Motosikletle Nasıl Yanlanır ?
-
Arkadaşlar bilen biri anlatabilir mi ? Çok komplike bir anlatım istemiyorum nasıl yapıyorsunuz söyleyin bizde deneye deneye öğreniriz nasılsa.
Fren mi basıyorlar gaz mı açıyorlar her ikisini aynı anda mı yapıyorlar yoksa debriyajla mı oynuyorlar ne yapıyorlar çözemedim işi. Bazen benzinlik gibi kaygan zeminli yerlerden çıkışta gazı biraz hızlı koyunca hafiften yanlar gibi yapıyor ama tamamen istemsiz yani. Bunu bilinçli nasıl yaparız onu soruyorum
Reklamlar
-
İleride nasip olurda MT-09 gibi bir motora sahip olursan nasıl yanlanır değilde ben bu motorla nasıl düz giderim bunu sorarsın. Özellikle çarşı içi parlak asfaltta 1-2-3 yan yan geziyorum. Tabiki güç var diye.
-
Mucit23 adlı üyeden alıntı
İleride nasip olurda MT-09 gibi bir motora sahip olursan nasıl yanlanır değilde ben bu motorla nasıl düz giderim bunu sorarsın. Özellikle çarşı içi parlak asfaltta 1-2-3 yan yan geziyorum. Tabiki güç var diye.
Konuyu saptırmayalım lütfen. Ben nasıl yanlanır diye sordum biliyorsan anlat bizde bilelim. Yoksa 100cc motorlarla bile her yerde yanlayanlar var. Bizde bahsettiğin MT-09 gücü yok maalesef. Bu durumda nasıl yanlarız biliyorsan anlat hocam bu işin tekniğini ?
Yağmurda kullanmıyorsan motosiklet kullanıyorum deme.
-
Öncelikle şunu belirteyim ben stunter değilim sana yardımcı olamam bu yüzden. Konu saptırmak gibi bir hedefimde yok.
Benim yanlama diyince aklıma bu videolar geliyor.
https://www.youtube.com/embed/R2IaobCx_nY
-
barismanco adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bilen biri anlatabilir mi ? Çok komplike bir anlatım istemiyorum nasıl yapıyorsunuz söyleyin bizde deneye deneye öğreniriz nasılsa.
Fren mi basıyorlar gaz mı açıyorlar her ikisini aynı anda mı yapıyorlar yoksa debriyajla mı oynuyorlar ne yapıyorlar çözemedim işi. Bazen benzinlik gibi kaygan zeminli yerlerden çıkışta gazı biraz hızlı koyunca hafiften yanlar gibi yapıyor ama tamamen istemsiz yani. Bunu bilinçli nasıl yaparız onu soruyorum
Gta da aşağı yukarı ve sol yön tuşuna basınca yanlıyo daire çiziyo büyük ihtimal gerçekte de arka freni sıkıp gazı kökleyerek gidonu hafif oynatmayla olur
-
-
Mucit23 adlı üyeden alıntı
Öncelikle şunu belirteyim ben stunter değilim sana yardımcı olamam bu yüzden. Konu saptırmak gibi bir hedefimde yok.
Benim yanlama diyince aklıma bu videolar geliyor.
https://www.youtube.com/embed/R2IaobCx_nY
Gönderdiğin videonun başlığı aynen şöyle " INSANE MOTORCYCLE DRIFTING ON CURVY STREETS! " insane ne demek ? Deli-delice-çıldırmış demek. Ben o kadarını yapabileceğimi sanmıyorum. Nasıl yapıldığını öğreneyim deneye deneye bir şeyler yapayım düşüncesi içerisindeyim. Teknik ve pratik bilgi verirse birisi çok sevinirim.
Soru net: Motosiklette nasıl yanlanır ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:19 ----------
fatih.met adlı üyeden alıntı
motoru çok hafif sola dönecekmiş gibi yatırıp ani gaz veriyorsun ama dip gaz vermeden patinaj yapacak şekilde ayarla ve lastik yola tutunmayı kesip sürtünmeye başladığı anda sola dönermiş gibi yapmayı bırak ve direksiyonu düzelt.
göreceksinki sen düz giderken arka teker senin sağından gelecek yani yanlayarak gazlamış olacaksın.
motoru hafif yatırmanın sebebi ise ön kaldırmayıp yanlamak için işte.
püf nokta yeterli derece gaz vermekten geçiyor çünkü çok gaz verirsen fazla kayar ve zapt edemezsin motoru sonra beraber yuvarlanır gidersiniz
bunu arka kaydırıp sonra durmadan aynı yanlamayı gazlayarak devam ettirenler var buda ayrı bir ustalık. ben denedim yapamadım, açıkcası 150cc motorum pati çekmedi
Teşekkürler hocam yarın deneyeceğim dediğiniz şekilde bakalım nasıl olacak yapabilecek miyiz
bilirkişi adlı üyeden alıntı
Gta da aşağı yukarı ve sol yön tuşuna basınca yanlıyo daire çiziyo büyük ihtimal gerçekte de arka freni sıkıp gazı kökleyerek gidonu hafif oynatmayla olur
Düz ve güzel mantık
Yağmurda kullanmıyorsan motosiklet kullanıyorum deme.
-
Arkadaşlarında dediği gibi motoru hafif yatırıp gaz fazla açınca yanlıyacktır ufak cc lerde böyle büyük cc de buna gerek yok çünkü her turlu yanlıyor
-
barismanco adlı üyeden alıntı
Gönderdiğin videonun başlığı aynen şöyle " INSANE MOTORCYCLE DRIFTING ON CURVY STREETS! " insane ne demek ? Deli-delice-çıldırmış demek. Ben o kadarını yapabileceğimi sanmıyorum. Nasıl yapıldığını öğreneyim deneye deneye bir şeyler yapayım düşüncesi içerisindeyim. Teknik ve pratik bilgi verirse birisi çok sevinirim.
Soru net: Motosiklette nasıl yanlanır ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:19 ----------
Teşekkürler hocam yarın deneyeceğim dediğiniz şekilde bakalım nasıl olacak yapabilecek miyiz
Düz ve güzel mantık
bak düşersen karışmam
ağırlık merkezini ayarlayamayınca yanladıktan sonra düzelirken yere uçabilirsin high side tarafa doğru.
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
bak düşersen karışmam
ağırlık merkezini ayarlayamayınca yanladıktan sonra düzelirken yere uçabilirsin high side tarafa doğru.
düşmez düşmez Allahın izniyle
-
Eğer motor Kawasaki Ninja 250R ise;
Teorik olarak kısaca şöyle olur. Asfaltın parladığı ve ayağınızın kaydığı asfaltta düşük devirde giderken çok hafif debriyaj desteğiyle gazı açarsanız makina istemsizce S şeklinde yanlayacaktır fakat bu gaz açmayı uzun süre yaparsanız motor sizi üstünden atabilir. Sağa doğru yanlamak için gideonu sola sola doğru yanlamak içinse tam terse standart drift kuralı sağa gitmek istiyorsan sola kır. Tavsiyem ilk başta S şeklinde yanlamanız çünkü dönüşlü yanlama yaparken tecrübesizseniz büyük ihtimalle motor 360 dereceye yakın bir açıyla yerinde döner sizde asfaltı öpmüş olursunuz. Benim motosikletim 125cc ben debriyajla yanlıyorum 125 cc olmasına rağmen parlak asfaltta gayet yeterli oluyor 250cc çok daha fazla aksiyona sebep olacaktır aman dikkat edin.
Tabi bu teorikteki bilgi pratiğe dönüşmeden bir işe yaramaz, bununla ilgili ufak bir video edit atabilirim isterseniz yakında.
Kolay gelsin,başarılar.
-
1000rr ve dandik bi lastik varsa üstüne arka lastiğin havasını da biraz arttırırsan istemesende yanlarsın asfaltın en dandik olduğu yerde bi gaz açarsın panorama..
-
duke 250 de yanlamaya calıstım tekere geldım. deneyeceksen aman hee gıdonu mutlaka donecekmıs gıbı kır ve asfalt kalıtelı olmasın . lastıgı tutar falan yanlamaya calısırken motor tepene falan bıner,pek hoş olmaz
-
ben monster ın lastiği değiştirene kadar düz gidemiyodum. 250 cc de lastiklerin boktan değilse düz yolda zor. ana yola fln çıkarken dene biraz fazla gaz açmayı gidon hafif kırıkken.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:26 ----------
Mucit23 adlı üyeden alıntı
Öncelikle şunu belirteyim ben stunter değilim sana yardımcı olamam bu yüzden. Konu saptırmak gibi bir hedefimde yok.
Benim yanlama diyince aklıma bu videolar geliyor.
https://www.youtube.com/embed/R2IaobCx_nY
bunu yaparken ön fren mi kullanıyolar acaba? başka bi mantık yürütemedim.
-
sağ dönüş-ıslak lastik-biraz fazla gaz açma
geçen böyle bir hata yaptım ve kendimi yerde buluyordum
-
kavşakta dönerken tam dönüşü bitirecekken 1. viteste gazı açıyorsun ve kalçanla motora yön veriyorsun...
dozajını ayarlak önemli çünkü kontrolden çıkarsa seni motordan atabilir bu hareket fazla uzatmadan ikiye atmak lazım.
-
Debriyajı kavrama noktasına kadar getir.Sonra muallakta bırak kavramayla kavramama arasında olsun yani yarım debriyaj.Aynı zamanda gaz aç ama kotrol edebileceğin kadar aç
-
Mucit23 adlı üyeden alıntı
İleride nasip olurda MT-09 gibi bir motora sahip olursan nasıl yanlanır değilde ben bu motorla nasıl düz giderim bunu sorarsın. Özellikle çarşı içi parlak asfaltta 1-2-3 yan yan geziyorum. Tabiki güç var diye.
Adam doğru demiş, niye konuyu saptırsın ki? Yanlamada temel kavram motorun gücüdür. Ha ufak cc ler ile de becerebilirsin ama motor basur olur.
-
Aynştaynlar toplanmış. Arka freni sık diyenler, yarım debriyaj yap diyenler. Biri çıkmış amcalara pipisini gösteriyor. Kalçayla motoru yönlendirebileceğini düşünen bile var helal olsun güzel troll başlık.
-
konuyu MOTOSİKLET NASIL YIKARNIR ? diye bi benmi yanlıs okudum acaba
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)