Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Debriyaj Baskısını Telli Debriyaj Mı daha çok açar, Hidrolik Debriyaj mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Herkese İyi Günler.

    Eğer başlık biraz garip olduysa affedin.

    Başlıkta da belirttiğimiz gibi;
    Daha rahat vites geçişi daha doğrusu daha sağlıklı vites geçişi için baskı balatalarının tamaiyle ayrılması gerekiyor.

    Bu sebeple, Hidrolik debriyaj ile telli debriyaj arasında mesafe farkı var mıdır?

    Bilgi verebilirseniz çok seviniriz.

    Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    birinde debritajı ayırmak için tel kullanılıyor diğerinde ise disk frendeki gibi yağ olay o

  3. #3
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Yok hocam onu sormuyorum. Yani Hidrolik te mi debriyajı daha çok "ayırır" yoksa tel ile aynı mı?

  4. #4
    ucanteneke5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    avcılar istanbul
    Motosikleti
    Super Tenere xt1200z. Actros 1841 megaspais.
    Ikiside aynı zaten yarım ayirirsa vites duzgun gecmez.
    Her ikiside tam ayırır sadece kavranayi sen ayarlarsin ve hidrolikte kolun sertligi hep aynı kalır,teldeyse debryaj balatı aşinmasına gore sertlesir,ve tabi telin nezaman kopucağını bilmediginden hep yedek taşısan yanında iyi olur.

  5. #5
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı ucanteneke5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ikiside aynı zaten yarım ayirirsa vites duzgun gecmez.
    Her ikiside tam ayırır sadece kavranayi sen ayarlarsin ve hidrolikte kolun sertligi hep aynı kalır,teldeyse debryaj balatı aşinmasına gore sertlesir,ve tabi telin nezaman kopucağını bilmediginden hep yedek taşısan yanında iyi olur.
    Yani ikiside aynı diyorsunuz. Telli 5cm çekiyorsa Hidrolikte 5cm çekiyordur.

    Teşekkürler

  6. #6

    Üyelik
    24 Mart 2015
    asıl soru hangisi daha rahat çeker

  7. #7
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı pcmnyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    asıl soru hangisi daha rahat çeker
    Elbetteki hidrolik daha rahat çeker daha güvenilirdir.
    Fakat asıl soru debriyaj balatalarını hidrolik, telden daha çok çeker mi,ayırır mı?

  8. #8
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Ayirmasa her iki sistemde´de vites gecisini rahat saglayamazsin.

    Zira,bu işin az ayirdi çok ayirdi olayi yok

    Hee,mekanik sistem daha basit olur,

    Hidrolikte ise,piston,keçe,yok hava yapti yok yag seviyesi azaldi vs.vs.

  9. #9
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elbetteki hidrolik daha rahat çeker daha güvenilirdir.
    Fakat asıl soru debriyaj balatalarını hidrolik, telden daha çok çeker mi,ayırır mı?
    Bence soru biraz saçma olmuş, tamamen dizaynı ile alakalı bir durum. İsterse 1mm., isterse 5mm. ayırabilir.
    Hidrolik pistonlarının yapısı ile alakalı bir durum. Markadan markaya, modelden modele değişebilir.
    Kısaca, neye ihtiyacı varsa onu yapabilir.

  10. #10
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Her ikiside aynı çeker.Ortalama sac ile balata arası yarım milimetre veya daha az iten balata yaylarının baskısından kurtulunca balatalar saclara sürtmez boşa döner, ister yarım mm ayrılsın ister 1 cm ayrılsın vites aynı geçer.Eğer vites geçişiyle ilgili sorununuz varsa da yazarsanız bilgi verilebilir, merak ettiğiniz için sorduysanız güzel soru, ayrıca araba veya motorda debriyajı çekmedende vitesler geçer tabiki uygun devirde ve gaz kesilerek yapılır, bu uzun süreli vites dişlilerine zarar verir hatta kırar, bu yüzden motor dönerken vites geçişlerinde motorun tahrik kuvveti vites kutusundan ayrılır...

  11. #11
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayirmasa her iki sistemde´de vites gecisini rahat saglayamazsin.

    Zira,bu işin az ayirdi çok ayirdi olayi yok

    Hee,mekanik sistem daha basit olur,

    Hidrolikte ise,piston,keçe,yok hava yapti yok yag seviyesi azaldi vs.vs.
    Hidrolik hem daha rahat, hem daha güvenilir. Tel koptu, teli yağlamam lazım, teli ayarlamam lazım, teli değiştirmem lazım vs. yok. Her zaman ayarlı, her zaman yumuşak (debriyajın kendisi de yumuşaksa tabii ki).

  12. #12
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hidrolik hem daha rahat, hem daha güvenilir. Tel koptu, teli yağlamam lazım, teli ayarlamam lazım, teli değiştirmem lazım vs. yok. Her zaman ayarlı, her zaman yumuşak (debriyajın kendisi de yumuşaksa tabii ki).
    Bu mevzu,kampanali fren mi?hidrolik disk fren mi?olayina kadar gidecek anlaşılan.

    Uzun bir tur esnasinda,debriyaj teli kopsa,yedekte bulunan bir tel ile 10dk icerisinde halledilir.

    Hidrolik sistem de,debriyaj merkez pistonunda bir sorun çıksa çek kenara bekle.

    Rahatlik´tan kasıt nedir?manete uygulanan kuvvet mi?
    Daha güvenilir derken,bu işin atası mekanik sistemlerdir.

    Madem rahatlik esas ise,hiç sol manetle manuel ile uğraşmadan integra veya nc(X)ayarinda bir motosiklet kullanilir..

  13. #13

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Dediğin gibi konu oraya gitti: Eğer frenimde hidroliğe güveniyorsam debriyajda hayli hayli güvenirim.

    Hidrolik debriyajın telden bir üstünlüğü de ayar gerektirmemesi. Sadece zamanı gelince sıvısı değişiyor.

  14. #14
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Rahatlik´tan kasıt nedir?manete uygulanan kuvvet mi?
    Daha güvenilir derken,bu işin atası mekanik sistemlerdir.
    Hidrolik debriyajda elektronik bir sistem mevcut oluyor mu? Yani iki sistem de mekanik değil mi?

  15. #15
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı emenyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hidrolik debriyajda elektronik bir sistem mevcut oluyor mu? Yani iki sistem de mekanik değil mi?
    Ikiside temelde Mekanik

    Birisi %100 Diğeri %50 mekanik.

    Ayrilan nokta şu;

    Telli sistemde;sol manete uygulanan kuvvet teli geriyor/Salıyor.

    Hidrolik sistem´de ise;Manete uygulanan kuvvet bir üst merkez tarafindan(piston ve yağ)araciligi ile debriyajla haberleşiyor.

    Diğer detaylar için bkz.

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ebriyaj-7.html

  16. #16

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ikiside temelde Mekanik

    Birisi %100 Diğeri %50 mekanik.

    Ayrilan nokta şu;

    Telli sistemde;sol manete uygulanan kuvvet teli geriyor/Salıyor.

    Hidrolik sistem´de ise;Manete uygulanan kuvvet bir üst merkez tarafindan(piston ve yağ)araciligi
    Diğer detaylar için bkz.

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ebriyaj-7.html
    Hey gidi Magura, benim dağ bisikletimde vardı, dehşet bir şeydi...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:07 ----------

    Şöyle bir durum da var, ne kadar etkisi olur şüpheli ama telde kuvvetin bir kısmı teli esnetmeye harcanıyor...

  17. #17
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hey gidi Magura, benim dağ bisikletimde vardı, dehşet bir şeydi...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:07 ----------

    Şöyle bir durum da var, ne kadar etkisi olur şüpheli ama telde kuvvetin bir kısmı teli esnetmeye harcanıyor...
    Teli esnetme değilde azda olsa sürtünme var, şimdi dış spiralin içine kaygan bir plastik kullanıyorlar, teflona benziyor.
    O iç plastiğin kalitesi de etkiler.
    Eskiler ne kötüydü, çelik iç tel metal spiralde çalışırdı. Sık sık yağlardık.

  18. #18
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Gazı kestiğin anda viteste baskı uygularsan debriyaj tam ayrılmasına gerek kalmadan da vites değiştirebilin ve debriyaj manetinde 3-5 mm boşluk olsun

  19. #19
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Herkese Gönülden Teşekkürler.

    Zaman Ayırıpda cevapladığınız için Çok Sağolun.

    İyi Forumlar. İyi çalışmalar.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)