Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

100.000 Km de motor alır mısınız ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Ağustos 2018
    Ardadaşlar Honda Africa, Suziki Vstrom, Bwm F800 GS gibi motorlar için konuşuyoruz ok.

    İlk sahibinden, kaza bela yok, full yetkili servis bakımlı ama motor 100.000 KM yi devirmiş.

    Aynı model(5 yıllık diyelim) ve benzer özelliklere sahip 30.000 km de olan modellerin piyasası 50.000 TL iken,bu motorun 40.000 TL ye gitme şansı var mı ? Daha dogrusu hızlı bir şekilde elden çıkarılabilir mi ?

    Gerçekçi olursanız sevinirim,duruma göre motoru satabilirim.

    Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    saydığın 3 motorda bu işte usta zaten.al yıllarca kilometrelerce sür gez makinası.ilk sahibinden bulduysan böyle motorlar bence değerlendirilebilir.ama bahsettiğin fiyat en azından bizim piyasada çok daha ucuza satılıcaktır.30 bn km deki motor 40a satılıyorsa 100 küsür km deki motor 20 25 edicektir max.ayrıca hızlı bir şekilde elinden çıkaramazsın yada ölü fiyatına gidicektir.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Ağustos 2018
    Alıntı burak burk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ama bahsettiğin fiyat en azından bizim piyasada çok daha ucuza satılıcaktır.30 bn km deki motor 40a satılıyorsa 100 küsür km deki motor 20 25 edicektir max.ayrıca hızlı bir şekilde elinden çıkaramazsın yada ölü fiyatına gidicektir.
    :(( teşekkürler..bu tarz yorumlar devam ederse zaman kaybetmeden ilana koyayım bari

  4. #4
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Şahsen,DL650 haricinde bu km´lerdeki diger modellere bulaşmam.suzuki´nin yeri bir başkadır.

    DL nin km si ayni model yili diger bir markadan 30-40bin daha fazla olsun..yinede alirim..

  5. #5

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Ilana koyda ben almam hacı
    dsdasdasd bunu beğendi.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Ağustos 2018
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şahsen,DL650 haricinde bu km´lerdeki diger modellere bulaşmam.suzuki´nin yeri bir başkadır.

    DL nin km si ayni model yili diger bir markadan 30-40bin daha fazla olsun..yinede alirim..
    Levend,peki aradaki 10.000 TL için 70.000 KM daha genc bir DL650 den de vazgecer misin ?

    Sorum aslında markadan ziyade motorun KM'si belli bir sayıya ulaştığında haddinden fazla değer kaybedecekse hiç beklemeyim ben,2 sene sonra 100 k olacak motorum :(

  7. #7
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı dsdasdasd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Levent,peki aradaki 10.000 TL için 70.000 KM daha genc bir DL650 den de vazgecer misin ?
    Şöyle bir durum var,

    Örnek,

    2008 Model 110bin km de DL 650 25bin tl diyelim,2010 model 80bin km de bir DL ise 30-32 bin tl olsun..

    Aradaki 5 bin tl ve 30bin km fazla olan 2008 modeli alirim..1 takim lastik alip,bakimini yaptirir binerim.

    Hee 70bin km ciddi bir fark,uzerindeki aksesuarlari dolu olmak kaydi ile,vazgecmem..10bin tl abarti bir fark degil.
    dsdasdasd bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    26 Eylül 2016
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 NS 2017
    Çevremdeki tanıdıklarıma ve kendi düşüncelerime göre yazarsam:
    Geçmişini bilmek önemli oluyor bence. Motorun ilk günden itibaren düzgün insanlar tarafından kullanıldığını ve bakımlarının düzenli yapıldığını ayrıntılı bir şekilde açıklarsanız. Gerektiğinde de kanıtlarsanız alacak birileri mutlaka çıkar. O motorlarla ilgilenen insanlar çoluk çocuk diye tabir ettiğimiz gruptan olmuyorlar zaten öncelikleri bilinçli sürücüden temiz bakılmış motor almak oluyor. Geçmişini bilmediğim 70.000 km motor almaktansa sahibine güvendiğim az el değiştirmiş 100.000 deki motoru tercih ederim.
    Mesela çok uzun yol yaptınız motorunuzla, fotoğrafları gösterirsiniz gittiğiniz ülkeleri şehirleri vs. önemli olan güveni kurabilmek.

  9. #9
    Rhombeuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2018
    Şehir
    Ankara
    Benim ustam Bmw km önemli değil der her zaman .. Benim için önemli ama. 100.000 de ben alsam atıyorum 150.000 ben kime satacam diye düşünürüm. Bu kadar gezmiş motorun geçmişini bilmek de zor iş. Öte yandan Bmw olsun Suzuki olsun yedek parça fiyatları can yakar. Ben almamayı tercih ediyorum.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Rhombeuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim ustam Bmw km önemli değil der her zaman
    Tabii öyle der. Sayesinde geçiniyor çünkü

    Son yirmi senede üretilmiş hiç bir Avrupalı motosikletin çok kullanılmış modeline yaklaşmam bile. Yenileri bile bozuluyor. İkinci elleri boşuna yerlerde gezmiyor.

    Ortada gizli bir cevher falan yok. Piyasa notunu veriyor aletin.

    Japonlar öyle değil ama. Eğri oturup doğru konuşalım. Marka fanatiği olmanın kimseye faydası yok.

  11. #11
    ufuk-*- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2007
    115.000 km de aldığım caponord şu anda 155.000 km civarında. Şimdiye kadar sadece konjektörünü değiştirmem gerekti ki o da kronik sorunlu parçası. Onun dışında mekanik olarak herhangi bir parçaya ihtiyacım olmadı. Yağ değişiminde ölçeriz çıkan yağı, yağ eksiltmesi bile sıfıra yakın.

    Yakın bir arkadaşımda 650 v strom var 105.000 km de, her 3000 km de 1 litre yağ eksiltiyor. Bunun dışında o da herhangi bir arıza vs yaşamadı.

    Yüksek km motor kullanan ve yakınında da benzer tecrübeye sahip farklı motoru olan bi arkadaşım var. Sorunuza bu çerçevede cevap vermiş olayım.

    Artık ömrünü tamamlayan ve değişmesi gereken parçalar yüzünden masraf açması normal. Mesela benim egzantrik zincir setimin değişmesi gerekiyor artık ses yapmaya başladı, sanırım 1000 tl civarında masrafı olacak.

    Eğer alır bir sezon kullanır satarım diye düşünüyorsanız bu tarz değişim zamanı gelmiş parçalar size denk gelebilir. Ama alıp uzun zaman kullanacaksanız bence km nin kaç olduğundan çok aracın geçmişini bilmek önemli.

    Bir de şahsen 100.000 e gelmiş bir motorla 115.000 e gelmiş motor arasında 115.000 olanı seçerdim. Çoğu parça değişimi 100.000, 50.000 gibi düz km lere denk geliyor.

    Son olarak motor sorunsuzmuş ki o km leri yapabilmiş diyeyim, çokta korkmaya gerek yok bence yüksek km den. Tabi eğer öncesini bilecek imkanımız varsa. En azından sürekli gittiği servis bilgi verebilir bu konuda tanıdıktan alınmasa bile.

  12. #12
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Servis yada tamirci bir malı övüyorsa değiştirme vakti gelmiştir. Örnek evdeki vailant kombi 19 yıllık bozuldu bir iki kere.Servis abi bu kombiler elmas değerinde şimdi böylesini üretmiyorlar dedi.Kombiyi değiştim Eskiden daha sağlam ürettiklerine katılıyorum.Yeni aldığım kombiyi 19 yıl kullanamayacağımıda biliyorum.Ama eskisi artık ömrünü doldurmuş.
    Ülkede otoparkta dururken çizilip boyanmış arabayı bile almıyor millet.
    kurubuz bunu beğendi.

  13. #13
    izmir3535 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Yamaha tdm900
    Bu tür motosikletlerin kilometre ömürleri 400.000 km dir. ilk elden ise sikinti yaratmaz. 100 bin km ye kadar biniyorsa Hasta işidir.
    100.000km de Araba almiyormuyuz
    Artik bu kilometreler basit.
    Yanlis yanilgi var. Motosiklet olunca sanki 100binde motor omru bitecek.
    Devirli makina degilse Tek veya çift silindir motorlar 400.000bine kadar rahat rahat gider.
    Bakimlari tam ve zamanindaysa.

  14. #14
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Doğrudur, 100 bin kilometre motosikletin motoru için bitti anlamına gelmeyebilir. Ama 100 bin kilometre yapmış bir aracın yaşından dolayı, kullanımından dolayı değişmesi gerekecek dünya kadar parçası çıkar. Sırf bakıma 400-500 lira verip yağ-filtre değiştirmek maliyetli gelirken, büyük hevesle aldığın bir motosiklete üste bir sürü masraf yapmak epey zoruna gider insanın.

  15. #15
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    1-2 sahibi olduysa alınır. Km'sine de inanılır. Bu şekilde düşünüyorum.
    O km de motosiklet alacak olsam. 15 yaşında olsa, 10 tane kullanıcısı olmuş olsa. O km de olsa yanaşmazdım yanına heralde.

    İkinci el araç alacaksam aldığım kişinin ne zamandır sahip olduğuna bakarım. 5-6 ay'lık sahibiyse, sezonluk alıp geçmiştir. Bana satacaktır. Ben de hiç sıcak bakmam bu tür araçlara.
    10 yaşında motosiklet alıyorsam, araç 7-8 yıldır son sahibindeyse, adamın tavırlarını ve motoru beğendikten sonra alırdım heralde.

  16. #16
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    üçü arasında benim tercihim africa twin olur. parçası ve servisi diğerlerine göre daha ucuz

  17. #17
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    İlk elden, bildiğin motor niye alınmasın?
    Ara sıra ilanlara baktığımda hala 98 model falan, 70k km. motorlara rastlıyorum, gülüyorum.
    98 model, 2001 de sattığım Afr. Twin 65 bin km. idi.

  18. #18

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    çok değişken bir konu herkesin vericeği cevapda o denli değişken olucaktır.

    Ben çok aldım 60 binde 80 binde 90 binde arkadaşım da piaggio x9 var 500 şu anda 140 binlere geldi oda 110 binde mi ne almışdı.. mevzu çok değişken alıcağın motorun geçmişi bakımı seceresi çok önemli.. iyi bir ustanın çok teknik detaylı bir kontrol etmesi gerekli.. öyle 3-5 yaşında motoru kontrol eder gibi edemez usta diyicek ki bana bu motoru bırakın siz gidin gezin ben detaylı bakıcam aradığımda gelirsiniz..

    basit bir örnek veriyim bizim kabilede bir rt hastalığı vardır bende ve bir kaç arkadaşda. arkadaş en son niyet etmişdi bundan 3 sene önce falan bulduk bir tane polis çıkması olmıyan tertemiz ikinci sahibinden ustam motoru bırakın bir gezin 2 saat dedi ben böyle göz yordamı gazı aç falan bakamam dedim adama yemek ısmarladık o sıra sohbet muhabbet neyse döndük ustamız bunun enjektörde sorun var birde bilmemne senkron ayarı bozuk bir iki sorununu daha söyledi.. 2 bin tl ye yakın masrafı var dedi..

    fiyatta anlaşsak alıcakdık araç sahibide o kadar düşmeyince vazgeçdik..

    scooterlar bu konuda daha şanslı heleki piaggio falan alıcaksan temiz kullanılmışı ölümsüzdür.. 70-80 model vespalar yollarda hala..

    japonunda eskisi yenilerine göre çok daha dayanıklı ve kaliteli neticede daha az teknoloji daha çok samuray gücü .. Bana şimdi seceresi belli geçmişi temiz bakımlı ustamında onay vericeği 92-94 model bir africa twin getirtseler gözüm kapalı alırım kaya gibidir hiç bir şey olmaz.

    Birde 100 bini devirmesi için illa yaşı çok ileri olması gerekmez piyasada bir sürü cbf ler ybr ler var yıllardır km leri 10-20 bin arası geçmiyor .. pakette , kurye de çalışan motorlar var onlarında bazılarının km leri ne hikmetse 20-30 bini geçmiyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:20 ----------

    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğrudur, 100 bin kilometre motosikletin motoru için bitti anlamına gelmeyebilir. Ama 100 bin kilometre yapmış bir aracın yaşından dolayı, kullanımından dolayı değişmesi gerekecek dünya kadar parçası çıkar. Sırf bakıma 400-500 lira verip yağ-filtre değiştirmek maliyetli gelirken, büyük hevesle aldığın bir motosiklete üste bir sürü masraf yapmak epey zoruna gider insanın.
    o iş şöyle ikinci el alanlar zaten 100 bini demişrmiş motor almışsa yükek hacim yaşıda geçkinse şayet motorun zaten fiyattan çok büyük karda oluyorlar.. sıfırı 50-60 bin liralık aynı segment motoru 7 bin tl ye 10 bin tl ye alıyorlar zaten burdan büyük karları var.. motoru sıfırlamakda bu işlere alışkın sağlam ustası çevresi olan insan için zor değil.. siz bir parçayı 2 bin tl ye alırsınız o adam gider 400-500 tl ye allem eder kullem eder bulur..
    siz misal çayınızı yudumlayıp internette parça ararken o adam gider kasımpaşanın herkesin bile giremiyceği ara sokaklarında parça kovalar..

    Ama bitirdimide fabrika ayarlarına çok yakın kalitede motor toparlar.. her şekil motor uyguna gelir ..

  19. #19
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    hayatta bulaşmam dünyanın masrafını açar o motor

  20. #20

    Üyelik
    24 Mart 2015
    ben aldım fazer 100 binde hiç bir şeyi yok. hee ama kullanan kişi motor hastası ve tanıdıktı. motorun her parçasıyla özel ilgilenen bir kişiydi. o şekilde aldık. diğer türlü. baya bir incelemek gerekir. kullanan kişi çok önemli.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)