Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Motosikletim güçlü mü, değil mi? Büyük sıkıntılarımızdan birisi...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kuru havada Uçmakdere virajlarında o motorla bir Doblo yu bile geçemezsin ;)
    O kadar da değil reis, sende bizi hepten düzlük motorcusu sandın galiba. Standart bir araç virajlı yolda, r1 gibi viraj makinesini geçemez. Dur şu uçmakdereye bir bakim de gelim.
    sharkspeedr2 bunu beğendi.
    İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    arabada sürücü çok önemli değil ama motorda motorun özelliklerinin gücünün ötesine geçiyor.aynı araba farklı sürücü aynı virajı en fazla 10 15 km hızla geçerse alnından öpersin ama motorda fark 40 km hıza kadar çıkabilir hatta geçebilir.güç ağırlık oranından dolayı zaten motorlar çok hızlı r1 1000rr geçmen için 700 800 hp ve yukarısı araba lazım.motorun en büyük handikapı rüzgar direncinin çok yüksek olması.arabalar gibi bir aerodinamiğe sahip olsa aradaki fark çok ciddi olurdu.dikkat ederseniz yeni çıkan yarış motorlarında ön tarafa spoyler koymaya başladılar bakalım 3 4 sene içinde değişik denemeler görücez gibi.aklıma gelen en manyak güç ağırlık 2 hp güce yakın olup 5 kilo ağırlığında olan nitro benzinli uzaktan kumandalı traxsas araba
    Wing750 ve sharkspeedr2 bunu beğendiler.

  3. #23

    Üyelik
    04 Eylül 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar NS200 2016
    Ben motora başlamadan önce ne kadar hız yapar, nelerle kapışabilirsin falan diye hep araştırmıştım.
    Motora başladım, artık daha güvenli nasıl gidebilirim, arabalarla nasıl dalaşmam, motoruma daha az nasıl zarar verebilirim gibi konulara yönlendim.
    Yanlış anlaşılmasın konuyu eleştirmek adına konusmuyorum bir 1000RR'ın yoksa bence hangi arabaya karşı gücü nasıl şahsen ben merak etmiyorum artık :D
    Emeğinize sağlık paylaşım için...
    espresso ve Wing750 bunu beğendiler.

  4. #24
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha x max 250 ABS
    Bu farkı araba kullanırken ve de sonrasında motor kullanırken görüyorum açık açık.
    Arabam Toyota Yaris, 1000cc motor, 3 silindir, 65 beygir, ağırlığı 1050kg. Güç ağırlık oranı 16.15.

    Motorum xmax 250, 250cc motor, tek silindir, 22 beygir, ağırlığı 185kg. Güç ağırlık oranı 8.4.

    Arabayla Büyükçekmece yokuşunu çıkarken hızlanmak bir yana benim araba bağıra bağıra yüksek devirde zar zor çıkıyor. Ama motorla aynı yokuşu çıkarken hiç zorlanma belirtisi olmadan gazı verdikçe hızlanıyor.

    Arabanın avantajı özellikle ıslak yollarda, ya da kuru bile olsa, arabayla korkmadan döndüğüm hızlarla aynı virajlara motorla daha yavaş giriyorum. Yani virajlarda ve kavşaklarda benim dandik Yaris bile daha avantajlı oluyor. ama en küçük düz yolda bile motorla gazı açtığım gibi çok çabuk hızlanıyor, yani sürekli virajlı yollar hariç şehiriçinde motorla ben uzayıp giderken arabalar zaten arkada kalmış oluyor.
    Benim motor 120km/saat hıza kadar gayet güzel hızlanıyor, arabalar geride kalıyor, ama şehirlerarası yollarda 110, 120'den sonra arabalar yetişip geçmeye başlıyor.
    Wing750 bunu beğendi.

  5. #25
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklet otomobili sadece düzlükte o da yol kuru ise geçer , virajda ise dört tekerin avantajları çok daha fazla , ohoo ben neler tokatladım falan yazmayın , sürücüsü kullanamıyordur
    Tamam da; ya motorun sürücüsü kullanamiyorsa ?
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  6. #26

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Parasal boyutu da eklemek lazım ...

    Üç buçuk liraya, yazıyla üçbinbeşyüztlye bile alacağınız bir motosiklet ile ışıklarda en önde kalkışa katılabilirsiniz... (Kubazaki CR1, 2014, 150 cc)

    Bütçenizi 4 katına çıkarır da 14 bin liralara bir motosiklet alırsanız çevre yolunda 120-140 Km/h hızlara rahat çıkabilirsiniz ...

    Üstünü saymıyorum bile ...

    Fayda / Maliyet analizinde aynı performansa ulaşmada motosiklet açık ara önde ...

    (Bireysel haz gayesiyle gazlama babında tabii... eşya meşya taşımaya girersek, zaten konu değişir...)

    Dur tek cümlede özetleyeyim:
    Belli bir paraya alabileceğiniz motosiklet aynı paraya bulabileceğiniz otomobilden büyük bir ihtimalle daha çok haz verecektir ...

    Motosiklet sürme derdi olmayanlar zaten ayrı; panigale versen, binmez...ayrı... Motosiklet sürmek isteyenlerin bakış açısıyla motosiklet sürme isteğini araç sürmek ile kıyaslamak gerek; sabit parada. Yoksa, porş panamera ile kubazaki CR1'i kıyaslamayın elbette ...

    Kızıl Dana'ya gelirsek...bn251, 250 cc... 2. el, daha yeni aldım, geçen sonbaharda...

    15 bin liraya aynı hazzı alabileceğim bir otomobil bulabileceğimi sanmıyorum... 15 bin liraya ...

    Ha, Mazda Miata MX5 verirseniz, 2018, olur ... 15 bin liraya ...

    Kırmızı olsun
    espresso ve Wing750 bunu beğendiler.

  7. #27
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kuru havada Uçmakdere virajlarında o motorla bir Doblo yu bile geçemezsin ;)
    Yok artık daha neler. Doblo dediğin araç normal şartlar da devrilmeye bahane arıyor. Standart naked şehir içi için tasarlanmış bir motosiklet dahi özellikle yüksek açılı virajlarda daha hızlıdır. Tabi karşısında gerçekten donanımlı bir spor araba yoksa. Yol otomobillerinin çoğu 1-1.2g kuvvete dayanacak kadar manevra yeteneğine sahip. Motosiklette benzer değerlere sahip. Özellikle yeni araçlarda maliyet kısma sebebi ile torsiyon denilen zıkkımı kullanmaları daha da beter hale getirdi çoğu aracı.
    dyavol-77 bunu beğendi.

  8. #28
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yol otomobillerinin çoğu 1-1.2g kuvvete dayanacak kadar manevra yeteneğine sahip.
    1g muazzam bir rakam, virajda kendi ağırlığın kadar bir kuvvetin seni yana doğru itmesi anlamına gelir. veya o aracın düz duvara tırmanabilmesi anlamına gelir. Yarım g bile yoktur.

  9. #29

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Kimse torktan bahsetmemiş...
    espresso bunu beğendi.

  10. #30
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1g muazzam bir rakam, virajda kendi ağırlığın kadar bir kuvvetin seni yana doğru itmesi anlamına gelir. veya o aracın düz duvara tırmanabilmesi anlamına gelir. Yarım g bile yoktur.
    Mesela ferrari f430 2.5g'ye yakın dönüyor fxx k 3g yanlış hatırlamıyorsam. Openwheel klasmanındakileri saymaya dahi gerek yok.

    Hatta gugıl amcaya sorunca redbul'un sitesinden aldım fren için;

    MotoGP riders regularly feel a force of 1.1 to 1.2G when braking, and Brembo considers 1.4G and above as a “high average maximum deceleration”.

    Virajlarda ise


    Rekor bildiğim kadarı ile Lorenzo'da 68 derece ile ondan önceki rekor ise casey stoner'a aitmiş 63 derece ile oda 1,96g'ye tekabül ediyor.
    GezeGeze ve myagdi bunu beğendiler.

  11. #31

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    motor araba kıyaslamasıda garip ben samimi söyliyim sürat yapsam arabada yaparım motorla sadece keyif yaparım ..

    arabada güvenli sürat yaparım patlasamda yaşama ihtimalim motora oranla yüksekdir onu bilirim.. motorlada çok keyifli gezi yaparım alıcağım keyif arabaya oranla bin misli fazladır..

    Bazısıda sürati motorla geziyi arabayla yaparım der bunlar göreceli şeyler..

    bir belgeselde izlemişdim bir pilot iki tane aynı ducatiden veriyorlar ilk normal standart pist turu atıyor ikisiylede zamanlama birebir aynı.. sonra ducatilerden birini komple grenajları sıfırdan carbondan imal ediyorlar motordaki ağır yüklü her şeyi atıyorlar ortalama 25 kilo motor hafifliyor tekrar standart olanla bu hafifletilmişi aynı pilot pist turu atıyor arada fersah fersah zamanlamada fark oluyor hafif olan baya baya diğerine oranla erken bitiriyor turu... şimdi hatırlamıyorum zamanlamayı ama adamlar bile şok oluyordu bu kadarını beklemiyorduk diyorlardı belgeselde..

    yani birebir aynı motorda aynı kişi aynı koşullarda sürse bile ağırlık büyük etkendir..
    Wing750 bunu beğendi.

  12. #32

    Üyelik
    28 Temmuz 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Ybr 125
    CBF125, linea kadar yüksek hızlara çıkabiliyor mu? 120 130 km hızlarda rahat stabil gidebiliyor mu? Hani yapabiliyorsa bana yeter.
    Ayrıca sürücü ağırlığı bu yapılan ağırlık beygir oranını nasıl ve ne oranda etkiler. Yolcu ve diğer yükleri hesaba katmıyorum bile
    Wing750 bunu beğendi.

  13. #33
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Otomobil ile motosikletin sürtünme dirençleri çok farkli,

    Gücün ağirliga,ağirliğin ise yol direncine oranlari.karoser ve aerodinamigi hesaba katmiyorum.

    Şöyle ki;

    Günümüz otomobillerin %90 ni önden çekişli,bu birinci fark,

    Arkadan itişli araçlardaki(aktarma kayiplarini saymiyorum)belki surtunme direnci bir motosiklete yakin olabilir.ama ayni değildir.

    Ön ve arka aks ağırlık(dengeli)unsuru

    Aks araliği,ölçusel

    Aks başina düşen moment(*4)

    Çevrilen devir bandi,;

    1.6lt 125 hp benzinli bir binek araç 2.500-3.000 Rpm de 110-120 km/h yapabiliyor

    2.500-3.000 Rpm de 110-120km/h yapabilecek tek iki teker goldwing olabilir.

    Ayrica şanzuman dişli oranlari.

    Max Nm veya Kw yi hangi devir bandinda veriyor.

    750cc bir motosiklet(ss haric)

    5.500-6.500rpm

    1.3 lt bir binek ise (atmosferik)

    3.250-3.750rpm bandinda

    Otomobil ile motosikleti mukayese etmek için,

    1.0lt hyundai i10
    İle
    1.0lt vstrom Dl.

    Dl nin gücünü ÷4 yaparak mukayese edebiliriz.daha makul ve mantikli olacaktir.
    Wing750 ve espresso bunu beğendiler.

  14. #34

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    225kg 162bg 135nm den sonra neyin ivmesi insanı heyecanlandırır. F16 ?
    Wing750 bunu beğendi.

  15. #35

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Bank Angle'ı da öğrenmiş olduk... yatma açısıymış ya la ...

  16. #36
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Edit:

    Detaylı bilgi verebilir.

    Heh şimdi oldu



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------

    Bir beyin fırtınasıda benden,

    1.0lt 4 silindirli bir cbf motorunu,jazz kasasina taksak nasıl olur?

    Silindir mi al 4 silindir
    Kw mi Nm mi bakin oda var
    Birisinin blogu 70-80kg
    Digerinin blogu 160-180kg
    Bakin cbf blogu agirlik bakimindan daha avantajli..
    Ön çıkiş dişlisini direk aks miline bağla.ver aga aktarmayı..islak debriyaj yine oyle kalsin hic elleme..karpuz derdinde yok..temiz..

    1.0lt otomobil motoruda 3lt yağ aliyor,cbf 1000de 3 litre bakin bu da ayni.

  17. #37
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Motor güçlü mü değil mi çok da kurcalamamak lazım. Kimisine 150bg yetmez bana 50 bg hayli hayli yetiyor

    Yani güç meselesi kişiye göre değişir. 50 lik cup binen bir amca var, sorunca en iyisi cup diyor.

    Demek ki 50cc bile yerine göre yetebiliyor.
    Wing750 bunu beğendi.

  18. #38
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Motorum güçlü mü değil mi*diye soruyosanız güçlü değildir

  19. #39
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Cbf motoru takılan jazz götmedim ama bunlardan çok var


  20. #40
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı burak burk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arabada sürücü çok önemli değil ama motorda motorun özelliklerinin gücünün ötesine geçiyor.aynı araba farklı sürücü aynı virajı en fazla 10 15 km hızla geçerse alnından öpersin ama motorda fark 40 km hıza kadar çıkabilir hatta geçebilir.güç ağırlık oranından dolayı zaten motorlar çok hızlı r1 1000rr geçmen için 700 800 hp ve yukarısı araba lazım.motorun en büyük handikapı rüzgar direncinin çok yüksek olması.arabalar gibi bir aerodinamiğe sahip olsa aradaki fark çok ciddi olurdu.dikkat ederseniz yeni çıkan yarış motorlarında ön tarafa spoyler koymaya başladılar bakalım 3 4 sene içinde değişik denemeler görücez gibi.aklıma gelen en manyak güç ağırlık 2 hp güce yakın olup 5 kilo ağırlığında olan nitro benzinli uzaktan kumandalı traxsas araba
    Tamiya TGX-MK1 modeli, full modifiye, üzerinde 1,52HP 38.700 d/dk nitro motor ile mevcut ağırlığı 3,1 kg Şu an kenarda duruyor, RC nitro yakıtlar biraz fazla pahalandı, onu bile keyfi süremez olduk
    burak burk bunu beğendi.
    ...


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler