Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

125-250cc başlangıç motoru

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CB250R
    Öncelikle selamlar 18 yaşında bir üniversite öğrencisi olarak motosiklete başlamayı düşünüyorum.Bugün ilçe nüfus müdürlüğünde ehliyet işlerimi hallettim .Bu hafta içinde a2 ehliyetim gelmiş olur. 1-2 hafta içinde de motosiklet almayı düşünüyorum vizelerden sonra. Ekipmanlarım hazır, geriye motosiklet almak kaldı. Kendimden bahsetmek gerekirse 1.75 boyunda ve 70 kiloyum. Sıfır olarak cb125r veya cb250r almayı düşünüyorum, ikinci el bakmıyorum her şeyini 0 olarak ben uğraşarak öğrenicem(rodaj vs) hem de almışken en az 2-3 sene kullanacağım. Yılbaşı sonrası güncel kurlardan zam yemeden alayım diyorum. Aklıma takılan konu ise cc mevzusu. Güzergah olarak genellikle şişli-kadıköy arası üniversiteye ulaşım amaçlı kullanacağım dolayısıyla haftanın 4 günü köprüyü kullanmak durumundayım, boş zamanlarımda da gezme amaçlı aktif olarak kullanmayı düşünüyorum. Bir aralar mt25-r25 düşünüyordum ama 36 beygir fazla gelir diye vazgeçtim malum site hasar kayıtlı r25lerle doluyken tecrübesiz biri olarak gözüm korktu açıkçası.
    Bu durumda cb125r mı cb250r mı mantıklı? Bu arada hiç tecrübem yok, ehliyet sınavında hero hunk sürmüştüm trafikte ama pek de trafik denemezdi. 250cc başlanmaz diyenler çok fazla forumlarda ancak cb250r daki 26-27 beygiri kontrol ederim diye düşünüyorum. Ayrıca köprü yolunda felan 125cc yetersiz kalmaz mı? Önerilerinize açığım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    12 Eylül 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-25, Versys650, GV250 (Satıldı) Çinlilere muhtaç
    Ehliyetiniz hayirli uğurlu olsun. Ben mt-25 ike baslamistim hicbir sıkıntı cekmedim. Bence 250 cc baslangic icin ideal. Ama motosikleti almadan once tarziniz konusunda kesin bir karar vermeniz yarariniza olacaktir

  3. #3
    linkinpark20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2013
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Yamaha XJ6
    R25 ve mt 25 7000 devire kadar cbr’dan farkı yok devir ışığını ayarlayarak zaten rodaj dönemi de olduğundan aşama aşama devirli kullanmaya başlayabilirsiniz. Cbr 2 kez sıfır olarak aldım toplamda 1,5 yıl kadar kullandım. R25 bir haftadır kullanıyorum. Yalnız bu motorda olası bir yatırma durumunda yüksek masraflar açacaktır, masrafın yanında fiziksel yaralanma durumu da olabilir. Mutlaka eğitim almanızı öneririm.

  4. #4
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    madem para kısmı mühim değil ve bir iki sene kullanacaksın 250 cc daha uygun olur. satarken sıkıntı yaşamazsın. istanbul trafiğinde hareket edemediğimiz için 125 cc de yeter ama 250 cc ile gerektiğinde uzun yol yapman kolay olur.

    önemli olan kaç cc motor ile başladığın değildir. senelerdir bu sitedede hergün başlangıç cc içerikli konu açılıp durur, hergün ahkam kesilir. önemli olan kendini geliştirmendir. daha yolun başında iken işin doğrusunu kendine alışkanlık edinmendir. ehliyet çıkıyo zaten, mümkünse ekstradan güvenli sürüş eğitimleri al, internette her türlü kaynak mevcut, video veya yazılı olarak kendini geliştirebileceğin konuları takip et. her fırsatta motorla yola koyul ve öğrendiklerinin pratiğini yap. tali yollar, ormanlık dağlık bayırlık virajlı inişli çıkışlı yollar tercih et. düz otoban kullanımı sana bişey katmaz ve sıkıcıdır. başlangıç motoru dediğin ilk motor olarak 125 cc motor alıp 1 sene 8.000-10.000 km sap gibi dümdüz yol alıp sonra motor büyütmek olmamalıdır. kendini geliştirmediysen motor büyütüncede patlamaya mahkumsun.

    şimdiden ehliyet ve motorun hayırlı olsun. kazasız belasız güzel günlerde kullan.

  5. #5

    Üyelik
    07 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CB250R
    İyi dilekleriniz için teşekkür ediyorum. Henüz bayide inceleme fırsatım olmadı ancak şimdilik cb250r üzerinde karar kıldım daha kaliteli süspansiyon ve frenleriyle ayrıca üzerinde gelen lastikleri(r25 veya mt25deki irclere göre daha iyimiş dunlop galiba izlediğim videolara göre) parasını daha fazla hakedeceğini düşünüyorum. mt25de de ön far tasarımı beğenmiyorum, evet mt25de kasa daha keskin hatlara sahip ve alet daha karizmatik ancak ön far tüm motorun tipini mahvediyor bence, cb250rdaki retro tasarım led farlar daha bi hoş . Aklımda mt25 al dedirten konu ise cb250rdaki zincir sesi ve boyutlarının mt25 e göre küçük olması altımda küçük kalır mı diye soru işareti bırakıyor ve zincir yüzünden servisle uğraşmak istemiyorum ilk motorum olduğundan.

  6. #6

    Üyelik
    10 Şubat 2016
    Motosikleti
    honda cb500f
    cb250r daha uysal onu almak daha mantıklı görünüyor. 125cc evet biraz yetersiz kalabiliyor. istanbul trafigi için scoter bile düsünebilirsin.

  7. #7

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Pulsar al pulsar. Hem çeyrek altın gibi satarsın hemde olası kırılmalarda falan sorun yaşamazsın. Ben 1sene yaz-kış pulsar kullandım İstanbul'da 20000km yol yaptım. Sonra Dominar aldım. Onunlada Mart'ta yola çıktım geçen ay bir avel gelip motoruma vurup pert etti. Daha 15500-16000km de bir yerlerdeydim. Şuan mecburen mt-25 aldım.

    İlk motorunu sürekli kuduran bir alet almak zorunda değilsin kaldıki sürekli kudurunca, benzin parasıda sıkıntı olacak. Ben Pulsar ile ortalama 2,9 lt yakıyordum. Hemde yol açıksa rpm limit ışığı sürekli yanıyordu.

  8. #8

    Üyelik
    14 Ekim 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mt-125
    İstanbul'da yaşamadığım ve İstanbul'a hiç gitmediğim için köprü yolu nasıl bilmiyorum.Ama bence sen işini garantiye alıp 125'lik ile başla derim.Üniversite öğrencisiyim diyosun bir zaman sonra sana benzin parasında da sıkıntı çıkaracak Angrypower abinin dediği gibi pulsarda olabilir.

  9. #9
    LostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2004
    Motosikleti
    Star Fire 48
    izmir - istanbul arası CB250r kullanım tecrübeme dayanarak kesinlikle öneririm. Biraz alışma ile rahat kullanırsınız.
    zincir sesine gelince arka dişlinin hemen üzerine zincir atmasını engellemek için ince metal bir kasnak koymuşlar Zircirin sesini yükseltiyor. Kask takmıyor yada tünel gibi sesin yansıdığı bir yerde gidiyorsanız, ses geliyor. Bunun kullanıma , zincire bir etkisi yada zararı yok. Bazı arkadaşlar bu kasnağı sökmüşler ve sesten kurtulmuşlar. Ama sökmek tavsiye edilmez. Ayrıca Honda da bu sesin bir zararı olmadığını söylüyor. Sadece sesli bir zinciri var diye düşünün, Servislik bir işi yok. Bu mesafede yakıt; 7000 devir altı kullanımda, 2.4lt / 100 km, 7000 devirde ise110 km/s sürat yapıyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler