Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motosiklet Kask Ömrü

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #21
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    Alıntı ryangt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    organik fiber için pek geçerli olduğunu sanmıyorum ama aynı araba ve motosiklet lastiğinde olduğu gibi hammaddesi 'plastik/polikarbon' olan kasklarda zamanla kılcal çatlamalar kendi kendine oluşur. Bu kılcal çatlamaların fiber malzemelerde oluşması daha uzun süre ister.
    tüm malzemeler zamanla bozulup dayanıklılığını ve esneklik gibi özelliklerini kaybeder. bu durum sırf plastiğe özgü bir şey değildir. demir paslanır, alüminyum yorulur, ahşap çürür ve tüm bunlar gibi fiber'in bağlayıcısı olan reçineler de zamanla bozulur ve dayanıklılığını kaybeder.

    fiber reçinesi polikarbonata göre daha uzun ömürlü müdür? bu sorunun cevabını bilmiyorum. ancak kaskın en önemli bileşeni içindeki köpüktür. kaza anında oluşan darbeyi sönümleyen, kafatasına iletilen darbeyi azaltan bu köpük olduğu ve her malzeme gibi köpüğün de zamanla bozulduğu, esnekliğini yitirdiğini düşünürsek dış kabuğun malzemesi kask ömrünü değiştirmeyecektir.

    dipnot : termoset ve termoplastik malzemelerin ömrünü kısaltan en önemli etmen ultraviyole ışınlara maruz kalmaktır.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2016 CB500F
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    depodan 8-9 sene sonra çıkan bir kask vardı arkadaş kafaya bir taktı çıkardı bütün kafasında siyah pul pul şeyler vardı kaskı iç astarını çıkardık simsiyah pul pul bir şeyler döküldü yere kaskı aldık çöpe attık .. kaskda tanınmış bir markaydı markayı vermiyim sonra çamur atıyorsun olur..

    dışı ilk günkü gibi sıfır gibiydi.. zaten çokda kullanmamışdı alındığında 2 ay falan kullanıldı arkadaşın motor çalınınca depoya koymuş kaskı.. sonra yeni motor aldı yeni motora yeni kask aldı falan.. o dökülen şey büyük ihtimal köpük yada iç katmanlardan biriydi.. onu temizleyip kafaya kaskı takip tekrar kullanabilinirmiydi tabiki evet dışı tertemiz sıfırdı..

    kaza anında korurmuydu hiç sanmıyorum..
    Astar en az iki katmanlı, dış (kabuğa yapışık olan koruma köpüğü / macununun tarafına bakan) tarafında çok düşük yoğunluklu köpük oluyor (tene bakan tarafta kumaş var). Bu köpükler zamanla çürüyor. Dökülen o olabilir, kardeşimin eski kasklarından birinde de aynı durum var. Kabuğa yapışık koruma köpüğü / macun düzgün görünüyor. Zamanı geçmemişse yeni astar takımı alıp kullanılabilir. (Zamanın ne olduğu konusunda - evet yukarıda anlatılanlar gibi - biraz belirsizlik var...)

  3. #23
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki GSX1250FA
    Kaskın elbette bir raf ve kullanım ömrü var. Ancak üreticiler tarafından verilen süreler tamamen ticari odaklıdır. 5 yıl kullanım ömrü biçilmesi global pazarda bir ürünün ortalama en az 5 yıl destek ve yedek parça desteği görmesi gerektiğindendir ülkelerin ticari politikalarından bakabilirsiniz.

    Kafanızda oturması için şöylede bakabilirsiniz, herşeye son kullanma tarihi koyan sistem kasklara bunu koymaz, çünkü bunlar testler sonucunda belirlenir eğer koyarlar ise koyacakları tarihler 10 yıl civarları olacaktır. Snell sertifikası, 20 yıl önce derecelendirdiği kaskı tekrar test ettiğinde yine geçer puan aldığını kendi websitesinde belirtmiş.

    2017-2018 MT kask, LS2 kask aldım alacağım diyen arkadaşlar lütfen gidin 2013-2014 kaliteli bir markanın kaskını alın daha güvende olursunuz. Kask yeter ki kutulu ve kapalı vaziyette olsun. Geçen yıl farklı bir Japon markasının outlet kasklarını getirdim 200 civarı 2014'ten 2017 üretimlerine kadar yarısından çoğunu sattım 3-4 kişi ciddi kaza geçirdi, bir dünya adam kullanıyor gelen şikayet çok az. 2018 üretimlerinin neredeyse 3'te 1'i fiyatına sattım o kaskları.

    Forumda beni bilenler bilir, içinizden biri olarak söylüyorum kask kutulu olsun bir bakın ürüne elinizle emin olun anlarsınız o kaskın kullanılıp kullanılamayacağını. Kısacası tarihe bakıp kaçmayın.

  4. #24
    valeros46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2013 te aldığım kaskı hala kullanıyorum, hiç bir şeyi yok. Oto lastiği değil ki bu sürtünmeye aşınmaya maruz kalsın.. Yok zamanla çatlak olurmuş bunlar şehir efsanesi, size yeni kask satmak için söylenen yalanlar.
    Hocam olaya sadece dış kabuk olarak bakmayın. Dışarıdan bakınca hiçbirşeyi yok gibi görünmesi %100 kondisyonda olduğunu göstermez. Sonuçta havada birçok gaz var ve bu gazlar çok uzun süre zaman diliminde xps tarzı malzemelerle tepkimeye girip malzemenin kimyasal yapısını değiştirebilir, esnekliğini kaybedebilir. Bu konuyu da aslında biçoğumuzun tecrübesiyle doğru ya da yanlış olarak değerlendiriyoruz. Mesela siz herhangi birşey yaşamamışsınız bişey olmaz diyorsunuz ama Benim de şöyle bişey başıma geldi: Ortalama olarak haftada max.2 gün motosiklet kullanan biriyim ve ekipmanlarımı deyim yerindeyse pamuklara sarar öyle saklarım. Sürekli temizliğini yapar dolaba asarım v.s. 2015 yılında 2015 üretim olan AGV K5 kask aldım. Belirttiğim periyotlarda(birçok motosiklet kullanıcısına göre çok daha az) bugüne kadar kullandım. Ki balaklavasız asla kullanmadığımdan dolayı halen pedler sağlam ve yeni kokusu az da olsa var. Bugüne kadar hiç bir yerden darbe almadı. Sadece kapıyı çekip çıkarken kapıya falan hafifçe çarpmıştır ki bu kalitede bi kask için sorun yaratmayacak darbe diyebiliriz. Motoru rüzgarlı bir havada park ederken cam kenarına koyduğum kask rüzgarın etkisiyle yaklaşık 75-80 cm mesafeden yere düştü. Hiçbişey olmadığını düşündüğümden dolayı kaldırdım gittim. 2 gün sonra tepesinde çatlak oluştuğunu ve elle bastırıldığında oynayacak kadar kılcal bir çatlak olmadığını farkettim. Açıkçası çok şaşırdım. Mesela benim başıma da bu geldiği için zamanla termoplastik dış kabuk kendiliğinden çatlıyor demeyeceğim de en ufak darbede çatlıyor diyeceğim. Ama daha önce de belirttiğim gibi eğer ucuza bulsaydım ülkemizin ekonomik şartlarından dolayı ben de 2 yıl rafta beklemiş kaskı alırdım.

  5. #25

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yok
    Alıntı valeros46 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam olaya sadece dış kabuk olarak bakmayın. Dışarıdan bakınca hiçbirşeyi yok gibi görünmesi %100 kondisyonda olduğunu göstermez. Sonuçta havada birçok gaz var ve bu gazlar çok uzun süre zaman diliminde xps tarzı malzemelerle tepkimeye girip malzemenin kimyasal yapısını değiştirebilir, esnekliğini kaybedebilir. Bu konuyu da aslında biçoğumuzun tecrübesiyle doğru ya da yanlış olarak değerlendiriyoruz. Mesela siz herhangi birşey yaşamamışsınız bişey olmaz diyorsunuz ama Benim de şöyle bişey başıma geldi: Ortalama olarak haftada max.2 gün motosiklet kullanan biriyim ve ekipmanlarımı deyim yerindeyse pamuklara sarar öyle saklarım. Sürekli temizliğini yapar dolaba asarım v.s. 2015 yılında 2015 üretim olan AGV K5 kask aldım. Belirttiğim periyotlarda(birçok motosiklet kullanıcısına göre çok daha az) bugüne kadar kullandım. Ki balaklavasız asla kullanmadığımdan dolayı halen pedler sağlam ve yeni kokusu az da olsa var. Bugüne kadar hiç bir yerden darbe almadı. Sadece kapıyı çekip çıkarken kapıya falan hafifçe çarpmıştır ki bu kalitede bi kask için sorun yaratmayacak darbe diyebiliriz. Motoru rüzgarlı bir havada park ederken cam kenarına koyduğum kask rüzgarın etkisiyle yaklaşık 75-80 cm mesafeden yere düştü. Hiçbişey olmadığını düşündüğümden dolayı kaldırdım gittim. 2 gün sonra tepesinde çatlak oluştuğunu ve elle bastırıldığında oynayacak kadar kılcal bir çatlak olmadığını farkettim. Açıkçası çok şaşırdım. Mesela benim başıma da bu geldiği için zamanla termoplastik dış kabuk kendiliğinden çatlıyor demeyeceğim de en ufak darbede çatlıyor diyeceğim. Ama daha önce de belirttiğim gibi eğer ucuza bulsaydım ülkemizin ekonomik şartlarından dolayı ben de 2 yıl rafta beklemiş kaskı alırdım.
    Talihsizlik işte 80cm den düşmüş çatlamış. Belki termoplastik olsa çatlamayacaktı bunu da bilemezsiniz. Yapı itibarıyla fiberglass kasklar daha sağlam olarak bilinmekle birlikte fiberglass daha kırılgandır plastik esner ama fiber esnemez belki bundan dolayı çatladı. Bizim sektörde de mesela carbonfiber borular kullanılır daha hafiftir ve sağlamdır alüminyuma göre, aluminyum yumuşaktır kolay yamulur ama fiberglass yamulmaz hasar göreceği kadar darbe alırsa kırılır. Kasklarda da benzer bir durum olduğunu düşünüyorum. En nihayetinde demek istediğim 5 yıl gibi bir kesin süre vermek bence ticaridir. Ha 5 yıl yoğun kullanımda kaskın iç pedleri zaten kendini salar ve beni değiştir der. Kozmetik olarak da çok yıpranır bu nedenle değiştirilmesi uygundur. Ama içindeki kimyasallar gazlar uçar falan bunlar tüketiciyi ilgilendirmeyen çok teknik detaylar.

  6. #26
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX125 & INNOVA125 & CBF150 Cafe Racer & MT-07ABS
    Kaskın içindeki köpük kısımda, normalde darbe almayacağı bir yere (kaskı masaya koyduğunuzda, kaskın arka köpüğünün masaya değmek üzere olan kısmı gibi) bir yerine parmağınızla batırın. Köpük ezilmeli, çok aşırı baskı ile ancak eziliyor veya hiç ezilmiyor, bildiğin plastik gibiyse artık yeni kaskı düşünme zamanıdır derim.

    Tabi bu kontrol çok kaba. Kişinin gücüne, parmak ölçüsüne, kaskı tutuş şekline ve daha hemen herşeye göre değişir. Yine de bir kontrol şeklidir. Kaskınızı dediğiniz gibi 8-10 senedir kullanıyorsanız ve hiç darbe almadığından eminseniz, en azından bu şekilde kontrol ederek köpükteki sertleşmenin vahim duruma gelip gelmediğini anlayabilirsiniz.

    Elimden geldiğince kaliteli kask kullanmaya gayret eder, her kazamda değiştiririm. Bazen değiştirdiğim kaskın birebir aynı marka modelini yine alırım. Kaç kask değiştirdiğimi bilmiyorum, ama bildiğimi sanıyorum ki hala yaşıyorum. Bu konuda bizi en çok sıkan şey maddiyat, kask dediğimiz şeyin en kalitelisi 20 TL olsaydı eminim kimse bugün bunu tartışmazdı. Maddi açıdan çok sıkıntı yoksa kask konusunda daha hassas davranılmasını öneriyorum. Motosikletteki en önemli ekipman.
    valeros46 ve myagdi bunu beğendiler.

  7. #27
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    depodan 8-9 sene sonra çıkan bir kask vardı arkadaş kafaya bir taktı çıkardı bütün kafasında siyah pul pul şeyler vardı kaskı iç astarını çıkardık simsiyah pul pul bir şeyler döküldü yere kaskı aldık çöpe attık .. kaskda tanınmış bir markaydı markayı vermiyim sonra çamur atıyorsun olur..

    dışı ilk günkü gibi sıfır gibiydi.. zaten çokda kullanmamışdı alındığında 2 ay falan kullanıldı arkadaşın motor çalınınca depoya koymuş kaskı.. sonra yeni motor aldı yeni motora yeni kask aldı falan.. o dökülen şey büyük ihtimal köpük yada iç katmanlardan biriydi.. onu temizleyip kafaya kaskı takip tekrar kullanabilinirmiydi tabiki evet dışı tertemiz sıfırdı..

    kaza anında korurmuydu hiç sanmıyorum..
    Bire on bahse girerim, genelde boyun cevresi ve kayis kisimlarinda kullanilan suni deri malzemedir o siyah pul pul olup dagilan. Bil bakalim nerden biliyorum? Ic kopuk olma ihtimali sifira yakin.

    Gerci bir kask o haldeyse omru de tukenmis demektir bence.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:18 ----------

    Alıntı valeros46 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru rüzgarlı bir havada park ederken cam kenarına koyduğum kask rüzgarın etkisiyle yaklaşık 75-80 cm mesafeden yere düştü. Hiçbişey olmadığını düşündüğümden dolayı kaldırdım gittim. 2 gün sonra tepesinde çatlak oluştuğunu ve elle bastırıldığında oynayacak kadar kılcal bir çatlak olmadığını farkettim. Açıkçası çok şaşırdım.
    Sans eseri noktasal olarak cok sivri bir yere falan denk geldiyse belki? Asfaltin veya betonun uzerinde irice bir kum parcasi veya benzeri sert mineraller iceren bir tasa denk geldiyse? Kim bilir. Ancak duzgun uretilmis fiber malzeme bayagi esnek ve dayanikli. 2-3 senede esnekligini yitirmesi cok da makul gelmiyor kulaga acikcasi. Uretim hatasi diyecegim ama AGV de bilinen bir marka, uretim hatasi ihtimali dusuk.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.


    Leoncino
    Daelim Motosiklet
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler