RKS MOTOR FRENİ KUVVETİ VE İLK MARŞ ISINMA SORUNU ?
-
Bu Gün sözde 10-20 km yol yapmak için yola çıktım. Motor yola çıkmadan önce 0.8 KM'deydi. Şimdi Jikle açık marşı veriyorum marş aldı mı 2000-3000 devirde tutmam gerekiyor kendi elimle gaz kolunu yoksa stop ediyor. 10 dakika geçti mi motor ısınsa da stop edebiliyor jikleyi kapatınca düzeliyor. Karbratörü ayarlamam lazım zannedersem. Bu konuda siz değerli abilerime danışıyorum Neyse motoru ısıttım yola çıkıcam. devir maksimum devir 4000 rodajda olduğu için kasmıyorum çok 3.vites ilerliyorum ışıklara yaklaştım 2 ye attım devir düşünce 1'e attım hızımın saatte 25km' idi 2 deyken 14. Neyse debriyajı bıraktığım gibi motor freninin devreye girmesi bir oldu. Öne yığıldı arka kaymaya başladı 1-2 metre kadar arka kaydıra kaydıra gittim. Allahtan yavaş trafikti yoksa arkamdaki bana geçirirdi. Abilerim amatörlüğüme soruyorum tamamen Bu motor freninin bu kadar kuvvetli olması normal mi ? Ek olarak şu motor stop etmeden kış ayında nasıl çalışıp gidecek yani elimle 10 dakika boyunca gaz vermeden ısıtmanın bir yolu yordamı yokmudur bu motorun. ?
Reklamlar
-
Soğuk havada jikleyi açarsın motoru çalıştırırsın 2 3 dakikadan sonra jikleyi kapat yoluna devam et, ha ışıklara yaklaşıyorsun debriyaja basılı şekilde 2 1 de elin yine debriyajda olsun bunu yaparken hafif fren de kullan ve ışıklarda dur hemde kompresyona bindirmemiş olursun.
-
gaz vermezsem dururken bile stop ediyor rolanti ayarim 1200-1400 devir giderim jikle acik 3 dakika ilk isiklarda yine stop
-
Yanlış bilmiyorsam jikle sadece motoru ısıtmak için kullanılır geri kalan durumlarda kapalı kalır. Normal giderken neden jikle açık gidiyorsunuz yoksa ben mi yanlış okuyorum yazdığınızı ?
-
motoru 10 dakika kadar isitiyorum jikle acik sekilde jigleyi kapatınca devir yukseliyor hava geldiği için sonra stop ediyor. Ben motorun isinmasi icin gaz vermek istemiyorum jikle acikken bunu nasil saglarim hep okudum arastirdim doğrusu nedir bunun bulamadim
-
liquem adlı üyeden alıntı
gaz vermezsem dururken bile stop ediyor rolanti ayarim 1200-1400 devir giderim jikle acik 3 dakika ilk isiklarda yine stop
Jikle açıkken ışıklarda durunca stop eder zaten benim motordada öyle ısınınca kapatmalısın jikleyi unutursan her durmanda stop edebilir
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:59 ----------
liquem adlı üyeden alıntı
Bu Gün sözde 10-20 km yol yapmak için yola çıktım. Motor yola çıkmadan önce 0.8 KM'deydi. Şimdi Jikle açık marşı veriyorum marş aldı mı 2000-3000 devirde tutmam gerekiyor kendi elimle gaz kolunu yoksa stop ediyor. 10 dakika geçti mi motor ısınsa da stop edebiliyor jikleyi kapatınca düzeliyor. Karbratörü ayarlamam lazım zannedersem. Bu konuda siz değerli abilerime danışıyorum Neyse motoru ısıttım yola çıkıcam. devir maksimum devir 4000 rodajda olduğu için kasmıyorum çok 3.vites ilerliyorum ışıklara yaklaştım 2 ye attım devir düşünce 1'e attım hızımın saatte 25km' idi 2 deyken 14. Neyse debriyajı bıraktığım gibi motor freninin devreye girmesi bir oldu. Öne yığıldı arka kaymaya başladı 1-2 metre kadar arka kaydıra kaydıra gittim. Allahtan yavaş trafikti yoksa arkamdaki bana geçirirdi. Abilerim amatörlüğüme soruyorum tamamen Bu motor freninin bu kadar kuvvetli olması normal mi ? Ek olarak şu motor stop etmeden kış ayında nasıl çalışıp gidecek yani elimle 10 dakika boyunca gaz vermeden ısıtmanın bir yolu yordamı yokmudur bu motorun. ?
jikleyi 30 saniye kadar açık tut ondan sonra kapat 1 2 dakikada hafif hafif gaz ver tamamdır.Ve motor sıfır olduğu için motor freni kuvvetli olur aragaz ile vites düşürmeyi bilmiyor isen debriyajı kullan duracağın yere kadar.(Rks sin hangi modeli ve kaç tl ye aldın)
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Sabah ilk çalıştırmada jikleyi açın,30 saniye (kışın 1 dakikayı bulabilir) kadar olduğu yerde motosikletin ısınmasını bekleyin.
Zaten sağlıklı gaz yemeye başlamışsa,yani gazı açtığınızda boğulma,isteksizlik yoksa yola çıkmaya hazır hale gelmiştir.
500 metre-1 km'de tatlı tatlı,devri çok yükseltmeden sürün motor tamamen ısınır.
Motor tamamen ısındıktan sonra rölanti düşüyorsa ayar vidasından biraz daha devri yükseltebilirsiniz.
1400-1700 devir arası iyidir.
Diğer konular sürdükçe,pratik yaptıkça oturacaktır.
-
İki tip jigle var
1 cisi 3 kademeden oluşan en alt kapalı orta konunu ve en üst konumu var motoru çalıştırmadan önce en üst konuma al ve çalıştır 30-60 saniye gaz vererek en üst konumda tut sonra orta kademeye al 2 dakika kadar gaz vermeden çalıştır ve sonra en alt konuma kapalı konuma getir motor çalışıcaktır.Eğer jigle kapalıykan stop esiyırsa rolantin düşüktür jigke kapalı konumdayken rolantini 1600 devir civarında ayarla sorunun düzelicektir.
2 cisi sol kumanda panelinin yanında olan ayarlı jigle ise en açık konuma getir yine 30-60 saniye civarı gaz vererek çalıştırdıktan sonra orta konumda 2-3 dakika kadar ısıt ve kapalı konuma al yola devam et.
Motorunun devri jigle açıkken 1400 leri görüyorsa rolantin düşüktür ayrıca jigle açıkken motor ısınca boğulur ve yine stop eder işin özü rolanti ayarı motorun sıcakken yapılır ama sen ilk başta soğukken ayarla motorun ısınınca devir yükselicektir yükselince rolanti ayar vidasından devri 1600 lere çekersin sorunun hallolur
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:19 ----------
liquem adlı üyeden alıntı
motoru 10 dakika kadar isitiyorum jikle acik sekilde jigleyi kapatınca devir yukseliyor hava geldiği için sonra stop ediyor. Ben motorun isinmasi icin gaz vermek istemiyorum jikle acikken bunu nasil saglarim hep okudum arastirdim doğrusu nedir bunun bulamadim
Aslında jigle açıkken devir rolanti devrinin üstüne çıkar burada bir yanlışlık olabilir gibime geliyor.Yine sizin söylediğinizden yola öıkarak higle kapalıyken devir yükseliyor dediğiniz için kapalı konumda ikrn yükselen devri 1600 e kadar düşürüp yola devam ediniz.Jigle açık giderken motor stop edebilir gaz yemede zorlanır boğulur kesik kesik gaz yer ve performansta düşüş olur egsozdan patırtı duyabilirsiniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:25 ----------
Bu arada vites küçültürken devrin 2-3 bin devire düşmesini brkle ve vitesini küçült bu esnada hafif aragazda atabilirsin zamanla olur 25 km 1 vites için oldukça yüksek sayılır ve arka tekeri kitlemesi çok normal bir durum devir işine dikkat et unutmaki üst vitesin 2-3 devri bile alt vitesin yüksek devirlerine denk gelir biraz dikkat edersen çok kısa sürese alışırsın bu duruma
-
yazdıkların çok karışık. Öncelikle genel sorunları toplayıp yazarsan daha çok yardım alırsın. Ben de RKS 150-S TİTANİC kullanarak şöyle diyebilirim ;
Jikle başta açılır, motor çalıştıktan kısa bi süre sonra kapatılır.
" 10 dakika geçti mi motor ısınsa da stop edebiliyor jikleyi kapatınca düzeliyor." jikleyle yolda gidiyorsan artık jikle açık kullanma
-
20 Aralık 2018, 08:17
#10
Jiklede 10 dakika tutmanıza gerek yok. Rolantide 1-2 dakika bekleyin daha fazlasına gerek yok. Motosikletle harekete başladığınız andan itibaren jikleyi kapatabilirsiniz. Veya hava çok soğuksa 1 km kadar en düşük jikle kademesinde gidin. Böyle daha sağlıklı çalışır.
Ayrıca belli bir hızdan sonra 1. Viteste debriyajı sert bırakırsanız kilitlemesi çok normal daha yumuşak davranman gerekiyor.
-
20 Aralık 2018, 09:14
#11
moli0046 adlı üyeden alıntı
Jikle açıkken ışıklarda durunca stop eder zaten benim motordada öyle ısınınca kapatmalısın jikleyi unutursan her durmanda stop edebilir
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:59 ----------
jikleyi 30 saniye kadar açık tut ondan sonra kapat 1 2 dakikada hafif hafif gaz ver tamamdır.Ve motor sıfır olduğu için motor freni kuvvetli olur aragaz ile vites düşürmeyi bilmiyor isen debriyajı kullan duracağın yere kadar.(Rks sin hangi modeli ve kaç tl ye aldın)
rks rn 180 modeli 8.6ya bayiden 0 aldım
-
20 Aralık 2018, 10:28
#12
liquem, Barkın Bayoğlu(Aea)'nun vites değiştirme videosunu izlediniz mi?
-
20 Aralık 2018, 13:19
#13
Aea'nin tum videolarini defalarca izlemişimdir ama kacirdigim bir yer var demekki tekrar izleyeyim. Sonuç olarak rolantiyi yükseltiyorum motor isininca fazla gelirse düşürüyorum değil mi ?
-
20 Aralık 2018, 15:19
#14
Aynen öyle fakat bunu yaparken jiglenin kapalı olduğundan emin ol çünkü tahminimce orada bir terslik söz konusu
-
20 Aralık 2018, 16:51
#15
ayzek adlı üyeden alıntı
Aynen öyle fakat bunu yaparken jiglenin kapalı olduğundan emin ol çünkü tahminimce orada bir terslik söz konusu
Ya rolantiyi 2000' küsürata ayarladım çok güzel. Motor ilk çalıştığında siyah duman atıyor zannedersem bu duman Zengin yakıt karışımından kaynaklı şimdi de karbratörün hava almadığından şüphe ediyorum. Motor ısındıktan sonra gaz verdikten sonrra gazı bıraktığımda rolanti 800-900'lere kadar düşüyor motor tekliyor. Acaba karbratör hava almıyor mu ? Isınana kadar tekleme öksürme falan hepsi oluyor. Birde çok değişik bir koku bırakıyor egzoz yanık motor yağı kokusu da duymadım ki hiç tarif ediyim ama benzin olmadığı kesin.
-
20 Aralık 2018, 18:01
#16
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Sabah ilk çalıştırmada jikleyi açacaksınız. O şekilde motor zaten 2000-3000 devir çevirecek kendi kendine.
Isınınca kapatacaksınız. Jikleyi kapatınca rölanti 800-900 devire düşüyorsa rölanti ayar vidasından rölantiyi yükelteceksiniz.
-
20 Aralık 2018, 18:05
#17
artı olarak rolanti motor tam ısındığında ayar yapılır
-
20 Aralık 2018, 18:19
#18
Uğur adlı üyeden alıntı
Sabah ilk çalıştırmada jikleyi açacaksınız. O şekilde motor zaten 2000-3000 devir çevirecek kendi kendine.
Isınınca kapatacaksınız. Jikleyi kapatınca rölanti 800-900 devire düşüyorsa rölanti ayar vidasından rölantiyi yükelteceksiniz.
Şimdi motor ısınınca rolantiyi 1.6 ila 2 arasında sabitledim ayarladım motor stop etmiyor. Şimdi jikle kapalı gaz verdim ilerleyeceğim gaz verdim elimi gazdan çektim rolanti tekrar 800'e kadar düşüyor motor tekliyor. Benim şimdiki sorumda şu acaba karbratörün hava ayarında mı bir sıkıntı mevcut ?
-
20 Aralık 2018, 20:34
#19
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
liquem adlı üyeden alıntı
Şimdi motor ısınınca rolantiyi 1.6 ila 2 arasında sabitledim ayarladım motor stop etmiyor. Şimdi jikle kapalı gaz verdim ilerleyeceğim gaz verdim elimi gazdan çektim rolanti tekrar 800'e kadar düşüyor motor tekliyor. Benim şimdiki sorumda şu acaba karbratörün hava ayarında mı bir sıkıntı mevcut ?
Motor ısındıktan sonra ayarlanan rölanti teknik bir sıkıntı yoksa sabit kalır.
Rölantide dalgalanmalar varsa motor yeniyken yetkili servise gösteriniz.
[CENTER][B] Sosyal Medya Hesaplarımız[/B]
[URL="www.facebook.com/motosiklet.net"][B][COLOR="#0000FF"]MT Facebook [/COLOR][/B][/URL]
[URL="https://www.instagram.com/motosikletnet/"][COLOR="#FF0000"][B]MT Instagram [/B][/COLOR][/URL][/CENTER]
-
20 Aralık 2018, 20:42
#20
Uğur adlı üyeden alıntı
Motor ısındıktan sonra ayarlanan rölanti teknik bir sıkıntı yoksa sabit kalır.
Rölantide dalgalanmalar varsa motor yeniyken yetkili servise gösteriniz.
Normalde sabitti işte ben rolantiyi 1600'e ayarlayınca oldu bu. Tam elimi debriyaj kavrama noktasından bırakırken ve gaz verip bıraktığımda oluyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)