Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Zincir temizleme derdi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    İstanbuldayım, zincir temizlemek ciddi bir uğraş oluyor benim için. Arka tekeri havaya alabileceğim stand veya orta sehpam yok. Tek başıma inanılmaz vakit alıcı oluyor ki çoğu zaman o an birini bulamıyorum yardımcı olması için. Zincir temizliği için 30 tl istedi servis , açıkcası kendim uğraşırım daha iyi Siz nasıl temizliyosunuz ? Paddock standınız varsa temizleyeceğiniz zaman banada haber verirmisiniz beraber temizleyelim motorları


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Yan ayaklıkta arka tekeri yerden kesip, sol elle gidonu tutup başımla motoru dengeledikten sonra kalan elimle tekeri döndürüp gaz yağı sıkıyordum. Multitasking bro

  3. #3
    tugrulbora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Honda CB250R
    Konuyla ilgili çokça başlık var.Yukarıda arama butonuna basıyorsun; zincir temizleme yazıp aratıyorsun ve bütün faydalı bilgiler karşına çıkıyor;)

  4. #4

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Duke 250 varsa paddock stand alacak bütçe de çık(ar/malı)?

  5. #5

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yan ayaklıkta arka tekeri yerden kesip, sol elle gidonu tutup başımla motoru dengeledikten sonra kalan elimle tekeri döndürüp gaz yağı sıkıyordum. Multitasking bro
    Bende ayaklığa alıp kendim kaldırıp elimle tekeri çeviriyorum ama ayakta yaptığımdan zincire birşey yapamıyorum her seferinde çevir indir yağ sık bidaha çevir fln uzun oluyor, senin yöntemi deniycem başıma geçirmem umarım

  6. #6
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha x max 250 ABS
    Motoru satıp Skuter alıyorsunuz rahat ediyorsunuz.
    Ya da çok daha aşırı pahalı BMW gs gibi zincirsiz şaftlı modellere geçiş yapıyorsunuz.

  7. #7

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Alıntı tugrulbora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyla ilgili çokça başlık var.Yukarıda arama butonuna basıyorsun; zincir temizleme yazıp aratıyorsun ve bütün faydalı bilgiler karşına çıkıyor;)
    Nasıl yapıldığını fln sormadım farkettiysen, ben stand kullanmadan tek başına yapanlar nasıl yapıyor,stand ı olan ortak kullananlar var mı onu merak ediyorum ve onunla alakalı başlık bulamadım

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Duke 250 varsa paddock stand alacak bütçe de çık(ar/malı)?
    ne alaka ? o zaman belirli bir fiyattan yüksek motor kullanan herkes her şey için yetkili servise gitsin, kimse zincirini yağlamasın bile nasıl olsa parayla yaptırılabiliyor. arada bir lazım olcak diye 250 tl verip evin bi kenarında süs diye dursun diye almam paddock. Alırsam da cb500f kullananlar hafta sonları gelip kullanabilir malum onların durumu yok(!)

  8. #8
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 2019
    çok zahmetsiz bir yolu var, motoru yan ayağa alıyorsun arka maşanın zincir olmayan tarafındaki maşanın ucuna benim yaptığım gibi arka tekeri havalandıracak kadar bir cisim koyuyorsun, bende o ebatta kestiğim bir kalas var, onu koyunca artık teker havada oluyor, boşa alıp istediğim şekilde zinciri temizleyip yağlıyorum, bende bakım sehpası var, bundan dolayı atıl şekilde duruyor.
    okaplan, Olcay Avşar, acanberk ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #9

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Alıntı Metela adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok zahmetsiz bir yolu var, motoru yan ayağa alıyorsun arka maşanın zincir olmayan tarafındaki maşanın ucuna benim yaptığım gibi arka tekeri havalandıracak kadar bir cisim koyuyorsun, bende o ebatta kestiğim bir kalas var, onu koyunca artık teker havada oluyor, boşa alıp istediğim şekilde zinciri temizleyip yağlıyorum, bende bakım sehpası var, bundan dolayı atıl şekilde duruyor.
    işte aradığım bu tarz bir fikirdi, süper yarın bi bakayım o yüksekliğe uygun altına koyabilecegim birşey var mı

  10. #10
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    bende ne orta sehpa var nede iki tekeri havaya kaldıran zımbırtı adı her neyse.
    motoru ileri geri alarak temizliyorum. niye bundan gözünü o kadar korkuyor ki. iki ileri bir geri yapacaksınız
    hatta mükemmel temizleme yöntemimi söyleyeyim

    marketten fairy bulaşık deterjanı ve benzinlikten araç yıkama süngeri

    hiç suya sokmadan süngere bolca fairy döküyorsun
    ve bir güzel zincire girişiyorsun. hatta motosikletin bütün kısımlarını motor bloğuna grenaja orasına burasına acımadan girişiyorsun.
    sonra duruluyorsun.
    sonra balata spreyi sıkıyorsun
    sonra yağlıyorsun.

    ben bunları motosikleti ileri ite ite yapıyorum hiçte sıkılmıyorum. keşke orta sehpam yada şu zımbırtı olsaydı demiyorum.

    bunlar hep dış mihrakların oyunu.

  11. #11

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı okaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    ne alaka ? o zaman belirli bir fiyattan yüksek motor kullanan herkes her şey için yetkili servise gitsin, kimse zincirini yağlamasın bile nasıl olsa parayla yaptırılabiliyor. arada bir lazım olcak diye 250 tl verip evin bi kenarında süs diye dursun diye almam paddock. Alırsam da cb500f kullananlar hafta sonları gelip kullanabilir malum onların durumu yok(!)
    ...
    Yağlama için servise gitmek mi? (Vallahi ilk duydum, böyle yapan mı var gerçekten? 40 yıl düşünsem aklıma gelmezdi mesela, hadi farz-ı misal aklıma böyle bir fikir gelmiş olsa dahi bunun için servise gitmeye hem utanır hem de üşenirdim vallahi...)
    Arada bir lazım olacak aksesuar mı? (Bu mevsimde - ıslakta / yağışta - azami 300-400km'de bir - hadi çok zorladın 500km'de bir - yağlama ister, bu da az kullansanız bile asgari haftada bir yağlama demek. Benim günaşırı yağlama yapmak zorunda kalan arkadaşlarım var...)
    Yağlama için ne yağ kullanıyorsunuz? (Malum yağlar falan bedava değil, bir paddock stand kaç kutu yağa mal olur, o kadar kutu yağ kaç zamanda biter?)

    Motorun orta sehpası yoksa o standı alacaksınız yani; başka çözüm üretmeye çalışmak saçma oluyor... Motora alacağınız paddock stand'ın parasını dert ediyorsanız; (a) bütçenize uygun motor kullanmıyorsunuzdur (yahut benim bildiğimin aksine KTM bakım parça fiyatları çok uygun?) ya da (b) düşünce yapınız bana göre çok değişiktir / ona yapabilecek bir yorumum olmaz...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:48 ----------

    Ha bir not: Hasbelkader, standsız öyle akrobasi yaparken motoru düşürürseniz emin olun standa vereceğiniz paradan fazlasını kırılan grenajına / aynasına / manetine vs.sine verirsiniz. Ne oldu şimdi, tasarruf mu yaptınız?

  12. #12

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha mt-25
    arka tekeri tahta ile biraz kaldırırsan zinciri daha rahat temizlersin.


    okaplan, Albion, Osma ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  13. #13
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Ben hiç temizlemiyorum

  14. #14

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağlama için servise gitmek mi? (Vallahi ilk duydum, böyle yapan mı var gerçekten? 40 yıl düşünsem aklıma gelmezdi mesela, hadi farz-ı misal aklıma böyle bir fikir gelmiş olsa dahi bunun için servise gitmeye hem utanır hem de üşenirdim vallahi...)
    Arada bir lazım olacak aksesuar mı? (Bu mevsimde - ıslakta / yağışta - azami 300-400km'de bir - hadi çok zorladın 500km'de bir - yağlama ister, bu da az kullansanız bile asgari haftada bir yağlama demek. Benim günaşırı yağlama yapmak zorunda kalan arkadaşlarım var...)
    Yağlama için ne yağ kullanıyorsunuz? (Malum yağlar falan bedava değil, bir paddock stand kaç kutu yağa mal olur, o kadar kutu yağ kaç zamanda biter?)

    Motorun orta sehpası yoksa o standı alacaksınız yani; başka çözüm üretmeye çalışmak saçma oluyor... Motora alacağınız paddock stand'ın parasını dert ediyorsanız; (a) bütçenize uygun motor kullanmıyorsunuzdur (yahut benim bildiğimin aksine KTM bakım parça fiyatları çok uygun?) ya da (b) düşünce yapınız bana göre çok değişiktir / ona yapabilecek bir yorumum olmaz...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:48 ----------

    Ha bir not: Hasbelkader, standsız öyle akrobasi yaparken motoru düşürürseniz emin olun standa vereceğiniz paradan fazlasını kırılan grenajına / aynasına / manetine vs.sine verirsiniz. Ne oldu şimdi, tasarruf mu yaptınız?
    Servise gitmeye neden utanayım? Vaktim yok veya bu işle uğraşmak istemiyosam 30 tl verip 15 dk sonra temizlenmiş yağlanmış ve gerekiyosa gerdirilmiş alabilirim,bu beni daha az motorcu yapmaz.Motor bile 7500 de bir bakım istiyor yeni zincir i 300 km de bir temizleyecek değilim. 600 de yağlar 2 yağlamada 1 temizliyorum. haftalık 200 km yol yapıyorum ortalama, yani haftalık temizlemek gibi bir derdim yok. Motul temizleyici ve yağ kullanıyorum yedek parçasınıda bakımınıda kazasında ortaya çıkacak masrafıda bilerek aldım, ki istesem hidrolik lift yaptırır onda bakımlarımı kendim yapabilirim.Bu beni zengin yapar mı hayır, peki paddock u olan biriyle ortak kullanmak veya başka bir çözüm aramak fakir yapar mı oda hayır. Ama anlamadığınız şey şu ki ben sizden bunlara dair fikir istemedim.Ekipmana verdiğim parayla 1 motor daha alabilirdim ama bunlar ne benim ihtiyacıma nede isteğime uygun. Paramı nereye nasıl harcamak isteyeceğim benim kararımdır. Sizden ricam benim yazdığım mesajı tekrar okuyup size hitap edip etmediğine bakıp cevap yazmak.

  15. #15

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Kafa yapınız değişikmiş demek ki...

  16. #16
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Alıntı zuluman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka tekeri tahta ile biraz kaldırırsan zinciri daha rahat temizlersin.


    http://oi62.tinypic.com/o5yqn7.jpg
    Aynı şekilde temizlik yapıyordum. Fakat alet titrediğinden o parçanın düsebilme ihtimali var. Düşerse aynan kırılacak 150 tl, sinyalin kırılacak 125 tl. Bunlar değişmesi gereken parçalar. Daha grenajın cizilmesinden bahsetmiyorum. 150 tl ye bir arka sehpa almak daha mantıklı.
    okaplan bunu beğendi.

  17. #17
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Hocam imkan yaratıp 150-160 TL.ye bir paddock stand alırsan daha sağlıklı olur.

  18. #18

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı 06Serhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı şekilde temizlik yapıyordum. Fakat alet titrediğinden o parçanın düsebilme ihtimali var. Düşerse aynan kırılacak 150 tl, sinyalin kırılacak 125 tl. Bunlar değişmesi gereken parçalar. Daha grenajın cizilmesinden bahsetmiyorum. 150 tl ye bir arka sehpa almak daha mantıklı.
    Motor sallantıdan devrilecek olursa, zaten sol tarafa yatık olduğu için sol tarafına devrilir. Park ayağı açıksa bir şey olmaz.

    Ama "titreme" demenize takıldım. Zincir temizleme ve yağlama işlemini motor açıkken yapmıyorsunuz umarım?
    Olcay Avşar bunu beğendi.

  19. #19
    zekvan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Ninja 300
    Muhteşem,efsanevi,harika, cuma indiriminde 110 tl ye sehpa aldım yanında temizleme fırçası hediye geldi. Tek seferde yaptığım masraf fazla evet ama benim motorum olduğu sürece bu sehpa bana lazım değil mi ? Önceden sadece motosiklet yağlama yıkama ve aksesuar üzerine kurulu bir yerde yağlatıyordum zinciri. Motul ile temizleyip motul c4 ile yağlıyordu hatta yıkama ve boya koruma toplam 50 tl veriyordum (sadece temizleme ve yağlama 30). Ayda 1 kez bu para koymaz kimseye. Sadece motorumla ilgilenmek hoşuma gittiği için aldım sehpayı şimdi kafa rahat.. Kışın motora binmeyeceğim zaman da (max 1 hafta) sehpada bırakıyorum lastik yere değmesin sonuçta

  20. #20
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Ben 1 ayda 2000-3000 km arası ortalama yol yapıyorum. Haliyle haftada 1 bazen de 2 defa zincir temizleyip yağlamak durumundayım. Kendi ustama gidip 20 TL ateşlesem bile adam zinciri temizlemiyor, sadece yağlıyor. O nedenle paddock stand, gazyağı, fırçalar vs benim için hayat kurtarıcı oldu. Zamanla el de alışıyor, daha çabuk yapabiliyorsun.
    okaplan bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)