Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motorsikletimizin yolda bırakmaması için yapılıcak düzenli bakımlar nelerdir ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Bilgi tecrübe paylaşırsınız umarım 🙏


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Yağ ve su seviyelerini kontrol etmek. Zinciri yağlamak ve bozuk ise değiştirmek. Lastik hava basıncını kontrol etmek.

    Bence yolda kalmayı asıl önleyecek olan şey yanında alet takımı ve yedek parça taşımaktır. Mesela lastiğin patlarsa kendi kendine fitil atıp yola devam edebilirsin veya zincirin atıp sıkışırsa elindeki aletlerle arka tekeri gevşetip zinciri tekrar gerebilirsin.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    Honda alırsan bunları düşünmene gerek kalmaz ;)

  4. #4

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı snappy x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda alırsan bunları düşünmene gerek kalmaz ;)
    he ya 2008 1000 rr lar yağ içmezdi kullanıcıları gizli gizli boşaltırdı yağı cbfler sıkıştırınca yağ eksiltmezdi bilmesek
    tommygun ve fz6_fazer bunu beğendiler.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  5. #5
    rebeka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2014
    Patlayan tekeri yapmayı öğrenmek.

  6. #6
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Sym Wolf SB250Nİ
    Kullandığınız motosikletin özelliklerini, limitini ve kendi limitini bilmek. Düzenli bakımlarını zamanında ve orjinal yedek parça, sarf malzemesi kullanarak yapmak önemlidir. Akü durumunu ve lastikleri düzenli kontrol etmek-ettirmek ve mümkünse ömrünü tamamlamadan değiştirmek. Birde yola çıkarken yedek buji, lastik spreyi, tamir kiti, avadanlık bulundurmak. Ben bunları yapıyorum. hiç ihtiyacım olmadı ama tedbirli olmak iyidir.

  7. #7
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Hocam istediğin kadar uğraş. Kalıcaksa kalıyor. Yanımda her gezmemde penseden alyana tornavidadan yıldız anahtara hepsi mevcut. Bujimi zincirimi hava filtremi yağımı karbüratörümü sonuna kadar sök tak yapa yapa öğrendim. Şuan bi sıkıntım var ki motorum kaldı kapıda. 2 km elimde getirdim. Sen istediğin kadar bakımını yap bi olay illa oluyor başın tutuşuyor. Her 600 kmde bir motorumun saydığım herşeyini kontrol eden, değiştiren biriyim.
    tarikcapar bunu beğendi.
    HONDA

    #BZ3082

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    he ya 2008 1000 rr lar yağ içmezdi kullanıcıları gizli gizli boşaltırdı yağı cbfler sıkıştırınca yağ eksiltmezdi bilmesek
    ama yağına dikkat edersen yolda kalmazsın,bu kadar basit

  9. #9
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar RS 200
    O kadar çok yolda bırakacak sebep var ki bunların hepsi için alet takımı taşısan sürekli dolu çantayla gezmen lazım. Bence yolda kalmaktan çok sonrasında hazırlıklı olmak önemli. Güvenebileceğin sürekli arayabileceğin bir kamyonet çekici vs si olan birinin numarasını alman önemli. İlk motorumda sigorta atmıştı hondayı aradım yarım saate motosiklet çekicisi geldi. Uzun yola gidiyorsan telefonun şarjının bitmemesine dikkat et yeter. İnternetten her yerden bir usta çağırırsın. Onun dışında yolda kalmaması için gereken bakımlar kitapçıkta yazıyor.

  10. #10
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Alıntı Stock Sever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam istediğin kadar uğraş. Kalıcaksa kalıyor. Yanımda her gezmemde penseden alyana tornavidadan yıldız anahtara hepsi mevcut. Bujimi zincirimi hava filtremi yağımı karbüratörümü sonuna kadar sök tak yapa yapa öğrendim. Şuan bi sıkıntım var ki motorum kaldı kapıda. 2 km elimde getirdim. Sen istediğin kadar bakımını yap bi olay illa oluyor başın tutuşuyor. Her 600 kmde bir motorumun saydığım herşeyini kontrol eden, değiştiren biriyim.
    Herşey yolunda tatlı tatlı gidiyorsun, Mola vermişsin, sonra tekrar yola çıkmak üzere motora biniyorsun, marşa basıyorsun... tak diye bi ses... marş motoru dişlisi dağılıp motoruda sıkıştırıyor... ne vurdurma ne marş hersey durmuş... al boşa ittir bakalım ne kadar hızlı ittirebiliyorsun
    Stock Sever bunu beğendi.
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)