Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Lastik İle Alakalı Sorular

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Aralık 2018
    Merhaba hepinize iyi günler dilerim...
    Merak ettiğim bir konu var lastik ve uzun yola çıkmadan sizlere danışmak istedim daha önce hiç şehirler arası yolculuk yapmadım ve tecrübe biriktirmeden çıkmak istemiyorum gidiceğim yer 100km size kısa gelebilir fakat daha önce gitmedğim için tedirginim.Sorum ise şu
    Lastik hava basıncım kaç olmalı nasıl ölçebilirim - kışlık lastikle gidilirmi - ve lastiğimin bittiğini nasıl anlarım

    MOTORUM = MONDİAL DRİFT 125(150CC)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Benzinliklerde hava vurma aleti var, onlar basıncı ölçer. Firmanın model için önerdiği basıncı kışa göre düzenleyerek kullanabilirsiniz.

  3. #3
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Model için önerilen hava basıncı ne ise o havaya basın.Hiç bir yerde bu değerleri bulamıyorsanız motosikletlerde genelde ön 25-27 psi civarı arkaya 28-32 psi civarı hava basılıyor.Bunlar ortalama değerlerdir.Sizin motosikletinizin tam ideal basınç değerlerini araştırın yada forumda model konusu altına sorun.

    Kötü hamurlu Çin lastiklerin ortalama ömrü 3 yıl iyi hamurlu güzel lastiklerin ortalama ömrü 5 yıldır.Diş derinliği aşınmadan dolayı ön lastik için 1.6 mm, arka lastik için 2.0 mm nin altına inmişse ortalama ömürden bağımsız lastikleri değiştirmek gerekir.

    Bir de ne olur ne olmaz şehirdışına çıkarken yanınıza bir lastik tamir spreyi alın.Lastik patlaması durumda çok ciddi bir yarık yok ise bir sonraki lastikçiye kadar idare eder.

  4. #4
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Fabrika değerlerini öğren. Lastikçinin birine gidip bastırt.
    LAstiğin üstünde üretim tarihi yazar. 0516 gibi. 2016'nın 5.haftasında üretilmiş demektir bu.
    En fazla 5 senelik olsun lastiğin.

    Ve en önemlisi lastik basıncına dikkat et, düşük lastik basıncı düşürür adamı. (düştüm)
    Ve diğer önemli nokta. Petrollerde ki değerlere asla güvenme. Hiç biri kalibre değil. Yanlış gösteriyordur yani. %5'i geçmez petrollerde sağlam olan. EN garantisi, ya bir ölçüm cihazı al yada lastikçiye git. Lastikçinin "abey buna 25'ten fazla basılmaz" gibi laflarına inanma. Fabrika değerlerini öğren. Kullanma kılavuzunda yazar.

    Kitapçığın bu.
    https://www.mondialmotor.com.tr/images/urunbelgeleri/mh_minor125150_mh_drift.pdf

    Yazanlar.
    Lastik Basıncı;
    Lastik arızaları genel olarak hatalı lastik şişirme basınçlarından kaynaklanır. Lastik basınçları, lastikler
    tamamen soğuk iken ayarlanmalıdır, 2-3 km’lik bir sürüş bile lastik havasının ısınmasına neden olacağı
    için yanıltıcı olabilecektir. Lastik basınçları belirtilen limitlerde olmalıdır ve lastik basınç değerleri, ön
    ve arka lastikler üzerinde olması gereken maksimum değerler olarak verilmektedir.

    Yetersiz basınç, lastik aşınmalarını hızlandırır, dönüş kabiliyetinin zayıflamasına neden olur, lastik ısınması çabuk ve hızlı gerçekleşir, yanaklarda
    fazla yüklenme olacağı için çatlama ve yarıklara neden olur, yetersiz basınç ayrıca yakıt tüketimini de artıracaktır.
    Fazla basınç, sürüşün sert olmasına, yoldan gelen darbelerin daha sert hissedilmesine, yol ile temasın azalmasına, kontrol kaybına ve kaymalara
    neden olacaktır. Ayrıca fazla basınç, yük taşıma kapasitesini de artırmaz.

  5. #5

    Üyelik
    22 Aralık 2018
    teşekkür ederim önerileriniz için çok sağolun )


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)