Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

karbüratörlü motor satış yasağı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Karburatör özgürlük mü? Bence tam tersi.

    Karburatör'lü motosikletim kışın sabah zor çalışırdı. Trafikte istop ettikten sonra da zor çalışırdı. Sahip olduğum 3 enjeksiyonlu motosikletin hiç birinde tek yakıt arızası yaşamadım. ABS ve MTC sayesinde daha rahat, stressiz, güvenli ve zevkli kullandım. RBW sayesinde 180 beygir motor gerektiğinde pistte racing gibi haşin, ancak şehir içinde 600cc cruiser gibi uysal.

    Teknolojinin çok faydasını gördüm, ancak zararını hiç yaşamadım. Hayır, karburatör mıncıklamaktan zevk almıyorum. Ancak hâlâ motosikletimin yağını, filtrelerini, hidroliğini ve antifrizini kendim değiştirebiliyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:02 ----------

    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanlış bir bilgi ile yola çıkarsanız konu hep yanlış şekilde gider..

    Birde son noktada motor camiasına öz eleştiri olarak şunu diyebilirim motorların gitgide arabalaştırılması hiç hoşuma gitmiyor, motor özgürlük bağımsızlık demekdir ama yeni nesil motorlar insanları servislere belli yerlere bağımlı yapıyor ki ilerde daha yeni nesil motorlar geldikçe iş arabalardaki birebir aynı sisteme dönücek motorun her yerinde sensörler,gözler,duylar hatta kamera sistemleri digital beyinler olucak şu anda bile yeni nesil motorlar bu dediklerime yakın.. motor sahibi eline anahtar alıpda şunun bir yağını değiştiriyim demeye tırsıcak motorun ekranında direk arıza yada service ışığı yanar diye..

    o yüzden karbüratörlü motor sürmek bana göre hem ayrı zevk keyifdir hemde başlı başlına özgürlükdür dağın ortasında kuş uçmaz kervan geçmez yerde kal elin anahtar tutuyorsa daha önce bir iki kez çıkarmış olman bile yeterli 20 dakikada alırsın kucağında temizler yağlar yerine geri takar yoluna bakarsın..

    enjeksiyonlu motorda enjeksiyon arıza verirse hiç bir şansın yok arabadaki gibi çekici çağırıp en yakınındaki servise götürmek zorundasın. japolarda arıza olmuyor diyen arkadaşlarda bana tuhaf geliyor sanırım dünyayı yabancı forumları siteleri hiç gezmiyorlar gidin gezin bir honda suzuki kawa yamaha efi problems yazın fi problems yazın bakın karşınıza bir sürü linkler çıkıcak...
    Bu kısımlara katılmıyorum. Aşırı ön yargılı yaklaşılmış bence. Objektif bulmadığım kısımlar:

    Motorların teknolojisinin artması kaçınılmaz. Bu, servisi zorlaştırmıyor. Yağ aynı şekilde değişiyor. Kim niye tırssın yağı değiştirmeye? Servis te farklı şekilde değiştirmiyor ki.

    Dağın ortasında karburatör temizlemektense motosiklet sürmeye devam etmek bence daha güzel.

    Senelerdir yabancı forum sitelerindeyim. Kullandığım Avrupa ve Japon motosikletlerin hiç birinde kronik FI problemi yok. Bir tane bile soruna rastlamadım. Mekanik her şey arızalanabilir. Ancak ne kadar rastlanmış? Bir sene içinde kaç saat karburatör işçiliğine gitmiş? Kaç saat FI işçiliğine gitmiş?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    en başda arabalarda dizel araçlarda özellikle belli bir km den sonra enjeksiyon arzıları aşırı yaygındır eski rangelerden sorentolardan km yüksek dci motorlardan enjektörü revize edilmemiş yoktur.. istanbul olsun başka şehir olsun farketmez.. bu işde uzmanlığı olan enjeksiyon revizyonu yapan insanlar var enjeksiyon değişimi aşırı pahalı olduğu için içini revize ediyorlar dizellerde.. benzinde araba için diyorum pek sorun çıkmaz..

    motora gelirsek ben örnek verdim bende uzun yıllardır karbüratörlü motor kullanmıyorum ama karbüratörlü aldığım motorlardanda çift karbüratörlü olanlar bile vardı daha birinden bir sıkıntı çekdiğimi hatırlamam.. Kaldıki uzun yolda mecburiyetten tabelası bile olmıyan no name benzinlikten rengi tuhaf benzin aldığımı bilirim mecburiyetten zorunlulukdan onu bile yaktı motor..

    yolda kalsam ne olurdu hiç bir şey olmazdı elimiz anahtar tutuyor çıkarır karbüratörü bir temizler hortuma bir iki üfler temizler yerine takar benzini manuel pompalar çalıştırır en yakın benzinliğe kadar yola devam ederdim ama altımdaki enjeksiyonlu bir motor olsa ne yapardım işte bunu anlatmaya çalışıyorum ama yolda kalmakdansa hiç kalmamayı tercih ederim gibi tuhaf bir cümle kuruyorsunuz.. Yolda kalıp kalmamak altınızdaki motorun kalitesi sağlamlığı yada mühendisliği ile ilgili bir şey değildir çevresel faktörlerle ilgilidir.. en azından amerikayı bilmem ama türkiyede böyledir.. buda sanırım türkiye amerika algısının farklılaşdığı nokta olsa gerek..

    Hadi gittiniz bir yerden uzunyolda yakıt aldınız yakıtta kirli,pis yada yağlı içine bir şeyler karıştırılmış falan bir yakıt çıktı motor bırakın enjektörleri, enjektör sistemindeki her hangi bir sensör komponent parça arıza ışığı yaktı motorunuzda efi fi yada service engine artık ne varsa o ışık yandı çekişden düşdü motor ve stop etti gazda yemiyor ne yaparsınız diyorum siz bana yolda kalmakdan san hiç kalmamayı tercih ederim gibi tuhaf bir cümle kuruyorsunuz..

    Ben size insanın insana yaratabiliceği sıkkıntılardan sorunlardan problemlerden bahsediyorum siz bana motorun mühendisliğinden sağlamlığından bahsediyorsunuz.

    teknoloji iyidir bunun tersini idda eden yok hele ben hiç idda etmiyorum öyle olsa gidip piaggio x10 almazdım motorun her şeyi yazılım beyin sensörler..

    siz şu işlere amerika gözünden bakıyorsunuz sizin ile bizim yani türkiyedeki insanların görüş farkı burda oluşuyor.. sizler motorlarınızı arıza yada büyük bakımlarda yada normal bakımlarda servislere götürüyorsunuz burda hemen hemen kimse aracını servise götürmez kolay kolay çok çok yeni değilse herkesin bir ustası vardır.. sizler orjinal parça kullanırsınız bakımlarda ucuzdur normal rakamlardır oralarda .. burda artık fiyat kurlar yüzünden orjinal parça kullananda çok kalmadı orjinal ebc balata 200 tl ise yan sanayi çin malı 30 tl 50 tl adam onu kullanıyor..

    o ucuz balatalar ilk başda çok cazip gelsede uzun vadede diskin içine ediyor ses yapıyor normalde misalen diyorum orjinal balatayla rutin değişimlerde diskin ömrü 20 bin km ise bu koşullarda ömrü 7-8 bin km ye düşüyor..

    Geçen kawası olan bir genç arkadaşla sohbet ediyordum bana aliexpress den 4 dolara 2 çift yakıt filtresi aldığını söyledi türkiyede 170tl mi neymiş .. şimdi ben o yakıt filtresini motoruma takmam ama o takmış birde kazık yemedim diye böbürleniyordu ama ben eminimki o yakıt filtresinin içi tamamen kağıttır yada dandik bir malzemedir yakıtı süzmiycek temizlemiycekdir verimli.. buda zamanla enjektörlere zarar vericektir tıkıycakdır yada yakıt yolundaki diğer komponent parçlara zarar vericektir.. belki onun elinde vermiycekdir sattığı adamda vericekdir.. ama illaki vericektir.. kaldıki bugün insanlar 5 kuruş 10 kuruş ucuz gördüğü için ne olduğu bilmediği yerlerden yakıt alıyor.

    şimdi nerden bakarsanız o yönden katılır yada katılmassınız.. Siz amerika caddelerinden bakıyorsunuz mevzuya koşullara imkanlara ben türkiye caddelerinden..

    türkiyede büyük şehirler dışında özellikle uzun yollarda hala kirli pis benzin yada başka sıvılar karıştırılmış yakıtlar yaygın... fi efi arızasıda sizin çevrenizde yaşamamanız dünyada böyle bir şey olmuyor anlamına gelmiyor kaldıki aşırıda yaygındır fi efi arızası birde ben kronikde demedim ... Kronik çok başka bir olay..

    bugün oksijen sensörünüz kirlense bozulsa kat tıkansa rail hattında bir çatlak kaçak yada ecuda sorun olsa yada yakıt yolundaki herhangi bir sensördeki bir sürü sensör var enjeksiyon sisteminde hava akış metresinden tut kranklıysa krank sensörüne gibi gibi bunlardan birinde arıza olsa motorunuzda yanıcak ışık fi yafa efi ışığıdır çünkü illa ve illaki bu işin sonu enjektörlere yakıt performansına yansıycakdır ecu den ötürü..

    tabii şimdi her motorun sistemi farklı bazılarında belki bu tip durum için ayrı bir engine yada service ışığıda koymuş olabilirler.. engine yada service ışığının yanması o problemin efi, fi sistemine ait bir problem olduğu gerçeğini değiştirmez..

    ben bunu daha öncede dedim efi yada fi problemi tek enejktöre bağlı bir problem değil enjektör dediğiniz komplike bir sistem pek çok component bileşen parçadan oluşan bir sistem oksijen sensöründen tut hava emiş sensöründen tut termostat sensöründen tut komplike bir sistem ecu sundan rail hattına kadar bir sürü parçadan oluşan bir sistem.. bu sistemde oluşucak her tür arıza illa ki ve illaki enjeksiyona yansıycakdır ..

    yani gidipde enjeksyiona basit bir buzzer yakıtı püskürten basit bir plastik parça gözüyle bakarsanız o minnacık plastik bir parça teknolojisi bile yok yakıtı püskürtüyor o kadar çıkartabiliceği en büyük arıza kirli yakıttan tıkanmak olabilir oda çok çok uzun bir süreçde olur.

    Neyse ben hala iddalıyım karbüratörlü motor karadüzen motor tamiride sistemide basittir segman falan atılmıycağı süre zarfında orta halli arızaları bile gidere bilirsin dağında başında biraz elin anahtar tutuyorsa ve tecrüben varsa.. buda tabiki bir özürlükdür seni servise birilerine bağımlı kılmaz..

    yeni nesil motorlarda illa motor servis istiyor kendi motorumdan örnek veriyim bendeki x10 un daha merak edipde bir kere motorunu açıp bakmışlığım yada kurcalamışlığım yok servise götürüyorum bakım vakti servisden geri alıyorum.. aküyle iki üç defa işim olmasa onun bile yerini bilmezdim.. çünkü sistem sizi bu yöne itiyor bu tip yeni nesil teknolojik motorlarda..

  3. #23
    darknife - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Motosikleti
    Atala Bike
    Alıntı liquem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bildiğiniz üzere 2017'de böyle bir yasak geldi fakat yerli firmaların ellerindeki stokları eritmesi adı altında 2018 sonuna kadar üretim değil stoktan satış yapmaları uygun görüldü. Sonuç olarak 2018 son çeyreğinde bulunmaktayız. Acaba 2019 başı ile bu motorlar komple piyasadan kalkacak mı yoksa son ayda bir indirim ile satışa sunulması söz konusu olur mu ? ya da 2019 mevcut modeller satışa devam eder mi ?
    2017'de yasak onaylandı ama 2018 sonuna kadar parça getirip üretme serbest bırakıldı. Yani 01.01.2019 tarihine kadar firmalar istediği kadar getirebilir ve ellerinde mallar bitene kadar üretebilir ama 01.01.2019 tarihi dahil olmak üzere karbüratörlü motor getirilmesi yasak. yani 2020'ye kadar sıfır olan karbüratörlü modeller piyasada olacak o zamana kadarda stoklar biter zaten ondan sonra sadece Enjeksiyonlu modeller üretilecek. Kuba ve RKS Benelli sayesinde işin ehli olacaklar mondial ne yapacak merak ediyorum.
    http://www.atala.it
    Founded1921 !

  4. #24

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karburatör özgürlük mü? Bence tam tersi.

    Karburatör'lü motosikletim kışın sabah zor çalışırdı. Trafikte istop ettikten sonra da zor çalışırdı. Sahip olduğum 3 enjeksiyonlu motosikletin hiç birinde tek yakıt arızası yaşamadım. ABS ve MTC sayesinde daha rahat, stressiz, güvenli ve zevkli kullandım. RBW sayesinde 180 beygir motor gerektiğinde pistte racing gibi haşin, ancak şehir içinde 600cc cruiser gibi uysal.

    Teknolojinin çok faydasını gördüm, ancak zararını hiç yaşamadım. Hayır, karburatör mıncıklamaktan zevk almıyorum. Ancak hâlâ motosikletimin yağını, filtrelerini, hidroliğini ve antifrizini kendim değiştirebiliyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:02 ----------



    Bu kısımlara katılmıyorum. Aşırı ön yargılı yaklaşılmış bence. Objektif bulmadığım kısımlar:

    Motorların teknolojisinin artması kaçınılmaz. Bu, servisi zorlaştırmıyor. Yağ aynı şekilde değişiyor. Kim niye tırssın yağı değiştirmeye? Servis te farklı şekilde değiştirmiyor ki.

    Dağın ortasında karburatör temizlemektense motosiklet sürmeye devam etmek bence daha güzel.

    Senelerdir yabancı forum sitelerindeyim. Kullandığım Avrupa ve Japon motosikletlerin hiç birinde kronik FI problemi yok. Bir tane bile soruna rastlamadım. Mekanik her şey arızalanabilir. Ancak ne kadar rastlanmış? Bir sene içinde kaç saat karburatör işçiliğine gitmiş? Kaç saat FI işçiliğine gitmiş?
    Hocam benimde karbüratörlü bi motorum var satmadim ilk motorum oldugu için. Yazin hic bir sorun cikarmiyor ister sabah ister aksam.
    Ama kışın haklisiniz sabahlari 3-4 kere stop ediyor garajin onunde. Ama yola ciktiktan sonra bidaha stop etmiyor. Ha kapatip aciyim yine etmiyor. Ama tutupta 3-4 saat kullanmazsam soğuduktan sonra evet yine stop ediyor. Ben kışın sogukken calistirinca rolantiyi gaz ile tutturmaya calisiyorum biraz isinmasina yardim ediyorum yani sonra zaten stop etmiyor.

  5. #25

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    @darkknife

    mondial aralarında bu işden en karlı çıkıcak firmadır zontes ve cfmoto gibi çinin ileri gelen firmalarını bünyesine kattı yani türkiye ayağını aldı..

    Artı mondilain stokları kolay kolay bitmez elindeki stoklarla çok rahat 2021 e kadar falan bence şahsen idare eder satmaya devam eder çünkü bütçesi en sağlam firmalardan biri..

    enjeksiyonluda rx3 modelinde olduğu gibi cf motodan bir kaç model alır mondial adıyla satmaya devam eder enjeksiyonlu ve abs li..

    @thedarkfire

    karbüratörlü motorun kışın soğukda ilk çalışmada yada çalışmalarda stop etmesi gayet normal bu bir sorun değil bilimsel bir gerçek.. bırak motoru karbüratörlü araba bile kışın soğukda ilk marşda kolay kolay çalışmaz çünkü otomatik jigle yoktur çoğunda .. yeninesil araçların tek marşda çalışmasını sağlıyan şey otomatik jigle ve eski nesil motorlara göre motorun daha iyi soğuğa karşı izole edilmesi..

    işin esprisi kısaca motora zengin karışımı yakıtı yolluyor motor rahat rahat çalışıyor.. jiglesi manuel olan motorda böyle bir şey olmasına olanak yok haliyle soğukda motor gaz yemiyor ve stop ediyor..

    karbüratörlü motorda kışın jigleyi çekiceksin 4-5 dakika bekliyceksin ama hareket ettirmiyceksin jigle çekiliyken motor ısındımı kolay kolay uzun saatler motorun sıcaklığı gitmesse bir daha stop etmez ..

    rahat çalışabilmesi içinde benzin hava karışımı karbüratörün tam ve doğru olmalı,karbüratör temiz olmalı, motor su soğutmalı ise antifiriz kesinlikle olmalı , bujin kaliteli olmalı onda cimrilik yapmamalısın,hava filtren temiz olmalı, yağın kaliteli olmalı özellikle kışları bende karbüratörlü motorlar olduğunda ustam normalde yağı 10w 40 ise motorun ustam 15w 40 koyuyordu ben işine karışmıyordum..

    ben karbüratörlü motorlarımda kışları sıkıntı çekmedim genelde ilk marşda yada ikinci marşda direk çalışırdı defalarca marş yaptığımı hatırlamam hiç .. motor var motor var oda ayrı çin malı motorları bilemem..


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)