Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Motosikletim güçlü mü, değil mi? Büyük sıkıntılarımızdan birisi...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Çok zaman paylaşımlarda okuyoruz. Motosikletin beygir gücü ile ilgili 'güçlü'-'zayıf' tanımlamaları geçiyor. Kullanıcılar da kendilerine göre hangisi az, hangisi çok fikirlerini paylaşıyor.
    Ben de bununla ilgili az olan bilgimle küçük bir karşılaştırmalı paylaşımda bulunayım dedim. Hemen de ekleyeyim de yanlış anlaşılmalara yol açmış olmayayım. Bunu tamamen hem biraz eğlence, hem de bindiğiniz motosikletin kıymetini bilin, küçümsemeyin de yazıyorum.

    Honda'dan örneklendireceğim, bu markayı Honda kullandığım için seçtim, özel bir amacım yok. Yapacağım örnekleme ve karşılaştırmaların daha anlaşılır olması için, motosikletleri otomobille kıyaslayacağım. Çoğu kişi motosikletle otomobil farklı şeyler diyecek haklı olarak. Ben de farkındayım ama otomobille kıyaslayınca gözünüzde daha kolay canlanır. Yoksa motosikletle at da farklı, ama güç beygir gücü olarak adlandırılır.

    Bu arada beygir gücü nereden çıktı kısaca ona da değineyim: Beygir gücü terimini ilk kullanan ve hesaplayan kişi James Watt olmuş. Watt,1736 ve 1819 yılları arasında yaşamış, buharlı motorların performanslarını artırmak üzerine yaptığı çalışmalarıyla ünlenmiş ve SI birimlerine (Bilim ve uluslararası ticaret alanında farklı ölçü birim sistemleri kullanılmasının yarattığı karmaşıklığı önlemek için bir uluslararası birim sistemi. “SI” olarak ifade edilen Uluslararası Birimler Sistemi 'Système International d'Unités') Watt olarak yerleşen bir mühendis. Watt bunu gözlemledi ve ortalama olarak gerçek bir atın 1 saniyede 1 metre ileriye taşıdığı yük miktarının 50 kg olduğunu gördü. Temel olarak beygir gücü; 75 kg‘lık yükü 1 saniyede 1 metre ileri taşınmasıdır. Günümüzde mühendisler bu ağırlık üzerinden bir beygir gücü tanımlaması yapıyor.

    Uzatmadan gelelim kıyaslamaya ve hesaplamaya. Taşıtların gücü taşıtın gücünün ağırlığının ne kadarını taşıdığına göre hesaplanıyor. Yani diyelim ki 100 beygir gücünde bir aracınız var ve aracın ağırlığı 100 kg., bu durumda sizin taşıtınızın her 1 kilogramına 1 beygir gücü düşüyor.

    Peki bizim bakış açımızla beygir gücü zayıf olan motosikletler gerçekten zayıf mı acaba?



    Honda CBF125
    Ağırlık: 128 kilogram
    Güç: 10,6 PS (10,45 beygir)
    Beygir başına düşen ağırlık: 12,07 kg.

    Fiat Linea
    Ağırlık: 1.160 kilogram
    Güç: 77 beygir
    Beygir başına düşen ağırlık: 15,06 kg.

    Linea CBF125'ten kabaca 9 kat daha ağır. Yine kaba bir oranlama ile CBF125 ağırlık ve güç oranına göre Linea'ya bakarsak onun ağırlığında olsa 94,7 beygir olması gerekirdi.

    Şimdi biraz daha fazla gücü olanlara bakalım:



    Honda NC750X
    Ağırlık: 230 kilogram
    Güç: 54,8 PS (54 beygir)
    Beygir başına düşen ağırlık: 4,25 kg.

    Porsche 718 Cayman 2.0
    Ağırlık: 1.410 kg.
    Güç: 300 beygir
    Beygir başına düşen ağırlık: 4,7 kg.

    Burada da yine ağırlık/güç oranına bakarsak NC, Cayman'dan güçlü. Ben demiyorum, teknik detaylar diyor.

    Daha ileriye bakalım:



    CBR1000RR Fireblade
    Ağırlık: 196 kilogram
    Güç: 191 PS (188,31 beygir)
    Beygir başına düşen ağırlık: 1,026 kg.

    Porsche 911 Speedster
    Ağırlık: 981 kilogram
    Güç: 500 beygir
    Beygir başına düşen ağırlık: 1,96 kg.

    Burada CBR Fireblade, 500 beygirlik bir Porsche'den daha mı güçlü çıktı ne? Eğer teknik detaylara bakarak konuşursak öyle. Tabii burada aracın bu gücü yere nasıl aktardığına, ne kadar verimli kullandığına, sürücünün ağırlığına vs. da bakmak gerekiyor. O da ayrı bir konu. Ama temelde söylemeye çalıştığım şey kullandığımız motosikletlerin öyle zayıf ve küçümsenecek güçlerinin olmadığı.
    Bize düşen de bunun farkında olup güvenliğimizi ona göre almak. Hangi motosikleti kullanırsanız kullanın ekipmanınız tam olsun. Kader, kısmet demeyin. Siz önce elinizden gelenin en iyisini yapın, dikkati elden bırakmayın.
    Hepinize kazsız, belasız, keyif dolu sürüşler.
    espresso, oialdemir, ogzcngdk ve 8 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yigitaksoyx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2018
    Şehir
    Amasya
    Motosikleti
    Phantom 180
    gayet güzel bir araştırma emeğine sağlık
    Wing750 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    18. 19. yüzyılda olsak, karşılaştırmalarınız geçerli olabilirdi. Sonradan aerodinami, rüzgar direnci diye bir şey çıktı. Gerekli güçün, hızın karesiyle ve aracın şekli şemali(aerodinamisi) ile orantılı olduğu anlaşıldı filan falan.

    Şehir içi hızlarda karşılaştırma doğru ama 50-60 km/sa hızları geçince motosikletin beygiri, midilliye dönüyor.
    Uğur Bilgili, Green Arrow ve ferhatkars bunu beğendiler.

  4. #4
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Öncelikle emeğe saygı; fakat:

    Baz alınan değerler:
    Ağırlık - Beygir

    Yok sayılanlar:
    Vites ve dişliler
    Aerodinamik
    downforce
    devir
    rodaj
    Gökhan_Aygün bunu beğendi.

  5. #5
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    18. 19. yüzyılda olsak, karşılaştırmalarınız geçerli olabilirdi. Sonradan aerodinami, rüzgar direnci diye bir şey çıktı. Gerekli güçün, hızın karesiyle ve aracın şekli şemali(aerodinamisi) ile orantılı olduğu anlaşıldı filan falan.

    Şehir içi hızlarda karşılaştırma doğru ama 50-60 km/sa hızları geçince motosikletin beygiri, midilliye dönüyor.
    Aerodinamik etki 18 ve 19'uncu yüzyılda da vardı. Bu etki yeni değil, ismi 20. yüzyılda şimdi konmuş olabilir. Maalesef de beygir gücü hala kullanılan bir ölçü, benim suçum değil. Son paragrafı da okusanız daha iyi olacakmış Tamamen eğlence amaçlı yazdım. İddiam yok...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:26 ----------

    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle emeğe saygı; fakat:

    Baz alınan değerler:
    Ağırlık - Beygir

    Yok sayılanlar:
    Vites ve dişliler
    Aerodinamik
    downforce
    devir
    rodaj
    Yazıyı tamamen okursanız iddialı değil, eğlence amaçlı yazıldı. Teknik adam değilim, bu saydığınız yok sayılanları da lütfen siz eklerseniz faydalanırız.

  6. #6
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Yok hocam kesinlikle emeğe saygı tabi ki.

    Bizler mühendis değiliz; teknik kısımları o kadar bilmiyorum. Ama düz bir bakış açısı ile bakıldığında yazınız haklı; sonuçta ağırlık temel etken.

  7. #7
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Sürtünme olmayaydı her şey daha güzel olacaktı.

  8. #8
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Yüksek hızda düşük hizda, şehir içinde şehir dışında her kulvarda her türlü 4 tekere tokat... 4ever 2 teker

  9. #9
    Uğur Bilgili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2010
    Şehir
    Dubai
    Motosikleti
    BMW R1150GS
    1948kg/240hp = 8.1KG (FJ Cruiser)
    220kg/66hp = 3.3 KG (Vstorm)

    Evet arada farki hissedebiliyorum.

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yüksek hızda düşük hizda, şehir içinde şehir dışında her kulvarda her türlü 4 tekere tokat... 4ever 2 teker
    motosiklet otomobili sadece düzlükte o da yol kuru ise geçer , virajda ise dört tekerin avantajları çok daha fazla , ohoo ben neler tokatladım falan yazmayın , sürücüsü kullanamıyordur

  11. #11
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Peki CBF125 Lineayı geçebiliyormu.

  12. #12
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki CBF125 Lineayı geçebiliyormu.
    Sürat ve beygir gücü farklı şeyler Yük taşıyan kamyon Linea'dan daha güçlü ama onu geçemeyebilir.
    Riptalon bunu beğendi.

  13. #13
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    beygiri sürenin ağırlığını da hesaba katmak gerekli.
    1200 kg'lık araba + 80 kg sürücü dersek kg başına beygir hesabına pek etkisi olmaz ama 130 kg'lık motosiklete 80 kg sürücü dersek hesapta ciddi değişiklik olur.
    Riptalon ve espresso bunu beğendiler.

  14. #14
    pintus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2017
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CB125R 2018 > MT-25 ABS
    CB125R o CBF125 yazmışsın.

  15. #15
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sürat ve beygir gücü farklı şeyler Yük taşıyan kamyon Linea'dan daha güçlü ama onu geçemeyebilir.
    Farklı olduğunu biliyorum Ama bize lazım olanda hız ve ivmelenme.Yoksa kg başına düşen beygirin pek bir anlamı yok.

  16. #16
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    beygiri sürenin ağırlığını da hesaba katmak gerekli.
    1200 kg'lık araba + 80 kg sürücü dersek kg başına beygir hesabına pek etkisi olmaz ama 130 kg'lık motosiklete 80 kg sürücü dersek hesapta ciddi değişiklik olur.
    Doğru ama otomobile de 5 kişi binebiliyor. Yani 80x5=400kg. eder ki bu da otomobilin ağırlığını yüzde 30 artırır. Hesap pek değişmez.

  17. #17
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklet otomobili sadece düzlükte o da yol kuru ise geçer , virajda ise dört tekerin avantajları çok daha fazla , ohoo ben neler tokatladım falan yazmayın , sürücüsü kullanamıyordur
    Zaten yağmurlu havada motoru çıkarmıyorum
    İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.

  18. #18
    Remzidemir41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    cb125f değil cb125r olacak o

  19. #19
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten yağmurlu havada motoru çıkarmıyorum
    kuru havada Uçmakdere virajlarında o motorla bir Doblo yu bile geçemezsin ;)

  20. #20

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    F 650 GS (2005)
    Yukarıdaki kıyas tamamen doğru.
    Amma... Sürücü göz ardı edilmiş.
    Otomobilde sürücü ağırlığı % 6-7 arttırırken, motosiklete yaklaşık % 50 arttırıyor.

    Motosiklet yine de avantajlı. HIz belli bir miktarı geçince ve aorodinami işin içine girince de bu avantaj BG belli bir değerin altında kalan motosikletler için birden bire kayboluyor.
    Wing750 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler