Debriyaj Baskısını Telli Debriyaj Mı daha çok açar, Hidrolik Debriyaj mı?
-
Herkese İyi Günler.
Eğer başlık biraz garip olduysa affedin.
Başlıkta da belirttiğimiz gibi;
Daha rahat vites geçişi daha doğrusu daha sağlıklı vites geçişi için baskı balatalarının tamaiyle ayrılması gerekiyor.
Bu sebeple, Hidrolik debriyaj ile telli debriyaj arasında mesafe farkı var mıdır?
Bilgi verebilirseniz çok seviniriz.
Teşekkürler.
Reklamlar
-
birinde debritajı ayırmak için tel kullanılıyor diğerinde ise disk frendeki gibi yağ olay o
-
Yok hocam onu sormuyorum. Yani Hidrolik te mi debriyajı daha çok "ayırır" yoksa tel ile aynı mı?
-
Ikiside aynı zaten yarım ayirirsa vites duzgun gecmez.
Her ikiside tam ayırır sadece kavranayi sen ayarlarsin ve hidrolikte kolun sertligi hep aynı kalır,teldeyse debryaj balatı aşinmasına gore sertlesir,ve tabi telin nezaman kopucağını bilmediginden hep yedek taşısan yanında iyi olur.
-
ucanteneke5 adlı üyeden alıntı
Ikiside aynı zaten yarım ayirirsa vites duzgun gecmez.
Her ikiside tam ayırır sadece kavranayi sen ayarlarsin ve hidrolikte kolun sertligi hep aynı kalır,teldeyse debryaj balatı aşinmasına gore sertlesir,ve tabi telin nezaman kopucağını bilmediginden hep yedek taşısan yanında iyi olur.
Yani ikiside aynı diyorsunuz. Telli 5cm çekiyorsa Hidrolikte 5cm çekiyordur.
Teşekkürler
-
asıl soru hangisi daha rahat çeker
-
pcmnyk adlı üyeden alıntı
asıl soru hangisi daha rahat çeker
Elbetteki hidrolik daha rahat çeker daha güvenilirdir.
Fakat asıl soru debriyaj balatalarını hidrolik, telden daha çok çeker mi,ayırır mı?
-
Ayirmasa her iki sistemde´de vites gecisini rahat saglayamazsin.
Zira,bu işin az ayirdi çok ayirdi olayi yok
Hee,mekanik sistem daha basit olur,
Hidrolikte ise,piston,keçe,yok hava yapti yok yag seviyesi azaldi vs.vs.
-
Seramik adlı üyeden alıntı
Elbetteki hidrolik daha rahat çeker daha güvenilirdir.
Fakat asıl soru debriyaj balatalarını hidrolik, telden daha çok çeker mi,ayırır mı?
Bence soru biraz saçma olmuş, tamamen dizaynı ile alakalı bir durum. İsterse 1mm., isterse 5mm. ayırabilir.
Hidrolik pistonlarının yapısı ile alakalı bir durum. Markadan markaya, modelden modele değişebilir.
Kısaca, neye ihtiyacı varsa onu yapabilir.
-
Her ikiside aynı çeker.Ortalama sac ile balata arası yarım milimetre veya daha az iten balata yaylarının baskısından kurtulunca balatalar saclara sürtmez boşa döner, ister yarım mm ayrılsın ister 1 cm ayrılsın vites aynı geçer.Eğer vites geçişiyle ilgili sorununuz varsa da yazarsanız bilgi verilebilir, merak ettiğiniz için sorduysanız güzel soru, ayrıca araba veya motorda debriyajı çekmedende vitesler geçer tabiki uygun devirde ve gaz kesilerek yapılır, bu uzun süreli vites dişlilerine zarar verir hatta kırar, bu yüzden motor dönerken vites geçişlerinde motorun tahrik kuvveti vites kutusundan ayrılır...
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Ayirmasa her iki sistemde´de vites gecisini rahat saglayamazsin.
Zira,bu işin az ayirdi çok ayirdi olayi yok
Hee,mekanik sistem daha basit olur,
Hidrolikte ise,piston,keçe,yok hava yapti yok yag seviyesi azaldi vs.vs.
Hidrolik hem daha rahat, hem daha güvenilir. Tel koptu, teli yağlamam lazım, teli ayarlamam lazım, teli değiştirmem lazım vs. yok. Her zaman ayarlı, her zaman yumuşak (debriyajın kendisi de yumuşaksa tabii ki).
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Hidrolik hem daha rahat, hem daha güvenilir. Tel koptu, teli yağlamam lazım, teli ayarlamam lazım, teli değiştirmem lazım vs. yok. Her zaman ayarlı, her zaman yumuşak (debriyajın kendisi de yumuşaksa tabii ki).
Bu mevzu,kampanali fren mi?hidrolik disk fren mi?olayina kadar gidecek anlaşılan.
Uzun bir tur esnasinda,debriyaj teli kopsa,yedekte bulunan bir tel ile 10dk icerisinde halledilir.
Hidrolik sistem de,debriyaj merkez pistonunda bir sorun çıksa çek kenara bekle.
Rahatlik´tan kasıt nedir?manete uygulanan kuvvet mi?
Daha güvenilir derken,bu işin atası mekanik sistemlerdir.
Madem rahatlik esas ise,hiç sol manetle manuel ile uğraşmadan integra veya nc(X)ayarinda bir motosiklet kullanilir..
-
Dediğin gibi konu oraya gitti: Eğer frenimde hidroliğe güveniyorsam debriyajda hayli hayli güvenirim.
Hidrolik debriyajın telden bir üstünlüğü de ayar gerektirmemesi. Sadece zamanı gelince sıvısı değişiyor.
-
Rahatlik´tan kasıt nedir?manete uygulanan kuvvet mi?
Daha güvenilir derken,bu işin atası mekanik sistemlerdir.
Hidrolik debriyajda elektronik bir sistem mevcut oluyor mu? Yani iki sistem de mekanik değil mi?
-
emenyasin adlı üyeden alıntı
Hidrolik debriyajda elektronik bir sistem mevcut oluyor mu? Yani iki sistem de mekanik değil mi?
Ikiside temelde Mekanik
Birisi %100 Diğeri %50 mekanik.
Ayrilan nokta şu;
Telli sistemde;sol manete uygulanan kuvvet teli geriyor/Salıyor.
Hidrolik sistem´de ise;Manete uygulanan kuvvet bir üst merkez tarafindan(piston ve yağ)araciligi ile debriyajla haberleşiyor.
Diğer detaylar için bkz.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ebriyaj-7.html
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Ikiside temelde Mekanik
Birisi %100 Diğeri %50 mekanik.
Ayrilan nokta şu;
Telli sistemde;sol manete uygulanan kuvvet teli geriyor/Salıyor.
Hidrolik sistem´de ise;Manete uygulanan kuvvet bir üst merkez tarafindan(piston ve yağ)araciligi
Diğer detaylar için bkz.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ebriyaj-7.html
Hey gidi Magura, benim dağ bisikletimde vardı, dehşet bir şeydi...
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:07 ----------
Şöyle bir durum da var, ne kadar etkisi olur şüpheli ama telde kuvvetin bir kısmı teli esnetmeye harcanıyor...
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Hey gidi Magura, benim dağ bisikletimde vardı, dehşet bir şeydi...
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:07 ----------
Şöyle bir durum da var, ne kadar etkisi olur şüpheli ama telde kuvvetin bir kısmı teli esnetmeye harcanıyor...
Teli esnetme değilde azda olsa sürtünme var, şimdi dış spiralin içine kaygan bir plastik kullanıyorlar, teflona benziyor.
O iç plastiğin kalitesi de etkiler.
Eskiler ne kötüydü, çelik iç tel metal spiralde çalışırdı. Sık sık yağlardık.
-
Gazı kestiğin anda viteste baskı uygularsan debriyaj tam ayrılmasına gerek kalmadan da vites değiştirebilin ve debriyaj manetinde 3-5 mm boşluk olsun
-
Herkese Gönülden Teşekkürler.
Zaman Ayırıpda cevapladığınız için Çok Sağolun.
İyi Forumlar. İyi çalışmalar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)