Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kayıyor la bu teker

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Arka lastik Sıfır.

    Kampana fren.

    Acemi sürücü.


    Amma velakin zemin fark etmeksizin arka fren ile durmaya kalktığımda (birazda hızlı basarsam) , arka teker kayıyor. Ama öyle böyle değil.


    Bu hep böyle midir?


    Otoparka girerken yerler çakıl taşı tamamen, dönerken de motosiklet komple kayıyor.

    Motor 140 ben 90 kiloyum.

    Anlamadım aga.

    Kayıyor.
    Kaydırıyor.
    Korkutuyor.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Şimdi frenleme konusunda uzman arkadaşlar sizi bilgilendireceklerdir. Örneğin; Motoru ön fren durdurur.

  3. #3
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Sadece çakıl taşı için söyleyebilirim. Eğer serbest duran çakıl taşıysa, yani dökme çakıl, kayması doğal. Eğer çakıl taşından yapılmış zemin kaplaması, çini gibi bir şeyse kayması daha da doğal. Hele de hafifçe ıslaksa yağ varmış gibi kayar.

  4. #4

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    F 650 GS (2005)
    Motosiklet fren yaptığınız anda dik konumda değilse ve arka tekeri kilitlerseniz kayması çok doğal.
    Kayıyordan kastınız arka tekerin kilitlenmesi ise yerler ıslak değilse ve dik konumdaysanız hiç bir sakıncası yok.

  5. #5
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Dikkat edeceğin bir diğer husus.
    Lastik basıncına çok dikkat et.
    Benzinliklerde ki okuduğun değerlere kesinlikle güvenme. Hepsi bozuktur, kalibrasyon malibrasyon hak getire.
    yamtareroglu bunu beğendi.

  6. #6
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Sıfır lastiğin belli km rodajı vardır. Çünkü üstünde mumsu bir katman olur. Lastiği taktıktan sonra ilk 200 km daha dikkatli olmak gerek. Bunun dışında lastiğin mevsim sıcaklığına uygun olmayan bir yaz lastiği olabilir o nedenle de kayabilir. Freni kademeli sıkmayıp harşş diye asıldığın için de lastik kayabilir. Kullanmakta olduğun motosikleti esas durduracak olan ön-arka beraber fren kullanımıdır. Teamülde %70 ön fren, %30 arka fren derler. Yerlerin çakıl olması tehlikelidir, yol tutuşun zayıflar. Tutuş yoksa sürüş de yoktur. Aynı zamanda ön ve arka lastiklerin de farklı zamanlarda ısınan, farklı marka, farklı aşınmışlık durumları da tehlikelidir.
    Escron bunu beğendi.

  7. #7
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Bu arada arka kaydığında bakışını düşürürsen sende düşersin.Arka yanına gelse bile bakışını ileri odaklarsan düşmezsin.

  8. #8

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Arka fren ile durulmaz zaten. Arka öne yardımcıdır sadece.

  9. #9
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Arka lastik sıfır ama ne marka?
    Onun dışında İzmir, güneş ışıklarının asfalttan yansıyıp gözü kör ettiği, gökyüzüne bakabildiğiniz ama asfalta bakamadığınız bir yer. Kayar

  10. #10
    okican - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special ABS
    kampana frenin ayarına da bakmak gerek

  11. #11
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Lastiğin yeni olması iyi olduğunu göstermez.

    Mıcırda her lastik kayar, normaldir.

    Lastik değişiminden sonra lastik basıncını doğru ayarlayın, lastik değişiminde genellikle 10psi fazla hava basarlar. Geri indirmedi ise kayar, amortisör sert hissiyatı doğar.

    Lastiğin rodaj süresi vardır, kısa da olsa zemine göre değişir. Hızlandırmak için elinize alacağınız ince kum bir zımpaarayı, arka teker viteste iken hafifçe lastiğe sürtmeniz yeterli olur.

    Hızınızı düşürmeyi ihmal etmeyin, herşey mükemmel dahi olsa biraz hızlıysanız kayar. Kısaca daha da yavaşlayın.

    Sabahleyin çevre bakkal çakkal v.s. sabunlu paspas suyunu boca eder, her sabah aynı muameleye maruz kalıyor olunabilir.

  12. #12

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    lastiğin markası ne en başda.. hacimiko marka lastik ise onlar kayar .. kokomikoçiko ise onlar iyidir kaymaz..

  13. #13
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Geçen yaz İzmir Karşıyakaya gitmiştim.Sahil yolunu hatırlıyorumda asfalt sıcaktan eriyip bütün zift yüzeyde gibiydi.Kendimi buz pistinde hissettim.Lastikler rosso2 olmasına rağmen çok tırsmıştım.

  14. #14
    afat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    YZF R125-->MT-25
    nasıl kayıyor la hayret
    burakrak bunu beğendi.

  15. #15
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi frenleme konusunda uzman arkadaşlar sizi bilgilendireceklerdir. Örneğin; Motoru ön fren durdurur.
    Uzman arkadaşlar he :D :D
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  16. #16
    Son Ütücü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2015
    Şehir
    Bakırköy/İST
    Motosikleti
    Yamaha mt-07
    Abi asfalt kış yüzünden soğuk, bir de lastiğin kötü veya soğukken laaps diye yüklenince arka frene kampana kitler kaydırır. Mıcır kısmında bırak motosikleti, kendini mıcırda koşarken aniden durduğunu veya yön değiştirdiğini düşün. Yeri öpersin. Öptüm biliyorum

  17. #17

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Lastiğin markası modeli nedir?

  18. #18
    frankestayn1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    Lastik rodaj döneminde ise kayar normaldir.

    Dönerken ön frene basılmaz kayar düşersin.

    Dururken ön arka kombineli dur zamanla alışacaksın ben bazen fren bile kullanmıyorum motor freni ile duruyorum (balatadan tasarruf :d)

    Fren yaparken asılma kayarsın abs yok düşersin ön arka kampana motor kullanıyorum fren konusunu sağ olsun çok öğretti hiç duramadığım bi yere girdiğim olmadı çok şükür.

  19. #19
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Lastik rodajı konusu abartılıyor. Yeni lastik asfalta bağlı olarak, lastikçiden bir kaç km sonra performansını verir. Uzun bi süreç değil.

  20. #20
    zekvan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Ninja 300
    Sıfır lastik,
    Yol soğuk lastik soğuk,
    Arka frene uzun basıp tekeri kitliyorsun,
    ve bildiğim kadaı ile senin motorda ağırlık arkada toplanıyor,

    Bence kaymak lastiğin hakkı...
    Fren yapmaya başladığında hemen debriyajı sıkma motor freni de destek olsun hatta önce vites düşür
    Motora ilk bindiğinde slalom yapmanı tavsiye ederim lastiklerin ısınması açısından.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)