Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
2. sayfa BirinciBirinci 12

Gazyağının Gücü ve Zincir Kremi

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #21
    tugrulbora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Honda CB250R
    Alıntı PAPAZ_39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fotolarda zincirin biraz salık duruyor gibi , birde gergi hizası neredeyse sona gelmiş. Pek fazla germe imkânın kalmamış, bence zincirin durumunu işin ehli birine kontrol ettir. Eğer zincir hala sorunsuzsa bir bakla aldır. Ama her ne kadar temiz ve yeni gözüksede zincir vaadini doldurmuşsa değiştirmen gerekebilir. Gerçi ok işareti yeşili gösteriyo ama gergi sanki sona biraz fazla yaklaşmış gibi
    Sadece bende mi böyle diye görsellerde arattım ama sanırım fabrika çıkışı böyle.Google da arattığım görsellerde de gergi böyle görünüyor.Tavsiye için teşekkürler.Nikfuri de aynı şeyi söyledi dün akşam.İyice işkillendim.
    Kazasız, belasız, hayırlı sürüşleriniz olsun.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2016 CB500F
    Kitabında ideal gerginlik ölçüleri veriliyordur, kontrol edersiniz, 30sn'lik iş. Motor yeni ve gerginlik alacak yeri kalmamışsa sanki uygun olmayan (fazla sayıda baklası olan) zincir takılmış olabilir, o zaman başka bir arkadaşın tavsiye ettiği gibi bakla aldırırsınız gerektiği kadar öyle devam edersiniz. Belki açıdan ama bana da çok uzun geldi gergi cıvatası, sanki en sona dayanmış gibi...

  3. #23
    Norton772 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400
    Alıntı Zeybeks adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam Ankara'da Ayaş yolu üzeri petrol ofisinde satışı devam etmekte. Organizeye varmadan sağda
    Ben N11'den 5 lt'sini 60 tl'ye aldım, adrese teslim. Gerçek tüpraş gazyağı diyor. Onunla temizliyorum sonra da motul c2 ile yağlıyorum.

  4. #24

    Üyelik
    09 Kasım 2018
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    HONDA CBR 250R / MONDİAL DRiFT 125
    temizlerken zinciri mi söküyorsunuz yoksa sağındaki solundaki kapakları mı açıyorsunuz?

  5. #25

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f
    Alıntı tugrulbora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece bende mi böyle diye görsellerde arattım ama sanırım fabrika çıkışı böyle.Google da arattığım görsellerde de gergi böyle görünüyor.Tavsiye için teşekkürler.Nikfuri de aynı şeyi söyledi dün akşam.İyice işkillendim.
    Arka maşanın somununun üzerinde bir çizik olur. O çiziğin üstünde de zincir yıpranma göstergesi var, kırmızı ve yeşil sticker yani. Çizik kırmızıyı geçeli baya olmuş. Zaten ayar somunları da dibine kadar sıkılmış.

    Yanlış zincir takılmadıysa, o zincir ölmüş. Zinciri, dişliden uzaklaştırabiliyosanız, sağa sola rahatça oynuyorsa öldüğünü teyit edebilirsiniz.
    Yanlış takıldıysa, Cyan'in dediği gibi bakla azaltmanız gerekiyor.

  6. #26
    tugrulbora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Honda CB250R
    Zincirle alakalı faydalı yorumların hepsi için çok teşekkür ederim.Birkaç gün içinde servise götürüp,olan biteni de yazacağım buraya.Aklım almıyor çğnkü hiç hor kullanmadım motoru.Sıfır motor 1300 km de nasıl zincir bitirir ben anlamadım.

  7. #27
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NC750X
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de gazyağı + C5 kombinasyonu yapıyorum. Tek sıkıntım haftada bir bazen iki kez zincir yağladığım için C5 çabuk bitiyor. Şanzıman yağına ben de geçebilirim ekonomik sebeplerden.
    C5 bir kenarda dursun yine, şanzıman yağı kullanmaya başladım başlayalı içim daha rahat. Zincire bakıyorum pırıl pırıl parlıyor. Bir tek yağışta sık sık yağlamak istiyormuş. Onun dışında bence iyi yağlıyor. Hep söylüyorum, tüpteki zincir yağı denen şeyler zincirin üzerine sümük gibi yapışıyor. Aralara nasıl işliyor bilmiyorum. Elbette mühendis değilim ama bana güvenilir gelmiyor. Şanzıman yağının aralara nasıl işlediğini gözümle görüyorum. Her 250'de bir 1 numara yağlı boya fırçasıyla sürüyorum bir tur tamam. Toz da tutmuyor, hep temiz görüntüsü var.
    tommygun ve tugrulbora bunu beğendiler.

  8. #28
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 Ni
    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    C5 bir kenarda dursun yine, şanzıman yağı kullanmaya başladım başlayalı içim daha rahat. Zincire bakıyorum pırıl pırıl parlıyor. Bir tek yağışta sık sık yağlamak istiyormuş. Onun dışında bence iyi yağlıyor. Hep söylüyorum, tüpteki zincir yağı denen şeyler zincirin üzerine sümük gibi yapışıyor. Aralara nasıl işliyor bilmiyorum. Elbette mühendis değilim ama bana güvenilir gelmiyor. Şanzıman yağının aralara nasıl işlediğini gözümle görüyorum. Her 250'de bir 1 numara yağlı boya fırçasıyla sürüyorum bir tur tamam. Toz da tutmuyor, hep temiz görüntüsü var.
    Şu marka 90 numara yağ ya da şuradan alın gibi bir tavsiyeniz var mı?

  9. #29
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NC750X
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu marka 90 numara yağ ya da şuradan alın gibi bir tavsiyeniz var mı?
    Ben Maslak sanayide bir yağcıdan bir litre Petrol Ofisi aldım, 18 lira verdim. Sanırım en az iki yıl gider, üstelik benim bol bol kullanmama rağmen. Markalar arasında az fiyat farkı var, 3-4 lira oynuyor. Düz mantıkla şöyle düşündüm şanzıman yağı alırken, elin adamı bindiği milyonluk otomobilin şanzımanını bu yağa emanet ediyor, yıllarca şanzımanda özelliğini koruyor. Ben 300-400 liralık zinciri korumaz diye düşünürsem komik. Dediğim gibi, sadece yağmurda daha sık yağla dediler. Aklınızı çelmek istemem, kullanım süresine bakınca tüpler de aşağı yukarı 5.000 km yağlamaya yeter. Ama ben tüp yağların iyi yağlamadığını düşündüğüm için şanzıman yağına geçtim.
    tommygun bunu beğendi.

  10. #30

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f
    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hep söylüyorum, tüpteki zincir yağı denen şeyler zincirin üzerine sümük gibi yapışıyor. Aralara nasıl işliyor bilmiyorum. Elbette mühendis değilim ama bana güvenilir gelmiyor.
    O tip yağlar, ısınınca akışkanlık kazanıyor ve her yere yayılıyor.

  11. #31
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NC750X
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O tip yağlar, ısınınca akışkanlık kazanıyor ve her yere yayılıyor.
    Mutlaka öyledir, ama ben kendi adıma pek güvenemedim.

  12. #32

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben Maslak sanayide bir yağcıdan bir litre Petrol Ofisi aldım, 18 lira verdim. Sanırım en az iki yıl gider, üstelik benim bol bol kullanmama rağmen. Markalar arasında az fiyat farkı var, 3-4 lira oynuyor. Düz mantıkla şöyle düşündüm şanzıman yağı alırken, elin adamı bindiği milyonluk otomobilin şanzımanını bu yağa emanet ediyor, yıllarca şanzımanda özelliğini koruyor. Ben 300-400 liralık zinciri korumaz diye düşünürsem komik. Dediğim gibi, sadece yağmurda daha sık yağla dediler. Aklınızı çelmek istemem, kullanım süresine bakınca tüpler de aşağı yukarı 5.000 km yağlamaya yeter. Ama ben tüp yağların iyi yağlamadığını düşündüğüm için şanzıman yağına geçtim.
    Zaten derdimiz zinciri yağlayıp yağlamaması değil, oringleri iyi yağlaması veya zarar verip-vermediği.
    Wing750 bunu beğendi.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana


    Leoncino
    Daelim Motosiklet
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)