ile "Görmek" aynı şey değil. Bazı markalarda 4 zamanlı ancak belirli periyodlardaki bakım maliyetleri ve değiştirilen parçaları öğrenince insan ister istemez yanılgıya düşebiliyor. Sonuçta imkan ve ihtiyaç ikilemini belirli bir dengeye oturtmuş vatandaş 4T SP makine tercih etmekte sorun yaşamıyor, veya onun muhtaç olduğu motosiklet zaten o olduğundan tercih etmek zorunda kalıyor.

    Ben yazınızdan kendimce ihtiyaçlarımı da düşünüp şu sonucu çıkardım:

    Acemiyim ve bunun bilincinde başlamalıyım,
    Ekonomi istiyorum,
    Alım satımı kolay olsun istiyorum,
    Daha acemisiyim ama bir yerden başlamak istiyorum,
    Uzun vadeli olsun istiyorum,
    Arazide acemiliğimi atabileceğim birşey olsun istiyorum,
    Kısa ve uzun vadede masrafları makul olsun istiyorum,
    Düşme kalkmada fazla dert tasa olmasın istiyorum, v.s..

    İlk olarak Kuba Black Cat ile başlayıp acemilik atıldıktan bir iki sene sonra Honda CRF 250 Rally ile devam edebilirim. Kısmetse ilk fırsatta çamura bulanıcam

    Bu kadar emek ve zaman harcayıp bilginizi paylaştığınız bu yazı için de ayrıca teşekkür ederim

    Kahve mi? Lafı dahi olmaz. Bir kahve borcum var size, ilk fırsatta ödenecek
    MrMud bunu beğendi.
    ...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)