Motosikletler neden pahalı ?
-
Ya arkadaşlar laf olsun diye açmadım bu başlığı.
Hadi Türkiye de OTV falan bişeyler giriyo diye Ingiltere ye bakayım dedim.
Honda Jazz Ingiltere de 14500 pound a satılırken Honda Africa 12500 pound a satılıyor.
Yahu birisi koskoca araba ne ararsan var,diğeri gariban bir motor.. fark sadece 2000 pound! Yahu bunun sadece hava yastıkları 1000 pound tutar.
Bu motorların nesi bu kadar özelde bu kadar pahalı oluyor anlamış değilim.
Resmen tüm dünya anlaşmış motorcuları düdükleme peşindeler yazıklar olsun böyle sisteme! 1000 cc lik ortalama bir motor max 6000 pound olmalı.
Reklamlar
-
honda jazz onlarda 14.500 birim, bizde 100.000 birim. vay arkadaş!
-
Adam amerika da 4800 dolara yani 2.5 aylık maaşı ile 2013 model dizel jetta alıyor. Biz herhalde 10 senelik para ile alıyoruz. Aslında motor ve arabalar ucuz ama bizim TL değersiz. Devlet 1000 dolara gümrükten motor çekiyorsa, 500 dolar da kendi koyuyor. Bize 1500 dolara satıyor. Avrupa da yaşayan adam için 1 aylık maaşı. Biz de 8 bin TL yapıyor. Bu da yaklaşık 5 aylık maaşa eşit. Ha ülkede üretim olsa TL çok değer kazanır ama malesef herşeyi ithal ettiğimiz için avrupaya bağımlıyız
-
hokahey adlı üyeden alıntı
honda jazz onlarda 14.500 birim, bizde 100.000 birim. vay arkadaş!
bursagsli adlı üyeden alıntı
Adam amerika da 4800 dolara yani 2.5 aylık maaşı ile 2013 model dizel jetta alıyor. Biz herhalde 10 senelik para ile alıyoruz. Aslında motor ve arabalar ucuz ama bizim TL değersiz. Devlet 1000 dolara gümrükten motor çekiyorsa, 500 dolar da kendi koyuyor. Bize 1500 dolara satıyor. Avrupa da yaşayan adam için 1 aylık maaşı. Biz de 8 bin TL yapıyor. Bu da yaklaşık 5 aylık maaşa eşit. Ha ülkede üretim olsa TL çok değer kazanır ama malesef herşeyi ithal ettiğimiz için avrupaya bağımlıyız
bunlar başka konular arkadaşlar karıştırmayılım şimdi.
Aklıma bir tek onbinlercesi üretilen otomabillerin üretim maliyetlerinin daha düşük olması geliyor.Ama yine boyle fark ortaya çıkmamalı.
-
dsdasdasd adlı üyeden alıntı
Ya arkadaşlar laf olsun diye açmadım bu başlığı.
Hadi Türkiye de OTV falan bişeyler giriyo diye Ingiltere ye bakayım dedim.
Honda Jazz Ingiltere de 14500 pound a satılırken Honda Africa 12500 pound a satılıyor.
Yahu birisi koskoca araba ne ararsan var,diğeri gariban bir motor.. fark sadece 2000 pound! Yahu bunun sadece hava yastıkları 1000 pound tutar.
Bu motorların nesi bu kadar özelde bu kadar pahalı oluyor anlamış değilim.
Resmen tüm dünya anlaşmış motorcuları düdükleme peşindeler yazıklar olsun böyle sisteme! 1000 cc lik ortalama bir motor max 6000 pound olmalı.
Jazz Baz modeldir, Africa twin ful aksesuarlı.
Sürüm farkı muazzam. Jazz ne kadar satiyor, Africa twin ne kadar satıyor? Yani bu ürünler toplam ne kadar kar getiriyor bayiye ve Honda ya?
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Jazz Baz modeldir, Africa twin ful aksesuarlı.
Sürüm farkı muazzam. Jazz ne kadar satiyor, Africa twin ne kadar satıyor? Yani bu ürünler toplam ne kadar kar getiriyor bayiye ve Honda ya?
full aksesuar falan değil ya,adventure modeli.Koruma demiri elcik ısıtma ve 3-4 lt daha büyük bir deposu var standart AT a göre.
3 lü çanta seti orta sehpa sis farıyla Jazz'ı geçiyor.Rezillik!
-
Bir ürünün maliyetini etkileyen en büyük rakkam araştırma geliştirme masraflarıdır , toplam satış adedi ise argeye harcanan paranın herbir ürüne daha az yansımasına neden olacaktır , kaçırdığınız nokta satış adetleri , otomobil ile motosiklet arasındaki satış adetlerini karşılaştırırsanız ne demek istediğimi anlayabilirsiniz , çok az üretilen ultra spor veya lüks otomobillerin fiyatlarına bakın , bir tanesiyle çinli motosiklet fabrikalarından birini satın alabilirsiniz
-
sen bisiklet fiyatlarını bilmiyorsun sanırım.bir şeyin ufak olması ucuz olması anlamına gelmiyor.kendi bisikletim şu an 9000 tl delta bisiklet satıyor.tabi öyle bir para vermedim ben ama benim pulsar aldığım fiyatlara bisiklet şu an vermiyorlar
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Bir ürünün maliyetini etkileyen en büyük rakkam araştırma geliştirme masraflarıdır , toplam satış adedi ise argeye harcanan paranın herbir ürüne daha az yansımasına neden olacaktır , kaçırdığınız nokta satış adetleri , otomobil ile motosiklet arasındaki satış adetlerini karşılaştırırsanız ne demek istediğimi anlayabilirsiniz
tamam bunu zaten 2. mesajımda belirtim.Ama bu kadar fark olmamalı.Eminim otomobilde kullandıkları teknoloji/parçaların %80 i bu motorlarda da kullanıyolardır.
burak burk adlı üyeden alıntı
sen bisiklet fiyatlarını bilmiyorsun sanırım.bir şeyin ufak olması ucuz olması anlamına gelmiyor.kendi bisikletim şu an 9000 tl delta bisiklet satıyor.tabi öyle bir para vermedim ben ama benim pulsar aldığım fiyatlara bisiklet şu an vermiyorlar
benim de sorum bu zaten.Dedim ya nesi ozel bunların! Resmen bizi düdüklüyolar kabul edelim bunu.
-
Londrada,africa alan adamin garajinda bir tanede accord usulca yatiyordur.
Ne yani 4 tekerli bir araç 14.500 sterlin diye 2 tekerlisini 7.250 Sterline mi satsinlar??
Öyle ezbere iş olmaz.
Nerde bunun ar-ge si?nerede uretim maliyeti.
Zira otomobildeki kompenantlar ve kalip ve diger yatirimlar,jazz icin yillik adet 4-5 milyon diyelim.africa icin ise 1-2 milyon olabilir.
Ee tedarikciye Aga bana 5 milyon jazz icin dashboard bas gonder demek ayri fiyat
2 milyon africa gostergesi bas gönder demek ayri fiyat.
Sonuc olarak,
Kompenant adedi ne kadar cok olursa o kadar fiyat esnek olacaktir.
Ee buda urununun etiket fiyatina yansiyacaktir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:09 ----------
Bu arada jazz in segmenti ile africanin kendi arasindaki segment bir degil
Africayi Cr-v ile mukayese et
Jazz ise Cb500 ile
O zaman farki goreceksin
ve en can alici olay.
Otomotiv sektorundeki kiyasiya rekabet ve pazar
-
dsdasdasd adlı üyeden alıntı
.....tamam bunu zaten 2. mesajımda belirtim.Ama bu kadar fark olmamalı.Eminim otomobilde kullandıkları teknolojin/parçaların %80 i bu motosikletlerdede kullanıyorlar....
2. mesajını henüz okumamıştım , otomobilde kullanılan aynı parçalar demişsin ama hala kütle olarak karşılaştırma yapıyorsun
ikisinde de elektronik beyin , jant , abs vs var ama bunları birinden alıp diğerine takamazsın , mühendis kafalı adamlar var bunlar çok para alırlar , ha bide dizaynırlar varki bunların kazandığı paralar dudak uçuklatır , demek istediğim arge meselesi hiçde ucuz değildir , sence neden matruşka bebeği gibi benzer otomobiller görmekteyiz ? onlarca firma ortak üretim yapmaktadır , sebep ? sebep bu mühendisleri , dizaynırları bir çatı altında tutup etinden sütünden daha çok faydalanmak ;)
-
Sürüm / arge maliyeti gibi yorumlar zaten yapılmış. Sürüm / reklam pazarlama, depolama, işçilik, harcanan enerji gibi kıyasların da tamamında aynı şey söz konusudur muhtemelen.
Rakamları bilme fırsatımız olsaydı keşke. Motosiklette maliyet golünü nerelerden yiyoruz merak ettim.
-
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
2. mesajını henüz okumamıştım , otomobilde kullanılan aynı parçalar demişsin ama hala kütle olarak karşılaştırma yapıyorsun
ikisinde de elektronik beyin , jant , abs vs var ama bunları birinden alıp diğerine takamazsın , mühendis kafalı adamlar var bunlar çok para alırlar , ha bide dizaynırlar varki bunların kazandığı paralar dudak uçuklatır , demek istediğim arge meselesi hiçde ucuz değildir , sence neden matruşka bebeği gibi benzer otomobiller görmekteyiz ? onlarca firma ortak üretim yapmaktadır , sebep ? sebep bu mühendisleri , dizaynırları bir çatı altında tutup etinden sütünden daha çok faydalanmak ;)
Jazz in ayni segment en az 15 tane farkli marka rakibi var.
Suzuki,mitsubishi,toyota,mazda,nissan,renault,fiat ,audi,vw,seat,skoda,(wag)peugeot,citroen(psa)lexus ,alfa,dacia,subaru,
Ya
Africanin bu segmentte kaç rakibi var?
Bunlarda önemli unsur.
Britanyali henry veya kolombiyali dante ya africa alacak ya tenere yada vstrom oda olmadi 1190 hadi oda olmadi belki versys..
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Jazz in ayni segment en az 15 tane farkli marka rakibi var.
Ya
Africanin bu segmentte kaç rakibi var?
Bunlarda önemli unsur.
Britanyali henry veya kolombiyali dante ya africa alacak ya tenere yada vstrom oda olmadi 1190 hadi oda olmadi belki versys..
Jazz vs Africa diye tokuşturmamak lazım genel olarak toplam rakkamları bulup ekleyebilirsek anlaşabiliriz..
bizim ülkemiz özelinde vergi dilimlerine bakmak daha gerçekçi olabilir zira üretenden daha fazla kazanıyor TC maliye :D
-
dsdasdasd adlı üyeden alıntı
tamam bunu zaten 2. mesajımda belirtim.Ama bu kadar fark olmamalı.Eminim otomobilde kullandıkları teknoloji/parçaların %80 i bu motorlarda da kullanıyolardır.
benim de sorum bu zaten.Dedim ya nesi ozel bunların! Resmen bizi düdüklüyolar kabul edelim bunu.
valla yalan diil mantıklı bir açıklama bulamıyorum.tek mantık her evde motor bisiklet olmaması.bir şey ne kadar az satılırsa o kadar pahalı oluyor.ispanyada z900 7800 euro fiat egea da 9.900 euro idi.örneğin oyuncaklar dünyanın her yerinde çok pahalı.otomobil lastikleri motor lastiklerinden ucuz.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Jazz vs Africa diye tokuşturmamak kazım
genel olarak toplam rakkamları bulup ekleyebilirsek anlaşabiliriz..
bizim ülkemiz özelinde vergi dilimlerine bakmak daha gerçekçi olabilir zira üretenden daha fazla kazanıyor TC maliye :D
Net bilgi biraz zor.
Global pazar ve adet bazli urun esastir.yoksa X ulkede şu adet Y ulkede bu adet ile hesap çorba olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------
burak burk adlı üyeden alıntı
valla yalan diil mantıklı bir açıklama bulamıyorum.tek mantık her evde motor bisiklet olmaması.bir şey ne kadar az satılırsa o kadar pahalı oluyor.ispanyada z900 7800 euro fiat egea da 9.900 euro idi.örneğin oyuncaklar dünyanın her yerinde çok pahalı.otomobil lastikleri motor lastiklerinden ucuz.
250cc ye kadar olan motosikletler temel ihtiyaç.
Otomobil temel ihtiyactir oda max 1.6lt ye kadar.
Farkli bir mevzu.
Otomotiv sektorunda, tum firmalar yakit ekonomisi vb.durumlar icin hacim uzerine ciddi arge yapiyor 1.4 Tsi bir arac 140-150hp ye kadar guc uretebiliyor.bu durum atmosferik bir 2.5 lt ye tekabul eder
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:03 ----------
Yakin zamanda 650cc Turbo destekli 100hp otomobilleride gorecegiz.
-
Artık ülke de ucuz birşey yokki motosiklet pahalı diyorsunuz..Liraya bir sıfır atın artık siz atmadıysanız çarşı esnaf zaten atmış.
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
Moderatör
Enteresan olan aradaki farkın bir kaç bin pound olması değil, gelişmiş ülkelerde tüketicilerin satın alırken bir kaç aylık maaşları ile ödeyebilmeleridir.
Dolayısı ile, biri genel ihtiyaç diğeri hobi amaçlı satın alınan iki taşıtın aradaki fiyat farkının az yada çok olmasını kimse umursamaz.
5 aylık maaşı ile Africa alacak biri, ben biraz daha ekler Jazz alirim demez.
Bizde ise onu alacağına biraz daha ekle doğan slx al muhabbeti ilelebet devam edecektir.
-
burak burk adlı üyeden alıntı
sen bisiklet fiyatlarını bilmiyorsun sanırım.bir şeyin ufak olması ucuz olması anlamına gelmiyor.kendi bisikletim şu an 9000 tl delta bisiklet satıyor.tabi öyle bir para vermedim ben ama benim pulsar aldığım fiyatlara bisiklet şu an vermiyorlar
2001'de Scott USA'nın en yüksek modelinin bir altı bir MTB almıştım, o zaman 2.000USD idi, şimdi muadil bir bisiklet en az 5-6.000USD. USD'de de durum parlak değil
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)