Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

cc hesaplama

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Öncelikle herkese hayırlı hafta sonları
    Cc hesaplama ile ilgili bir formül var mıdır?

    65,5 mm üst kapak
    65,5 silindir çap
    69 mm silindir boy kaç cc ye tekabül eder?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Süper bir soru sordunuz
    Kızımla tam matematik çalışmaya başlayacakken ve kızımda şu matematik ne işimize yarayacak derken süper oldu

    Kızımla beraber çözdük

    232,4 cc

    Zamanlama mükemmel teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:27 ----------

    Bu arada,
    Silindir çapı : 65,5 mm = 6,55 cm
    Silindir yarıçapı : 3,275 cm
    Silindir yüksekliği : 69,0 mm = 6,9 cm

    Hacim = pi sayısı x silindir yarıçapının karesi x silindir yüksekliği
    alp010, mchi ve ogzcngdk bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Hahaha��
    Allah kolaylık versin.
    Eve verilen Dersler çocuklardan
    daha çok velilere veriliyor.
    Ufaklığımı hatırladım bir an
    Evde Bizler tv ye bakarken,
    Velilerimiz Ödevlerimizi yapıyordu ��
    Yukarıda 232,4 cc olarak belirtmişsiniz
    Rakam sanki yüksek geldi bana.
    Hesap yaptığınız formül nedir.

  4. #4
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Amin ��

    3,14 x 3,275cm x 3,275cm x 6,9cm = 232,4 cmküp

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:58 ----------

    Hacmin bir miktar yüksek çıkması normal. Silindirin çapı sabit değişmez.

    Ama silindir boyu değişken. Blok içerisinde silindirin boyu (yüksekliği) 6,9cm buraya kadar tamam.

    Fakat silindirin blokta nekadarlık hareket yaptığını bilmiyoruz. Asıl hacmi o belirler.

    Örnek olarak sizin motorda silindir boyu 6,9 cm ama bloktan ölçünce en alttayken 3 cm aşağıda oluyorsa o zaman yüksekliği 3cm olarak dikkate almak gerek.

    Kısaca çap tamam ama silindirin en alta indiğinde blok tepesiyle en alta indiği andaki boşluğu ölçün. Gerçek değet o olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:06 ----------

    Teneffüs arasında aceleyle yazdığım için ifadem yanlış olmuş
    Kusura bakmayın.

    Silindir çapınız belli değişmez.
    Silindir boyuda belli ama bu işimize yaramaz.

    Bize pistonun silindir/blok içerisinde en üstten aşağı indiğinde blok içerisindeki boşlukta üstten ölçü gerek. Bu değer hacminizi oluşturacak cc değeri hesabı için gerekli yükseklik. Formüle koyun cc değeri çıkacaktır. Tam bir değer bulmak mümkün. Fakat bunun için silindir kapağının iç yapısı, yay çevresi buji hacmi vs ince hesaplar işin içine girer. Yapması çok zor değil ama ölçümleri doğru yapmak kaydıyla.
    hasmet bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul-Van
    Motosikleti
    honda cm125t ve kuba dragon 110cc
    yanlış hesaplama olmuş gibi krank boyu belirler silindir hacmini

    mesela krank boyu 49 olsun en alt nokta ile en üst noktadaki konumu silindirin yüksekliği olur.

    π . r² . h = silindir hacmi

    r= silindir yarı çapı

    π=3.14

    h=burda yükseklik genelde krank boyu alınır.

    krank boyu bilmeden hesaplayamazsınız

    hatta örnek hesaplama yapayım
    mh drift 125 için
    R=56.50mm silindir çapı
    h=53.8mm krank boyu

    r=56.50/2=28.25mm
    π . r² . h= 3.14 x 798.0625 x 53.8 = 134.818 yani 125 mh drift silindir hacmi 135cc
    sıfırsıkıntı ve ogzcngdk bunu beğendiler.

  6. #6
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Sadistic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanlış hesaplama olmuş gibi krank boyu belirler silindir hacmini

    mesela krank boyu 49 olsun en alt nokta ile en üst noktadaki konumu silindirin yüksekliği olur.

    π . r² . h = silindir hacmi

    r= silindir yarı çapı

    π=3.14

    h=burda yükseklik genelde krank boyu alınır.

    krank boyu bilmeden hesaplayamazsınız
    Krank boyu derken stroğu mu kastediyorsunuz?
    Öyleyse dediğiniz gibi strok bilinmeden hacim hesaplanamaz.

  7. #7

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul-Van
    Motosikleti
    honda cm125t ve kuba dragon 110cc
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Krank boyu derken stroğu mu kastediyorsunuz?
    Öyleyse dediğiniz gibi strok bilinmeden hacim hesaplanamaz.
    evet stroke diye de geçiyor

  8. #8
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Hesap birebir milimetrik değil ama yanlış değil

    Milimetrik hesabı krank boyuylada çıkaramazsınız.

    Emrenin anlatımından silindirin üst kapağını söktüğünü anlıyorum. Krank boyunu bildiğini sanmıyorum.

    Bu durumda silindir içerisinde pistonu en üste alır. Sonra en alt konumuna alır pistonu. Kumpasla ölçer pistonun indiği derinliği. Bu derinlik yüksekliği verir.
    Burdan sonrası zaten

    pi x yarıçapın karesi x yükseklik.

    Krank kolunu bilmeye gerek kalmıyor bu durumda...
    ogzcngdk bunu beğendi.

  9. #9
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Krank boyu değilde strok veya strok boyu desek daha doğru olur.
    Stroğu genellikle üreticiler verir zaten, kapağı sökmeden bilemeyeceğimiz yanma odasının (piston en üstte iken kapağa kadarki boşluk) hacmi.
    Sıkıştırma oranını biliyorsanız onuda hesaplayabilirsiniz.
    ufoz bunu beğendi.

  10. #10
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Krank boyu değilde strok veya strok boyu desek daha doğru olur.
    Stroğu genellikle üreticiler verir zaten, kapağı sökmeden bilemeyeceğimiz yanma odasının (piston en üstte iken kapağa kadarki boşluk) hacmi.
    Sıkıştırma oranını biliyorsanız onuda hesaplayabilirsiniz.
    Aslında stroku bilmeden onuda hesaplayabiliyoruz
    Yukarıdada belirtmiştim.

    Matematik çalışmasında bujiyi ihmal ederek, kapak içerisini bir küre parçası gibi kabul ederek hesabını yaptık

    Elbette gerçek hayatta ancak ciddi ölçüm yaparak hesaplanabilir.
    emremm bunu beğendi.

  11. #11
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Ölçerek, evet.

  12. #12
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Silindirde pistonun hareket ettiği yeri bulun,bu boşluğu su ile doldurup dereceli kapla ölçün.
    En net cc hesabı budur.

  13. #13
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Biz yinede şunu silindirin hacim hesabından yapalım

    Kızım matematikte hiçte hoşuna gitmeyen ve nerede işimize yararki dediği bir konunun aslında çokta işe yarabildiğini görünce matematiği biraz daha sevdi

    Ne yazıkki okullarda yapılmayanı evde yapıp pratiğe dökmek getekiyor.

    Bir örnekte fizikten. Yolda araçlar, insanlar farklı yönlere farklı hızlarla giderken A aracındaki kişi B aracını hangi hızla hangi yöne gider görür soruları :(

    Kızım bir türlü anlamadığını söyleyince, iş yerine gidip camdan 10 dakika akan trafiği izlemek, arabaylada 5 dakikalık bir tur atmak yetti. Sonuç fizik ilk sınav sonucu mükemmel

    Pardon,
    Bu mesaj Emre beye olacaktı...

    Biz yine krank kolunu bırakıp silindirden hesaplayalım
    EMRE ANAR bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Sizi bilinçli bir ebeveyin olduğunuzdan dolayı
    Tebrik ederim.
    ufoz bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    F 650 GS (2005)
    Yukarıdakilerin yarısını okudum, yarısı için ise odaklanamadım.

    Yazılan formüller (geometride)silindir hacmi için doğru.
    Fakat bu formül pistonun süpürdüğü alanı bulur.
    İçten yanmalı motorlarda silindir hacmi ''pistonun süpürdüğü alan + yanma odası hacmi'' olmalıydı.
    Motorun sıkıştırma oranını 11 kabul edersek silindir hacmi 250 cm3'den çok az fazla çıkacaktı.
    EMRE ANAR bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Dediğiniz doğrudur
    Silindir çap:65,5mm
    Silindir yarıçap:32,75 mm
    Silindir boy:69 mm
    Silindir Stroke:49,5 mm
    Üst kapak çap: 65,5 mm


    P x R2 x H=silindir hacim

    3,14 x 1,072,5625 x 49,5 =166,7 cc

    Hesap yapılan sadece silindir hacmi
    yanma odası veya üst kapakta
    Sistemin içinde dahil edilmesi gerekir ki
    Net olarak sonucu bulabiliriz.
    ufoz bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)