Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: Tork mu Beygir mi?

Katılımcı sayısı
64. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Tork

    53 82.81%
  • Beygir

    6 9.38%
  • ben scooter kullanıyorum motosiklet değil

    5 7.81%
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Tork mu Beygir mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    melez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    RKS WİNNER 200
    tork candır gerisi heyecandır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Tork

  3. #3
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Tork hoştur, fakat yokuşta yeterli beygir gücü yoksa yavaşlarsınız... hemde çok yavaşlarsınız...ben motorda ön dişliyi küçülttüm ve torku arttırdım ama yinede yokuşlarda yavaşlıyorum...%7 ve 1000m lik bir rampada 70 e kadar düşmek hiç hoş olmuyor...
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  4. #4
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    YasinC ve kadango bunu beğendiler.

  5. #5
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Alıntı tarikcapar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tork hoştur, fakat yokuşta yeterli beygir gücü yoksa yavaşlarsınız... hemde çok yavaşlarsınız...ben motorda ön dişliyi küçülttüm ve torku arttırdım ama yinede yokuşlarda yavaşlıyorum...%7 ve 1000m lik bir rampada 70 e kadar düşmek hiç hoş olmuyor...
    o dediğin tam tersi. yokuşta tork lazım beygir değil
    maktama, Acil112, darpgen ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!

  6. #6
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Dünyanın en boş, en ağzı olanın konuştuğu konudur bu.

    Bu meseleyi tartışanların neredeyse tamamı bilmeden boş boş sallıyor. Bir kısmı arka dişliyi değiştirince motorun torkunun değiştiğini sanıyor. Bir kısmı tork ve beygirgücü kavramlarının birbirinden bağımsız değerler sanıyor. Ve işin en kötü tarafı herkes konunun uzmanıymış gibi ahkam kesiyor ve bundan dolayı konuyu gerçekten öğrenmek isteyen kişilerin kafası karışıyor, yanlış öğreniyor.

    Burada birisi amme hizmeti olarak bilale anlatır gibi anlatmış. Okuyup öğrenin.
    https://mobile.donanimhaber.com/tork...iler--38360434

    Onu geç de soruya cevap ver derseniz;
    Bu soru "Isı mı sıcaklık mı?" sorusu gibi saçma bir sorudur. Nasıl ki biz ısıyı değil sıcaklığı hissediyor ve kullanıyorsak vitesli arabalar da hareket ederken torku değil beygirgücünü kullanıyor.

    Yani yokuş çıkmayı sağlayan güç de, son hızı sağlayan güç de, 0-100 hızlanmayı sağlayan güç de beygirgücüdür. Tork değeri bunlardan hiçbirini doğrudan etkilemez. Motorun tork değerinin araç kataloglarına yazılması tamamen gereksizdir.
    emremm bunu beğendi.

  7. #7
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Tork için hızın yükselme oranı ile devir aralığı diyebiliriz.

    Düşük devirde yüksek hızı sağlayan tork sonuçta; ama o hıza çıkmak için de beygir gerekiyor.

  8. #8
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    mademki tork'sun gaz ver ki uçsun...
    ÇELİKKAYA bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Torku ile besle motoru ki torku bol olsun

  10. #10
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Torku seviyorum favorim o


    kaanklky bunu beğendi.

  11. #11
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    ikisinin de yeri ve zevki ayri. Fanatikce birini desteklemek mantiksiz bence.
    Mertcan39 bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bu boş beleş konulara artık yorum yazmıyorum. Bilgi verdiğinde zaten çoğunluk anlamıyor, gidip hoşuna giden yoruma inanıyor. Sallayanların yorumlarını okuyup gülmesi daha eğlenceli oluyor.

  13. #13
    gogozh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    Ne konu bakımından ?

  14. #14

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    @mustafa_325 ben dişli değiştirdiğinde yapılan tork hesabının (sanki değiştirmemişiz gibi) arka tekere iletilen torka etkisini konuşuyoruz diye anlamıştım, acaba siz muhabbeti yanlış anlamış olmayasınız? ;) (Mantıken referansın hep arka teker olması lazım yaptığınız bu tip değişiklerin etkisini tartışırken...)

  15. #15
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Yani yokuş çıkmayı sağlayan güç de, son hızı sağlayan güç de, 0-100 hızlanmayı sağlayan güç de beygirgücüdür. Tork değeri bunlardan hiçbirini doğrudan etkilemez. Motorun tork değerinin araç kataloglarına yazılması tamamen gereksizdir.
    "Bu meseleyi tartışanların neredeyse tamamı bilmeden boş boş sallıyor. Bir kısmı arka dişliyi değiştirince motorun torkunun değiştiğini sanıyor. Bir kısmı tork ve beygirgücü kavramlarının birbirinden bağımsız değerler sanıyor. Ve işin en kötü tarafı herkes konunun uzmanıymış gibi ahkam kesiyor ve bundan dolayı konuyu gerçekten öğrenmek isteyen kişilerin kafası karışıyor, yanlış öğreniyor.
    "

    yazdıktan sonra alıntı yaptığım kısmı yazmanız cidden çok ironik. bu kadar cahilce bir yorum olamaz. hayatında rs200 den başka bir motora binmedin mi kardeşim sen? en basitinden stunt motorlarında arka dişliyi ciddi büyütürler sebebi motordan gelen torku dişliyi büyüterek arttırmak.

    ön ve arka dişlilerin tork ile birebir alakası vardır. diş oranlarını oynayarak torku katlayabilirsiniz yada arka tekerleğe daha az tork gitmesini sağlayabilirsiniz. sen sanıyor musun ki motor 100hp gücünde ve her viteste tekerlere 100hp gidiyor? şanzıman ile bu güç 10a katlanır.

    tır motorlarından örnek vereyim. 500hp 2500nm güç değerlerine sahiptir. üzerinde bulundurduğu şanzıman sayesinde 2500nm gücü 40a katlayarak 50-60 ton ağırlığı ile hareket eder. bu katlanma olayıda şanzımanın içinde ki dişli oranlarıyla alakalıdır. aynı durum motosiklette de var. cross motosikletlerin arka dişlileri çok büyüktür sebep; arazide torka ihtiyaç olduğu için. örnekler sayısızdır. senin mantığına göre bmw m5 motoruda 500hp onu tıra takalım aynı şey? araçların dyno testlerinde tork ve hp değerleri bile birbirinden farklı çıkıyor "Motorun tork değerinin araç kataloglarına yazılması tamamen gereksizdir." diyerek cehaletinle milyar dolarlık sektörü batırdın tebrikler.

    öncelikle tork ve beygir nedir detaylıca öğren istersen
    https://www.youtube.com/watch?v=xxmbz5kFMA8
    https://www.youtube.com/watch?v=mSZJJ_3I-qM
    https://www.youtube.com/watch?v=u-MH4sf5xkY
    YERUÇAĞI, Acil112 ve YasinC bunu beğendiler.

  16. #16
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Bu meseleyi tartışanların neredeyse tamamı bilmeden boş boş sallıyor. Bir kısmı arka dişliyi değiştirince motorun torkunun değiştiğini sanıyor. Bir kısmı tork ve beygirgücü kavramlarının birbirinden bağımsız değerler sanıyor. Ve işin en kötü tarafı herkes konunun uzmanıymış gibi ahkam kesiyor ve bundan dolayı konuyu gerçekten öğrenmek isteyen kişilerin kafası karışıyor, yanlış öğreniyor.
    "

    yazdıktan sonra alıntı yaptığım kısmı yazmanız cidden çok ironik. bu kadar cahilce bir yorum olamaz. hayatında rs200 den başka bir motora binmedin mi kardeşim sen? en basitinden stunt motorlarında arka dişliyi ciddi büyütürler sebebi motordan gelen torku dişliyi büyüterek arttırmak.

    ön ve arka dişlilerin tork ile birebir alakası vardır. diş oranlarını oynayarak torku katlayabilirsiniz yada arka tekerleğe daha az tork gitmesini sağlayabilirsiniz. sen sanıyor musun ki motor 100hp gücünde ve her viteste tekerlere 100hp gidiyor? şanzıman ile bu güç 10a katlanır.

    tır motorlarından örnek vereyim. 500hp 2500nm güç değerlerine sahiptir. üzerinde bulundurduğu şanzıman sayesinde 2500nm gücü 40a katlayarak 50-60 ton ağırlığı ile hareket eder. bu katlanma olayıda şanzımanın içinde ki dişli oranlarıyla alakalıdır. aynı durum motosiklette de var. cross motosikletlerin arka dişlileri çok büyüktür sebep; arazide torka ihtiyaç olduğu için. örnekler sayısızdır. senin mantığına göre bmw m5 motoruda 500hp onu tıra takalım aynı şey? araçların dyno testlerinde tork ve hp değerleri bile birbirinden farklı çıkıyor "Motorun tork değerinin araç kataloglarına yazılması tamamen gereksizdir." diyerek cehaletinle milyar dolarlık sektörü batırdın tebrikler.

    öncelikle tork ve beygir nedir detaylıca öğren istersen
    https://www.youtube.com/watch?v=xxmbz5kFMA8
    https://www.youtube.com/watch?v=mSZJJ_3I-qM
    https://www.youtube.com/watch?v=u-MH4sf5xkY
    Hem cahilsin hem de aşırı bir özgüvene sahipsin. Kuvvet ve güç birimlerini birbirine karıştırıyorsun. 5-10 dakikalık videolardan öğrendiğin yarım yamalak bilgiyle gelmiş artistlik yapıyorsun.

    Dişli değiştirince tekerdeki kuvvet değişir güç değişmez. Vitesi 3'ten 2'ye atmakla arka dişliyi büyültmek tam olarak aynı sonucu verir. Stunt motorlarında arka dişliyi büyültmelerinin sebebi 1. vitesteki kuvveti daha da arttırmak istemeleridir. Vitesi 1'den daha da düşüremeyecekleri için mecburen dişliyi büyültürler.

    bmw m5 motoruda 500hp onu tıra takalım aynı şey?
    Evet tam olarak aynı şey. 500 beygirlik tır motoru ile 500 beygirlik araba motoru tam olarak aynı gücü üretir. Araba motorunun şanzımanını değiştirip tıra takarsan tırı yokuş yukarı çekebilir. Tır motorunu da arabaya takıp şanzımanı uydursan o motor da arabayı her zamanki son hızına çıkartabilir. Tır motorlarının büyük hacimli ve düşük devirli dolayısıyla düşük devirde yüksek torklu üretilmesinin sebebi yakıt tasarrufu ve uzun ömürlü olmasını istenmesidir. Yarış arabaları da hafif olsun diye küçük hacimli yüksek devirli olacak şekilde üretilir.

    "Automation" isimli bir simülasyon oyunu var. Bütün ayarlarıyla beraber bir motor ve araba tasarlayıp simülasyon yapıyorsun. İstersen kendin deneyip görebilirsin. Belki biraz ufkun açılır da cehaletinin farkına varırsın.

  17. #17
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hem cahilsin hem de aşırı bir özgüvene sahipsin. Kuvvet ve güç birimlerini birbirine karıştırıyorsun. 5-10 dakikalık videolardan öğrendiğin yarım yamalak bilgiyle gelmiş artistlik yapıyorsun.

    Dişli değiştirince tekerdeki kuvvet değişir güç değişmez. Vitesi 3'ten 2'ye atmakla arka dişliyi büyültmek tam olarak aynı sonucu verir. Stunt motorlarında arka dişliyi büyültmelerinin sebebi 1. vitesteki kuvveti daha da arttırmak istemeleridir. Vitesi 1'den daha da düşüremeyecekleri için mecburen dişliyi büyültürler.

    bmw m5 motoruda 500hp onu tıra takalım aynı şey?
    Evet tam olarak aynı şey. 500 beygirlik tır motoru ile 500 beygirlik araba motoru tam olarak aynı gücü üretir. Araba motorunun şanzımanını değiştirip tıra takarsan tırı yokuş yukarı çekebilir. Tır motorunu da arabaya takıp şanzımanı uydursan o motor da arabayı her zamanki son hızına çıkartabilir. Tır motorlarının büyük hacimli ve düşük devirli dolayısıyla düşük devirde yüksek torklu üretilmesinin sebebi yakıt tasarrufu ve uzun ömürlü olmasını istenmesidir. Yarış arabaları da hafif olsun diye küçük hacimli yüksek devirli olacak şekilde üretilir.

    "Automation" isimli bir simülasyon oyunu var. Bütün ayarlarıyla beraber bir motor ve araba tasarlayıp simülasyon yapıyorsun. İstersen kendin deneyip görebilirsin. Belki biraz ufkun açılır da cehaletinin farkına varırsın.
    tmm
    on krktr

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Ağustos 2018
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tork değeri bunlardan hiçbirini doğrudan etkilemez. Motorun tork değerinin araç kataloglarına yazılması tamamen gereksizdir.
    Mustafa,alıntıladığım cümlen biraz abartı olmadı mı ?

    Yüksek devir çevirmeyen veya ihtiyaç duymayan tipte motorlar(ör:enduro) için tork değerlerine bakmamız neden gereksiz olsun ?

  19. #19
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı dsdasdasd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mustafa,alıntıladığım cümlen biraz abartı olmadı mı ?

    Yüksek devir çevirmeyen veya ihtiyaç duymayan tipte motorlar(ör:enduro) için tork değerlerine bakmamız neden gereksiz olsun ?
    Evet biraz abartı. Kasten abarttım çünkü birçok insan tork değerinin katalogda gösterilme sebebini yanlış biliyor. Tork değerine bakma sebebimiz aracın ne kadar güçlü olduğunu görmek değil motor karakterini anlayabilmek.

    Mesela bir motosikletin kataloğuna baktık maksimum torkunu düşük devirde veriyor. Tork değeri yüksek beygirgücü düşük. Buradan anlarız ki bu motosiklet düşük devir çevirecek şekilde tasarlanmış bir motora sahip. Aynı şekilde tork değeri düşük ve beygirgücü değeri yüksek ise yüksek devir çeviren spor bir motor olduğunu anlarız.

  20. #20

    Üyelik
    03 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara/mamak
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    Bg Araba Sattırır Tork Yarış Kazandırır.
    Demisler eskiler
    Acil112 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)