Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yeni akü

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Akümün suyunu tamamlayip şarz ettirmeme ragmen öldü.

    Uygun fiyatli aku bakıyorum. 6 ah mumkunse. servis sulu yuasaya 190 kuruya 450??! Fiyat çekti varmi oneriniz


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Eski motorumda akü patatese bağlayınca Vlm almıştım ve kış dahil çok memnun kalmıştım. Aşağıda link verdiğim ürün sizin motosikletin değerlerine uyuyor mu?

    https://www.hepsiburada.com/vlm-yama...m-HB00000DIKUX

  3. #3
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    5 ah kastamonu soğukların da çalışmama vb yaparmi beni korkutan o

  4. #4
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    2 gundur benim scooter mars almakta zorlaniyordu, tamircime goturdum dun, akuyu olctuler, aku bitik olabilir diyorlar. Fiyat sordum;

    - Yuasa artik gelmiyor, gelenler kacak gibi bir laf konusuldu.
    - Unibat 12V-10A (X olan) 350TL
    - Motobat 12V-10A (Z olan) 83 Euro.

    Isin ilginci bugun sabah sorunsuz mars basti. Poffff, nasil emin olunur aku oldugundan o da ayri dert.

  5. #5

    Üyelik
    18 Aralık 2012
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 gundur benim scooter mars almakta zorlaniyordu, tamircime goturdum dun, akuyu olctuler, aku bitik olabilir diyorlar. Fiyat sordum;

    - Yuasa artik gelmiyor, gelenler kacak gibi bir laf konusuldu.
    - Unibat 12V-10A (X olan) 350TL
    - Motobat 12V-10A (Z olan) 83 Euro.

    Isin ilginci bugun sabah sorunsuz mars basti. Poffff, nasil emin olunur aku oldugundan o da ayri dert.
    Optimate marka çokça yaygın bir şarj cihazı. Benzerleri de var yerli üretim. Aküyü bu tür akü değeri ölçen cihazlarda şarja bağladığınızda şarj sonunda akü durumunu “iyi”, “şarj oluyor ama değiştir”, “hemen değiştir” biçiminde 3 farklı uyarı veriyorlar. Bunlardan birine sahip bir serviste şarj ettirilirse anlaşılır.

  6. #6
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Şöyle bir akü yük test cihazı olan yerde akünüzü test ettirir veya marş esnasında akü voltajını ölçerseniz akünüzün sağlam olup olmadığını anlayabilirsiniz. Akünüzün arızalı ve kurtarılamaz olduğundan emin olmadıkça değiştirmeyin. O parayla benzin alır gezersiniz daha iyi. En son çare değişim olmalı. Bu ekonomik şartlarda artık buna kendimizi alıştırsak iyi olur


  7. #7
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şöyle bir akü yük test cihazı olan yerde akünüzü test ettirir veya marş esnasında akü voltajını ölçerseniz akünüzün sağlam olup olmadığını anlayabilirsiniz. Akünüzün arızalı ve kurtarılamaz olduğundan emin olmadıkça değiştirmeyin. O parayla benzin alır gezersiniz daha iyi. En son çare değişim olmalı. Bu ekonomik şartlarda artık buna kendimizi alıştırsak iyi olur

    https://n11scdn3.akamaized.net/a1/10...7961168358.jpg
    Mars esnasinda ve calisirken voltaj olctuk avometre ile, 12-14 arasinda gezindi, az bir sey gaz verince 14,5v filan goruyordu. Ama dun mars sirasinda, scooterin kendi gostergesinde gordugum, 12v neredeyse 10v'a dusuyordu.

  8. #8

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mars esnasinda ve calisirken voltaj olctuk avometre ile, 12-14 arasinda gezindi, az bir sey gaz verince 14,5v filan goruyordu. Ama dun mars sirasinda, scooterin kendi gostergesinde gordugum, 12v neredeyse 10v'a dusuyordu.
    Marş esnasında gerilimin 10V ve üzerinde kalması, akünün sağlıklı olduğunu gösterir.

  9. #9
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şöyle bir akü yük test cihazı olan yerde akünüzü test ettirir veya marş esnasında akü voltajını ölçerseniz akünüzün sağlam olup olmadığını anlayabilirsiniz. Akünüzün arızalı ve kurtarılamaz olduğundan emin olmadıkça değiştirmeyin. O parayla benzin alır gezersiniz daha iyi. En son çare değişim olmalı. Bu ekonomik şartlarda artık buna kendimizi alıştırsak iyi olur

    https://n11scdn3.akamaized.net/a1/10...7961168358.jpg
    Bu tür cihazları alır kullanırım, meraklıyım da. Ama cihazın kendisi de ucuz değilmiş. Neredeyse akü fiyatına. Ampermetre işe yaramaz mı? Amper değerine bakarak şarj durumu anlaşılır en azından.

  10. #10
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    bütçeyi biraz zorlayın ama jel aküden şaşmayın.

  11. #11
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şöyle bir akü yük test cihazı olan yerde akünüzü test ettirir veya marş esnasında akü voltajını ölçerseniz akünüzün sağlam olup olmadığını anlayabilirsiniz. Akünüzün arızalı ve kurtarılamaz olduğundan emin olmadıkça değiştirmeyin. O parayla benzin alır gezersiniz daha iyi. En son çare değişim olmalı. Bu ekonomik şartlarda artık buna kendimizi alıştırsak iyi olur

    https://n11scdn3.akamaized.net/a1/10...7961168358.jpg
    Eminiz abi :(. Sıkıntı marka bulmakta hicbir sitede saglikli 140 tl bandina bulamiyorum

  12. #12
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    Alıntı EUOGLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eminiz abi :(. Sıkıntı marka bulmakta hicbir sitede saglikli 140 tl bandina bulamiyorum
    Ebat olarak uyarsa ortec veya orbusun 12 v 14ah bakımsız aküleri var baya sağlamdır. kullanan arkadaşımızda var fiyat olarakda 150 civarı sanırım mesela bu
    körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır

  13. #13
    freewill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400 Youtube: Sucuk Ekmek MotoVlog
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Marş esnasında gerilimin 10V ve üzerinde kalması, akünün sağlıklı olduğunu gösterir.
    10v tehlike demekdir. yük altındayken en fazla 11.5 v a kadar düşmesi lazım. Daha altında zaten marşı çevirecek gücü olmaz. Sağlıklı bir motosiklet aküsü 12.6 v dur akım çekmiyorken. 12.3v ise kritik sınırdır. aradaki küçük fark sizi aldatmasın. Direk yüksüz ölçtüğümüz değere elektro motor kuvveti denir ve bu da bize tam olarak istediğimiz bilgiyi vermez. O yüzden aküye yüklenmemiz gerekiyor ve yük altında ölçüm yapılarak sağlıklı ve doğru bilgiye ulaşabiliriz. Bunun için yukarıda arkadaşımızın paylaştığı cihazdan temin ederek ya da bir şekilde gerilim çekecek bir alet bağlayarak ölçmek gerekir. neyse daha fazla uzatıp kafanızı şişirmeyeyim

  14. #14
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tür cihazları alır kullanırım, meraklıyım da. Ama cihazın kendisi de ucuz değilmiş. Neredeyse akü fiyatına. Ampermetre işe yaramaz mı? Amper değerine bakarak şarj durumu anlaşılır en azından.
    voltmetre (avometre/multimetre) işe yarar elbette. Bahsettiğim gibi, marş esnasında değeri ölçmeniz gerekir. Zaten cihazın yaptığı da içerisindeki direnç üzerinden akım çekerek akünün yük durumundaki değerini tespit etmektir.

    Değer yüksüz durumda 12,4V iken yüke verildiğinde 10,2V veya altını gördüyseniz malesef akünüz yetersiz diyebiliriz. Eliniz yatkınsa en azından birer çay kaşığı karbonatı çok dikkatlice, koruyucu gözlük+eldivenle ve azar azar olmak kaydı ile her bir hücreye ekleyin. Su ilavesi gerekiyorsa ilave edin ve bu şekilde şarja bağlayıp tekrar deneyin. En azından birkaç ay daha dayanabilmeli. Zaten kışı atlatınca yazın bir nebze de olsa sorun çıkarma ihtimali azalacaktır. Bu şekilde gireceğimiz senenin kışına yaklaşana kadar idare edebilir.

    Uğraşamam derseniz değiştirebilirsiniz. Ama harcayacağınız iki üç küçük paket karbonat

    (Tüm gerekli güvenlik tedbirlerini alın. Unutmayın, Sürfirik asit içeren güçlü bir korozif olan elektrolit ile uğraşacaksınız ve karbonat ciddi şekilde köpürme ve taşma yapmak isteyecektir. O nedenle bir çay kaşığı dahi olsa küçümsemeyin ve çok azar azar ekleyin. Korkacak birşey yok, sadece dikkatli olmanız konusunda özellikle ikaz etmek istiyorum. Mutlaka denemenizi öneririm.)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)