Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Endurocular buraya bi el atın.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başka bir konuya yazmıştım, buraya da ekleyeyim.
    Niye abi öyle diyorsun benim motora yan çanta önüne de rüzgar deflektörü taktım enduro oldu
    emremm bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başka bir konuya yazmıştım, buraya da ekleyeyim.
    Şimdi iş iyice karıştı
    emremm bunu beğendi.

  3. #23
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bunlar evlenmeden önce verilmiş rahat pozlar
    Ahahahahaaaa

    Ulen hiç sorma evlendik barklandık, hatun rahat etsin diye rtye gectik. Gecenlerde onu da ölü parasına verdim gitti. Şimdi gezmeler zahmetullah (tabanvay) ile
    [I] Hayat Verilmemiş Bir Sözü Tutmaktır, Kimi Yazar Kimi Yaşar.. [I]

  4. #24

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    versys 650 nin akranı rakibi vstrom dur nc yi aralara derelere itelemeye kalkmayalım hiç.. interenete google girin versys 650 vs yazın enter tuşuna basın karışınaz çıkıcak 10 kıyaslamanın 8 tanesi vstorm iledir belki bir tane iki tane nc çıkar çıkarsa..

    bu işin edebi eğitimsel kısmına gelirsek çıkamayız hiç bizim insamız hala cruisera chopper diyen bir millet.. yani light enduro,hard endruo, crossover falan filan bu işlere girersek çıkamayız.. bu tıpkı yıllardır her suva arazi aracına jeep dememiz gibi bir şey.. Bunuda eleştiri için demiyorum kesinlikle eminim başka toplumlarda kültürlerdede bu tip belli yapışmış kemiklemiş deyimler terimler vardır.

    Bunun üstüne gitmenin bence bir anlamı yok onlarda öyle bizde böyle diye bizde kaç kişi super sport motora super sport diyor hala insanımızın dilinde yarış motoru yada racing diye tabir edilir.. bunları üstelemenin bence manası yok hekes neticede kimin nedemek istediğini iyi anlıyor.

    Nc şahane çok güzel bir sport touring asfalt motorsikleti ama bence sadece o kadar rolünü çok fazla büyütmemek gerek.. ben versys ile vstorm ile her tür asfaltı terkederim ama nc ile 2 defa düşünürüm.

    versys kle650 diye geçer avrupada eski kardeşi kle500 ile benim arkadaşım zamanında adam dağları taşları tırmandı o motorla kaldıki endurocu kesim tarafındanda pek beğenilmez light enduro falan denir kle500 için..

  5. #25

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    100 kere önüme gelse 100'ünde de V Strom'u tercih ederim. NC'yi çok takdir ediyorum eski bir kullanıcısı olarak, uygun fiyata hem şehiriçi hem de uzun yol kullanılabilen ve az yakan torklu bir motosiklet, ama V Strom'la yan yana geldiğinde her sefer kaybeder. Keza Versys de çok beğendiğim bir model ama o da (benim için) V Strom'a yenilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:15 ----------

    Bütçe olaydı mutlaka bir V Strom alırdım ama Suzuki'ler bizim memlekette biraz tuzlu...

  6. #26

    Üyelik
    26 Eylül 2018
    Ben cfmoto 650 mt kullanıyorum. 35000 normalde pahalı ama donanım olarsk çok iyi ve üzerinde 5000 tl değerinde lastik arka çanta demiri ve 2 tane yan çantayla geliyor. Yani 30 bin tl diye düşünebilirsiniz. Donanım kullanım incelemeleri mevcut youtube da bolca.

  7. #27

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Alpaydinalp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben cfmoto 650 mt kullanıyorum. 35000 normalde pahalı ama donanım olarsk çok iyi ve üzerinde 5000 tl değerinde lastik arka çanta demiri ve 2 tane yan çantayla geliyor. Yani 30 bin tl diye düşünebilirsiniz. Donanım kullanım incelemeleri mevcut youtube da bolca.
    Güzel motorlara benziyorlar, alınık. Bununla birlikte bu markada korkutan servis ağı ve yedek parça, o tarafta işler nasıl acaba?

  8. #28
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    DL650 vstrom 2. tercihim ise versys olurdu.

  9. #29
    mesut hoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2012
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha XT660 r-honda CBF - SUZUKİ GW 250 İNazuma
    bence en başa yazılacak motor kavasaki very 650, sonra tenere 660 ,sonrasıda dl 650 gerisi hikaye,tabi bu benim fikrim
    - HAYAT GEZİNCE GÜZEL -

  10. #30
    banro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2003
    Şehir
    MUGLA
    Motosikleti
    CGL125-CBX250-XL700-CBF150-GW250
    dele neden endüro değildir.


    dele endüro değildir , çünkü jantları alaşımdır . alaşımlar kırılır ,
    endürolar kırılmaz çünkü güzeldir , dele de güzeldir ama kırabilir. bu
    yüzden endüro değildir. tel jant sert darbede yamulur , sökülür
    düzeltilir , yolumuza gideriz ama delenin cantları kırılır , oturur
    üzülürüz.

    ( çukura girildiğinde veya ön teker sert bir cisme çarptığında bütün darbe doğrudan janta gelmez. lastik ve amörtisörler darbeyi dağıtır. doalyısıyla alaşım jantlar kolay kolay kırılmaz. tel jantı olan 200-250 kg luk endurolarla jantın kıralacağı şiddette hoplayıp zıplamaya kalkarsan, kıçını yere vurursun çanak kırılır, çanak kırılırsa da güzel olmaz.)

    delenin aküsü kurudur , enduroda kuru akü olmaz , fazla ısınırsa
    patlar ayrıca ,su eklenmez , bu yüzden endüro değildir
    ama kuru aküde güzeldir . ama endürolar kuru akü sevmez , bozulursa
    yolda bırakır , endürolar yolda kalmaz , çünkü endürolar çok güzeldir.

    (artık enduronun atası kabul edilen KTM ve BMW kendi motorlarında dele gibi bakım gerektirmeyen aküler kullanıyor. sulu akü arayacaz diye uğraşırsak, enduro motor bulmakta zorlanırız bulamazsak da motorsuz kalırız motorsuz kalırsak da güzel olmaz.)






    dele de elcik koruma , motor ( karter) koruma , balans topuzu , falan
    filan yoktur . çünkü o endüro değildir . koruma olmazsa korunamaz ,
    korunamazsa bozulur . bozuldumu kızar tekme atarız . tekme atarsak
    yamulur . yamulursa güzel olmaz . enduro güzeldir , demek ki deelee
    endüroo değildir.

    (dele de bunların hepsi vardır bunlara ek olarak tekmelerden korunmak için radyatör koruma, yağ radyatörü koruma, zincir muhafaza zımbırtılar da vardır. )

    dele nin lastikleri tüpsüzür. endüro tüp vardır . demek ki dele ye
    eksik parça koymuşlar . parçası eksik olan şey güzel değildir , bu
    yüzden dele endurö değildir. ayrıca tüplüsü her yerde tamir edilir ve
    şişirilebilir , tüpsüzünün her yerde tamir edilmesi zordur , güçsüz
    pompa ilede şişip canta oturmaz. yerine oturmazsa çirki gözükür , o
    zaman endürö olamaz.

    (delenin lastiği tüpsüzdür. tüpsüz lastik, tüplüye nazaran daha zor patlar. yanınızda alet edavat yoksa bile köpükle falan yolunuza devam edebilirsiniz. ben köpük falan uğraşmam. tamir edince sağlam olmalı diyorsanız, tubeless lastiğin içine yedek şambriyel rahatlıkla takılabilir değil mi... bu yüzden dele, enduro motorların oluşma ihtimali en fazla sorun olan lastik patlaması ve tamir konusunda daha avantajlıdır.)








    dele nin amortisörleri serttir , bu yüzden endüro olamaz .
    **örtüsörleri yumuşlatılabilir ama en yumuşak hali bile çok serttir ,
    sert iyidir ama toprakta sert olmaz , çok zıplar yer tutmaz, yer
    tutmazsa düşer , düşerse güzel olmaz , güzel değilse endüro değildir.
    çünkü endürolar güzeldir.

    ( arazide motor sürülecekse, o araziye gidene kadar önemli miktarda asfaltta sürüş yaparız değil mi? Enduro dayanıklı demektir, her koşula uygun demektir. buyüzden cross yapılmayacaksa hep yumuşak amortisör verimli olmaz. verimsiz makine de enduro olmaz )

    dele 'de tork yerine beygire vardır . endüro beygirden çok torku sever
    . dele caddede hepsini geçebilir ama arazide cırt cırt fites
    değiştirilir , vitesi falza değiştirisen kırılır ( hatta bir
    arakadaşın delesinin fitesi kırılmıştı ) . endüro kırılmaz , fiteside
    zırp pırt değiştirmesi gerekemz çünkü torkludur . tork güzeldir , eğer
    güzel se demekki o endürodur. tork bize çok faydalıdır , beygir
    yorulur , acıkır , kişner ama dahada kötüsütork sakin bir hayvandır her zaman
    çalışlır..

    ( amacımız yol toprak da olsa yolumuza devam etmekse delenin torku yeterlidir. ama amaç, daha yüksek hızlarda sürüp, limitlere yaklaşmaksa dele yetersizdir. o da biraz cross a kayar. cross motorla da uzun yol rahat olmaz. rahat olmazsa enduro olmaz. ) Eskilerden bir yazı
    RoofRoof ve habara bunu beğendiler.

  11. #31

    Üyelik
    22 Şubat 2016
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    xmax 400 momo abs 2014 peugeot django 150
    Alıntı Alpaydinalp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben cfmoto 650 mt kullanıyorum. 35000 normalde pahalı ama donanım olarsk çok iyi ve üzerinde 5000 tl değerinde lastik arka çanta demiri ve 2 tane yan çantayla geliyor. Yani 30 bin tl diye düşünebilirsiniz. Donanım kullanım incelemeleri mevcut youtube da bolca.
    Yakıt nasıl hocam şehir içi, dışı, karma?

  12. #32
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    KTM 640 ADV diyorum bende. Eğer işin içinde arazi varsa bunların hepsinden iyi. Ama uzun yol gideceksen birde artçı varsa en konforsuzu KTM

  13. #33

    Üyelik
    04 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda crf 250 l
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KTM 640 ADV diyorum bende. Eğer işin içinde arazi varsa bunların hepsinden iyi. Ama uzun yol gideceksen birde artçı varsa en konforsuzu KTM
    Hocam sende son noktayı koymuşsun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:46 ----------

    Vstrom biraz daha mantıklı gelmeye başladı kafama aslında eskiden beridir bi çekiciliği vardı gözümde tasarım olarak şimdi dönüp dönüp bakıyorum tasarıma artık çekici gelmiyor olay aslında sağlamlık tork hız uzun yola verdiği tepki.

  14. #34
    RecepAlışkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2016
    Motosikleti
    Honda XL 650 Transalp
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...8201340/detay/




    İsmimin sonunda Transalp yazarsanız yerli yabancı bir çok forumda TransAlp ile ilgili gezilerimi birikimimi görebilirsiniz
    3.5 yıl kullandığım TA satarken alıcağım tek Enduro TransAlp demiştim ve TransAlp sahibiyim Transalpi sattığım kişi ile de Salda kampımda buluştum kendisi 2 yıldır servise gitmemiştir Forumda gezimi paylaştım

    Son olarak Seçeneklerdeki BMW hariç diüer tüm Enduro sınıfı motorlar kaliteli malzemeler kaliteli ustalar gömrüş ise 300-500 bin km lerde motora anahtar değmez yani eskitemezsiniz
    BMW harika bir motordur lakin BMW nin murdarını evinizi satsanız doğrultamazsınız

    Bu benim sayfam TrasnAlp ile gezilerimi görebilirsiniz
    https://yoldabirivar.wordpress.com/

  15. #35

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    transalp, freewind falan ayrı kulvarlar..

  16. #36
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı yunusus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ahahahahaaaa

    Ulen hiç sorma evlendik barklandık, hatun rahat etsin diye rtye gectik. Gecenlerde onu da ölü parasına verdim gitti. Şimdi gezmeler zahmetullah (tabanvay) ile
    Bende motorun kontağını 3 aydır ceviremiyorum Evlendikten sonra ;)
    yunusus bunu beğendi.

  17. #37
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende motorun kontağını 3 aydır ceviremiyorum Evlendikten sonra ;)
    Bana göndeeerr. Kıymetlimiiiisss efendimiiiisss der sarar sarmalarım ben onu
    [I] Hayat Verilmemiş Bir Sözü Tutmaktır, Kimi Yazar Kimi Yaşar.. [I]

  18. #38
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı yunusus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana göndeeerr. Kıymetlimiiiisss efendimiiiisss der sarar sarmalarım ben onu
    Merak etme ben sardım

  19. #39
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    19000 km nc kullandım girmediğim yer çıkmadığım dağ kalmadı batı karadeniz marmara akdeniz de
    sana şöyle diyeyim yolda güzel az yakıyor 3 lt civarı virajı güzel v strondan sonra alınacak tek motor
    ama iş enduro ya gelince bu motorlar enduro değil !!!!!
    sora nc yi satıp 660 aldım maKİna ateş ediyor arazi de artçı ile yerden kesiyorum tık yok ee yamaha 30 senedir üretiyor istediğin kadar zorla gitmem demiyor harbi enduro eğer şöyle 70 hp olsa bi ömür kullan katır gibi vur yükü git istediğin yola koşşş
    alaşım jant olan motorlara lütfen enduro demeyim iç lastikli motorlara hakaret sayarım
    eğer dağ bayır gezerim diyorsan her motor gider ama enduro dersen o zaman iç lastikli 660 kle 500 f 800 tiger 800 afrika veya ktm 690 bak
    gerisi tuning sınıfında


  20. #40
    35Türk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F650 Gs Dakar & Mr Vulture 150
    Dakar demişsiniz herhalde bir şeyler yazmasam olmazdı Sene başında aldığım motorumla yaklaşık 11'bin km'dir beraberiz.

    Öncelikle BMW F650gs Dakar dediğiniz zaman enduro diye geçen diğer marka muadilleriyle hiç alakası olmayan bir motor.

    Motor bloğu Avusturyalı Rotax üretimi tek silindir maksimum 7 bin devir ve 5 vitesli olması sebebiyle torku epey yüksek. Benzin deposu arka sele altında olduğundan dolayı motorun ağırlık merkezi beklediğimden çok daha dengeli. Trafikte aralardan geçerken ve arazide tırmanırken hiç zorlanmıyorsun 125'likle enduroyla geçmişsin gibi geliyor.

    Amörtisörleri yükseltilmiş yumuşak rebound ayarıyla suv'a binmişsiniz gibi bütün trafiği yukarıdan izleme imkanı veriyor ve bu özellik off-road'a girdiğiniz zaman motorun 190 kg'lik ağırlığını hiç farkettirmiyor.

    2000-2007 modeller arası tüm dakarlarda üçlü çanta, abs ve elcik ısıtma standart donanım olarak geliyor. Üstelik arazi sürüşü için abs kapatma özelliği var ve bu özellik tenere (bazı modelleri) dışında ki motorlarda yok diye biliyorum. Daha bir çok özellik yazabilirim ama sıkılır, okumazsınız.

    Şimdi kimse yoğurdum ekşi demez muhabbeti dönecek biliyorum ama bunlar gerçekler Tavsiye verecek olursam iyi geçmişi olan düşük km bir dakar ile arkana bile bakma derim.



    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)