Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Gidon topuzu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hguzeldal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ekim 2018
    Topuzların elcikle arasında boşluk var resimlerde gördüğünüz gibi bu normal midir?





    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Evet, normaldir. Göze hoş gelmese de 1-3mm arası boşluk olması uygundur.

  3. #3

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Orada bir civata var sanırım; sökülüp takılması için falan... Kuba CR1'de böyle bir boşluk olduydu; rutin bakımda söylediydim; sıkmışlardı.

    Çok fazla açıklık varsa, elcik sökülüp elimize gelmesin sonra falan... Hani, bildiğimden de değil ...
    hasmet bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Benim motorda 0 boşluktu, elcik ısıtma taktırdığımda buna benzer bir boşluk oluştu ama ellerimi sıcak tutması o kadar hoşuma gidiyo ki artık bu boşlığı görmemeye başladım sanırım normaldir, çok olmadığı sürece. Hatta gaz boşluğum artmıştı yarın da onu düzeltiyim iyi aklıma getirdin

  5. #5
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    O boşluk olmasa gaz kolunu nasıl çevirmeyi düşünüyorsunuz ve bıraktığınız zaman nasıl geri gelecek, boşluk olması normal bir durum.
    hotbiber3 ve hasmet bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    konu açılmışken aliexpresste ışıklı topuzlar gördüm.. gece sizi aynadan gören birisinin motosikletin genişliğini anlaması bakımından önemli bir detay bence..

  7. #7
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konu açılmışken aliexpresste ışıklı topuzlar gördüm.. gece sizi aynadan gören birisinin motosikletin genişliğini anlaması bakımından önemli bir detay bence..
    Kış sebebiyle,gidona soguktan koruyucu elcik taktim,ön ve yanlari reflektorlu,akşamlari bir nebze yansima yapiyor..

  8. #8

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    ışıklısını falan almayın denge topuzu ufak bir parçadır ama önemlibir parçadır.. sapmaları ve vibrasyonu engeller gidonda.. dandik dundik şeyler takmayın tavsiyem..
    hasmet bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Bunlarda ne kadar ağır o kadar iyi diye biliyorum...

  10. #10
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunlarda ne kadar ağır o kadar iyi diye biliyorum...
    Agirlik önemli.

    Dikkat edilirse,bazi motorlarin gidon borusu icine kum dolduruluyor.ne kadar faydali orasi tartişilir..

  11. #11
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Agirlik önemli.

    Dikkat edilirse,bazi motorlarin gidon borusu icine kum dolduruluyor.ne kadar faydali orasi tartişilir..
    Oldukça faydalıdır. Aşırı titreşim olan motosikletlerde ciddi şekilde yarar sağladığını deneyerek görebilirsiniz. Bedava yapılabilecek en güzel işlemlerden biridir. Max 3/2 oranında ince kum(mutlaka kuru olsun) işinizi görür, titreşimi emer

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    O mesafe sahip oldugum motosikletlerin hepsinde cok kolay ayarlanabiliyordu. Basit bir mekanizmasi var. Topuzun gobegindeki vidayi gevsetin, istediginiz kadar bosluk birakip civatayi sikinci oldugu yerde sabitlemesi lazim topuzu. Tabii ki sizin modelde nasil kesin bilmiyorum, ancak eger duzgun yapildiysa boyle olmasi lazim.

    Arkadasin dedigi gibi az da olsa bosluk birakin, yoksa gazi birakinca geri gelmez, takili kalir, kazaya davetiye cikarir.

  13. #13

    Üyelik
    17 Mayıs 2020
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT25 2020 model
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oldukça faydalıdır. Aşırı titreşim olan motosikletlerde ciddi şekilde yarar sağladığını deneyerek görebilirsiniz. Bedava yapılabilecek en güzel işlemlerden biridir. Max 3/2 oranında ince kum(mutlaka kuru olsun) işinizi görür, titreşimi emer
    üstat. çare olursan sevinirim. mt25 2020 kasa kullanıcısıyım. motor 15 bin çeviriyor. tam 9bin devirde motor uçuşa geçiyor. bu 9bin devirde gidona muazzam bir titreşim veriyor.10 km gibi kısa bir mesafede ellerin uyuşuyor. en çok sağ gidona geliyor gazı bırakıyorsun uyuşmadan.

    olay motor boştayken gaz verince anlaşılıyor .gidona gelen titreşimi motorun kendisi üretiyor. tekerlek balansı falan abidik gubidik şeyler yazdılar olay o değil . dediğim gibi motor boşta iken gaz ver. 9bin devirde aynaların arkasına vuran yüksek frekanslı bir titreşimi görüyorsun. bunu senin yazdığın bu kum ile hatta kedi kumu ile yap diyenler var. bu titreşim kesilirmi.

    bir de gidonu tutan gidon kelepçeleri var. altında saplama vidası var.oda birer somun ile amartisor üst barına bağlanıyor. gidon kelepçesinin vida saplama kısmına kauçuk pul yaptım. zerre kadar etkisi olmadı. herhalde titreşim direk gidonn kelpçesinin saplama vidasından gidona geliyor. kauçuk pulun işe yaramaması beni hayal kırıklıgına ugrattı.

    bu kum olayını tam tarif edebilirmisin. fazla kaçırdık diyelim ne olacak. nasıl çıkartacaz bu kumu. 3/2 demişsin ama elin ayarı yoktur. nasıl kestirecem. bunu yapılmış bir video linki falan varmıdır.sanayide ustalar başından savuyor. gidona gelen titreşim azaltılamaz diyor. kurban olayım bir yardım edin.

  14. #14
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Gündüz gezen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstat. çare olursan sevinirim. mt25 2020 kasa kullanıcısıyım. motor 15 bin çeviriyor. tam 9bin devirde motor uçuşa geçiyor. bu 9bin devirde gidona muazzam bir titreşim veriyor.10 km gibi kısa bir mesafede ellerin uyuşuyor. en çok sağ gidona geliyor gazı bırakıyorsun uyuşmadan.

    olay motor boştayken gaz verince anlaşılıyor .gidona gelen titreşimi motorun kendisi üretiyor. tekerlek balansı falan abidik gubidik şeyler yazdılar olay o değil . dediğim gibi motor boşta iken gaz ver. 9bin devirde aynaların arkasına vuran yüksek frekanslı bir titreşimi görüyorsun. bunu senin yazdığın bu kum ile hatta kedi kumu ile yap diyenler var. bu titreşim kesilirmi.

    bir de gidonu tutan gidon kelepçeleri var. altında saplama vidası var.oda birer somun ile amartisor üst barına bağlanıyor. gidon kelepçesinin vida saplama kısmına kauçuk pul yaptım. zerre kadar etkisi olmadı. herhalde titreşim direk gidonn kelpçesinin saplama vidasından gidona geliyor. kauçuk pulun işe yaramaması beni hayal kırıklıgına ugrattı.

    bu kum olayını tam tarif edebilirmisin. fazla kaçırdık diyelim ne olacak. nasıl çıkartacaz bu kumu. 3/2 demişsin ama elin ayarı yoktur. nasıl kestirecem. bunu yapılmış bir video linki falan varmıdır.sanayide ustalar başından savuyor. gidona gelen titreşim azaltılamaz diyor. kurban olayım bir yardım edin.
    İlk olarak tespit etmeniz gereken; sorun sizin motosikletinize mi özgü, yoksa aynı model yılına ait motosikletlerin tamamında var mı?

    Motosikletin garantisi devam ediyorsa(garanti kapsamı dışına çıkacak birşey yapılmadı ise) ve soruna çare bulunamıyor ise motosikletin iadesi ve/veya firma tarafından yeni modeli ile değiştirilmesi için gerekli adımları anlatan birkaç konu da bulabilirsiniz, bunu da başta not olarak eklemeden geçmek istemedim.

    Kum konusuna gelirsek, bir miktar kuru inşaat kumunu alıp gidon içine görece miktar huni veya elle dolduruyorsunuz. Sağ-sol ayrışık gidonlarda dikkat etmeniz gereken kısım, sağa ne kadar koyuldu ise sola da o kadar koyulmasıdır. Bunun ardından gidon ağırlıklarını tekrar bağlayıp kumu gidonda hapsetmeniz yeterlidir.

    Daha öncesinde de şikayetinizle ilgili açtığınız konuyu hatırlıyorum, birçok şey denemiştiniz. Bunların içinde koruma takozunun bağlantı noktasına lastik parça koymak dahi vardı, anlaşılan sorununuz devam ediyor. Ben yine de aklıma gelenleri yazayım, bunların içinde yapıp yapmadıklarınızı eler ona göre bir yol izleriz.

    * Motosikletiniz ile birebir aynı marka-model bir motosiklet ile aynı koşullarda sürüş yaparak durumun aynı şekilde tekrarlanıp tekrarlanmadığını teyit edebilirseniz, sorunun derecesini ve size özel olup olmadığını, sizdeki sorunun şiddetindeki farkları anlayabilir ve ona göre hareket edebilirsiniz.

    * Motor-Şase bağlantı cıvatalarını tek tek sıkarak sıkılıklarını kontrol edin.

    * Motosikletinize bağlı tüm aksesuarları sökün. Buna topcase, topcase demiri, varsa elcik koruma ve hatta koruma demirleri dahildir.

    Buradaki sorun, motorun X devirde ürettiği titreşimin, bir nedenle motosikletin geri kalanı ile rezonansa girerek kontrol dışı istenmeyen ve aşırı titreşim olarak ortaya çıkması. Buna neden olabilecek tüm potansiyel değişiklikleri ortadan kaldırmanız, sorunun tespiti için çok önemli.

    * Motosikletinizin önceki ve model yılı üretimlerinde de aynı sorunun birebir yaşanıp yaşanmadığını araştırın. Eğer sorun sizin model yılınıza özel ise, model yılı değişikliğinde neler değiştirilmiş inceleyin. Bu değişiklik sizin de fark edebileceğiniz basit bir far tasarım değişikliği de olabilir, peglerdeki ağırlık farkı da, farketmenizin imkansız olabileceği basit bir ara takoz parçadaki sertlik veya ölçü değişikliği de. Siz mümkün olduğunca farkları tespit edip bir liste haline getirin, mümkünse burada listenin resmini çekerek de olsa paylaşın. Buna göre arıza tespiti için bir yol çizilebilir.

    * Motosiklet 90 km/h hızla giderken bu sorunu yapıyor demişsiniz. Şunları deneyerek sonuçlarını yazarsanız tespit için kolaylık olacaktır:
    - Motosikletinizdeki tüm aksesuarları(küçük büyük ne varsa hepsini) ve modifikasyonları(varsa) buraya yazın.
    - Motosiklet 90 km/h ile giderken kaçıncı vitestesiniz?
    - Bu hızda bir alt viteste aynı sorunu yaşıyor musunuz? Detaylıca ve dikkatlice inceleyerek belirtin.
    - Bu hızda bir üst viteste aynı sorunu yaşıyor musunuz? Detaylıca ve dikkatlice inceleyerek belirtin.
    - Bu hızda debriyajınız sıkılı vaziyette iken yokuş aşağı hafif rampada hareket ediyorken aynı sorunu yaşıyor musunuz? Detaylıca ve dikkatlice inceleyerek belirtin.
    - Motosikletiniz sabit olduğu yerde çalışırken debriyajı sıkarak sorunu yaşadığınız hızdaki vitese motosikletinizi takın, kesinlikle debriyajı bırakmayın!!! Bu pozisyonda iken, motor devrini sorunu yaşadığınız hızdaki motor devrinize getirin. Sonucu detaylıca ve dikkatlice inceleyerek belirtin.
    - Motosikletiniz boşta iken, sorunu yaşadığınız hızdaki devire getirin ve sonucu buraya yazın.

    Diğer kontroller, burada vereceğiniz cevaplara göre şekillenecek ve eninde sonunda sorunu bulucaz. Bulamazsak da büyük ihtimalle motosikletinizde bir montaj veya üretim hatası olduğu sonucu kesinleşecek. O yüzden lütfen üşenmeden her birini tek tek kontrol ederek sonuçlarını yazın.
    Guven bunu beğendi.
    ...

  15. #15
    Alman_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2010
    Şehir
    Beykoz / İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 650
    Ben elcik koruma taktırırken usta orjinal topuzları taktı elcik ile gelenn boş plastik topuzları takmadı.

  16. #16

    Üyelik
    17 Mayıs 2020
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT25 2020 model
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk olarak tespit etmeniz gereken; sorun sizin motosikletinize mi özgü, yoksa aynı model yılına ait motosikletlerin tamamında var mı?

    Motosikletin garantisi devam ediyorsa(garanti kapsamı dışına çıkacak birşey yapılmadı ise) ve soruna çare bulunamıyor ise motosikletin iadesi ve/veya firma tarafından yeni modeli ile değiştirilmesi için gerekli adımları anlatan birkaç konu da bulabilirsiniz, bunu da başta not olarak eklemeden geçmek istemedim.

    Kum konusuna gelirsek, bir miktar kuru inşaat kumunu alıp gidon içine görece miktar huni veya elle dolduruyorsunuz. Sağ-sol ayrışık gidonlarda dikkat etmeniz gereken kısım, sağa ne kadar koyuldu ise sola da o kadar koyulmasıdır. Bunun ardından gidon ağırlıklarını tekrar bağlayıp kumu gidonda hapsetmeniz yeterlidir.

    Daha öncesinde de şikayetinizle ilgili açtığınız konuyu hatırlıyorum, birçok şey denemiştiniz. Bunların içinde koruma takozunun bağlantı noktasına lastik parça koymak dahi vardı, anlaşılan sorununuz devam ediyor. Ben yine de aklıma gelenleri yazayım, bunların içinde yapıp yapmadıklarınızı eler ona göre bir yol izleriz.

    * Motosikletiniz ile birebir aynı marka-model bir motosiklet ile aynı koşullarda sürüş yaparak durumun aynı şekilde tekrarlanıp tekrarlanmadığını teyit edebilirseniz, sorunun derecesini ve size özel olup olmadığını, sizdeki sorunun şiddetindeki farkları anlayabilir ve ona göre hareket edebilirsiniz.

    * Motor-Şase bağlantı cıvatalarını tek tek sıkarak sıkılıklarını kontrol edin.

    * Motosikletinize bağlı tüm aksesuarları sökün. Buna topcase, topcase demiri, varsa elcik koruma ve hatta koruma demirleri dahildir.

    Buradaki sorun, motorun X devirde ürettiği titreşimin, bir nedenle motosikletin geri kalanı ile rezonansa girerek kontrol dışı istenmeyen ve aşırı titreşim olarak ortaya çıkması. Buna neden olabilecek tüm potansiyel değişiklikleri ortadan kaldırmanız, sorunun tespiti için çok önemli.

    * Motosikletinizin önceki ve model yılı üretimlerinde de aynı sorunun birebir yaşanıp yaşanmadığını araştırın. Eğer sorun sizin model yılınıza özel ise, model yılı değişikliğinde neler değiştirilmiş inceleyin. Bu değişiklik sizin de fark edebileceğiniz basit bir far tasarım değişikliği de olabilir, peglerdeki ağırlık farkı da, farketmenizin imkansız olabileceği basit bir ara takoz parçadaki sertlik veya ölçü değişikliği de. Siz mümkün olduğunca farkları tespit edip bir liste haline getirin, mümkünse burada listenin resmini çekerek de olsa paylaşın. Buna göre arıza tespiti için bir yol çizilebilir.

    * Motosiklet 90 km/h hızla giderken bu sorunu yapıyor demişsiniz. Şunları deneyerek sonuçlarını yazarsanız tespit için kolaylık olacaktır:
    - Motosikletinizdeki tüm aksesuarları(küçük büyük ne varsa hepsini) ve modifikasyonları(varsa) buraya yazın.
    - Motosiklet 90 km/h ile giderken kaçıncı vitestesiniz?
    - Bu hızda bir alt viteste aynı sorunu yaşıyor musunuz? Detaylıca ve dikkatlice inceleyerek belirtin.
    - Bu hızda bir üst viteste aynı sorunu yaşıyor musunuz? Detaylıca ve dikkatlice inceleyerek belirtin.
    - Bu hızda debriyajınız sıkılı vaziyette iken yokuş aşağı hafif rampada hareket ediyorken aynı sorunu yaşıyor musunuz? Detaylıca ve dikkatlice inceleyerek belirtin.
    - Motosikletiniz sabit olduğu yerde çalışırken debriyajı sıkarak sorunu yaşadığınız hızdaki vitese motosikletinizi takın, kesinlikle debriyajı bırakmayın!!! Bu pozisyonda iken, motor devrini sorunu yaşadığınız hızdaki motor devrinize getirin. Sonucu detaylıca ve dikkatlice inceleyerek belirtin.
    - Motosikletiniz boşta iken, sorunu yaşadığınız hızdaki devire getirin ve sonucu buraya yazın.

    Diğer kontroller, burada vereceğiniz cevaplara göre şekillenecek ve eninde sonunda sorunu bulucaz. Bulamazsak da büyük ihtimalle motosikletinizde bir montaj veya üretim hatası olduğu sonucu kesinleşecek. O yüzden lütfen üşenmeden her birini tek tek kontrol ederek sonuçlarını yazın.
    üstat bilgiler için , emeğin için teşekkürler.yazdığın yazıya sıralı cevaplar vereyim.

    olayın direk özetini ilk buraya yazayım. aşağıdaki bilgiler ayrıntılı olacak. motor boşta ike 9bin çevirdimi motor bir elinizle ayna arkasını kontrol edin muazzam bir titreme varsa geçmiş olsun. o sürüş anında elinizi kesin uyuşturacak. çözüm için sadece ön radyatöre yakın takılan koruma takozu yerindeki vidayı gevşetip tatlı sıkınca ve gidonun altına zar zor 7mm kauçuk bir parça ortası delik .gidon kelepçesi saplama vidasından geçirerek araya bir kauçuk takarak sağ ele gelen manetin elektirk çarpma efekti şeklindeki titreşimi ve sağ aynadaki arabaların farlarının 4 tanesi gözükmesi olayı minumuma indi. soğuk havarlarda yaptığım yoğun testlerde sonuç bu. sıcak havalarda bu olay değişebilir. çünkü tam sorunu kestim azalltım derken bundan önceki denemelerdeki testlerde yine gidon muaazzam titremesinin hortladığını fark etmiştim. son testlerimi hep gece yaptım. asıl olay gündüz ortaya çıkacak. çalıştığımdan hep gece çıktım son testlere. gidon kelepçesi altına başka bir kauçuk konamıyor şu anki halde.gidon kelepçe saplaması boyu ucu somundan bir diş çıktı. 7mm lik bir kauçuk bile zor sığdı. yamaha kendine göre vidayı ayarlamış. yeni bir 22mm vidası uzun gidon kelepçesi lazım. onu da bulamıyorum. amaç motorun sadece gidondaki titreşimi engellemek. gidon dışında her yerde titreşimi kabul ediyorum. olayım gidon.

    benim motosikletime özgü değil, aynı model yılında motosikletlerin tamamında neredeyse var .daha olayı anlamayan arkadaşlar var.daha rodaj da olup anlamayan çok .çoğu da motoru ara ara kullanıyor. km yapmamış ama 2020 kasa mt25 hepsinde var diye rahat derim. sadece 2017 kasalarda bu olay onlarda kesin yok diyenler var. facebbok mt25 grubunda onlarca yeni kasa mt25 2020 kasa kullanıcıları bu sağ el uyuşturan titreşimden bahsediyor. yani bu tesadüf bir oaly değil. ve yüzsüz yamaha bayileri ilk defa sizden duyduk diyor. benden önce de o bayiye gitmiş ve aynı sorundan muzdarip bir eleman bayi başından savuyor. yok öyle bir titreme diyor. tekrar diyorum bu gidondaki 9bin devirdeki titreşimi anlatmak için .ellerinde his olmayan felçli bir insan dahi bu titreşimden rahatsız olur. bu muazzam bir titreme. darbeli matkap ile metal delince oluşan bir titreşim şeklinde olayı özetleyeyim. bu şekiled matkapı alın darbeye metali delin .ellerinizin saniyeler içinde nasıl uyuştuğunu göreceksiniz.iliklerinize kadar işleyen çok yüksek bir titremeden bahsediyorum. o yüzden el uyuşuyor. 9bin devir altında böyle bir olay rahatsızlık vermiyor.

    motor 2020 kasa olduğundan garantili. premium bayisi iki kere baktı olay normal diyor. ukala ukala çift silindir motor titrer diyorlar. diyorum neden sag ele vuruyor cevap yok. sol el niye uyuşmuyor.olayı açıklayamıyorlar.kabulde etmiyorlar. olayı kendilerince hemen size çamur atıyorlar.atıyorum koruma takozu takmışsınız.ona çamur atıyorlar. sonuçta bayiye 2 kere gittiğimde koruma takozu falan yok .direk başından atıyor yamaha bayileri. bir kere de motoru aldığım ayrı bir bayiye gittim. olay yine . konu ymaha türkiyeye intikal etti. tarafsız bir bayiye beni gönderin bana ispatlasınlar bunun normal olduğunu. öyle bir olay da yok. titreşim ölçer ile ölçüp olayı belgeleyen de yok. ki böyle bir alet bayilerin hepsinde olmasada bazılarında kesin var. en son yamahadan kimle görüştürm hatırlamıyorum .bu konu ile ilgili sürekli talep açıyorum. ama böyle bir test cihazları var.

    kum olayını denemek istiyorum. hatta kedi kumu diyenlerde var. bunun da ilerde gidona gelen titreşim kesilmediğini fark edersem .kumu tamamen çıkartamayabilirim. ve çıkartamasazsam bu sorun olabilir mi. gidon sonu gidon topuzu çıkardığımda m6 vida giren bir kısım var gidonun içinde . yani onunda çıkması gerebilir. o kısım kolay çıkıyormu emin değilim. yoksa kumu dökmek içinde ilerde çıkarmak içinde o m6 vida içindeki boşluktan yapmak zorundayım. zor bir olay iğne ucundan kum dökmek. bir teknik geliştirmek lazım. o gidon içindeki m6 vida somunun baglı olduğu bir çeşit gidon dengeleyici çubuk var diyenler var.

    şu anda ekstra sadece egsoz koruma var
    . motor koruma takozları daha bu titreşimi kesmek için neredeyse en başından beri sökük. şu an 9bin km de. yani motoru gidonu titreye titreye kullandım. her gidon titreşimi argesini kestiğimi anlamak için birebir motorla en az 80 km yol gittim geldim. o an el uyuşması anlaşılmıyor .yolda olay anlaşılıyor.

    misal sağ manete dokununca ele elektirk çarpar gibi bir titreşim geliyor. sağ aynada araba farları 4 tane gözüküyor. gruplarda direk radyatöre yakın koruma takozu takılan vidalı biraz gevşetin tatlı sert sıkın dediler. bu olayı yapınca sağ ayna daki araba farı 2 ye düşüyor.artık arkadaki arabada 4 tane far görmüyorsunuz. sağ el manet kıvılcım atma gibi titreşim devam ediyor. bunu da tam gidonun altına 7 mm yakın kaucuk levha kare şeklinde kestim koydum. sağ manet elektirk çarpar gibi titreşimi neredeyse
    kesildi
    .


    elcik koruma koruma takozları arka bagaj demiri hiç bir şey takılı değil. sadece egsoz koruma takılı onunda deydiği metal ksıımlara kaucuk kesip koydum. ondan titreşim gelmiyor. titreşim tam olarak radyatör hortumlarında hissediliyor. oradan da direk ön çatala yansıyor. ön çataldan da direk gidona geliyor. bu nasıl anladım. padoka aldım motoru .motoru özel olarak sabitledim. devirli kullandırıp bir arakadaşı bende elimle titreşimi takip ettim. ayna arkasında patlıyor titreşim. oda aynı şekil ellerde.

    ilk başlarda motor 4 viteste 9bin çevirince ve motoru kompresörde yogun trafikte ara hızlanmalarda olunca oluyor diye düşünüyordum. 15 bin devir çeviriyor makine. 9binde makine kendince uçuşa geçiyor. kendince diyorum makinenin maksimum hızı 160 gördüm. çıkamadı daha fazla. ben zaten istanbul da 110 km bile 5 dakika boyunca gidemezsin. yol biter. yada trafik malum.yani 90 kmde bile bu el uyuşturan titreşim motordan soğutuyor insani. neyse olay 4nci vitesle alakalı değilmiş. çünkü ne yaparsın 2 nci viteste 90 yapmazsın. ki motor 2nci vites 90 buluyor zaten. ama motoru devrinde kullanmak için 3 ve 4 vites sonunda 90 görürsün ki motoru boğmayayım yormayayım. işte bu gidona gelen titreşim her viteste her hızda oluyor aslında . taki motoru 9 bin devire de hangi viteste uzun süre kullanırsan kullann .o an da herhangi bir hızda sabit kaldın diyelim.sonrasında motor yogun trafikte kompresöre sokarsan da oluyor.misal tarabya bayırından beylikdüzü yokuş aşağı kompresör ile yavaşladığında bu titreşim gidonda o eli öldrecek kadar muazzam titreşim oluyor. ve yukarda dediğim gibi boşta padokta olunca ayna arkasına gelen titreşimden olay anlaşılıyor. ve sonuç ta motor sürüşün p.ç oluyor. yani uzun yol olarak 10 km basit bir yolda sağ el uyuşuyor.

    olayı tam olarak yazdım . baya bir uzun yazı oldu. hakkınızı helal edin.

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Titreşim motosikletlerin bir çoğunun ortak sorunu.

    İnsanların sürüş şekline (uzunluğu, sıklığı, hızı) göre kimisi tolere ediyor, kimisi edemiyor.

    Motorların çoğu belli devirlerde daha çok titriyor. Bağlı oldukları şase, bağlantı şekline göre bunu peglere ve gidona aktarabiliyor.

    Fiyatına ve titreşim şiddetine göre üreticiler durumu iyileştiriyorlar. Olayın fiziği karışık olduğu için çözüm her zaman basit ve garanti değil malesef.

  18. #18

    Üyelik
    14 Mayıs 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD 2016 / Honda CB250R 2022
    Merhaba arkadaşlar titreşim benim motosiklet de mevcut 750 km de olması ve kış mevsimi nedeniyle tam olarak test edemedim. Eğer benim motosiklette de aynı olay mevcutsa mesleğim gereği aşina olduğum açıklaması https://www.ktu.edu.tr/dosyalar/makina_45638.pdf linkte olan damper olayı çözer diye düşünüyorum. İhtiyaç olurda denersem buradan bilgilendirme yaparım.

  19. #19
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Gündüz gezen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstat bilgiler için , emeğin için teşekkürler.yazdığın yazıya sıralı cevaplar vereyim.

    olayın direk özetini ilk buraya yazayım. aşağıdaki bilgiler ayrıntılı olacak. motor boşta ike 9bin çevirdimi motor bir elinizle ayna arkasını kontrol edin muazzam bir titreme varsa geçmiş olsun. o sürüş anında elinizi kesin uyuşturacak. çözüm için sadece ön radyatöre yakın takılan koruma takozu yerindeki vidayı gevşetip tatlı sıkınca ve gidonun altına zar zor 7mm kauçuk bir parça ortası delik .gidon kelepçesi saplama vidasından geçirerek araya bir kauçuk takarak sağ ele gelen manetin elektirk çarpma efekti şeklindeki titreşimi ve sağ aynadaki arabaların farlarının 4 tanesi gözükmesi olayı minumuma indi. soğuk havarlarda yaptığım yoğun testlerde sonuç bu. sıcak havalarda bu olay değişebilir. çünkü tam sorunu kestim azalltım derken bundan önceki denemelerdeki testlerde yine gidon muaazzam titremesinin hortladığını fark etmiştim. son testlerimi hep gece yaptım. asıl olay gündüz ortaya çıkacak. çalıştığımdan hep gece çıktım son testlere. gidon kelepçesi altına başka bir kauçuk konamıyor şu anki halde.gidon kelepçe saplaması boyu ucu somundan bir diş çıktı. 7mm lik bir kauçuk bile zor sığdı. yamaha kendine göre vidayı ayarlamış. yeni bir 22mm vidası uzun gidon kelepçesi lazım. onu da bulamıyorum. amaç motorun sadece gidondaki titreşimi engellemek. gidon dışında her yerde titreşimi kabul ediyorum. olayım gidon.

    benim motosikletime özgü değil, aynı model yılında motosikletlerin tamamında neredeyse var .daha olayı anlamayan arkadaşlar var.daha rodaj da olup anlamayan çok .çoğu da motoru ara ara kullanıyor. km yapmamış ama 2020 kasa mt25 hepsinde var diye rahat derim. sadece 2017 kasalarda bu olay onlarda kesin yok diyenler var. facebbok mt25 grubunda onlarca yeni kasa mt25 2020 kasa kullanıcıları bu sağ el uyuşturan titreşimden bahsediyor. yani bu tesadüf bir oaly değil. ve yüzsüz yamaha bayileri ilk defa sizden duyduk diyor. benden önce de o bayiye gitmiş ve aynı sorundan muzdarip bir eleman bayi başından savuyor. yok öyle bir titreme diyor. tekrar diyorum bu gidondaki 9bin devirdeki titreşimi anlatmak için .ellerinde his olmayan felçli bir insan dahi bu titreşimden rahatsız olur. bu muazzam bir titreme. darbeli matkap ile metal delince oluşan bir titreşim şeklinde olayı özetleyeyim. bu şekiled matkapı alın darbeye metali delin .ellerinizin saniyeler içinde nasıl uyuştuğunu göreceksiniz.iliklerinize kadar işleyen çok yüksek bir titremeden bahsediyorum. o yüzden el uyuşuyor. 9bin devir altında böyle bir olay rahatsızlık vermiyor.

    motor 2020 kasa olduğundan garantili. premium bayisi iki kere baktı olay normal diyor. ukala ukala çift silindir motor titrer diyorlar. diyorum neden sag ele vuruyor cevap yok. sol el niye uyuşmuyor.olayı açıklayamıyorlar.kabulde etmiyorlar. olayı kendilerince hemen size çamur atıyorlar.atıyorum koruma takozu takmışsınız.ona çamur atıyorlar. sonuçta bayiye 2 kere gittiğimde koruma takozu falan yok .direk başından atıyor yamaha bayileri. bir kere de motoru aldığım ayrı bir bayiye gittim. olay yine . konu ymaha türkiyeye intikal etti. tarafsız bir bayiye beni gönderin bana ispatlasınlar bunun normal olduğunu. öyle bir olay da yok. titreşim ölçer ile ölçüp olayı belgeleyen de yok. ki böyle bir alet bayilerin hepsinde olmasada bazılarında kesin var. en son yamahadan kimle görüştürm hatırlamıyorum .bu konu ile ilgili sürekli talep açıyorum. ama böyle bir test cihazları var.

    kum olayını denemek istiyorum. hatta kedi kumu diyenlerde var. bunun da ilerde gidona gelen titreşim kesilmediğini fark edersem .kumu tamamen çıkartamayabilirim. ve çıkartamasazsam bu sorun olabilir mi. gidon sonu gidon topuzu çıkardığımda m6 vida giren bir kısım var gidonun içinde . yani onunda çıkması gerebilir. o kısım kolay çıkıyormu emin değilim. yoksa kumu dökmek içinde ilerde çıkarmak içinde o m6 vida içindeki boşluktan yapmak zorundayım. zor bir olay iğne ucundan kum dökmek. bir teknik geliştirmek lazım. o gidon içindeki m6 vida somunun baglı olduğu bir çeşit gidon dengeleyici çubuk var diyenler var.

    şu anda ekstra sadece egsoz koruma var
    . motor koruma takozları daha bu titreşimi kesmek için neredeyse en başından beri sökük. şu an 9bin km de. yani motoru gidonu titreye titreye kullandım. her gidon titreşimi argesini kestiğimi anlamak için birebir motorla en az 80 km yol gittim geldim. o an el uyuşması anlaşılmıyor .yolda olay anlaşılıyor.

    misal sağ manete dokununca ele elektirk çarpar gibi bir titreşim geliyor. sağ aynada araba farları 4 tane gözüküyor. gruplarda direk radyatöre yakın koruma takozu takılan vidalı biraz gevşetin tatlı sert sıkın dediler. bu olayı yapınca sağ ayna daki araba farı 2 ye düşüyor.artık arkadaki arabada 4 tane far görmüyorsunuz. sağ el manet kıvılcım atma gibi titreşim devam ediyor. bunu da tam gidonun altına 7 mm yakın kaucuk levha kare şeklinde kestim koydum. sağ manet elektirk çarpar gibi titreşimi neredeyse
    kesildi
    .


    elcik koruma koruma takozları arka bagaj demiri hiç bir şey takılı değil. sadece egsoz koruma takılı onunda deydiği metal ksıımlara kaucuk kesip koydum. ondan titreşim gelmiyor. titreşim tam olarak radyatör hortumlarında hissediliyor. oradan da direk ön çatala yansıyor. ön çataldan da direk gidona geliyor. bu nasıl anladım. padoka aldım motoru .motoru özel olarak sabitledim. devirli kullandırıp bir arakadaşı bende elimle titreşimi takip ettim. ayna arkasında patlıyor titreşim. oda aynı şekil ellerde.

    ilk başlarda motor 4 viteste 9bin çevirince ve motoru kompresörde yogun trafikte ara hızlanmalarda olunca oluyor diye düşünüyordum. 15 bin devir çeviriyor makine. 9binde makine kendince uçuşa geçiyor. kendince diyorum makinenin maksimum hızı 160 gördüm. çıkamadı daha fazla. ben zaten istanbul da 110 km bile 5 dakika boyunca gidemezsin. yol biter. yada trafik malum.yani 90 kmde bile bu el uyuşturan titreşim motordan soğutuyor insani. neyse olay 4nci vitesle alakalı değilmiş. çünkü ne yaparsın 2 nci viteste 90 yapmazsın. ki motor 2nci vites 90 buluyor zaten. ama motoru devrinde kullanmak için 3 ve 4 vites sonunda 90 görürsün ki motoru boğmayayım yormayayım. işte bu gidona gelen titreşim her viteste her hızda oluyor aslında . taki motoru 9 bin devire de hangi viteste uzun süre kullanırsan kullann .o an da herhangi bir hızda sabit kaldın diyelim.sonrasında motor yogun trafikte kompresöre sokarsan da oluyor.misal tarabya bayırından beylikdüzü yokuş aşağı kompresör ile yavaşladığında bu titreşim gidonda o eli öldrecek kadar muazzam titreşim oluyor. ve yukarda dediğim gibi boşta padokta olunca ayna arkasına gelen titreşimden olay anlaşılıyor. ve sonuç ta motor sürüşün p.ç oluyor. yani uzun yol olarak 10 km basit bir yolda sağ el uyuşuyor.

    olayı tam olarak yazdım . baya bir uzun yazı oldu. hakkınızı helal edin.
    Detaylıca yazmışsınız, teşekkürler. Ancak sonuç alabilmek için malesef yeterli değil. Eğer bugün (14.12.2020) müsaitseniz size özel mesaj ile göndereceğim adrese gelebilmeniz mümkün olursa motosikleti yerinde incelemek isterim. Bir sonuca ulaşamasak da en azından içinizi döküp bir çayımı içmiş olursunuz.
    ...

  20. #20

    Üyelik
    14 Mayıs 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD 2016 / Honda CB250R 2022
    Alıntı Emre DAVARCI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar titreşim benim motosiklet de mevcut 750 km de olması ve kış mevsimi nedeniyle tam olarak test edemedim. Eğer benim motosiklette de aynı olay mevcutsa mesleğim gereği aşina olduğum açıklaması https://www.ktu.edu.tr/dosyalar/makina_45638.pdf linkte olan damper olayı çözer diye düşünüyorum. İhtiyaç olurda denersem buradan bilgilendirme yaparım.
    Merhaba arkadaşlar motosiklet ile giderken gidonda sıkıntı var mı diye ellerimi bırakmak sureti ile yapmış olduğum testte 75-85 km hızlarda gidonda titreme oluyordu. Alanya etkin Yamaha servisinde lastiklere balans ayarı yapıldı. Ön ve arka tekere sağ ve sol olmak üzere 20-15 gr kurşun takıldı. Titreşim ortadan kalktı. Rodaj bitince 9000 devirdeki titreme var mı artık ona bakacağım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler