Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Bu arızayı bulan usta olmadı!(crf250L,2013model)Lütfen yardım!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ocak 2019
    Şehir
    Çayeli/Rize
    Motosikleti
    Honda CRF250L
    Olayı detaylı anlatmak istiyorum biraz uzum olabilir ve imla hatası olabilir şimdiden affola.
    SORUN”motosilet rolantide bozukluk ve ısındıkça stop etmesi ve çalışmaması”

    Motorumun baskısı bitmişti ve tanıdığım güvendiğim bir motorcuda değiştirdim ve sorun çıkmadı sürmeye devam ettim.sanırım 1 ay sonra motosikletimin motorundan şırıltı gelmeye başladı ve tekrar gittiğimde egzantrik zincirinin bittiğini söyledi (37.800km).eyvallah orjinal zincir aldım ve değiştirildi.ÖNEMLİ(motorumun hiç rolantide durmadığını stop ettiğini zincir değişene dek görmedim)
    Zinciri değiştirdikten sonra saat gibi çalışan motor rolantide durmamaya başladı dedi düzelir bende bi kaç gün binmesim hiç aldıktan sonra.motoru hafta sonu karlı havada dağa sürdüm aşırı ısındı ve zorladım.ölümüne değil tabiki belki 30 dk sürdük.ve motor stop etti dağın başında çalışmadı.yokuş aşağı öyle böyle inmeye çalıştım akü bitene dek marş yaptım çalıştı stop etti bazen çalışmadı velhasıl eve gelebildim motor artık çalışmıyor.tekrar geri götürdüğümde zincirin sentesinde sorun olacağını düşündüğünden tekrar açtı ve baktı ne egzantriğin sentesinde nede subaplarda sorun olduğunu ve ben sorununu bulamadım fakat gaz sensöründen olabileceğini söyledi.neyse orda bayağı cebelleştikten sonra başka ustaya getirmeye karar verdim.getirdim durumu anlattım açtı üst ve yan kapağı zincirin sentede olmadığını noktaların birbirini tutmadığını söyledi ve ne kadar uğraştıysa bir diş ileri ya yarım diş geri geldiğini sentete gelmediğini söyledi.elinde olan 2017 crfden söktüğü zinciri taktıktan sonra senteye geldiğini ve motorun içinde kesinlikle bir sorun olmadığını söyledi motor tamamdır fakat ısınınca rolantide hafif düşme oluyor dedi.yahu ne düşmesi! Motor çalışmıyor ısınınca.yani motor aynı hale geldi toplamda 700 tl işçilik ödedim 2 ustaya motor hala sorunlu çalışıyor rolantide durmuyor sürüyorum ısınıyor ve gazı bıraktığım an stop ediyor.şimdi sensör siparişi vermiş gelince deneyecekmiş! Tüm detay ve olay bu deneyimli deneyimsiz herkesin yorumlarına ihtiyacım var hayattan soğumuş vaziyetteyim.yardımcı olanların elleri dert görmesin kaza bela görmesin.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    bir up atalım, belki bilen birisi çıkar.

  3. #3
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Sorunun supap ayarlarından kaynaklanacağını düşünüyorum. Çok sıkı yapılmışsa rolantide stop edebilir. Soğukken normal çalışıp ısınınca rolantide stop etmesi bana bunu anlatıyor.

  4. #4
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Bence iyi bir ustaya egzantirik zincirinin sentesini bir daha kontrol ettirin. Bir de aklıma gelen krank devir sensörü. Bir kontrol ettirmekte fayda var. Kolay gelsin.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  5. #5
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    motorun sentesini bozmuşlar. motorun subab ayarınıda sıkı yaptığı için hararete neden oluyor.

    motoru bozarken başka yerlerede elini soktuysa bilemem artık.

    en azından yetkili servise götürde düzeltsinler.

  6. #6

    Üyelik
    13 Ocak 2019
    Şehir
    Çayeli/Rize
    Motosikleti
    Honda CRF250L
    Evet bende az çok anlarım motordan fakat yıllardır motor tamir eden 2 ustanın böyle bir sorunu görememeleri bu düşüncemi çürütüyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------

    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence iyi bir ustaya egzantirik zincirinin sentesini bir daha kontrol ettirin. Bir de aklıma gelen krank devir sensörü. Bir kontrol ettirmekte fayda var. Kolay gelsin.
    Keşke başka usta olsa .. ne yazıkki en deneyimlilerine götürdüm.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------

    Alıntı Mucit23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorunun supap ayarlarından kaynaklanacağını düşünüyorum. Çok sıkı yapılmışsa rolantide stop edebilir. Soğukken normal çalışıp ısınınca rolantide stop etmesi bana bunu anlatıyor.
    Bende öyle düşündüm ilk başta ama yıllarca ustalık yapmışlar sence böyle hata yaparlaemı hemde 2.defa açtı bir tanesi motoru.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------

    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun sentesini bozmuşlar. motorun subab ayarınıda sıkı yaptığı için hararete neden oluyor.

    motoru bozarken başka yerlerede elini soktuysa bilemem artık.

    en azından yetkili servise götürde düzeltsinler.
    Cevap için teşekkürler. Egzantrik zincirini yanlış takmak yoldan geçen birinin yapacağı hata noktaları birleştir oldu bitti diye düşünüyorum.fakat subap doğru olabilir de;2.defa açılan ve sorun yok denilen diğer ustanında onaylaması..ayrıca ne yazıkki rizede ve çevresinde servis yok.. olsa hiç girermiydim böyle bir işe..

  7. #7
    melez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    RKS WİNNER 200
    karbüratörün gözünü seveyim be. yok gaz sensörü osuruk ayarı cart curt.
    Punchlined, ferhatkars, Shrieker ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  8. #8

    Üyelik
    13 Ocak 2019
    Motosikleti
    KAWASAKI ZZR600
    Aynen oyle melez

    Karburatorlu hayatlar iyidir

  9. #9

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    zincirle birlikte aşının dişiler d edeğişti mi acep ?

  10. #10
    Lazasker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Motosikleti
    CRF 250 Rally
    Facebook'taki gruba sordunuz mu?

    https://www.facebook.com/groups/143419699166862/?ref=bookmarks

  11. #11

    Üyelik
    13 Ocak 2019
    Şehir
    Çayeli/Rize
    Motosikleti
    Honda CRF250L
    Alıntı allegromod adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zincirle birlikte aşının dişiler d edeğişti mi acep ?
    Öyle birşey söz konusu olmadı ustad.sorun olsa elbet görürlerdi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:12 ----------

    Alıntı melez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karbüratörün gözünü seveyim be. yok gaz sensörü osuruk ayarı cart curt.

    Evet ne yazıkki fakat parça satışı artıyor.. çakallar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:13 ----------

    Alıntı Lazasker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Facebook'taki gruba sordunuz mu?

    https://www.facebook.com/groups/143419699166862/?ref=bookmarks
    Sormadım bir gözatayım teşekkürler

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Tavsiyem yetkili servise bırakmanız. Çıkacak masrafı göze aldığınız zaman tabi.

  13. #13
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Konuya bi katkısı yok affola ama, karadüzen eski usul karbüratörün gözünü seveyim ben.
    Stopmu etti, vur ayak marşına iki defa yallah devam..
    Hele bir de konu arazi olunca enjeksiyondan ödüm kopuyor yeminle.
    anlmkss ve tirintaz bunu beğendiler.

  14. #14
    zekvan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Ninja 300
    Subap ayarını umarım motor soğukken yapmıştır. Bildiğim bir şey var onu söyleyim, vakit kaybetme yetkili servise götür en azından tekrar arıza yaparsa işlem tekrarı deyip para ödemezsin..

    Bu şekilde 6 yıldır kawasaki vulcana binlerce tl ödemiş bir arkadaşımız var forumda, çok üzülmüştüm. Senin de başına gelmesin erken önlem al.
    hotbiber3 ve potasyum bunu beğendiler.

  15. #15
    Uğur Bilgili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2010
    Şehir
    Dubai
    Motosikleti
    BMW R1150GS
    Usta diye tabir ettigimiz kisilerin CRF250L teknik manueline bakip ayarlarin nasil olmasi gerektigi okuduklarini hic sanmam. Hala eskiden kalma bilgilerle is yapiyor olabilirler ama teknoloji cok cabuk ilerliyor ki yetkili servistekiler bile bazen yetisemiyor.

    Tavsiyem, Honda servisine goturmen. Daha fazla bozmadan.

  16. #16

    Üyelik
    13 Ocak 2019
    Şehir
    Çayeli/Rize
    Motosikleti
    Honda CRF250L
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tavsiyem yetkili servise bırakmanız. Çıkacak masrafı göze aldığınız zaman tabi.
    Keşke yakınımda servis olsa en yakını giresun da 7 saat mesafe

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:43 ----------

    Alıntı zekvan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Subap ayarını umarım motor soğukken yapmıştır. Bildiğim bir şey var onu söyleyim, vakit kaybetme yetkili servise götür en azından tekrar arıza yaparsa işlem tekrarı deyip para ödemezsin..

    Bu şekilde 6 yıldır kawasaki vulcana binlerce tl ödemiş bir arkadaşımız var forumda, çok üzülmüştüm. Senin de başına gelmesin erken önlem al.
    Ben zaten servis taraftarıyım ama malesef yakınımda servis yok rizedeyim trabzonda bile yok içler acısı bir durum..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:44 ----------

    Alıntı Uğur Bilgili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Usta diye tabir ettigimiz kisilerin CRF250L teknik manueline bakip ayarlarin nasil olmasi gerektigi okuduklarini hic sanmam. Hala eskiden kalma bilgilerle is yapiyor olabilirler ama teknoloji cok cabuk ilerliyor ki yetkili servistekiler bile bazen yetisemiyor.

    Tavsiyem, Honda servisine goturmen. Daha fazla bozmadan.
    Piyasada usta var fakat sanatkâr yok..

  17. #17
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Arkadaşların da dediği gibi sorununuz sente ve supap ayarı gibi görünüyor. Tabi ki konuya doğrudan mekanik arıza olarak baktığımızdaki sonuç bu.

    *Sentenin kaçıklığı nasıl bir tepki yaratır?
    Motor normal marş ile çalışmaz veya çok zor çalışır ve gaz verdiğinizde isteksizdir, sentenin kaçıklığına ve yönüne göre egzozda gaz vermelerde sürekli patlama duyulabilir. Tam gazda dahi motor boğulacak gibi zorla hareket eder, motor ısınmaya başladığında tepkisi olumlu veya olumsız yönde değişebilir, kendiliğinden stop eder ve soğuyana kadar tekrar çalışması mümkün olmayabilir. Veya tam tersine sıcakken daha kolay çalışabilir. Aşırı durumlarda motor hiç çalışmayabilir veya ciddi mekanik hasar oluşabilir.

    *Supap ayar bozukluğu;
    Ayarın hangi supapta ve ne derece bozuk olduğuna göre tepki değişebilir. Motor çekişten düşebilir, hararet yapabilir, egzozdan patlama sesi duyulabilir, gaz verildiğindetepkisinde anormallikler görülür, ilk çalıştırma veya ısındığındaki çalışmasında sorunlar görülebilir, motor isteksiz çalışabilir, hatta çalıştırmak mümkün olmayabilir.

    Malesef ki motosikletiniz için yeterli teknik eleman bulunamayan yerler ve zamanlar olabiliyor. Bu tip durumlarda kullanmak için motosikletinizin servis tamir kataloğunu bulmanızı öneririm. Sizin için araştırdığımda CRF250L için servis kataloğu bulamadım. Ancak bildiğim kadarı ile sizin motosikletinizde kullanılan motorun aynısı olan CBR250R için servis kataloğu mevcut. İsterseniz CBR250R için servis tamir kataloğunu buradan veya buradan indirip sente ayarı, zincir değişimindeki adımlar ve supap ayar değerleri gibi net verilere ulaşabilirsiniz.

    Sonuçta usta yaparken başında siz gözlemlediniz, neyi yapıp yapmadığını farketmişsinizdir diye tahmin ediyorum. İsterseniz bir göz atın.
    Olcay Avşar bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    kapak açılacak, egzantirik mili ölçülecek, gerekirse değişecek.

    sübaplar ölçüleri kontrol edilecek, gerekirse değişecek, alıştırılacak, motor tekrar senteye getirilecek.

    güzel bir sübap ayarı sonrası manometre ile kompresyon kontrol edilecek sorun yoksa, genel bakım sonrası güle güle binilecek.

  19. #19

    Üyelik
    13 Ocak 2019
    Şehir
    Çayeli/Rize
    Motosikleti
    Honda CRF250L
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kapak açılacak, egzantirik mili ölçülecek, gerekirse değişecek.

    sübaplar ölçüleri kontrol edilecek, gerekirse değişecek, alıştırılacak, motor tekrar senteye getirilecek.

    güzel bir sübap ayarı sonrası manometre ile kompresyon kontrol edilecek sorun yoksa, genel bakım sonrası güle güle binilecek.
    Keşke öyle detaylı tamir eden bir motorcu olsa malesef yok..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:11 ----------

    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşların da dediği gibi sorununuz sente ve supap ayarı gibi görünüyor. Tabi ki konuya doğrudan mekanik arıza olarak baktığımızdaki sonuç bu.

    *Sentenin kaçıklığı nasıl bir tepki yaratır?
    Motor normal marş ile çalışmaz veya çok zor çalışır ve gaz verdiğinizde isteksizdir, sentenin kaçıklığına ve yönüne göre egzozda gaz vermelerde sürekli patlama duyulabilir. Tam gazda dahi motor boğulacak gibi zorla hareket eder, motor ısınmaya başladığında tepkisi olumlu veya olumsız yönde değişebilir, kendiliğinden stop eder ve soğuyana kadar tekrar çalışması mümkün olmayabilir. Veya tam tersine sıcakken daha kolay çalışabilir. Aşırı durumlarda motor hiç çalışmayabilir veya ciddi mekanik hasar oluşabilir.

    *Supap ayar bozukluğu;
    Ayarın hangi supapta ve ne derece bozuk olduğuna göre tepki değişebilir. Motor çekişten düşebilir, hararet yapabilir, egzozdan patlama sesi duyulabilir, gaz verildiğindetepkisinde anormallikler görülür, ilk çalıştırma veya ısındığındaki çalışmasında sorunlar görülebilir, motor isteksiz çalışabilir, hatta çalıştırmak mümkün olmayabilir.

    Malesef ki motosikletiniz için yeterli teknik eleman bulunamayan yerler ve zamanlar olabiliyor. Bu tip durumlarda kullanmak için motosikletinizin servis tamir kataloğunu bulmanızı öneririm. Sizin için araştırdığımda CRF250L için servis kataloğu bulamadım. Ancak bildiğim kadarı ile sizin motosikletinizde kullanılan motorun aynısı olan CBR250R için servis kataloğu mevcut. İsterseniz CBR250R için servis tamir kataloğunu buradan veya buradan indirip sente ayarı, zincir değişimindeki adımlar ve supap ayar değerleri gibi net verilere ulaşabilirsiniz.

    Sonuçta usta yaparken başında siz gözlemlediniz, neyi yapıp yapmadığını farketmişsinizdir diye tahmin ediyorum. İsterseniz bir göz atın.
    Cevap için teşekkürler.sanırım motoru kendim söküp yapacağım.elimden geliyor motoruclarla olacak iş değil gibi duruyor.tabiki gaz sensörünün yenisi gelip denendikten sonra..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:13 ----------

    Amacım belki aynı sorunla karşı karşıya kalmış birini bulmaktır lütfen uplayalım..

  20. #20

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Motosikleti
    Honda 2017 CRF 250L
    Merhaba, ben CRF 250L servis kitapçığını paylaşayım sizinle. İnternette bulmuştum bir ara. Kendiniz yapacaksanız özellikle, faydası büyük olur.
    Eposta adresinizi yazarsanır, size göndereyim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:41 ----------

    Ya da doğrudan şurdan indirebilirsiniz. Kullanıcı kitapçığı diye yazıyor (owner's manuel) ama değil, servis kitapçığı bu. Tüm bakım/tamirat ayrıntılı bir şekilde anlatılıyor.
    http://http://www.hondampe.com.au/do...F250L13_OM.pdf

    bu bağlantı çalışmazsa, bunu deneyebilirsiniz

    http://www.hondampe.com.au/docs/owning_a_honda/owners_manuals/motorcycles/62KZZ00_CRF250L13_OM.pdf
    Kural [ Z ] bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler