Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Cbr 250 Su Eksiltme..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Malum aldığımı motoru bilen bilir belki..Arkadaşlar seyir halindeyken su eksiltiyor (bayağı eksiltiyor), su damlatması yok duman atması da yok , çekişinde çok sıkıntı da yok nedir bunun sıkıntısı ona göre gireceğiz motora teşekkürler..
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Aralık 2018
    Alıntı hachiko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Malum aldığımı motoru bilen bilir belki..Arkadaşlar seyir halindeyken su eksiltiyor (bayağı eksiltiyor), su damlatması yok duman atması da yok , çekişinde çok sıkıntı da yok nedir bunun sıkıntısı ona göre gireceğiz motora teşekkürler..
    Tesisatta hava vardır belki

  3. #3

    Üyelik
    09 Kasım 2018
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    HONDA CBR 250R / MONDİAL DRiFT 125
    aynı motor bende var suyuna nerden bakılır onu bile bilmiyorum.
    aldığım günden beri kara düzen biniyorum.
    sordum burada nereden tamamlanıyor diye malum kimse cevap vermedi.

  4. #4
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Herhangi bir yerden dışarı kaçak olmadığından emin misiniz?Yada herhangi bir buharlaşma sızıntı?Dışarı doğru bir sızıntı yoksa yüzde yüz eminseniz ya conta yakmıştır yada daha kötüsü blokta çatlak vardır yağ ile su karışıyordur.Tabii bunlar en kötü ihtimaller.Yağ miktarında herhangi bir artış var mı?Motora girişmeden iyi bilen bir ustaya gösterin bence.Boş yere motor açmayın.

  5. #5
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Alıntı emirs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynı motor bende var suyuna nerden bakılır onu bile bilmiyorum.
    aldığım günden beri kara düzen biniyorum.
    sordum burada nereden tamamlanıyor diye malum kimse cevap vermedi.
    Konu açtınmı görmedim? Su kontrolü yapmak için sağ grenajin sökülmesi lazım. 3 adet vida tutuyor. Radyatör kapağını açın suyu kontrol edin.

    Hachiko; https://youtu.be/IZ-U55y50P4 videodan kontrol edebilirsiniz. Motor hararet göstergesi 3 çizgili geciyormu ve bu havada sürekli pervaneyi çalıştırıyor mu?

  6. #6
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Alıntı moli0046 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tesisatta hava vardır belki
    Havası alındı hatta motorcu aldı..

    Alıntı emirs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynı motor bende var suyuna nerden bakılır onu bile bilmiyorum.
    aldığım günden beri kara düzen biniyorum.
    sordum burada nereden tamamlanıyor diye malum kimse cevap vermedi.
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herhangi bir yerden dışarı kaçak olmadığından emin misiniz?Yada herhangi bir buharlaşma sızıntı?Dışarı doğru bir sızıntı yoksa yüzde yüz eminseniz ya conta yakmıştır yada daha kötüsü blokta çatlak vardır yağ ile su karışıyordur.Tabii bunlar en kötü ihtimaller.Yağ miktarında herhangi bir artış var mı?Motora girişmeden iyi bilen bir ustaya gösterin bence.Boş yere motor açmayın.
    Buhar yok sızıntı da yok yalnız seyir halinde iken su eksiltiyor bayağı eksiltiyor hemde..Hani öyle duman atması da yok..İşte bizde acaba biryerde çatlak göçek var mı diye düşünüyoruz..

    Alıntı 06Serhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu açtınmı görmedim? Su kontrolü yapmak için sağ grenajin sökülmesi lazım. 3 adet vida tutuyor. Radyatör kapağını açın suyu kontrol edin.

    Hachiko; https://youtu.be/IZ-U55y50P4 videodan kontrol edebilirsiniz. Motor hararet göstergesi 3 çizgili geciyormu ve bu havada sürekli pervaneyi çalıştırıyor mu?
    Seyir halindeyken pek görmedim 3 dişi geçtiğini fanı havasını alırken çalıştı..
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    gözle görünür biryerde kaçak yoksa silindir kapak contası yanıktır , sürüş sonrası radyatör hortumlarını elle sıkın taş gibi olmuşsa contadandır..

  8. #8
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    motor yağına bakın su karışmışsa tahin gibi olur rengi ve köpürür. Eğer bu şekildeyse conta yanıktır.

    tüm hortumlara bakmanız lazım, devirdaim ve radyatörede bakmanız lazım, sıcakta buharlaşır kaçağı göremezsiniz. yedek su deposunuda inceleyin çatlak vs. olmasın.

  9. #9

    Üyelik
    13 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial mash -Hero dash- Hero Thriller- Cbr 250
    Alıntı 06Serhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu açtınmı görmedim? Su kontrolü yapmak için sağ grenajin sökülmesi lazım. 3 adet vida tutuyor. Radyatör kapağını açın suyu kontrol edin.

    Hachiko; https://youtu.be/IZ-U55y50P4 videodan kontrol edebilirsiniz. Motor hararet göstergesi 3 çizgili geciyormu ve bu havada sürekli pervaneyi çalıştırıyor mu?
    Kardeşim yanlış bilgi veriyorsun öyle şey mi olur grenajı sök falan, her yola çıktığında yağını suyunu kontrol etmek için motoru parçalayalım o zaman, su göstergesi sağ ayak peginin hemen yanında, aynı zamanda ordan ekleniyor hemen fotoğrafla destekliyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:37 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:41 ----------

    Su kontrolu, su eklenmesi bu motoru kullanan bazı apaçi motovloggerlar tarafından radyatörden olarak anlatıldı. Niye; çünkü onlar grenaj söküp takmayı motor indirip toplamak zannediyorlar. Bizim memlekette kimse açıp kitapçığı okumuyor. Cbr 250 kitapçığı heryerde var beyler yazın google okuyun. Sevgiler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:48 ----------

    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herhangi bir yerden dışarı kaçak olmadığından emin misiniz?Yada herhangi bir buharlaşma sızıntı?Dışarı doğru bir sızıntı yoksa yüzde yüz eminseniz ya conta yakmıştır yada daha kötüsü blokta çatlak vardır yağ ile su karışıyordur.Tabii bunlar en kötü ihtimaller.Yağ miktarında herhangi bir artış var mı?Motora girişmeden iyi bilen bir ustaya gösterin bence.Boş yere motor açmayın.
    Hocam sizin ihtimallere verdiğiniz orantı banada mantıklı geldi, yalnız birşey var aklımda arkadaşın aldığı motor yanlış yatırlamıyorsam 2012 veya 2011 modeldi muhtemelen hortumları hiç değişmemiştir, kılcal çatlaklar belli olmayabiliyor. Tabi şöyle de bi durum var buhar olmadığından emin gibi konuşuyor haciko. Bu da en kötü ihtimali yani suyun yağa karışma ihtimalini arttırıyor,keçeyi de kontrol ettikten sonra mecbur iyi bir ustaya görünmek gerek

  10. #10
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Seyir halindeyken pek görmedim 3 dişi geçtiğini fanı havasını alırken çalıştı..[/QUOTE]

    Çözemedim bu durumu umarım sorununuz cözülür.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:13 ----------

    [QUOTE=Youjoee;4427484]Kardeşim yanlış bilgi veriyorsun öyle şey mi olur grenajı sök falan, her yola çıktığında yağını suyunu kontrol etmek için motoru parçalayalım o zaman, su göstergesi sağ ayak peginin hemen yanında, aynı zamanda ordan ekleniyor.

    Kardeşim antiriz degiştirilirken bahsettiğin yerden değişmiyor. Orası dediğin gibi kontrol amaçlı. Burada bahsetmek istediğim tüm radyatörün kontrolü, acaba bağlantı yerlerinde kaçak var mı? Kapağı tam kapatılmış olmayabilir vidası takılmamış olabilir? Bunların kontrol edilmesi lazım. Dediğin yerden açıkçası ben kontrol etmiyorum temizlik, bakım yapacağım zaman kontrol ediyorum. Günlük kontrol etmek isteyen dediğin yerden bakabilir.

  11. #11
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Radyatöründe kılcal kaçak olabilir veya hortumlarda, radyatör kapağı da su eksiltmesine neden olabilir onu da değiştirip gözlemleyebilirsiniz, yağda değişim varsa karışma durumu vardır onu da kontrol edin.

  12. #12
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı hachiko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Malum aldığımı motoru bilen bilir belki..Arkadaşlar seyir halindeyken su eksiltiyor (bayağı eksiltiyor), su damlatması yok duman atması da yok , çekişinde çok sıkıntı da yok nedir bunun sıkıntısı ona göre gireceğiz motora teşekkürler..
    Radyatör kapağını açıp içerisine basınçlı hava uygulayın. Kaçağın olduğu kısımda sızıntı veya eğer oksitlenme nedeni ile tıkanmış bir sızma ise ani bir su boşalması şeklinde kaçağı görebilirsiniz. Eğer bunu yapacak adam bulamıyorsanız oto sanayide radyatörcülere bir bakın, onlarda radyatör kapağının boyutuna göre farklı ebatlarda adaptörler ile bu iş için gerekli ekipman genellikle bulunur.

    Bulamazsanız da radyatör kapağını açın, suyu eksikse tamamlayın, tek bir parça bezle hava tabancasını elinizle sızdırmayacak şekilde radyatör dolum ağzına yerleştirip basınçlı havayı basın. Sistem sağlamsa, kaçak yoksa zarar verme olasılığınız yok. Siz yine de 4-6 bar gibi bir değerden fazla basınç uygulamamaya çalışın. Kaçak kendisini göstermeli.

    Eğer ki kaçak bu şekilde görülemiyorsa motoru çalıştırın ve egzoz dumanına dikkat edin, kısa bir süre çalışmamazlık yapıp çalışmasının ardından egzozdan beyaz duman atarsa, egzoz susturucusunun egzoz borusu ile bağlantılı olduğu yere yakın yerdeki su tahliyesinden ciddi şekilde su salarsa(motor sıcakken) veya motor yağını kontol ettiğinizde/boşalttığınızda açık kahverengi ve çamurumsu bir görüntüsü varsa silindir kapak contasında sorun vardır.

    Eğer ki bu da normalse büyük ihtimalle radyatör su rezervuar kabı (sn Youjoee' nin resimde gösterdiği kap) çatlak veya kırıktır, suyu oradan sürekli tahliye ederek eksiltiyordur. Buradaki çatlak CBR250R gibi sadece su seviye düzenlemede kullanılan, doğrudan basınca dahil olmayan tipteki rezervuar tanklarında gözlenemez. Rezervuar tankını sökün ve içini suyla doldurup hava tutun veya içini boşaltıp su dolu bir kap içerisinde içine hava basın. Kaçak görülmeli.

    Onda da sorun olmadığından emin olursanız artık hiç şüpheniz olmasın ki Radyatör Kapağı arızalıdır. Bu kapak çift yönlü valf ve birkaç conta barındırır. Bunların torsiyonlarında veya contalarda sorun varsa sızıntı yapacak, basıncı dengeleyemeyecek, su tahliyesini rezervuar tankına dengesiz şekilde yapacağı için su eksilttirecek ve hararet sorununa neden olacaktır.

    Hiçbiri değilse tekrar yazın. Detaylıca düşünelim
    Thracian, hasangazili ve RoofRoof bunu beğendiler.

  13. #13
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar RS 200
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Radyatör kapağını açıp içerisine basınçlı hava uygulayın. Kaçağın olduğu kısımda sızıntı veya eğer oksitlenme nedeni ile tıkanmış bir sızma ise ani bir su boşalması şeklinde kaçağı görebilirsiniz. Eğer bunu yapacak adam bulamıyorsanız oto sanayide radyatörcülere bir bakın, onlarda radyatör kapağının boyutuna göre farklı ebatlarda adaptörler ile bu iş için gerekli ekipman genellikle bulunur.

    Bulamazsanız da radyatör kapağını açın, suyu eksikse tamamlayın, tek bir parça bezle hava tabancasını elinizle sızdırmayacak şekilde radyatör dolum ağzına yerleştirip basınçlı havayı basın. Sistem sağlamsa, kaçak yoksa zarar verme olasılığınız yok. Siz yine de 4-6 bar gibi bir değerden fazla basınç uygulamamaya çalışın. Kaçak kendisini göstermeli.

    Eğer ki kaçak bu şekilde görülemiyorsa motoru çalıştırın ve egzoz dumanına dikkat edin, kısa bir süre çalışmamazlık yapıp çalışmasının ardından egzozdan beyaz duman atarsa, egzoz susturucusunun egzoz borusu ile bağlantılı olduğu yere yakın yerdeki su tahliyesinden ciddi şekilde su salarsa(motor sıcakken) veya motor yağını kontol ettiğinizde/boşalttığınızda açık kahverengi ve çamurumsu bir görüntüsü varsa silindir kapak contasında sorun vardır.

    Eğer ki bu da normalse büyük ihtimalle radyatör su rezervuar kabı (sn Youjoee' nin resimde gösterdiği kap) çatlak veya kırıktır, suyu oradan sürekli tahliye ederek eksiltiyordur. Buradaki çatlak CBR250R gibi sadece su seviye düzenlemede kullanılan, doğrudan basınca dahil olmayan tipteki rezervuar tanklarında gözlenemez. Rezervuar tankını sökün ve içini suyla doldurup hava tutun veya içini boşaltıp su dolu bir kap içerisinde içine hava basın. Kaçak görülmeli.

    Onda da sorun olmadığından emin olursanız artık hiç şüpheniz olmasın ki Radyatör Kapağı arızalıdır. Bu kapak çift yönlü valf ve birkaç conta barındırır. Bunların torsiyonlarında veya contalarda sorun varsa sızıntı yapacak, basıncı dengeleyemeyecek, su tahliyesini rezervuar tankına dengesiz şekilde yapacağı için su eksilttirecek ve hararet sorununa neden olacaktır.

    Hiçbiri değilse tekrar yazın. Detaylıca düşünelim
    Kural [ Z ] aklıma gelen bütün cevapları söylemiş. Radyatörden su kaçağı varsa sıcaktan buharlaşıyor tespitini zorlaştırıyor olabilir.

  14. #14

    Üyelik
    09 Kasım 2018
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    HONDA CBR 250R / MONDİAL DRiFT 125
    Alıntı Youjoee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim yanlış bilgi veriyorsun öyle şey mi olur grenajı sök falan, her yola çıktığında yağını suyunu kontrol etmek için motoru parçalayalım o zaman, su göstergesi sağ ayak peginin hemen yanında, aynı zamanda ordan ekleniyor hemen fotoğrafla destekliyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:37 ----------

    https://i.hizliresim.com/AD30kp.jpg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:41 ----------

    Su kontrolu, su eklenmesi bu motoru kullanan bazı apaçi motovloggerlar tarafından radyatörden olarak anlatıldı. Niye; çünkü onlar grenaj söküp takmayı motor indirip toplamak zannediyorlar. Bizim memlekette kimse açıp kitapçığı okumuyor. Cbr 250 kitapçığı heryerde var beyler yazın google okuyun. Sevgiler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:48 ----------



    Hocam sizin ihtimallere verdiğiniz orantı banada mantıklı geldi, yalnız birşey var aklımda arkadaşın aldığı motor yanlış yatırlamıyorsam 2012 veya 2011 modeldi muhtemelen hortumları hiç değişmemiştir, kılcal çatlaklar belli olmayabiliyor. Tabi şöyle de bi durum var buhar olmadığından emin gibi konuşuyor haciko. Bu da en kötü ihtimali yani suyun yağa karışma ihtimalini arttırıyor,keçeyi de kontrol ettikten sonra mecbur iyi bir ustaya görünmek gerek
    yav ben niye göremiyorum su göstergemi ağa. o kapakta hiç bir şey yok.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:43 ----------

    buldum.


  15. #15

    Üyelik
    13 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial mash -Hero dash- Hero Thriller- Cbr 250
    Alıntı 06Serhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Seyir halindeyken pek görmedim 3 dişi geçtiğini fanı havasını alırken çalıştı..
    Çözemedim bu durumu umarım sorununuz cözülür.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:13 ----------

    Alıntı Youjoee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim yanlış bilgi veriyorsun öyle şey mi olur grenajı sök falan, her yola çıktığında yağını suyunu kontrol etmek için motoru parçalayalım o zaman, su göstergesi sağ ayak peginin hemen yanında, aynı zamanda ordan ekleniyor.

    Kardeşim antiriz degiştirilirken bahsettiğin yerden değişmiyor. Orası dediğin gibi kontrol amaçlı. Burada bahsetmek istediğim tüm radyatörün kontrolü, acaba bağlantı yerlerinde kaçak var mı? Kapağı tam kapatılmış olmayabilir vidası takılmamış olabilir? Bunların kontrol edilmesi lazım. Dediğin yerden açıkçası ben kontrol etmiyorum temizlik, bakım yapacağım zaman kontrol ediyorum. Günlük kontrol etmek isteyen dediğin yerden bakabilir.
    Anladım dostum

  16. #16
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Alıntı Youjoee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çözemedim bu durumu umarım sorununuz cözülür.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:13 ----------



    Anladım dostum
    Hocam biraz karıştırdınız galiba konuyu

  17. #17
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı emirs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yav ben niye göremiyorum su göstergemi ağa. o kapakta hiç bir şey yok.

    https://i.hizliresim.com/9aG9lZ.jpg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:43 ----------

    buldum.

    https://i.hizliresim.com/LlQY5a.jpg
    Gösterge kapakta değil, kabında. Örnek olarak temsili resim;

    ...

  18. #18
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Arkadaşlar çok çok teşekkürler dediklerinizin hepsini deneyeceğim sonucu yazarım..
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)