Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

NC750X Arka Fren Boşalması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Arkadaşlar merhaba;
    1 haftadır evimin yakınlarında boş asfalt bir arazide A sınıfı ehliyet alabilmek için alıştırmalarımı yapıyordum. asfalt uzerıne tebeşirle sınav alanını 8'i engelden kaçma kısmını ve dubaları temsil edecek şekilde yere çizmiştim, onun üzerinde alıştırma yapıyordum.. bugün sınava girdim. resmi olmayan sonuçlara göre kursumuzun görevlisinden geçtiğime dair ön bilgi aldım.

    soruma gelecek olursam, ben bu 1 haftadır çalışmaları yaparken surekli 1 ve 2. viteslerde bolca arka fren kullanarak yavaşlayarak kendi kendime takılıyordum bu sabah son olarak çalışırken bir anda arka fren bomboş oldu.. pedala basıyorum sıfır tepki ve pedal bomboş.. hemen durdum 1-2 dk. bekledim ve ardından arka freni pompaladım durduğu yerde, tekrar doldu fren.. hani arabanızın/motorunuzun fren balatasını değiştirdikten sonraki ilk basışınız gibiydi aynı.. üstüne 1 saat kadar daha çalıştım problem olmadı.. hidroliği kontrol ettim hidrolik tam, fren balatası bitik sayılır ama 0,3 mm falan kalmış, zaten bahara kadar toplasan 3 - 4 gün çıkarım haftasonu güzel hava denk gelecek de ben motor sürecem 😄. bu ne ile alakalı olabilir.. ehliyeti elime alınca trafiğe çıkacağım elbet.. trafikte başıma böyle bir şey gelirse patlayabiliriz bir yerlere Allah korusun.. arka freni çok kullandım diye mi oldu acaba bilemiyorum.. bitik frenden kaynaklı diyeceğim henüz diskten hışırdama bile gelmiyor.. ama korkuttu doğrusu..

    Değerli yorumlarınız ve görüşleriniz için şimdiden teşekkür ederim. Tekeriniz düz bassın.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    Bir keresinde benim pulsarda başıma gelmişti. O gün arka frene çok baskı uygulamıştım biara bastığımda tutmadı desem yeridir. Sebebi belki aşırı ısınması felandır bilemiyorum bilen arkadaşlar söylerse bende aklımdaki soru işaretini gidermiş olurum.

  3. #3
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Bu dediğiniz durum fabrika çıkışı stok fren sistemine sahip olupta pistte gazlayip gazlayip viraja gelip frene abaninca ortaya çıkar. 2. Viraj gelir abanirsin, 3. Viraj gelir abanirsin, 4. Viraj gelir abanirsin ama hissiyat azalmaya başlar çünkü hidrolik kaynamistir. Pistte attığın her turda fren dahada hissizlesir ve manet elcige daha çok yaklaşır. birebir başıma gelmiş bir olay ama anlattiginiz şartlar altında fren hidroliginiz kaynar mı bilemem çok eskiyse belki

  4. #4
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı SlimeDont adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir keresinde benim pulsarda başıma gelmişti. O gün arka frene çok baskı uygulamıştım biara bastığımda tutmadı desem yeridir. Sebebi belki aşırı ısınması felandır bilemiyorum bilen arkadaşlar söylerse bende aklımdaki soru işaretini gidermiş olurum.
    Fren boşalması ve fren şişmesi birbirinin tam tersi olaylar. Şişme durumunda aşırı ısınmadan dolayı hidrolik kaynayıp gaz haline geçiyor ve manetdeki baskıyı sönümleyerek diske ulaşmasını engelliyor. Fren boşalması durumunda ise herhangi bir sebepten dolayı manet ile disk arasında boşluk oluşuyor ve manetdeki baskı diske iletilmiyor.

    Fren şişmesinde manete bastığınızda bir yayı sıkıyormuş gibi bir dirençle karşılaşırsınız ve uyguladığınız baskının küçük bir kısmı diske iletilir. Boşalma durumunda ise manet tamamen boştur. Dibine kadar sıkarsınız fakat hiç dirençle karşılaşmazsınız ve hiç fren yapılmaz.

    Söz konusu NC750 arka freninde de fren boşalması olmuş yani bir sebepten dolayı ya balata içeri doğru çekilmiş, fren hidroliği boşalmış veya hidrolik seviyesi azalmış.
    sey_47 bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    geçen haftalar rx3 te başıma geldi freni sağlam bıraktım 2gün sonra bindim arka fren komple yok havasını aldım kaçak göçek yok dot 4 ekledim 1 haftadır gözlemliyorum sorun gözükmüyor

  6. #6
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu dediğiniz durum fabrika çıkışı stok fren sistemine sahip olupta pistte gazlayip gazlayip viraja gelip frene abaninca ortaya çıkar. 2. Viraj gelir abanirsin, 3. Viraj gelir abanirsin, 4. Viraj gelir abanirsin ama hissiyat azalmaya başlar çünkü hidrolik kaynamistir. Pistte attığın her turda fren dahada hissizlesir ve manet elcige daha çok yaklaşır. birebir başıma gelmiş bir olay ama anlattiginiz şartlar altında fren hidroliginiz kaynar mı bilemem çok eskiyse belki
    Fren hidroliği şişmeye başlayınca böyle durumların olduğunu okumuştum. Çözüm olarak çelik fren hortumu kullanın deniliyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:03 ----------

    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçen haftalar rx3 te başıma geldi freni sağlam bıraktım 2gün sonra bindim arka fren komple yok havasını aldım kaçak göçek yok dot 4 ekledim 1 haftadır gözlemliyorum sorun gözükmüyor
    Konu dışı ama.2018 rx3 Abs kafamı kurcalıyor. Cbr 250 den geçiş olarak düşünüyorum. En sorunsuz seri 2018 Euro4 Abs olduğunu biliyorum. Karşılaştığınız kronik sorun var mı?

  7. #7

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı 06Serhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren hidroliği şişmeye başlayınca böyle durumların olduğunu okumuştum. Çözüm olarak çelik fren hortumu kullanın deniliyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:03 ----------



    Konu dışı ama.2018 rx3 Abs kafamı kurcalıyor. Cbr 250 den geçiş olarak düşünüyorum. En sorunsuz seri 2018 Euro4 Abs olduğunu biliyorum. Karşılaştığınız kronik sorun var mı?
    şuan 6 bin km deyim pek bir sorunla karşılaşmadım ama yüksek hız beklemeyin
    06Serhat bunu beğendi.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  8. #8
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı 06Serhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren hidroliği şişmeye başlayınca böyle durumların olduğunu okumuştum. Çözüm olarak çelik fren hortumu kullanın deniliyor.
    Fren hidroliği şişmez, ısınır. Frenler şişti denir. Öyle denmesinin sebebi de manetin/pedalın sertleşmesi.
    Çelik fren hortumu ile şişmenin bir bağı yok
    06Serhat bunu beğendi.
    Az silindir, çok iş

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    fren balataları nın üzerinde ısı yalıtımı için levhalar vardır ama bizim çok bilmiş ustalar balata değişimi esnasında gereksiz diye takmazlar , sonuçta aynen sizin yaşadığınız durum meydana gelir , yaz mevsiminde dik yokuşdan uzun süre frenle inerseniz veya arkadaşların yazdığı pist gibi extrem şartlarda da aynı durum yaşanabilir , bir arkadaşımın başına geldiği gibi bir durumda olabilir , bizimki ilk defa motosiklet botu ile sürerken frene dokunduğundan bihaber kilometrelerce ilerliyor tabi frene gerçekten bastığında şok yaşıyor , birde ben bir kere bile fren yapmadım kendi kendine böyle oldu demez mi !

  10. #10

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    fren hidroliği kaynamıştır. Bu durumla sık karşılaşıyorsanız fren sıvısı özelliğini kaybetmiştir en kısa zamanda değiştirin.

  11. #11
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    8 manevrasını çalışırken freni fazla kullandınız, buna bağlı olarak balata ve disk ısındı.

    normal kullanım şartlarında aracın hareketi sırasında diske ve balataya çarpan hava her ikisini de soğutur. muhtemelen 8 çizme alıştırmasını abarttınız, diskin ve balatanın soğuma fırsatı da kalmadı. başınıza gelen geçici bir durum. normal kullanım şartlarında başınıza gelme olasılığı çok düşük.

  12. #12
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Dar manevra çalışmalarında bolca meydana gelebilen durum. Eğitimlerde dar manevralarda arka fren ile aşk yaşandığından ötürü hidrolik işlevini bir süreliğine yitirebilir. Fakat bu durum fren boşaldı olarak ifade edilmez, genelde şişti denilir halk arasında. Frenin boşalırsa maneti veya pedalı çekmek için güç harcamazsınız, bu durumda hidrolik kaybından - eksilmesinden meydana gelir.

  13. #13

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    pedalda hic his yoktu.. basinca aninda asagi iniyor hic bir frenleme hissiyle karsilasmadan.. ayagimi cekince de sadece pedalin kendi yay kuvvetiyle yerine geliyordu.. umarim uzun yolda basima grlmez en iyisi hidroligi ve tum balatalari degistireyim zaten bitme noktasinda.. hangi marka balata onerirsiniz acaba ?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)