bu aralar heves ettiğim olay.
bugün iki defa denedim tam olmadı ama o kıçın yarısını dışarı verip başı viraja doğru çevirip hafif gaz açarak yatmaya çalışmak müthiş zevkliydi.
bu işin tam olarak püf noktası nedir eğitim almak gerekiyor sanırım.
bu aralar heves ettiğim olay.
bugün iki defa denedim tam olmadı ama o kıçın yarısını dışarı verip başı viraja doğru çevirip hafif gaz açarak yatmaya çalışmak müthiş zevkliydi.
bu işin tam olarak püf noktası nedir eğitim almak gerekiyor sanırım.
viraja girmeden önce asfaltın dandikliğini, yolda olası sıvı döküntülerini ve giyotin bariyerleri düşün :
Yaptık mı yaptık ama yolda denemek çok mantıklı değil. Kapalı alanlar için; çalışmaya devam.
Bu olay için motosikletin tarzı ve otoruş pozisyonu da önemli. Uygun olmayan bi motosiklette diz değer ama görüntü ve motosiklete hakimiyet saçma sapan olur.
Yani kendi kendini eğittiğin sürece olur, eğitim şart değil
Pist eğitimi almak gerek sanırım, güvenli sürüşü, ileri sürüş, yol eğitimi tarzı eğitimlerde doğal olarak anlatılmaz. Belki aşağıdaki video işine yarayabilir.
https://youtu.be/XHhG6uSSIiE
Yanlış hatırlamıyorsam sen daha ilk motoru aldım konusunu açalı çok olmadı. Aman diyeyim. Zaten Türkiye’deki şehirlerin yarısından fazlasından daha kötü kalitede yola sahibiz. Benden uyarması. Maddi manevi üzücü olabilir bu denemelerin sonuçları.
Bu işin püf noktası asfalt kalitesi. Asfalt kaliteli olunca lastik de kaliteli ise gerisi bir kontraya bakar.
Hangi hızlarda diz değdirmeye çalışıyorsunuz?
Mevcut otoyollardaki virajların çoğunu 120-130 km/h ile bile çok öyle diz değdirecek kadar yatırmadan dönebilirsiniz sanırım...
Yani, bu otoyollarda diz değdirecek kadar motoru yatırma ihtiyacı için hızınızın baya baya yüksek olması lazım ...
Gymkhana tarzı çalışmaları, çok daha düşük hızlarda denemenizi tavsiye ederim, öncelikle...
Güvenli sürüşler...
Yanında bir arkadaş olmadan tek başına dağ yollarında riskli hareketler denememek lazım. Allah korusun virajı alamayıp bir yamaçtan aşağı düşersen mahsur kaldığın yerden seni kim kurtaracak? Telefonun çalışmaz ve birde elin ayağın kırılmışsa? Bu şekilde dağ yollarında kaza yapıp günler sonra bulunan birsürü kişi var.
Dostum aman diyeyim, hevesini anlıyorum ama cidden çok gereksiz şeyler. Kimse sana diz değdirdin diye ödül vermiyor virajın sonunda. Pist gibi bir hayalin varsa da mutlaka eğitime git.
Motoru 40 dereceden fazla yatırman gerekiyorsa ekstra risk alıyorsundur; gereğinden hızlı gidiyorsundur, yani sürüş eğlencesi yapıyorsundur. Eğlencenin yeri trafik değil bence...
Böyle değişik şeylere heves edeceğinize neden trafikte nasıl hareket ederim kontra viraja adam akıllı nasıl girerim yada iyi bi eğitim nasıl alırım vs bunlara heves etmiyorsunuz anlamıyorum.
Diz değdirmek forumda bizlerin tavsiye vermesiyle böyle yap şöyle yap demesiyle ve cbr 250 gibi bir motorla nasıl mümkün ve yüzde kaç ihtimal?
İlla değdirmek istiyorsan İngilizcesi nasıl bilmiyorum kaliforniya yarış okulu var 3700 tl idi en son ücreti oraya git eğitimini al veya düzgün bi yerden eğitim al yazarak olacak şeyler değil bunlar tecrübe+zaman gerekli.
Hadi bi diz değdireyim yim demekle olmaz bu işler.
Bide bu racingciler niye böyle değişik yav
Ben omuzumu değdiriyorum asfalta.
Ben kafamı değdiriyorum asfalta.
soguk havaları da göz önüne alın, lastiğinizin yanları yeteri kadar ısınmamış olacak, tutuş çok az olacaktır,
Bizdeki ters eğim virajlarla yatırmadan bile düşebilirsin bu havalarda...
Motosiklet güzeldir düşmediğin sürece.. gideceğin yere güvenli şekilde git boşwer değmesin dizin Allah korusun bizim memlekette bira içer yola atar
şişesini, yağ dökülür... Asfalt desen berbat zaten, gerek yok sağlam git yeter
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)