Merhaba arkadaşlar,
Sıralı 4 silindir ile parelel 4 silindir arasındaki farklar nelerdir?
Merhaba arkadaşlar,
Sıralı 4 silindir ile parelel 4 silindir arasındaki farklar nelerdir?
Sıralı silindir, tek bir blokta ardı ardına sıralanmış silindir yapısıdır. Paralel yapıda ise (örn. 4 silindirli sistemde) iki silindirli iki blok, ortada tek bir çıkışta birleştirilecek şekilde iki farklı krank milinden alacağı gücü tek bir noktada toplayarak verir. Paralel sistemlerdeki gücü tek noktada toplamakta kullanılacak mil ayrıca (her açıdan) külfet olacağı için benzer maksatta motorlar "V" silindir yapısı ile esasen tek silindir bloğu olarak tasarlanır.
Sıralı silindir mantıken ancak birden fazla motor birleştirilecek ise kullanılır. Bildiğim kadarı ile Ford GT' deki sistem buydu.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)