Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yeni araç Yağmurda düşen devir. Geçmeyen vites.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Değerli abilerim. Yeni aldığım motorum 250km'sine geldi. rks rn 180. Model ile alakalı olarak ilk aldığım gün de dikkatimi çeken fakat rodaj için olduğunu düşündüğüm vites geçmeme problemi git gide büyümeye başladı. Mesela durmak için vites düşürdüğümde vites atmıyor. debriyajı tekrar bıraktığımda kavrama noktasına gelince tık ediyor. 4'den 3 e geçiyor mesela. sonra debriyajı yavaşça salıyorum tık ediyor 2 bidaha bırakıp tekrar çekiyorum tık ediyor 1. öbür türlü şak şak geçmiyor. Motoru zorlamadım bu arada hiç 5000'deviri geçmedim. Vites işine genelde motor ısınınca yükleniyorum rodaj için.

    ek olarak 1 den boşa motor aşırı sıcakken geçiyor öbür türlü boşa atmak için 2 den boşa atmak zorunda kalıyorum.

    Ek soru. Motor soğukken çalışmıyor. marş aldı mı jikle açıkken stop ediyor sibopların sıkı olmasından şüphe ediyorum çünkü toplamda 2 depo benzin aldım depo 8.5 litre gittiğim km 250. Bu denli küçük cc bir motor için bana çok geldi açıkçası. 100km'de 8 litre falan yapıyor. aşşağı yukarı.

    bu gün yağmurda deneyimleme şansım oldu motor sıcakken üstündeki suyu buharlaştırıyor. ama devir çok düşüyor hatta yoldayken stop ediyor bu gün benzin ışığım yandı benzinlikten fulledim yine 2litre benzin varmış yine içinde. Yağmurlu havada rolantinin düşüp stop etmesi neden olur ? hiç anlam veremedim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Rodaj bakiminda;

    Debriyaj manet boşluguna
    Karburator ayarina
    Yag değisimi zaten yapilacak
    Supap ayarlarina
    Hava filtresine
    Gaz teli seviyesine
    Ve zincir gerginligi,çevresel civata somun torklarina baktir.
    Hatta benzin muslugu,karburator besleme hortumuna ve jikle tertibatina.

    Motor isininca,kompresyonda(yokuş aşagi inerken gazi salmak yontemiyle)egzoz patirdama yapiyor mu?

    Motor ile 5-10km surus sonrasi,stop edip 1-2 dk sonra calistirma esnasinda zor marş aliyor mu?

  3. #3

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rodaj bakiminda;

    Debriyaj manet boşluguna
    Karburator ayarina
    Yag değisimi zaten yapilacak
    Supap ayarlarina
    Hava filtresine
    Gaz teli seviyesine
    Ve zincir gerginligi,çevresel civata somun torklarina baktir.
    Hatta benzin muslugu,karburator besleme hortumuna ve jikle tertibatina.

    Motor isininca,kompresyonda(yokuş aşagi inerken gazi salmak yontemiyle)egzoz patirdama yapiyor mu?
    Motor düz yolda giderken bile patırdama yapıyor. yokuş aşşağıya giderken de yapıyor.

    Motor ısındıktan sonra tek marşa çalışıyor ya da ufak bir gaz vermeye kendine geliyor. soğukken zor çalışıyor jikle açıkken bile kendim gaz vermezsem ısınana kadar 2-3 dakika stop ediyor. Şu sıralar hava genel olarak 10-15 derece civarı burada. O yüzden sorun yaşamıyorum ama 0-3 derece arası gerçektende ben okula gitmek istemiyorum diyen öğrenci gibi.

  4. #4
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı liquem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor düz yolda giderken bile patırdama yapıyor. yokuş aşşağıya giderken de yapıyor.
    Yukarida bahsedilen tüm kontrolleri,rodaj bakiminda servisteki ustaya belirt.

    Egzoz dört turlu patirdar.

    1-Yakit hava karisimi duzensizligi(zengin karisim
    2-Jikle takili kalma sorunu
    3-Supap ayarlarinin önerilen ölçulerden büyük(bol) olmasi

    3A-supap sıkı olursa patlama olmaz,buraya dikkat.

    4-Hava filtre kutusundan karb.emis bogazina giden kisimda bir tikanma,sıkışma,vb.

  5. #5

    Üyelik
    20 Ocak 2018
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Motor ile 5-10km surus sonrasi,stop edip 1-2 dk sonra calistirma esnasinda zor marş aliyor mu?

    Bu sorun bende var sebebi nedir?

  6. #6
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Mixtt.tr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sorun bende var sebebi nedir?
    Supaplarin bol.

    Bazilari tam tersini söylesede supap bol olursa bu sorun olur.

    Neden,

    Motor isininca,supaplarda bir çalişma boşlugu oluşur,haliyle ayar bol yapilirsa,yanma tam verimli olmaz ve cig gaz egzozun sicakligi ile patirdama yapar.

    Ayar yapilirken motor tam soguk olacak.

  7. #7
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Supaplarin bol.

    Bazilari tam tersini söylesede supap bol olursa bu sorun olur.

    Neden,

    Motor isininca,supaplarda bir çalişma boşlugu oluşur,haliyle ayar bol yapilirsa,yanma tam verimli olmaz ve cig gaz egzozun sicakligi ile patirdama yapar.

    Ayar yapilirken motor tam soguk olacak.
    Benim motorda yolda gaz açıp uzadıktan sonra vites büyültürken gazı kapayınca egsozdan pat diye ses çıkartıyor aldığımdan beri yokuş inerkende düzdede motor frenine alınca patırdaması mevcut subablar sıkıdır diye zamanla salar diye birşey yapmadım şuan 2.600 küsürde demekki sıkı değil bolmuş ayar yaptırmalımıyım yoksa biraz daha km deviripmi yaptırayım karbüratör hava ayarını kendim yapmıştım aldığımda doğru değildi havalar soğuyuncada yeniden ayar yaptım o kısımda sıkıntı yok
    Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..

  8. #8
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı ayzek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorda yolda gaz açıp uzadıktan sonra vites büyültürken gazı kapayınca egsozdan pat diye ses çıkartıyor aldığımdan beri yokuş inerkende düzdede motor frenine alınca patırdaması mevcut subablar sıkıdır diye zamanla salar diye birşey yapmadım şuan 2.600 küsürde demekki sıkı değil bolmuş ayar yaptırmalımıyım yoksa biraz daha km deviripmi yaptırayım karbüratör hava ayarını kendim yapmıştım aldığımda doğru değildi havalar soğuyuncada yeniden ayar yaptım o kısımda sıkıntı yok
    Patirdama(egzozdaki ciğ gaz yanmasi)

    Ne sıklıkta oluyor?

    Motor isisi,ve hava şartlarida etkili malum mevsim kış.

    Ayar yapilirken mutlaka ve mutlaka motor tam soğuk olacak(stop ediltikten sonra açik alanda yaz mevsimi min 5 saat//kapali alanda ise min 6-7 saat,kış mevsiminde açik alan 3//kapali alan 4-5 saat beklenmelidir.

    Ureticinin onerdigi sentil çaki ölçusu kullanilacak,

    Uygun vizkositede motor yaği kullanilacak,uygun buji kullanilacak.

    Motor ile 5-10km surusten sonra stop edip tekrar calistirma durumunda zor ve isteksiz marş durumu varsa veya 20dk bekledikten sonra(motor bir miktar soguyunca)rahat calisiyor ise supaplarin bol oldugu cevabi netleşir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:24 ----------

    Supap ayarlari,, egzantrik arizasi olmadigi ve piyano tepesindeki somunun saglikli torklanmadigi muddet sıkılaşmaz.mekanigin dogasina aykiri

    Yuruyen bir makinanin,supaplarinin bollaşmasi normal bir durum,Ayarin amacida bu.
    ayzek bunu beğendi.

  9. #9
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Patirdama(egzozdaki ciğ gaz yanmasi)

    Ne sıklıkta oluyor?

    Motor isisi,ve hava şartlarida etkili malum mevsim kış.

    Ayar yapilirken mutlaka ve mutlaka motor tam soğuk olacak(stop ediltikten sonra açik alanda yaz mevsimi min 5 saat//kapali alanda ise min 6-7 saat,kış mevsiminde açik alan 3//kapali alan 4-5 saat beklenmelidir.

    Ureticinin onerdigi sentil çaki ölçusu kullanilacak,

    Uygun vizkositede motor yaği kullanilacak,uygun buji kullanilacak.

    Motor ile 5-10km surusten sonra stop edip tekrar calistirma durumunda zor ve isteksiz marş durumu varsa veya 20dk bekledikten sonra(motor bir miktar soguyunca)rahat calisiyor ise supaplarin bol oldugu cevabi netleşir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:24 ----------

    Supap ayarlari,, egzantrik arizasi olmadigi ve piyano tepesindeki somunun saglikli torklanmadigi muddet sıkılaşmaz.mekanigin dogasina aykiri

    Yuruyen bir makinanin,supaplarinin bollaşmasi normal bir durum,Ayarin amacida bu.
    Patırdama motor soğukken ve ısınıncada yapıyor ısınınca sadece vites değişimdeki pat sesi olmuyor yine motor frenine alınca çatara patara devam ediyor servis kitapçığında değerleri varmıdır bilmiyorum bir bakayım motor ısınınca çalışmama durumu yada çok zorlanma olmuyor yanı normalde 1-2 saniyede marşta alıyorsa en fazla 1 sn ye kadar fark oluyor
    Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..

  10. #10

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    devir yağmurlu havalarda 400-500'lere kadar düşüyor bunun sebebi nedir ?

  11. #11
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Vites için söylediklerin tamamen normal bütün motosikletlerde durum böyle zaten. Acil durumlar haricinde yavaşlarken vites düşürerek yavaşla. Yani durduktan sonra 5432 yapmak yerine 5'den 4'e düş motor freni ile ön freni kombine yaparak yavaşla sonra bir daha vites düşür ve yine motor freni kullanarak yavaşla böylece hem motor freni yaptığın için daha dengeli bir şekilde fren yapmış olursun hemde ani bir durum olduğunda gazı açarak kaçabilirsin. Öteki türlü düşünsene durmak için yavaşlarken arkandan sana gelen acı bir fren sesi ve korna duydun. Acilen kaçman lazım ama hızın 20'ye kadar düşmüş ve 5. vitestesin?

    Vites göstergesi olmayan motorda boşa geçirmenin en kolay yolu da vitesi 1'e kadar düşürüp 2'ye alıp sonra hafifçe aşağı dokunarak boşa almaktır. Yazarken uzun gözüküyor ama zaten normal kullanımda boşa almaya hiç gerek kalmıyor. Işıklarda beklerken de zaten debriyaj çekili şekilde 1. viteste beklemek lazım yine acil durumlarda hızlıca kaçabilmek için.

    Diğer problemlerinin sebebi ise karbüratör ayarı gibi gözüküyor. Karbüratörlü hava soğutmalı motorlar kışın soğukta sıkıntılı çalışır. Hava sıcaklığına göre ayarlanması gerekir.

  12. #12

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites için söylediklerin tamamen normal bütün motosikletlerde durum böyle zaten. Acil durumlar haricinde yavaşlarken vites düşürerek yavaşla. Yani durduktan sonra 5432 yapmak yerine 5'den 4'e düş motor freni ile ön freni kombine yaparak yavaşla sonra bir daha vites düşür ve yine motor freni kullanarak yavaşla böylece hem motor freni yaptığın için daha dengeli bir şekilde fren yapmış olursun hemde ani bir durum olduğunda gazı açarak kaçabilirsin. Öteki türlü düşünsene durmak için yavaşlarken arkandan sana gelen acı bir fren sesi ve korna duydun. Acilen kaçman lazım ama hızın 20'ye kadar düşmüş ve 5. vitestesin?

    Vites göstergesi olmayan motorda boşa geçirmenin en kolay yolu da vitesi 1'e kadar düşürüp 2'ye alıp sonra hafifçe aşağı dokunarak boşa almaktır. Yazarken uzun gözüküyor ama zaten normal kullanımda boşa almaya hiç gerek kalmıyor. Işıklarda beklerken de zaten debriyaj çekili şekilde 1. viteste beklemek lazım yine acil durumlarda hızlıca kaçabilmek için.

    Diğer problemlerinin sebebi ise karbüratör ayarı gibi gözüküyor. Karbüratörlü hava soğutmalı motorlar kışın soğukta sıkıntılı çalışır. Hava sıcaklığına göre ayarlanması gerekir.
    motorum daha rodajda. zannediyorum ki rodajda olduğu için kompresyona sokarak yani motor freni ile frenleme yaptığımda arka tekeri kitliyor yani kaymaya başlıyor az daha arkamdaki araç bana yapışıyordu...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)