Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı
6. sayfa BirinciBirinci ... 456

Zincir yağı türlerinden hangisi size daha kolay uygulanır geliyor?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #101

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o zaman hortlattığın konuya bi cevap yazalım

    kışın 90 yazın 220kızak kullanıyorum
    atp yağlama sistemi kullanıyorum
    zincir temizliği ile uğraşmıyorum
    zincirim hep yağlı kalıyor
    35 bin km oldu zincir gerdirme yapılmadı
    zincir 35k kullanılmasına rağmen dinç duruyor
    1 yıldan uzun sürede yarım litreden biraz fazla yağ kullanıldı şimdiye kadar
    sıçratma olayı kullanılan yağ ve zincire damlatılan ayarla alakalı
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de motoru aldığımda eski sahibinden kalan zincirle 11.000 km.dir sürüyorum. Atp kullanıyorum, içinde 140 numara şanzıman yağı var, henüz zincir gerdirmedim, zincirde bollaşma ya da sıkılaşma yok, garip sesler gelmiyor. Janta sıçrama yapıyordu ama ufak bir ayar değişimiyle janta sıçramayı en aza indirdim. 11.000 km.dir zincire gazyağı ya da türevi bir yağ çözücü değmedi. Atp'nin büyük tankını kullanıyorum, yağ ayarı açıkken tank içindeki yağ 4000 km.de bitiyordu, şu an ayarı epey kısılı olduğu için bir 10.000 km devirir gibime geliyor.
    Sizce ATP şu an çok pahalı değil mi? Ben 300-400 lira birşeydir diye düşünüyordum ama fiyatını araştırınca çok şaşırdım. Modeline göre 650+KDV şeklinde değişiyor. 750 Lira civarında. Arkadaşım bir yurtdışı gezisinde aksesuar satan bir yerden 130 dolara Scottoiler almıştı. Aliexpresste 120 liraya kit halinde satılıyor. Elektronik ünite vs ile 200 liraya geliyor. Aşırı bir pahalılık veya aşırı kar oranı var. Yada bu işi yapan abimiz malzemeyi nereden alıyorsa çok pahalıya alıyor. Türkiye içi satılan oto zincir yağlama kitleri çok pahalı ama yurtdışından bir tanıdığa getirtmek ya da yurtdışı bir siteden 1000-1200 civarına almak varken neden 750-800 liraya yerli ürün alayım dedirtiyor.


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #102
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    araştırmak derken ahmet abinin kendisinden mi fiyat aldınız
    ben 450 liraya taktırmıştım

  3. #103
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o zaman hortlattığın konuya bi cevap yazalım

    kışın 90 yazın 220kızak kullanıyorum
    atp yağlama sistemi kullanıyorum
    zincir temizliği ile uğraşmıyorum
    zincirim hep yağlı kalıyor
    35 bin km oldu zincir gerdirme yapılmadı
    zincir 35k kullanılmasına rağmen dinç duruyor
    1 yıldan uzun sürede yarım litreden biraz fazla yağ kullanıldı şimdiye kadar
    sıçratma olayı kullanılan yağ ve zincire damlatılan ayarla alakalı
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de motoru aldığımda eski sahibinden kalan zincirle 11.000 km.dir sürüyorum. Atp kullanıyorum, içinde 140 numara şanzıman yağı var, henüz zincir gerdirmedim, zincirde bollaşma ya da sıkılaşma yok, garip sesler gelmiyor. Janta sıçrama yapıyordu ama ufak bir ayar değişimiyle janta sıçramayı en aza indirdim. 11.000 km.dir zincire gazyağı ya da türevi bir yağ çözücü değmedi. Atp'nin büyük tankını kullanıyorum, yağ ayarı açıkken tank içindeki yağ 4000 km.de bitiyordu, şu an ayarı epey kısılı olduğu için bir 10.000 km devirir gibime geliyor.
    İkinizin yüzünden ben de geçeceğim ATP'ye az kaldı. Şimdilik Würth HHS Drylube ile devam ediyorum. Yeni aldım henüz, sıçratma olacak mı göreceğiz. Würth'den önce Yamalube kullandım, güzel yapışkan bir yağ ama janta sıçrama yapıyor illaki yüksek hızlarda.
    tommygun ve mavzer-i bunu beğendiler.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  4. #104
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Ozan arıcı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizce ATP şu an çok pahalı değil mi? Ben 300-400 lira birşeydir diye düşünüyordum ama fiyatını araştırınca çok şaşırdım. Modeline göre 650+KDV şeklinde değişiyor. 750 Lira civarında. Arkadaşım bir yurtdışı gezisinde aksesuar satan bir yerden 130 dolara Scottoiler almıştı. Aliexpresste 120 liraya kit halinde satılıyor. Elektronik ünite vs ile 200 liraya geliyor. Aşırı bir pahalılık veya aşırı kar oranı var. Yada bu işi yapan abimiz malzemeyi nereden alıyorsa çok pahalıya alıyor. Türkiye içi satılan oto zincir yağlama kitleri çok pahalı ama yurtdışından bir tanıdığa getirtmek ya da yurtdışı bir siteden 1000-1200 civarına almak varken neden 750-800 liraya yerli ürün alayım dedirtiyor.
    Yerli ürün demek dandik ürün demek değildir. Bu üründeki fırça kullanımı bildiğim kadarıyla Scottoiler'da yok, o nedenle bana daha işlevsel geliyor. Şu anki fiyatı bana da pahalı geliyor, ben geçen sene 400-450 TL gibi o dönem için bana uygun gelen bir rakam ödemiştim.

  5. #105

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    araştırmak derken ahmet abinin kendisinden mi fiyat aldınız
    ben 450 liraya taktırmıştım
    Ahmet Turan Peker Abimizin facebook hesabında paylaşım olarak gördüm fiyatı.
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yerli ürün demek dandik ürün demek değildir. Bu üründeki fırça kullanımı bildiğim kadarıyla Scottoiler'da yok, o nedenle bana daha işlevsel geliyor. Şu anki fiyatı bana da pahalı geliyor, ben geçen sene 400-450 TL gibi o dönem için bana uygun gelen bir rakam ödemiştim.
    Yazımda kalitesinden bahsetmedim ama kalitesine diyecek lafım yok. Belki scottoiler'den bile kalitelidir ama bu seri üretim bir ürün değil. Abimizin dediği gibi tamamen yerliyse tüp üretimi yapan bir fabrikadan tüp, elektronik işiyle uğraşan bir fabrikadan elektronik ayar devresi ve valf temin edip üzerine kendi stickerını yapıştırıyor. Yani Belirli firmalarla anlaşıp parçaları ürettiriyor ve toplu şekilde bize satıyor.
    Bir marka adı altında fabrikadan özgün tasarım ile çıksa fiyatına eyvallah diyeceğim. Ya aşırı kar oranı var yada malzemeleri pahalıya temin ediyor abimiz.
    Kit içinde para edecek selenoid valf, yağ tankı ve elektronik ayar yapan zımbırtı var. Zırt kelepçe, şeffaf boru gibi şeyleri saymıyorum bile çünkü nalburdan 1 metre şeffaf boru almaya kalksanız para bile istemezler. Taş çatlasın 200 lira edecek malzeme nasıl 750 lira oluyor anlamadığım kısım bu.

  6. #106
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Daha önce bir çok zincir yağlama postuna yazdım. Ve ne mutlu ki 1 sene içerisinde belli bir bilinç geliştirmede biraz ilerledik.

    Otomatik yağlama ŞART değil sadece kolaylıktır.

    Olması gereken zinciri yağlamak yağlamak yağlamak ve YAĞ ÇÖZÜCÜ herhangi bir şey ile temizlik yap(MA)mak tır.

    Zincir de fabrikasyon yağ vardır bu yağı muhafaza etmek içinde o-x-z ring koruyucu vardır. Sprey yağlar oraya nüfuz edemezler. Ama yağ çözücüler oraya girer ve oradaki gresi çözer. O yağ ordan gidip yerine de yağ koymayinca zinciriniz kısa zaman içerisinde bozulur.

    Onun için zincirinizi sadece ve mümkün ise dişli yağı (90-140) ile yağlayın.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  7. #107
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı Ozan arıcı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ahmet Turan Peker Abimizin facebook hesabında paylaşım olarak gördüm fiyatı.

    Yazımda kalitesinden bahsetmedim ama kalitesine diyecek lafım yok. Belki scottoiler'den bile kalitelidir ama bu seri üretim bir ürün değil. Abimizin dediği gibi tamamen yerliyse tüp üretimi yapan bir fabrikadan tüp, elektronik işiyle uğraşan bir fabrikadan elektronik ayar devresi ve valf temin edip üzerine kendi stickerını yapıştırıyor. Yani Belirli firmalarla anlaşıp parçaları ürettiriyor ve toplu şekilde bize satıyor.
    Bir marka adı altında fabrikadan özgün tasarım ile çıksa fiyatına eyvallah diyeceğim. Ya aşırı kar oranı var yada malzemeleri pahalıya temin ediyor abimiz.
    Kit içinde para edecek selenoid valf, yağ tankı ve elektronik ayar yapan zımbırtı var. Zırt kelepçe, şeffaf boru gibi şeyleri saymıyorum bile çünkü nalburdan 1 metre şeffaf boru almaya kalksanız para bile istemezler. Taş çatlasın 200 lira edecek malzeme nasıl 750 lira oluyor anlamadığım kısım bu.
    tamam ahmet abiden almassın kendin yaparsın sıkıntı değil.
    asıl konumuz şanzıman yağı ile zincirin beslenmesi
    since 1987

  8. #108

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamam ahmet abiden almassın kendin yaparsın sıkıntı değil.
    asıl konumuz şanzıman yağı ile zincirin beslenmesi
    Yerli imalata destek olmak için ben yine gidip Ahmet abiden alacağım o konuda sıkıntı yok. Ahmet abinin forumda olduğunu bildiğimden dolayı belki görür cevaplar diye sadece neden pahalı olduğunu soruyorum. Art niyetli değilim

  9. #109
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Bence de ben de taktırmayı düşünüyorum ama öğrenci bütçesini zorluyor baya bu seneki fiyatı. Motosiklete ayırabildiğim bir aylık bütçeden daha pahalı. Onu alsam bir ay motosiklete binemeyeceğim. Maliyeti kurtarıp, yaptığına değecek bir kar bırakacak kadar bir indirim yaparsa sürümden daha çok kazanacaktır bence Ahmet abi.

    Hem ne kadar kişi alırsa o kadar çok da reklamı olacak. Ben kendim kullanıp memnun kalsam benden görüp takacak en az 3 4 tane adam var çevremde. Daha okulun motosiklet kulübünü vs. saymıyorum. Scottoiler gibi ünlü bir ürünü bile motosikletçilerin %90'ı bilmiyorken Atp sistemini bilen bir avuç kişi var. Ahmet abinin kafasında işi büyütmek var mı bilmiyorum ama bu kaliteyi daha ucuza verir, bir iki satıcı mağaza ile anlaşır veya kendi reklamını sosyal medyadan yaparsa şu anki yaptığı montajın 10 katını yapabileceğine adım kadar eminim.

    Yerli ürünleri kendi adıma desteklemeyi istiyorum, ATP'nin de mantığı çok güzel, 90-140 numara yağ kullanması da bir artı çünkü zamanla kendini amorti eden bir sistem oluyor bu sayede. Fakat başlangıç ücreti benim için yüksek geliyor şu dönemde benzin, yağ parasını bile zor denk getirirken.

  10. #110
    Thesinner83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Xmax 250-R25
    Peki otomatik sistem kullanmadan 90-140 gibi şanzıman yağ kullananlar temizlik yapmadan sürekli yağlama mı yapıyorsunuz yoksa belirli periyotlarda temizlik yapıyor musunuz?
    Kendim hali hazırda valvoline sentetik zincir yağı kullanıyorum ve bitmek üzere. Ortalama 300 km de bir yağlıyor. Iki yağlamada bir temizliyorum. Ilk başlarda fazla kullanmadan dolayı sıçrama yaşıyordum ama artık uygulama miktarını deneme yanılma yöntemiyle çözdüğüm için neredeyse sıçramıyor. 500 ml spray 70 tl gibi bir fiyatı var ve ortalama bir sene gidiyor. Zincire tutunması gayet iyi ve abartı bir pislik toplamıyor. Önceden sprey kullanıpta şanzıman yağına geçen arkadaşlar ne tavsiye eder? Olan en fazla 20 TLne olur. Dene bak memnun kalacaksin diyen var mı?

  11. #111
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Kaç km kullanıyorsunuz bir yılda ortalama? Ben hesap yaptığımda bana bir kutu motul bir ay falan gidiyordu çünkü. Yıllık sprey maliyetim 70Tl olsa asla bulaşmam otomatik bir sisteme kendi adıma.

  12. #112
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı Thesinner83 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki otomatik sistem kullanmadan 90-140 gibi şanzıman yağ kullananlar temizlik yapmadan sürekli yağlama mı yapıyorsunuz yoksa belirli periyotlarda temizlik yapıyor musunuz?
    Kendim hali hazırda valvoline sentetik zincir yağı kullanıyorum ve bitmek üzere. Ortalama 300 km de bir yağlıyor. Iki yağlamada bir temizliyorum. Ilk başlarda fazla kullanmadan dolayı sıçrama yaşıyordum ama artık uygulama miktarını deneme yanılma yöntemiyle çözdüğüm için neredeyse sıçramıyor. 500 ml spray 70 tl gibi bir fiyatı var ve ortalama bir sene gidiyor. Zincire tutunması gayet iyi ve abartı bir pislik toplamıyor. Önceden sprey kullanıpta şanzıman yağına geçen arkadaşlar ne tavsiye eder? Olan en fazla 20 TLne olur. Dene bak memnun kalacaksin diyen var mı?
    Yağlama işinde sıkıntı yok devam edin ama yağ çözücü bir şey ile temizlik işinden vazgeçin. İlla parlasın diyorsanız yine yağ ile ( ince yağ yada motordan çıkan yağ) temizleyip bez ile silin. Dediğim gibi otomatik yağlama sadece kolaylıktır

  13. #113
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    200 TL gibi bir rakkama mal ettim, tam olarak otomatik sayılmasa da deneyip görücez. Ancak fiyatı görünce hemen heveslenmeyin derim. Birçok kişi ürünü görünce bu o kadar da etmez diyerek almak istemeyecektir. Bir ara örnek resim ve/veya videosunu paylaşırım.

    ATP güzel bir sistem. Bazı arkadaşlar ürünün toplama olduğunu ve yerli olmadığını söylemiş. Yanlış. Artık dünyada tamamen yerli diye birşey yok. Esas olan "Fikir" dir. Eğer siz bu fikri uygulamaya dökebilmek için ihtiyacınız olanları farklı yerlerden almak zorundaysanız, sonunda fikir bir ürüne dönüşüyorsa o ürün sizindir, siz hangi millete dahilseniz bu ürün o millet için yerlidir.

    Scottoiler' dan ise çok çok daha iyi bir sistem olduğunu söyleyebilirim. Her iki sistemi de incelemiş birisi olarak söylüyorum ki iki sistemin de teorik olarak bakıldığında avantaj ve dezavantajları var. Buna rağmen scottoiler ATP ile kıyaslandığında çok yetersiz bir sistem, ATP bir çok noktada daha üstün. Gönül isterdi ki daha çok reklamı yapılabilsin, uluslar arası piyasaya açılabilsin, ürün gamını genişletebilsin, daha çok üretip kazanabilsin.

    İkisini karşılaştırmak gerekirse;

    Scottoiler:

    * Manifold Emme basıncına göre sizin de ayarını yaptığınız sıklıkla, haznesine koyduğunuz yağı arka zincir dişlisi üzerine akıtarak arka zinciri yağlama mantığı ile çalışıyor.

    * Vakum oranları motosikletin yaptığı yol ile her zaman ilişkili olmadığından yağlama genellikle fazla, bazı durumlarda ise az oluyor. Bu riskli durum birçok durumda arka lastiğin de yağdan etkilenmesine ve hatta kazalara neden olduğu biliniyor.

    * Sistemde bir temizleyici yok, sadece yağlayıcı var. Haliyle sadece karayolunda hareket eden motosikletleri hedef alıyor.

    * Sistemin ithal olduğunu, arıza veya yedek parça ihtiyacı durumlarında doğrudan yurt dışı ile muhattap olup her şey için uzun bekleme süreleri ve gümrük vergilerine ek olarak saçma derecede kargo ücretleri ödeneceği hatırlatırım. Bu, tek başına büyük bir eksi.

    * Kullanılması istenen yağ, markanın kendi yağı ve orjinal yağ kullanılmazsa arıza durumlarında garanti dışı kalması işten dahi değil. Sonuçta adam diyor ki ben bunu ve içindeki contaları bu yağa göre tercih ettim. Sen gidip şanzıman yağı koyarsan o conta şişer ve arızalanır. Bu benim değil senin suçundur.

    * Peki bu yağ neden önemli, sorun fiyatı. 200gr veya 0,5lt gibi şişelerde, astronomik rakkamlara satılıyor. İsteyen fiyatlarına bir bakabilir. O arada scottoiler' ın kendi fiyatına da bakmayı ihmal etmesin.

    * Montajda vakum hortumları kullanılıyor. Haliyle bu hortumlardaki sıkışma ve delinme(olmaz demeyin, şaseye veya başka bir noktaya temasından dolayı sürekli aşınmaya tabi) sonucu sistem yağı birden boşaltabiliyor veya yağlamayı kesebiliyor.

    ATP:

    * Vakum değil doğrudan araçtan aldığı elektrik ile, sadece araç çalışır durumda çekilen akım ile çalışıyor. Emme manifoldu veya emiş kabına delikler delmek zorunda kalmıyorsunuz.

    * Akım çok düşük bir miktar ve bekleme akımı çok çok düşük, çalışma akımı ise varlığı neredeyse hissedilmeyen bir değer. Zaten kontak kapalı ise çektiği akım tam olarak "0 V".

    * Tam olarak kontrol edilebilir bir sistem. İlk çalıştırma sonrası ne kadar süre sonra ilk yağı vereceği, çalıştıktan ne kadar sonra yağ vereceği, o yağı ne kadar süre vereceği, bu döngünün ne sıklıkla tekrarlanacağı saniye saniye sizin elinizde. Peki bu neyi sağlıyor? Kullanacağınız yağ ve hava şartlarına, sizin motosikletinize ve kullanım koşullarınızın ağırlığına, istediğiniz yağlama sıklığına göre kusursuz ayar yapabilmenize imkan sağlanmış oluyor. ATP' de tam kontrol sizde.

    * Bir sorun olduğunda bir telefonla dahi kendisine ulaşabiliyor ve canlı yardım alabiliyorsunuz.

    * Size tam ayar şekli gösteriliyor, kendi ayarınızı istediğiniz zaman basitçe siz yapabiliyorsunuz.

    * İster çıkma motor yağı, ister istediğiniz viskozitede dişli yağı kullanın. Bu konuda sizi bir ürüne şart koşup aksi halde garanti dışı bırakmıyor.

    * Kullanılan yağı fiyatı çok çok ucuz, motor yağından da ucuz, hatta eğer çıkma motor yağı kullanılırsa tam anlamı ile bedava geliyor.

    * Rakibi yurt dışı ürünün sadece yağının fiyatına ATP' nin tam set kendisini alıyorsunuz. Fiyatı makul, yurdum insanının ulaşıp kullanabileceği ve tercih edebileceği bir aralıkta (umarım bu şekilde ilerler, hatta kar marjı biraz daha düşürülüp tanıtılırsa daha da iyi yerlere gelecektir).

    * Kullanılan yağlama fırçası arka dişliye değil doğrudan zincire hafif temasa ayarlı. Bu fırça sanayide kullanılan özel bir fırça, sürtünme yıpranması çok düşük ve haliyle çok uzun süreler dayanabiliyor. Bu esnada fırça içinden yağ veriliyor ve zincirin tamamı o an yağlanıyor, yağlama esnasında da yumuşak fırça kılları zinciri temizlemeye devam ediyor. Sürekli temizlik yaptığından hafif arazi tercih edilen ADV tipi motosikletlerde de kullanımı çok daha verimli.

    Kesinlikle ATP ile bir çıkar ilişkim yok, hatta Ahmet bey ile doğrudan bir tanışıklığım da henüz yok. Lakin yapılan iş güzel ve hakkını vermek gerek. Buradan yaptığı iş için kendisini tekrar tebrik ediyorum. Daha uygun fiyata daha kaliteli işler çıkartmanızı dilerim. Bu tip ürünler kullanma ihtiyacı olan arkadaşlar için ise kesinlikle öneririm, göz atmadan diğer alternatiflere yönelmeyin.
    tommygun, Thesinner83, mavzer-i ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  14. #114
    Thesinner83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Xmax 250-R25
    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaç km kullanıyorsunuz bir yılda ortalama? Ben hesap yaptığımda bana bir kutu motul bir ay falan gidiyordu çünkü. Yıllık sprey maliyetim 70Tl olsa asla bulaşmam otomatik bir sisteme kendi adıma.
    5 bin km civarında kullanıyorum bir yılda. Belki biraz daha uzar yeni kutu da çünkü eskiden çok sıkıyordum ve çok kullanmamdan kaynaklı jant çok kirleniyordu.


    ANES MOTOR
6. sayfa BirinciBirinci ... 456

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler