Akümün suyunu tamamlayip şarz ettirmeme ragmen öldü.
Uygun fiyatli aku bakıyorum. 6 ah mumkunse. servis sulu yuasaya 190 kuruya 450??! Fiyat çekti varmi oneriniz
Akümün suyunu tamamlayip şarz ettirmeme ragmen öldü.
Uygun fiyatli aku bakıyorum. 6 ah mumkunse. servis sulu yuasaya 190 kuruya 450??! Fiyat çekti varmi oneriniz
Eski motorumda akü patatese bağlayınca Vlm almıştım ve kış dahil çok memnun kalmıştım. Aşağıda link verdiğim ürün sizin motosikletin değerlerine uyuyor mu?
https://www.hepsiburada.com/vlm-yama...m-HB00000DIKUX
5 ah kastamonu soğukların da çalışmama vb yaparmi beni korkutan o
2 gundur benim scooter mars almakta zorlaniyordu, tamircime goturdum dun, akuyu olctuler, aku bitik olabilir diyorlar. Fiyat sordum;
- Yuasa artik gelmiyor, gelenler kacak gibi bir laf konusuldu.
- Unibat 12V-10A (X olan) 350TL
- Motobat 12V-10A (Z olan) 83 Euro.
Isin ilginci bugun sabah sorunsuz mars basti. Poffff, nasil emin olunur aku oldugundan o da ayri dert.
Optimate marka çokça yaygın bir şarj cihazı. Benzerleri de var yerli üretim. Aküyü bu tür akü değeri ölçen cihazlarda şarja bağladığınızda şarj sonunda akü durumunu “iyi”, “şarj oluyor ama değiştir”, “hemen değiştir” biçiminde 3 farklı uyarı veriyorlar. Bunlardan birine sahip bir serviste şarj ettirilirse anlaşılır.
Şöyle bir akü yük test cihazı olan yerde akünüzü test ettirir veya marş esnasında akü voltajını ölçerseniz akünüzün sağlam olup olmadığını anlayabilirsiniz. Akünüzün arızalı ve kurtarılamaz olduğundan emin olmadıkça değiştirmeyin. O parayla benzin alır gezersiniz daha iyi. En son çare değişim olmalı. Bu ekonomik şartlarda artık buna kendimizi alıştırsak iyi olur
bütçeyi biraz zorlayın ama jel aküden şaşmayın.
Ebat olarak uyarsa ortec veya orbusun 12 v 14ah bakımsız aküleri var baya sağlamdır. kullanan arkadaşımızda var fiyat olarakda 150 civarı sanırım mesela bu
körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır
10v tehlike demekdir. yük altındayken en fazla 11.5 v a kadar düşmesi lazım. Daha altında zaten marşı çevirecek gücü olmaz. Sağlıklı bir motosiklet aküsü 12.6 v dur akım çekmiyorken. 12.3v ise kritik sınırdır. aradaki küçük fark sizi aldatmasın. Direk yüksüz ölçtüğümüz değere elektro motor kuvveti denir ve bu da bize tam olarak istediğimiz bilgiyi vermez. O yüzden aküye yüklenmemiz gerekiyor ve yük altında ölçüm yapılarak sağlıklı ve doğru bilgiye ulaşabiliriz. Bunun için yukarıda arkadaşımızın paylaştığı cihazdan temin ederek ya da bir şekilde gerilim çekecek bir alet bağlayarak ölçmek gerekir. neyse daha fazla uzatıp kafanızı şişirmeyeyim
voltmetre (avometre/multimetre) işe yarar elbette. Bahsettiğim gibi, marş esnasında değeri ölçmeniz gerekir. Zaten cihazın yaptığı da içerisindeki direnç üzerinden akım çekerek akünün yük durumundaki değerini tespit etmektir.
Değer yüksüz durumda 12,4V iken yüke verildiğinde 10,2V veya altını gördüyseniz malesef akünüz yetersiz diyebiliriz. Eliniz yatkınsa en azından birer çay kaşığı karbonatı çok dikkatlice, koruyucu gözlük+eldivenle ve azar azar olmak kaydı ile her bir hücreye ekleyin. Su ilavesi gerekiyorsa ilave edin ve bu şekilde şarja bağlayıp tekrar deneyin. En azından birkaç ay daha dayanabilmeli. Zaten kışı atlatınca yazın bir nebze de olsa sorun çıkarma ihtimali azalacaktır. Bu şekilde gireceğimiz senenin kışına yaklaşana kadar idare edebilir.
Uğraşamam derseniz değiştirebilirsiniz. Ama harcayacağınız iki üç küçük paket karbonat
(Tüm gerekli güvenlik tedbirlerini alın. Unutmayın, Sürfirik asit içeren güçlü bir korozif olan elektrolit ile uğraşacaksınız ve karbonat ciddi şekilde köpürme ve taşma yapmak isteyecektir. O nedenle bir çay kaşığı dahi olsa küçümsemeyin ve çok azar azar ekleyin. Korkacak birşey yok, sadece dikkatli olmanız konusunda özellikle ikaz etmek istiyorum. Mutlaka denemenizi öneririm.)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)