Kawasaki Z-Moto' ya açmış olduğum davada yardımcı olabilecek avukat arkadaş varmıdır?
-
Birçok kişi sorun yaşamasına rağmen mahkemeyle ya da tüketici mahkeme heyetiyle uğraşmak istememesinden dolayı sorunlarına çözüm aramıyor. Bende motosikletim ile ilgili yaşamış olduğum sorunda hakkımı aramak için tüketici mahkemesine başvuruda bulundum.Fakat sıkıntım büyük karşı tarafın güçlü iki avukatıyla baş etmem çok zor olacak. Davada avukat kadar bilgim yok haliyle. Kanunlar hakkında,nasıl dosya hazırlanacağı konusunda ve mahkeme dosyasında neyin delil olarak geçerli olacağını bilmediğimden dolayı teknik bilgi konusunda bir avukat arkadaş yardımcı olursa çok sevinirim. Özelden iletişime geçerek konunun içeriği ve mahkemeyle ilgili gelişmeler konusunda görüşebiliriz.
Reklamlar
-
olayı pek bilmiyorum ama;
Böylesine büyük bir işletme ile mahkemede çok zaman ve acıkcası epey fazla bir para kaybedersin. Sonuçta bu şirketin avukatlarıda birçok şeyi kılıfına uydurabilecek cinsten adamlar, oyüzden tekrar düşün derim.
-
Ali1903 adlı üyeden alıntı
olayı pek bilmiyorum ama;
Böylesine büyük bir işletme ile mahkemede çok zaman ve acıkcası epey fazla bir para kaybedersin. Sonuçta bu şirketin avukatlarıda birçok şeyi kılıfına uydurabilecek cinsten adamlar, oyüzden tekrar düşün derim.
Aksine, ben tekrar düşün demem.
Altından kalkabileceğine inanıyorsa sonuna kadar gitsin
-
-
aga bu z motor ne lanet firmaymış yahu her yerde mi şikayet olur bu firmayla ilgili
-
Önce bize bir olayı anlat. Konuda Haklı ya da haksız olduğun konusunda bi yorum sahibi olalım sonra süreçleri beraber tartışırız tüketici hakları mahkemesi öyle kürsüye çıkıp kendini savunduğun bir mahkeme değil sen başvurunda bulunuyorsun dava dosyası masaya düştüğünde karşı taraftan savunma istiyorlar. Gelen savunmaya karşılık itiraz ediyorsun. Ya da haklı bulunuyorsun.
-
liquem adlı üyeden alıntı
Önce bize bir olayı anlat. Konuda Haklı ya da haksız olduğun konusunda bi yorum sahibi olalım sonra süreçleri beraber tartışırız tüketici hakları mahkemesi öyle kürsüye çıkıp kendini savunduğun bir mahkeme değil sen başvurunda bulunuyorsun dava dosyası masaya düştüğünde karşı taraftan savunma istiyorlar. Gelen savunmaya karşılık itiraz ediyorsun. Ya da haklı bulunuyorsun.
Konu kısaca şöyle motorun farında dışarıdan herhangi bir darbeyle oluşmayacak şekilde içeriden ve dışarıdan çatlaklar meydana geliyor. Büyük ihtimalle far devamlı açık kaldığı için ısı farkından kaynaklı materyalde sorun oluşuyor. Bu sadece benim motora özel olan bir durum değil,aynı motoru alan birkaç kişiyle görüştüm. Onlarda aynı sorunla karşılaştıklarını söylediler ve fotoğraflarını gönderdiler hepsindeki olay aynı. Z-moto ile görüştüğümde de kimse bu sorunu yaşamadığını bu konuyla kimse başvuruda bulunmadığını belirtmiş itirazında. şu anda devam etmektedir dava o yüzden yüzeysel olarak kısaca anlatıyorum.
-
Bir avukat ile görüşmeden, karşı tarafın eli ne kadar güçlü, sizin eliniz ne kadar güçlü bilemezsiniz. Avukatlarda bu konu ile bedava ilgilenmeyecektir. Avukatlık ücreti, bilirkişi ücreti vs size far parasından çok daha pahalıya patlar düşüncesindeyim. Delil konusuna gelincede sizinle aynı sıkıntıyı yaşamış aynı motosiklete sahip kullanıcılardan tanıklık etmelerini isteyebilirsiniz veya bir araya gelip dava açarsınız. Aklıma başka bir şey gelmiyor.
-
İskandinav ülkelerinden gelme yasaları kullansakta hala bir İskandinav ülkesi değiliz maalesef. Davayı kazanmanız için ya çok paranız ya da sağlam tanıdıklarınızın olması lazım. Şimdiden kolay gelsin...
-
26 Aralık 2018, 17:27
#10
Tüketici mahkemeleri genelde tüketici tarafından olumlu görüş belirtir. Eğer kronik bir arıza ise ve ithalatçı bu konuyu kabul etmiyorsa bilirkişi atanır ve bilirkişi raporunu gözönünde bulundururak karar verir.
Far camı çatlağına istisnasız her servis "biri vurmustur kirilmistir bedavadan far istiyor bu " şeklinde yaklaşır ancak kronik bir çatlama varsa yani her modelde yaşanıyorsa ya geri çağrı olur ücretsiz değişir ya da bilirkişi incelemesi sonucu kendi kendine catladigi ortaya çıkar ve ithalatçı farı değiştirmekle hükümlü olur .
Buna rağmen Googlea Honda Civic tavan cokmesi yazıp bir arpa boyu yol katedemeyen yüzlerce insan görmek kaçınılmaz.
Honda Kawasaki Suzuki Yamaha pek farketmiyor yani asıl fabrika kendi hatasını kabul edene kadar
-
26 Aralık 2018, 17:31
#11
Bu davada pek bir şey yapmana gerek yok dava dilekçende olayı ve derdini doğru anlatmışsan davayı açarken de usuli bir hata yapmamışsan mahkeme bilirkişi atar farın incelenir bilirkişinin vereceği rapora göre hakim karar verir , bilirkişi ürün ayıplıdır derse davayı kazanırsın yok kullanıcı hatası var derse kaybedersin
-
26 Aralık 2018, 17:46
#12
ercan_48 adlı üyeden alıntı
Birçok kişi sorun yaşamasına rağmen mahkemeyle ya da tüketici mahkeme heyetiyle uğraşmak istememesinden dolayı sorunlarına çözüm aramıyor. Bende motosikletim ile ilgili yaşamış olduğum sorunda hakkımı aramak için tüketici mahkemesine başvuruda bulundum.Fakat sıkıntım büyük karşı tarafın güçlü iki avukatıyla baş etmem çok zor olacak. Davada avukat kadar bilgim yok haliyle. Kanunlar hakkında,nasıl dosya hazırlanacağı konusunda ve mahkeme dosyasında neyin delil olarak geçerli olacağını bilmediğimden dolayı teknik bilgi konusunda bir avukat arkadaş yardımcı olursa çok sevinirim. Özelden iletişime geçerek konunun içeriği ve mahkemeyle ilgili gelişmeler konusunda görüşebiliriz.
Valla hocam karşı tarafın istediği kadar 10 tane iyi avukatı olsun. Sen derdini anlattıktan sonra, bilirkişi buna baktıktan sonra hiçbir sıkıntı yok. Ben de en bilinen alışveriş sitelerinden birini mahkemeye verdim. Herkes attı tuttu. Olay gayet açıktı avukat bile tutmadım. Haklı görüldüm paramı faiziyle aldım. Kiracı tahliyesi için mahkeme açtım, zaten orada da haklıydım, tek celsede haklı görüldüm. Hakim, en çok ve en güçlü avukatı olanın lehine karar vermiyor ki. Çok çok en kabadayı 500 tl bilirkişi ve dosya parası verirsin. Haklıysan bunları aynen geri alırsın.
Zaten avukatlar sadece vekil. Dava açmak her Türk vatandaşının hakkı. Avukat, dava açmakta bir zorunluluk da değil. Kaldı ki pek çok konuyu kendiniz araştırıp, internette zibilyon tane yer alan tüketici kanunu veya diğer kanunları indirerek öğrenebilirsiniz. Hatta mahkemede ilgili kanunu dahi hakimlere belirtip sizin de bu kanun maddesinde yer aldığınızı belirtebilirsiniz. İş yerinizden 2-3 sefer yarım gün izin alabiliyorsanız veya bu süreyi davanıza ayırabiliyorsanız devam edin. Yoksa avukat tutun. Onun da parasını sonra alabiliyorsunuz. Korkacak çekinecek birşey yok. Devam.
-
26 Aralık 2018, 18:39
#13
ercan_48 adlı üyeden alıntı
Konu kısaca şöyle motorun farında dışarıdan herhangi bir darbeyle oluşmayacak şekilde içeriden ve dışarıdan çatlaklar meydana geliyor. Büyük ihtimalle far devamlı açık kaldığı için ısı farkından kaynaklı materyalde sorun oluşuyor. Bu sadece benim motora özel olan bir durum değil,aynı motoru alan birkaç kişiyle görüştüm. Onlarda aynı sorunla karşılaştıklarını söylediler ve fotoğraflarını gönderdiler hepsindeki olay aynı. Z-moto ile görüştüğümde de kimse bu sorunu yaşamadığını bu konuyla kimse başvuruda bulunmadığını belirtmiş itirazında. şu anda devam etmektedir dava o yüzden yüzeysel olarak kısaca anlatıyorum.
Üzülerek belirtiyorumki Bu konuda bilirkişi atanırsa haklı çıkma olasılığınız çok düşük çünkü denecek ki düştü kırıldı biri vurdu kırıldı ? hava çok soğuktu genleşti kırıldı Bende motor bloğunda falan sıkıntı var sandım.
-
27 Aralık 2018, 11:09
#14
liquem adlı üyeden alıntı
Üzülerek belirtiyorumki Bu konuda bilirkişi atanırsa haklı çıkma olasılığınız çok düşük çünkü denecek ki düştü kırıldı biri vurdu kırıldı ? hava çok soğuktu genleşti kırıldı Bende motor bloğunda falan sıkıntı var sandım.
Bunu normal olarak görüyorsanız sorun kusura bakmayın da sizde. Aldığınız araçların farlarını iki senede bir yeniliyor musunuz?
-
27 Aralık 2018, 13:17
#15
Olay mevcut sorunun kullanıcı hatasından olmadığına üretim hatasından kaynaklı olduğuna dair bilirkişi raporuna bakar.Bu rapor yanında garanti belgesi ve fatura ile gerekli dava açılabilir.Öyle çok süper bir avukata gerek yok ortalama bir avukat işi halleder.Eğer mümkünse bu konuda mağdur olanların birleşip dava açması daha iyi olur.Dava biraz uzun sürebilir ama haklıysanız mutlaka kazanırsınız.Avukatlık,vekalet ve benzeri ücretleri de firmaya ödetirsiniz.Bir de bunların üstüne Kawasaki'nin Japonya'daki genel merkezine durumu fotoğraflar ile birlikte ayrıntılı olarak açıklayan bir e-mail atarsanız sorun çok daha hızlı çözüme ulaşır.Firmalar marka imajları konusunda çok hassastırlar.Distribütörler gibi müşteriye karşı ilgisiz alakasız değillerdir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler