Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

CBR500r'dan sonra hangi motor ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi alsın mı ? Almasın mı ?
    Bana kalırsa almasın ama sonda yazdıklarımı sağlayabiliyorsa yani yeteneği ve tecrübesine güveniyorsa eğlendirsin istiyorsa yorması önemli değil diyorsa alsın.
    MT00 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    ardacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Alıntı MT00 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbr650f adaylardan biri zaten hocam..
    Yeni kasasi eskisine gore daha guzel olmus. Mantikli bir tercih olabilir. Bende cbf1000 var ben bile bazen acaba cbr 500r la deistirsemmi diye dusunuyorum sonra fiyatlara bakinca vazgeciyorum. Umarim gönlunden gecen makineyi alirsin.
    MT00 bunu beğendi.

  3. #43
    YZFR25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Burgman 200 Abs
    tracer 700 olabilir, cbr650f olabilir.
    MT00 bunu beğendi.

  4. #44
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    500cc'den sonra 600-700cc'ye geçmeyin. Saçma. Kısa süre sonra yine cılız gelecek alet. 900cc ve üzeri düşünün.

    Naked motosikletlerde güç hacim ile doğru orantılı değil. Motosiklet yeterince hafifse, 900cc ve yukarısı şehir içi kullanımda aynı gibi. Ama 600cc bariz cılız kaçıyor. Genelde güç için torktan taviz veriyorlar.

    CB600F, CB900F Hornet ve CB1000R kullandım, şimdi de SDR (1300cc) kullanıyorum. Şimdi yeniden CB900F'e geçsem güç sorunu yaşamam. Ama CB600F ile CB900F arasında muazzam fark var.
    MT00 bunu beğendi.

  5. #45

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    CBR500R 43Nm, MT-07 68Nm, (ağırlıkları da hemen hemen aynı) aradaki farkı hissetmeyende problem vardır...
    MT00 bunu beğendi.

  6. #46
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında sizin istediğiniz şey daha güçlü motosiklet değil sanki. Yoksa bana mı öyle geliyor?

    Bana öyle geliyor ki siz motosiklet ile işe git/gel esnasında, motosikletinizi daha çabuk gidip gelmek veya aralardan sıyrılıp çabucak eve/işe varmak için değil de işteki veya evdeki stresinizi atmak için kullanıyorsunuz.

    Bu mantıkla makine üzerinde gereksiz riskler aldığınızı da ön görebilirim. Böylelikle yaşadığınızı hissetmek, hayatın stresten ibaret olmadığını bedeninize ve zihninize hissettirmek ister gibisiniz. Sizin sorununuz motosikletinizin zayıf kalması değil, maymun iştahlılık da değil. Siz stresten kaçmaya çalışıyorsunuz.

    Çok mu derine indim bilemiyorum ama bu mantık ile hep daha güçlüyü isteyecek ve elde ettiğinizde kısa sürede farklı nedenlerle ondan uzaklaşacaksınız. Onu elde ettiğinizde asıl istediğinizin o olmadığını çok hızlıca anlayacaksınız.
    Tarifiniz bana uyuyor gibi aslında. Ancak daha güçlüyü elde ettiğimde uzaklaşma olmadı. Hâlâ acaip zevk alıyorum. Bugün yine bindim. Yine birkaç yerde saçma risk aldım, etrafımdakileri rahatsız etmeden tabii ki. Otoban çıkışındaki 270 derece dönüşte yatırdım yine zevkine çok da konsantre olmadan, limitime yaklaşmadan. Çıkışta baktım hızım 85... Bir-iki sene önce kasınca bile 80 anca oluyordu. Bir saat stres attım geldim, ufak da bir iş gördüm arada, hem de 10 gündür yatan motor çalışmış oldu...

    Belki de stres atma ile birlikte aktiviteden zevk alınca sıkılmıyor insan...
    MT00 bunu beğendi.

  7. #47
    basto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2015
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    500cc'den sonra 600-700cc'ye geçmeyin. Saçma. Kısa süre sonra yine cılız gelecek alet. 900cc ve üzeri düşünün.

    Naked motosikletlerde güç hacim ile doğru orantılı değil. Motosiklet yeterince hafifse, 900cc ve yukarısı şehir içi kullanımda aynı gibi. Ama 600cc bariz cılız kaçıyor. Genelde güç için torktan taviz veriyorlar.

    CB600F, CB900F Hornet ve CB1000R kullandım, şimdi de SDR (1300cc) kullanıyorum. Şimdi yeniden CB900F'e geçsem güç sorunu yaşamam. Ama CB600F ile CB900F arasında muazzam fark var.
    Abi cc olarak görme, CBR 500 47 hp gücünde, ondan hemen sonra MT 07 iki katı hızlı ve güçlü geliyor. Ciddi fark var, cılız gelemez. Aslında 100 hp'lere bir anda çıkarsa ilk zamanlar zorlanabilir. Gerçi ben de 500'den hemen sonra 1000'e geçmiştim ama Avrupa turlarına çıktığım için. Yoksa şehir kullanımında 600-700 tercih edilirdi. ER 6F gibi bir şey olurdu mesela.


    Arkadaşlar, kusura bakmayın seyahatteydim kısa yazmıştım, siz de açıklama olmadığından haklı tepkiler göstermişsiniz. SV 650'ye kötü motor olduğundan
    girme demedim aslında. Bende son 2 yılda bir Türk klişesi olarak; arabada da motorda da çok satan markaları alıp gerektiğine rahat satmak yönünde görüş oluştu. Eskiden olsa yaw al istediğin şeyi sür diyordum. SV 650 az tercih edilen bir motor olduğundan otomatik uzak durmaya başladım.

    Hee bugüne kadar aldığım ama satamadığım şey olmadı ama işte daha uzun süre bekliyorsun, daha ucuza satmak zorunda kalıyorsun gibi bilinç altı nedenler diyelim.
    MT00 bunu beğendi.
    Hayatı güzelleştiren mekanikler.

  8. #48
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı basto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi cc olarak görme, CBR 500 47 hp gücünde, ondan hemen sonra MT 07 iki katı hızlı ve güçlü geliyor. Ciddi fark var, cılız gelemez. Aslında 100 hp'lere bir anda çıkarsa ilk zamanlar zorlanabilir.
    Selamlar Basto. Neredeyse herkes öyle anladı ama MT7 CB500'den sonra cılız gelir dememiştim aslında, katılıyorum sana. Ancak alıştıktan sonra eninde sonunda cılız gelir dediydim, o da arkadaş daha önce hacim büyültüp bir süre sonra tekrar sıkıldığı için. Eğer olay zevkse bu kadar tecrübeden sonra direk (ABS ve çekiş kontrolü olan) 900cc+ edinilebilir bence. Fark büyük ama olsun yahu eninde sonunda yine alacağı 900+cc.
    MT00 bunu beğendi.

  9. #49

    Üyelik
    04 Mayıs 2018
    Şehir
    Kasımpaşa
    Motosikleti
    PCX,Pulsar,MT-25,MT-07
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar Basto. Neredeyse herkes öyle anladı ama MT7 CB500'den sonra cılız gelir dememiştim aslında, katılıyorum sana. Ancak alıştıktan sonra eninde sonunda cılız gelir dediydim, o da arkadaş daha önce hacim büyültüp bir süre sonra tekrar sıkıldığı için. Eğer olay zevkse bu kadar tecrübeden sonra direk (ABS ve çekiş kontrolü olan) 900cc+ edinilebilir bence. Fark büyük ama olsun yahu eninde sonunda yine alacağı 900+cc.
    agresif kullanılmayacaksa mt 09 tercih edilmeli fakat agresif sürülecekse mt 09 ilk başlarda can yakabilir. Bence olaya biraz bu şekilde yaklaşılmalı. Yoksa dediğiniz gibi mt 07 bir çok açıdan yeterli olur fakat beklenti ve kullanım şekli göz önüne alınarak mt 07 yada m 09 arasında seçim yapmalı arkadaş.
    MT00 bunu beğendi.

  10. #50

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Mid-range candır, ben ihtiyarım bir BMW veya HD almadığım sürece 600-750cc aralığı en ideali; şehiriçi de, (naked olmadığı sürece) şehirdışı uzun yol da rahat rahat kullanırsın.

    Yorulmadan zorlanmadan sabit 140-150 gidebilecek her motor pratik kullanımda ömürlüktür, üstü fantaziye girer; o da kişiye özel bir konu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:32 ----------

    Hmm düşündüm de; Triumph Street Twin için bir istisna yapabilirim (o 900cc)
    YZFR25 ve MT00 bunu beğendiler.

  11. #51
    basto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2015
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar Basto. Neredeyse herkes öyle anladı ama MT7 CB500'den sonra cılız gelir dememiştim aslında, katılıyorum sana. Ancak alıştıktan sonra eninde sonunda cılız gelir dediydim, o da arkadaş daha önce hacim büyültüp bir süre sonra tekrar sıkıldığı için. Eğer olay zevkse bu kadar tecrübeden sonra direk (ABS ve çekiş kontrolü olan) 900cc+ edinilebilir bence. Fark büyük ama olsun yahu eninde sonunda yine alacağı 900+cc.
    Orası kesin zaten, imkanı elveren herkes bir zaman 600-700'de geçirdikten sonra 900+'a geçmek isteyecektir. Yaşına ve karakterine göre eğer başlarda sakin olabilecek bir arkadaş ise tabii direk 900-1000'e geçip onu uzun yıllar kullanmak daha iyidir. Zaten bir motoru alıyorsun, 10.000 km sonra falan tam bütünleştiğini hissediyorsun, her huyunu suyunu bedenen refleks olarak özümsüyorsun ve sürmesi daha zevkli hale geliyor.

    Arkadaşın sürüş tekniğine de bağlı bir durum. Virajları iyi midir, yolu iyi okur mu, gaz kolu ayarını iyi yapar mı falan kendisinin düşünmesi lazım. Yoksa bahsedildiği gibi MT 09 gibi deli aletler A moduna falan alındığında ufak bir fazla gaz açma sonucu kontrol kaybına neden olabilirler. Ayrıca yüksek cc'de bir anda artacak olan 40-50 kg ağırlığı yönetebilecek midir, kendisi daha iyi bilir.



    Yaş henüz 30-35 olmadıysa 1000'lik için aceleye gerek yok.
    hasmet ve MT00 bunu beğendiler.
    Hayatı güzelleştiren mekanikler.

  12. #52

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    aynen türkiye için mid-range fazlasıyla yeter artar bile. yolların hali belli gidilebilicek mesafe belli en kral mesafe istanbuldan hakkari ye gitsen türkiyenin bir ucundan diğerine 1800km .. hadi 200km öyle böyle ekle 2 bin km olsun.. çok bir mesafe değil düşük hacim motorla bile yapılabilicek mesafeler.. yakıt parası genel giderler idaveme ücretlerde belli.. bende ekstrem o skalayı at yada 1090 adventure R ile kırarım..

    tabi gezen adam için km yapan lastik döndüren adam için yukarda yazdıklarım geçerli yoksa sahilde iki tur atarım temde bir gaz açarım e-5 de bir gider gelirim mantığı varsa her motor olur..

  13. #53
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı chaqalqarlos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    agresif kullanılmayacaksa mt 09 tercih edilmeli fakat agresif sürülecekse mt 09 ilk başlarda can yakabilir. Bence olaya biraz bu şekilde yaklaşılmalı. Yoksa dediğiniz gibi mt 07 bir çok açıdan yeterli olur fakat beklenti ve kullanım şekli göz önüne alınarak mt 07 yada m 09 arasında seçim yapmalı arkadaş.
    Kim ilk 100+ beygir motosikletini aldiginda agresif kullanabilir ki, intihar etme niyeti yoksa eger?

    Guc belli bir noktayi gectiginde insanin sürüş stilinde de belli bir degisme illa ki oluyor. Sollamak icin, zevk icin, ani hizlanmak icin gazi kokleme huyu tumden kalkiyor. Cunku motosikletin gucu, lastigin yola aktarabileceginin otesine geciyor. Ya da, motosikletin maksimum ivmelenme gucu, o an ihtiyac olan ivmelenmenin cok otesinde oluyor. Bu durumda insan her zaman "ne kadar guce ihtiyacim var?" sorusunu sorup, ona gore belirli bir miktar aciyor gazi. Gazi kokleme, sadece belli sartlar gerceklestiginde mumkun oluyor. Kafaya gore koklemek artik mumkun olmuyor.

    Aslinda aynisi araba icin de gecerli. Bir Porsche Turboda da kafaya gore gazi koklemek mumkun degil. Zaten arabanin ivmelenmesi de 900+cc motosikletten cok da farkli degil. Benim arabada istedigim zaman kokleyebiliyorum ama. Cok bir sey olmuyor cogu zaman
    MT00 bunu beğendi.

  14. #54

    Üyelik
    04 Mayıs 2018
    Şehir
    Kasımpaşa
    Motosikleti
    PCX,Pulsar,MT-25,MT-07
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kim ilk 100+ beygir motosikletini aldiginda agresif kullanabilir ki, intihar etme niyeti yoksa eger?

    Guc belli bir noktayi gectiginde insanin sürüş stilinde de belli bir degisme illa ki oluyor. Sollamak icin, zevk icin, ani hizlanmak icin gazi kokleme huyu tumden kalkiyor. Cunku motosikletin gucu, lastigin yola aktarabileceginin otesine geciyor. Ya da, motosikletin maksimum ivmelenme gucu, o an ihtiyac olan ivmelenmenin cok otesinde oluyor. Bu durumda insan her zaman "ne kadar guce ihtiyacim var?" sorusunu sorup, ona gore belirli bir miktar aciyor gazi. Gazi kokleme, sadece belli sartlar gerceklestiginde mumkun oluyor. Kafaya gore koklemek artik mumkun olmuyor.

    Aslinda aynisi araba icin de gecerli. Bir Porsche Turboda da kafaya gore gazi koklemek mumkun degil. Zaten arabanin ivmelenmesi de 900+cc motosikletten cok da farkli degil. Benim arabada istedigim zaman kokleyebiliyorum ama. Cok bir sey olmuyor cogu zaman
    Mesele motoru aldım hemen yola çıkıp top speed deneme yada virajda yana yatayım olayı değil aslında. Demek istediğim güçlü motoru birkaç gün yada birkaç hafta kullandıktan sonra '' ben oldum '' kafası ile yola çıkıp güçlü motosikletin nasıl tepkiler vereceğini verdiği ters tepkilere nasıl karşılık vereceğini bilmeden şartları zorlamaktı.
    MT00 bunu beğendi.

  15. #55
    toreador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2010
    Şehir
    Samanyolu
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    MT-07 kullanıcısıyım. Şehir içi, şehirler arası, ülkeler arası bir çok da seyahati bu motosiklet ile gerçekleştirdim 2 yıl süresince. Şimdilerde gözüme kestirdiğim motosiklet ise Tracer 700. Yamaha, öylesi tatmin edici ve bir çok alanda hizmet sunabilen bir blok yapmış ki gözüm yükseklere bakamadı bile. Çıplak bir motor olması münasebetiyle rüzgar mukavemeti dışında bir noksanı olmadı. Öneriyorum.

    Hasmet arkadaşımın önerisi makul, ama durum elbette göreceli. Şahsen her seferinde biraz daha büyüteyim diye bir hevesim olmadı, çünkü kullanım tarzım belli. Kurallara riayet ile sakin bir sürücüyüm, haliyle ihtiyacımın çok fazlasını karşılıyor 689 cc, 75 hp, 68 nM bir motosiklet. Tabii ihtiyar da değiliz, ara sıra şehirler arası otobanlarda gençliğin ve MT-07'nin tadını çıkarıyorum.
    MT00 bunu beğendi.

  16. #56
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı chaqalqarlos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesele motoru aldım hemen yola çıkıp top speed deneme yada virajda yana yatayım olayı değil aslında. Demek istediğim güçlü motoru birkaç gün yada birkaç hafta kullandıktan sonra '' ben oldum '' kafası ile yola çıkıp güçlü motosikletin nasıl tepkiler vereceğini verdiği ters tepkilere nasıl karşılık vereceğini bilmeden şartları zorlamaktı.
    Anladım. O da bir tehlike.

    Araba da dahil olmak üzere her güçlü araç kullanıcısı için önemli bir kural: Laubalilikten uzak durup gücün talep ettiği ciddiyeti göstermek. Rahat ve güvenli hissettiği sınırları çok zorlamamak.

    Yoksa sürücü kaynaklı üzücü bir kaza kaçınılmaz oluyor.

    Şahsi gözlemim: bir araca alışmak ta kesinlikle iki haftada olmuyor. SDR'ı alalı üç sene olmuş. Hâlâ alışıyoruz birbirimize
    MT00 ve chaqalqarlos bunu beğendiler.

  17. #57

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen türkiye için mid-range fazlasıyla yeter artar bile. yolların hali belli gidilebilicek mesafe belli en kral mesafe istanbuldan hakkari ye gitsen türkiyenin bir ucundan diğerine 1800km .. hadi 200km öyle böyle ekle 2 bin km olsun.. çok bir mesafe değil düşük hacim motorla bile yapılabilicek mesafeler.. yakıt parası genel giderler idaveme ücretlerde belli.. bende ekstrem o skalayı at yada 1090 adventure R ile kırarım..

    tabi gezen adam için km yapan lastik döndüren adam için yukarda yazdıklarım geçerli yoksa sahilde iki tur atarım temde bir gaz açarım e-5 de bir gider gelirim mantığı varsa her motor olur..
    Burada CB500x olsa o bile yeterdi bana. (Yolculu bagajlı acuk zayıf kalır ama zaten çocuk olduktan sonra hanım motoru kesti, öyle bir ihtimal kalmadı...) En yüksek hayalim sıfır bir DL650XT. Daha fazlası ilgimi çekmiyor...
    MT00 bunu beğendi.

  18. #58
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Bu kriz de bence cbr500 ile devam et. Niyet ettiğin motorlar hiç toleranslı değil.
    MT00 bunu beğendi.

  19. #59

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    mevzu herzaman döner dolaşır bir noktada memleket meselesine takılır kalır.. şu anda seçim süreci olduğu için piyasalar dondu kaldı seçimden sonra ne olur kimse kestiremiyor .. dolar 7 tl mi olur benzin 8 tl mi olur kimse öngöremiyor.. şayet işler kötüye giderse o zaman buralarda yeniden bolcana şunun sıfırı bu kadar olmuş geçen depoyu şu kadara doldurdum gibisinden konular açılmaya başlanır..

    yaşadığın memleketin koşullarınıda ön görmek ona göre vasıtalara binmek bizim memlekette şart.. tabii dediğim tam randımanlı taksi niyetine motora biniyorsan.. haftasonu gezmelik çıkartıyorsan herşeyi alabilirsin.

    dediğiminen büyük kanıtıda 50cc satışlarıdır binlerce 50cc satılmış.

  20. #60
    wetehan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2014
    Motosikleti
    Z900
    Liste de sv650 gördüğüm için artırıp yeni gsx-s750 diyorum


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)