Karburatör özgürlük mü?
Bence tam tersi.
Karburatör'lü motosikletim kışın sabah zor çalışırdı. Trafikte istop ettikten sonra da zor çalışırdı. Sahip olduğum 3 enjeksiyonlu motosikletin hiç birinde tek yakıt arızası yaşamadım. ABS ve MTC sayesinde daha rahat, stressiz, güvenli ve zevkli kullandım. RBW sayesinde 180 beygir motor gerektiğinde pistte racing gibi haşin, ancak şehir içinde 600cc cruiser gibi uysal.
Teknolojinin çok faydasını gördüm, ancak zararını hiç yaşamadım. Hayır, karburatör mıncıklamaktan zevk almıyorum. Ancak hâlâ motosikletimin yağını, filtrelerini, hidroliğini ve antifrizini kendim değiştirebiliyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:02 ----------
Bu kısımlara katılmıyorum. Aşırı ön yargılı yaklaşılmış bence. Objektif bulmadığım kısımlar:
Motorların teknolojisinin artması kaçınılmaz. Bu, servisi zorlaştırmıyor. Yağ aynı şekilde değişiyor. Kim niye tırssın yağı değiştirmeye? Servis te farklı şekilde değiştirmiyor ki.
Dağın ortasında karburatör temizlemektense motosiklet sürmeye devam etmek bence daha güzel.
Senelerdir yabancı forum sitelerindeyim. Kullandığım Avrupa ve Japon motosikletlerin hiç birinde kronik FI problemi yok. Bir tane bile soruna rastlamadım. Mekanik her şey arızalanabilir. Ancak ne kadar rastlanmış? Bir sene içinde kaç saat karburatör işçiliğine gitmiş? Kaç saat FI işçiliğine gitmiş?