Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

motosiklette tork çekişi arttırma

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Eylül 2015
    arkadaşlar 125 cc lik motorum var cg tarzı bunun çekişini tork değerini nasıl yükseltebiliriz


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    arka dişliyi 2 diş büyütmek en ucuz ve geri dönüşü mümkün yöntem..

  3. #3

    Üyelik
    24 Eylül 2015
    [QUOTE=Nikkfurie;3756773]arka disliye 2 dış büyütmek en ucuz ve geri dönüşü mümkün yöntem..[/

    hocam peki son hız düşer diyenler oldu bana 80/90 yapsın yeter

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    düz yolda düşebilir rampa tirmanirken artar..10 - 15 km farkedebilir.. kalkışda ise serilik çok artar bir anda motor devrini sona dayar vites ister... debriyaji birden bırakırsan tekeri çok kolay alırsın yerden dikkat etmekte fayda var artcili iken kafana gecebilirde makina..

  5. #5

    Üyelik
    24 Eylül 2015
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    düz yolda düşebilir rampa tirmanirken artar..10 - 15 km farkedebilir.. kalkışda ise serilik çok artar bir anda motor devrini sona dayar vites ister... debriyaji birden bırakırsan tekeri çok kolay alırsın yerden dikkat etmekte fayda var artcili iken kafana gecebilirde makina..
    hocam benim amacım hız değil maksat 2 kişi binince çekiş çok düşüyor o yüzden çekişi artırmak istiyorum hız felanda gerek yok sadece motor 2 kişi binince zorlanmasın yeter rampalarda sıkıntı çekmiyim yeter bana

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    isteklerin bu reçete ile olur ;)

    begenmessen orj disliyi takarsin olur biter..

  7. #7
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    arkadaşın dediği gibi dişli ile oyna en ucuz geri dönüşü olan ama çok fazla bir şey bekleme

  8. #8

    Üyelik
    24 Eylül 2015
    Alıntı shooter1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşın dediği gibi dişli ile oyna en ucuz geri dönüşü olan ama çok fazla bir şey bekleme
    hocam mesela sana bi örnek versem ybr ile mondialin 125 cc lik motoru aynı hacime sahip ama ybr felan ikiye katlar degilmi

  9. #9
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    En garantili tork ve cc yukseltme yontemini acikliyorum: Motoru buyutun yeni motor alin

  10. #10

    Üyelik
    24 Eylül 2015
    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En garantili tork ve cc yukseltme yontemini acikliyorum: Motoru buyutun yeni motor alin
    hocam dediğiniz gibi yapıcam peki iki model arasında kaldım ybr 125 mi yoksa cbf 150 mi

  11. #11
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı okncnk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam dediğiniz gibi yapıcam peki iki model arasında kaldım ybr 125 mi yoksa cbf 150 mi
    Bir Yamahaci olarak kesinlikle CBF 150 Hem YBRye oranla daha konforlu hem de gucu biraz daha yuksek.

  12. #12

    Üyelik
    26 Eylül 2014
    Şehir
    Konya
    Alıntı okncnk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam mesela sana bi örnek versem ybr ile mondialin 125 cc lik motoru aynı hacime sahip ama ybr felan ikiye katlar degilmi
    Yok o kadar fark olmaz.İkiside aynı sınıfta ve 125 cc pek fark olmaz.Ama ybr ile cbr yi kıyaslarsan anca bu tip ikililerin arasında belirgin bir fark olur.Soruna gelinirse evet dedikleri gibi dişliyi küçültmek hem geri dönüşü kolay hemde daha ucuz yollu olur.Ama aklımda hala şu düşünce var acaba doğru mu ki? Cbf sıfır fiyatı 5:800 lira hak ediyor mu ki?

  13. #13
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    150'lik silindir taksan süper olur motor. Ben orjinali 125'lik Cg motoru sadece silindir değişimiyle 150'lik olarak 12 bin km kullandım. Motorun torku deli gibi artıyo. 2 beygir de güç artışı sağlar.
    okncnk bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    24 Eylül 2015
    [QUOTE=Mengu16;3756858]150'lik silindir taksan süper olur motor. Ben orjinali 125'lik Cg motoru sadece silindir değişimiyle 150'lik olarak 12 bin km kullandım. Motorun torku deli gibi artıyo. 2 beygir de güç artışı sağlar.[
    mengu kardesim hangi silindir uyumlu olur benim motora asya kedi klasik 125 cc motor

  15. #15
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı okncnk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mengu kardesim hangi silindir uyumlu olur benim motora asya kedi klasik 125 cc motor
    Mondial 150KN silindiri takabilirsin yüzde 100 uyumludur. Mondial marka orjinal yedek parça al, kaliteli oluyor. Bir de conta takımı alıcan 150'lik silindir için. Conta 5 lira, silindir takımı 80 lira falan piston sekman dahil.

  16. #16

    Üyelik
    24 Eylül 2015
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mondial 150KN silindiri takabilirsin yüzde 100 uyumludur. Mondial marka orjinal yedek parça al, kaliteli oluyor. Bir de conta takımı alıcan 150'lik silindir için. Conta 5 lira, silindir takımı 80 lira falan piston sekman dahil.
    hocam işçilik felan 150 yi bulur diyorsun peki arada 25 cc lik bir fark olucak motor 10.4 bg den torku beygiri tahminen kaç olur ve arada bariz bir şekilde fark olur mu

    VE ŞU LİNKTEKİ DEDİGİN SANIRSAM

    http://www.bizimmotor.com/mondal-kn-...set-komple-824

  17. #17
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı okncnk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam işçilik felan 150 yi bulur diyorsun peki arada 25 cc lik bir fark olucak motor 10.4 bg den torku beygiri tahminen kaç olur ve arada bariz bir şekilde fark olur mu

    VE ŞU LİNKTEKİ DEDİGİN SANIRSAM

    http://www.bizimmotor.com/mondal-kn-...set-komple-824
    Evet linkteki setten alacaksın. Silindir taktığında ve 1000-1500 km rodaj yaptıktan sonra motorun en az aşağıdaki videoda görülen motorum kadar hızlı gider. Motor gücü 2 beygir, torku da 2 beygir artar. Duruma göre ön dişliyi 1 numara büyütmek isteyebilirsin. Dişli büyütmeyi rodajdan sonra yap ama, yeni silindiri hemen kastırma fazla.
    okncnk bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    24 Eylül 2015
    hocam kaçlık senin motor videodaki haliyle baya etkisi oluyorsa sipariş vereyim o zaman

  19. #19
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı okncnk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam kaçlık senin motor videodaki haliyle baya etkisi oluyorsa sipariş vereyim o zaman
    Videodaki motor 150'lik, senin motorda balansör olmadığından ve 10-15 kilo daha hafif olduğundan biraz daha seri olur. Balansör olunca motorun düşük devirlerdeki torku biraz azalıyor.

  20. #20

    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En garantili tork ve cc yukseltme yontemini acikliyorum: Motoru buyutun yeni motor alin
    Ben de bu yolu uygulayarak 5 tane motor aldım. Kesinlikle işe yaramıyor.
    Motor büyütülecekse öyle ufak büyütmeler boşuna. Son hızda 20 kilometre bile oynamıyor.
    Motorlarımın maximum hızları şöyle oldu
    Junlin 125:110 yaptı
    Mondial: 115 yaptı
    CBF 150: 120 yaptı
    YBR250:135 yaptı
    DL 650 XT (Tel jant) :192 yapıyor.
    Yetmediği için
    Super Tenere almayı düşünüyorum: 205 Yapıyor
    Şimdi soruyorum hız arttırmak için motor değiştirmeye değer mi?
    Aslında tek kişi iken DL-&%= gayet yeterli. Ama 3 adet çantayı full yükleyip artçı alınca,üstüne bir de devasa depo üstü çanta,port bagax vs....Çıktın mı 10 000 kilometrelik Avrupa turuna. Rezil olup dönüyorsun. Alet altında ağlıyor.
    Öte yandan kaç kere böyle turlara katılıyoruz?
    Süper tenere alıp İstanbul trafiğinde 270 kiloluk dev ile gezmek ne kadar mantıklı? Kullanım olarak V-stromdan kolay olduğu söyleniyor. Ama sevgili yamaha motoru Test sürüşüne vermiyor. Ya bu kilo beni aşıyora? Bergi dilimi ve yakıt tüketimi de yüksek.
    Yani motor büyütmek her zaman çözüm değil.Pek çok motoru inceledim. Ve sonunda kendi motorumu kullanmaya karar verdim. İlla büyüteceksem super Tenere Alacağım.İncelemelerim şöyle.
    BMW R1200 GS : Çok yüksek, çok pahalı.
    BMW R1200 RT : Her şeyi ile tam bana göre.İşte bu benim motorum. Ulaşılmaz derecede pahalı.İkinci eli bile ulaşılmaz.
    Triumph 1200 Explorer: Tek kusuru 15cc ile üst vergi diliminde oluşu.
    Triumph 800 XRT : Bunda da kusur bulamadım. Tek kusuru Tenere'den ep ey pahalı oluşu.Ayrıca çirkin buluyorum.Testlerde titreşimli olduğundan söz etmişler.Test etmeliyim.
    Africa Twin. Benim motorumdan üstün değil.
    DL 1000: Düşündürüyor.Ama Süper Tenere'ye yakın fiyat,bir sürü eksik. Elektronik amortisör,hız sabitleyici vs vs, hepsi eksik.
    Multistrada: Mükemmel motosiklet. Ama yeni iken. 3 yıllık multistradalar dökülüyor. Çok pahalı,çok dayanıksız.
    Super Tenere: Çok ağır,motoru zayıf. Rakiplerinin yarı fiyatı bile değil. Bir GS fiyatına 2,5 tane Süper tenere alınıyor. Sonraki motorum bu olacak.




    Süper Tenere, BMW R1200 GS


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)