Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

CB 500X 2018 de gelecek mi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum,herşey bir tarafa,

    Jazz 1.5 130hp

    Nc 750 modelinide 65hp yapsalar daha verimli olacaktır

    Zira 55 ile 65 arasindaki 10hp lik fark ile vstrom 650 kivamina gelebilir..

    Bu arada,geniş bir zamanda,jazz motorunun yarisi olayını detayli bir araştirayim..
    bore strok oranları birbirine benzeyen onlarca farklı motor vardır , Honda motosiklet bölümü NC yi geliştirirken otomobil arge muhendislerinden destek almışlar , biride kalkmış Jazz motorunu ikiye bölmüşler NC ye uydurmuşlar yazmış , yahu aynı motorlar Civic de de var, Jazz motorunun yarısı diye yazan adam ne eline anahtar almıştır nede bir motor bloğunun yapısı hakkında bilgisi vardır , bir motor bloğu , krankı vs ikiye ayrılıp kullanılamaz , adamlar otomobil bölümü ile beraber yepyeni bir motor geliştirmiş o kadar , ortaya çıkan üründe bir şahaser değil , alt devirlerde tork veren az tuketen az giden sıradan bir motor , 650 cc vstrom ve versys le yanyana sürün onlarda yarim litre fazla tüketir , ama biraz gaz açtığınızda vstrom da da versys de de yüzünüzde sinsi bir gülümseme belirir , birde TR de hacim farkı nedeniyle yaklaşık 4-5 depo benzine tekabül edecek fazla MTV ödüyorsunuz , NC motorunun bence en güzel yanı yüksek süratte düşük devirde gittiginiz için konforlu olması , yalnız rüzgar konforu diğerlerine göre vasat oldugu için uzun kilometreler sonra yorgunluk açısından pekde bir fark kalmıyor..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum,herşey bir tarafa,

    Jazz 1.5 130hp

    Nc 750 modelinide 65hp yapsalar daha verimli olacaktır

    Zira 55 ile 65 arasindaki 10hp lik fark ile vstrom 650 kivamina gelebilir..

    Bu arada,geniş bir zamanda,jazz motorunun yarisi olayını detayli bir araştirayim..
    evet elbette 65 hp olsa çok daha iyi olur, şu anki yeni jazz ın yarısı olsa 65 olurdu dediğiniz gibi.. ama şu an nc 750 üzerinde kullanılan motor eski jazz ın yarısının modifiye edilmiş hali.. yani şu anki 1.5 in yarısından daha eski be daha farklı bir motor.. belli bir arge yatırımı yapılmış çoktan ve tuttuğu için de henüz yenisini ve daha iyisini çıkarmamışlar.. sonuçta şimdi aynı şekilde yeni jazz ın alıp yarısını koyabilir mi evet elbette koyabilir.. ama takdir edersiniz ki bu iş, "aldım elime testereyi böldüm ikiye koydum motosiklete" kadar kolay değil.. ağırlık dengeleri uzun ömürlülük bakım aralıkları vs. bin türlü argesi var motoru yarıya bölmenin de.. halihazırda olan bir bloğu bölmenin artısı, sıfırdan stabil bir bir blok krank vs. üretme maliyetinden kurtarması.. elbetteki bu kalemler küçük kalemler değil ancak işin bir kısmı sadece.. demek ki honda henüz yeni motoru 2 ye bölecek arge yatırımını yapmaya hazır değil.. ya da yapıyor ama henüz biz bilmiyoruz.. 2020de de şimdiki 1.5 in yarısı çıkıverir bilemeyiz.. ama o zaman da jazz ın yeni motoru olur belki 150 hp.. sonra onun yarısını bekleriz böyle sürer gider

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:52 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bore strok oranları birbirine benzeyen onlarca farklı motor vardır , Honda motosiklet bölümü NC yi geliştirirken otomobil arge muhendislerinden destek almışlar , biride kalkmış Jazz motorunu ikiye bölmüşler NC ye uydurmuşlar yazmış , yahu aynı motorlar Civic de de var, Jazz motorunun yarısı diye yazan adam ne eline anahtar almıştır nede bir motor bloğunun yapısı hakkında bilgisi vardır , bir motor bloğu , krankı vs ikiye ayrılıp kullanılamaz , adamlar otomobil bölümü ile beraber yepyeni bir motor geliştirmiş o kadar , ortaya çıkan üründe bir şahaser değil , alt devirlerde tork veren az tuketen az giden sıradan bir motor , 650 cc vstrom ve versys le yanyana sürün onlarda yarim litre fazla tüketir , ama biraz gaz açtığınızda vstrom da da versys de de yüzünüzde sinsi bir gülümseme belirir , birde TR de hacim farkı nedeniyle yaklaşık 4-5 depo benzine tekabül edecek fazla MTV ödüyorsunuz , NC motorunun bence en güzel yanı yüksek süratte düşük devirde gittiginiz için konforlu olması , yalnız rüzgar konforu diğerlerine göre vasat oldugu için uzun kilometreler sonra yorgunluk açısından pekde bir fark kalmıyor..
    mtv konusunda size katılıyorum hocam, o ne öyle ya.. Allahtan bu sene 3. yaşını doldurdu da motor 508 tl ye düştü biraz yırttık.. nc motoru zaten uzun ömürlü dediklerine göre.. evladiyelik motormuş.. alınacaksa 7 yaş üzeri alınırsa mtv den büyük oranda yırtılır. ama şu yarı motor mevzusu büyük oranda doğru diye biliyorum ki inşallah öyledir...bu iyi birşey.. varsın çıkmasın 200 ün üstüne 2-3 bin devirle rahat rahat seyahat edelim araba gibi.. bağırmasın çok.. motoru yorulmasın.. hem hantal motor gözüyle bakılmaya devam edilsin ki habire redline i gördüren apaçiler uzak dursun 2. elleri nispeten daha temiz kalır bu sayede.. efendi adam motoru olarak bilinir bu sayede bizim motorlar..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:04 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yahu aynı motorlar Civic de de var, Jazz motorunun yarısı diye yazan adam ne eline anahtar almıştır nede bir motor bloğunun yapısı hakkında bilgisi vardır.
    eline anahtar almamış motor blokları hakkında hiç bilgisi olmayan bir arkadaştan duyduğumu aktardım işte ben de ne yapayım.. herkes bir Nikkfurie gibi motor ustası olmayabilir neticede.. eline anahtar almamış bir arkadaşı görmek için bkz. 1.25

    https://youtu.be/90iakALTmbw
    YasinC bunu beğendi.

  3. #43
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bore strok oranları birbirine benzeyen onlarca farklı motor vardır , Honda motosiklet bölümü NC yi geliştirirken otomobil arge muhendislerinden destek almışlar , biride kalkmış Jazz motorunu ikiye bölmüşler NC ye uydurmuşlar yazmış , yahu aynı motorlar Civic de de var, Jazz motorunun yarısı diye yazan adam ne eline anahtar almıştır nede bir motor bloğunun yapısı hakkında bilgisi vardır , bir motor bloğu , krankı vs ikiye ayrılıp kullanılamaz , adamlar otomobil bölümü ile beraber yepyeni bir motor geliştirmiş o kadar , ortaya çıkan üründe bir şahaser değil , alt devirlerde tork veren az tuketen az giden sıradan bir motor , 650 cc vstrom ve versys le yanyana sürün onlarda yarim litre fazla tüketir , ama biraz gaz açtığınızda vstrom da da versys de de yüzünüzde sinsi bir gülümseme belirir , birde TR de hacim farkı nedeniyle yaklaşık 4-5 depo benzine tekabül edecek fazla MTV ödüyorsunuz , NC motorunun bence en güzel yanı yüksek süratte düşük devirde gittiginiz için konforlu olması , yalnız rüzgar konforu diğerlerine göre vasat oldugu için uzun kilometreler sonra yorgunluk açısından pekde bir fark kalmıyor..
    Hocam neden ısrarcısın onu anlamıyorum.

  4. #44
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam neden ısrarcısın onu anlamıyorum.
    biri çıksa 2+2= 5 yazsa sen bunu tartışmazmısın arkadaş , konu konuyu açtı herkes yazdı rahatsız oluyorsan konuya yada foruma hiç girme , girdiysen bildigini yaz , yazdikların bana birsey katıyorsa şu soguk kış gününde okumakdan ben keyif alırım ;)

  5. #45

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Konu çok uzamış olsa da şunu ekleyeyim:
    https://www.nc700-forum.com/forum/th...onda-jazz.html

    Uluslarası bir NC forumunda da konuşulmuş aynı konu. Olay, bir Japon mühendisinin benzetme/espri yapmasından ibaretmiş. Esinti, alıntı, ortak geliştirme vs olabilir ama "Jazz'ı 2'ye böldük NC oldu" olayı gerçek değil.

    Soya Uchida (NC projesinin lideri) şöyle bir espri yapmış:
    “I got a hacksaw and cut a Jazz engine in half, but it really didn`t run very well, so we had to put some more work into the NC700X.”
    Yani: "Jazz motorunu testereyle ikiye böldüm ama pek de iyi çalışmadı. Biz de NC700X için biraz daha çalışmak zorunda kaldık."

  6. #46
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Swift 1.3 lx motoru imal edilirken,yanlişlikla banttan düşüp ikiye ayrilmiş(olacak iş ya)

    Muhendislerde kaizen mantigiyla,bari yarisini vstrom 650 ye takalim demiş..

    Kaynak:Sallamosi Yuang(Desing specialist)

  7. #47

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu çok uzamış olsa da şunu ekleyeyim:
    https://www.nc700-forum.com/forum/th...onda-jazz.html

    Uluslarası bir NC forumunda da konuşulmuş aynı konu. Olay, bir Japon mühendisinin benzetme/espri yapmasından ibaretmiş. Esinti, alıntı, ortak geliştirme vs olabilir ama "Jazz'ı 2'ye böldük NC oldu" olayı gerçek değil.

    Soya Uchida (NC projesinin lideri) şöyle bir espri yapmış:


    Yani: "Jazz motorunu testereyle ikiye böldüm ama pek de iyi çalışmadı. Biz de NC700X için biraz daha çalışmak zorunda kaldık."
    yapılan espiri doğru, ama jazz motorundan alınma olduğu da doğru.. adam kolaya kaçmadık blok arabadan gelse de bir sürü arge yapıldı yabana atmayın minvalinde konuşmuş sadece.. nitekim aşağıdaki times ın linkinde de bu espiriden bahsediliyor..

    https://www.thetimes.co.uk/article/h...zz-90b9k0c225t

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:32 ----------

    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Kaynak:Sallamosi Yuang(Desing specialist)
    design specialist tir o desing olsa duramazdın.

  8. #48
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yapılan espiri doğru, ama jazz motorundan alınma olduğu da doğru.. adam kolaya kaçmadık blok arabadan gelse de bir sürü arge yapıldı yabana atmayın minvalinde konuşmuş sadece.. nitekim aşağıdaki times ın linkinde de bu espiriden bahsediliyor..

    https://www.thetimes.co.uk/article/h...zz-90b9k0c225t

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:32 ----------



    design specialist tir o desing olsa duramazdın.
    Adamın ismi zaten Sallamosi,birak o kadar olsun..

    Sen dua et,specialist yerine sipesyalist yazmamiş...

  9. #49
    haluk23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2007
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    CRF250 Rally - Wave 110i - Crypton S - CB125F ...
    Aynı firmanın ürünü olan birisi 1339 cc, diğeri de bunun yarısı 670 cc hacminde ve tamamen aynı bore strok oranına sahip iki motor olmasını "bore strok oranları birbirine benzeyen onlarca farklı motor vardır" şeklinde yorumluyorsanız size daha fazla yazacak bir şeyim yok.

    Kaldı ki olayın gidişatını bir de Civic motoru, NC'nin Versys veya Vstrom ile tokuşturulamasıyla saptırıyorsunuz.

    Adamlar otomobil bölümü ile yeni bir motor geliştirmişler ve ellerinde bulunan az yakan ve sorunsuz bir motoru da motosiklete uyarlamışlar işte.

    Hadi selamletle...
    foxtrot bunu beğendi.

  10. #50
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı haluk23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı firmanın ürünü olan birisi 1339 cc, diğeri de bunun yarısı 670 cc hacminde ve tamamen aynı bore strok oranına sahip iki motor olmasını "bore strok oranları birbirine benzeyen onlarca farklı motor vardır" şeklinde yorumluyorsanız size daha fazla yazacak bir şeyim yok.

    Kaldı ki olayın gidişatını bir de Civic motoru, NC'nin Versys veya Vstrom ile tokuşturulamasıyla saptırıyorsunuz.

    Adamlar otomobil bölümü ile yeni bir motor geliştirmişler ve ellerinde bulunan az yakan ve sorunsuz bir motoru da motosiklete uyarlamışlar işte.

    Hadi selamletle...
    Üstadım,boşver kafa yorma.

    Eski bir crypton kullanicisiydim,sezon sonu bir dostuma sattim.

    Daha önce bir yorumunda dikkatimi çekti,

    Her evde bir honda cub olmasi lazim tarzinda bir yorum.

    Wawe 110i modeli hakkinda bir şeyler paylaşabilirsen sevinirim,

    + lari
    - leri nelerdir,yakinimda bir tane 2013 model 24bin km de olan var.fiyatta hesapli.

    Selametle.

  11. #51
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı haluk23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı firmanın ürünü olan birisi 1339 cc, diğeri de bunun yarısı 670 cc hacminde ve tamamen aynı bore strok oranına sahip iki motor olmasını "bore strok oranları birbirine benzeyen onlarca farklı motor vardır" şeklinde yorumluyorsanız size daha fazla yazacak bir şeyim yok.

    Kaldı ki olayın gidişatını bir de Civic motoru, NC'nin Versys veya Vstrom ile tokuşturulamasıyla saptırıyorsunuz.

    Adamlar otomobil bölümü ile yeni bir motor geliştirmişler ve ellerinde bulunan az yakan ve sorunsuz bir motoru da motosiklete uyarlamışlar işte.

    Hadi selamletle...
    güzel kardeşim senin içten yanmalı motorlarla ilgili hiçbir fikrin yok çünkü bambaşka bir mesleğin var eminimki kendi alanında başarılısındır , içten yanmalı bir motor yaşayan bir organizma gibidir onu ikiye ayırıp yarısını kullanamazsın , bir evi veya peynir kalıbını ikiye bölebilir kullanabilirsin ama motorda böyle birşey olamaz , firmalar motor üretirken eski üretimlerini geliştirir , yeni malzemelerle veya teknolojilerle destekler , hacmi bir miktar artırabilir ama silindir sayısını değistirmek istediğinde işler değişir , bir motoru ikiye ayırıp kullanamayacağın gibi iki tane motoruda birleştiremezsin , senkronize kullanabilirsin o ayrı bir şey ki deniz üzerinde gördüğün büyük vasıtaların hepsinde , çoklu jenaratör sistemlerinde motorlar senkronize kullanılır , aynı sınıfta ki motorlar elbette birbiriyle kıyaslanır tokuşturulur vs.. bunda bir gariplik yok adı geçen bütün motorların artı eksi yönleri vardır , forumların bir amacı da birbirimizin tecrübesinden faydalanmak değil mi ?

  12. #52

    Üyelik
    02 Kasım 2019
    Motosikleti
    Honda Transalp xl 700
    Hona cb500x'in gelmemesi resmen saçmalık. Motorcu camiası olarak distribütörler ve otorite üzerinde hiçbir gücümüz yok.

    Mesela küçük motor sınıfı neden 250cc ile sınıflandırılmış, madem avrupa standartları en kötü 300cc olması lazım ki bana göre 500cc en doğrusu.

    Kawasaki parça getirmez, Honda cb500x getirmez, cfmoto'nun en iyi motoru cl700x getirmez, benelli trk502 ile kandırıyor ama avrupada trk502x modeli var gayet başarılı ama getirmez. 750 cc altı lüks araç mı arkadaşlar, neden durum otoritelere izah edilemiyor? Araç fiyatı kadar vergi ödüyoruz. Araba alamıyoruz zaten şimdi uzun yola çıkmalık bir motorsiklet 45000'den aşağı yok.

    Youtuberlara kalmış iş. Birkaçı hariç durumu protesto eden yok. Biz de fırsatçıyız sağolsun sahibinden'e girince sıfırından yüksek fiyat çeken bir sürü ilan var.
    tommygun bunu beğendi.

  13. #53
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)


    Itchy Boots bile dünya turu için CB500X seçimini yaptı, gelecek olsa bence de bir fark yaratırdı.

    Özellikle hayatını yollarda geçirmeyi seven ve bunu yaparken de en optimum maliyet ile hareket etmek isteyen kullanıcılar için rüya gibi olurdu.
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  14. #54
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.youtube.com/watch?v=x766b...IECgIIAQ%3D%3D

    Itchy Boots bile dünya turu için CB500X seçimini yaptı, gelecek olsa bence de bir fark yaratırdı.

    Özellikle hayatını yollarda geçirmeyi seven ve bunu yaparken de en optimum maliyet ile hareket etmek isteyen kullanıcılar için rüya gibi olurdu.
    Dünya turu için değil Avrupa turu için . . .


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)