Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ruhsata yeni motor numarası işletmek

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Bildiğiniz gibi Mondial MR 150 kullanıyorum. Aslında bunu satıp yeni bir motor alma planım vardı ancak uzun araştırmalarım istediğim gibi bir motor bulamayışım ile sonuçlandı. Bu arada istediğim motor derken işlevsellik değil görsel olarak istediğim tarzı yakalabilmeye yakın olduğum bir motor bulamadım. Sonra düşündüm, elimdeki motor fiyat itibarı ile bedava, bunu kessem biçsem, eklesem, istediğim tarzda bir motor yapsam nasıl olur? Güzel olacağı kanısına vardım. İstediğim motoru yaparken ağırlık artacak, eh üzerindeki motor şuan bile yetersiz kalıyor, 250 cc tek silindir bir motor koysam, bunu ruhsata nasıl işletirim? Şasi üzerinde tadilat olacak ancak şasi numarası aynı kalacağından onu çok umursamıyorum. Motor numarası konusu ise muamma, kullandığınız blok hurda olur da sadece alt motoru komple değiştirir, orjinalini takarsanız onda sıkıntı yok, yeni motorun faturası yeterli oluyor. Ancak ben farklı bir blok takmak istiyorum. Proje falan gerekiyormuş ama o projeyi kimin çizeceği meçhul.

    Buradan yürüyünce sonuç alamazsam, eski motorun numarasını yeni motora nasıl aktarabilirim?

    Edit: Son ihtimal olarak, 162 cc orjinal motorumu modifiye ederek kaç cc'ye kadar sorunsuz yükseltebilirim?

    Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Yapılan tadilatlar için (İTÜ) İstanbul Teknik Üniversite'sine başvurulmalıdır,

    O iş sizin canınızı sıkacaktır,
    eger haber alınmadan baslanıldıgı taktırde motorunuz hurdaya ayrılabılır,

    o sebepten ya satın oynanmısını alın yada hıc bulaşmayın...

  3. #3

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Peki Serkan bey, elimdeki motoru değiştirmeden silindir piston krank değiştirerek kaç ccye yükseltebilirim sağlıklı şekilde?


    Bir de Serkan Bey, http://www.rialli.com/products/motos...-space-ms2117/
    Bu zımbırtı benim motorda da var, ne işe yarar bu? Filtre süngeri ile alakası yok, mantığı çözemedim.

  4. #4

    Üyelik
    04 Haziran 2004
    Motosikleti
    Mondial, M 150 Vulture
    Bilmediğin işi yapmaya kalkma. Elinde patlar motor.

  5. #5

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Darkfriairs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilmediğin işi yapmaya kalkma. Elinde patlar motor.
    Onu göze aldım zaten
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  6. #6
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Bence hiç uğraşmayın, motor hacmini büyüteceksiniz cartı curtuyla bi ton masraf + uğraşacaksınız. Yaptıktan sonra zincir dayanmayacak, o kısımları yükselteceksiniz. Frenler yetmeyecek, onları değiştireceksiniz. Şasi dayanmayacak, eeh artık diyeceksiniz. Bu işe gönül koyup, geniş bütçeyle custom yapar gibi uğraşmanız lazım. Gerçekten istiyorsanız kolay gelsin, benim eyyorlamam böyle

  7. #7
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    sanıyorum en fazla 200 veya 220 cc'ye yukselebılır,
    oda astarı yuzunu gecebılır

    dedıgım gıbı yapılmısına yonelmenızde fayda var,,,

    Bu arada o ZIMBIRTI Hava fıltresının hava emıs agızıdır,

  8. #8
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    eski bloğun numarasını silip yeni bloğun üzerine eski numarayı işlemek olmaz mı ki ?
    muayenede kimse dıştan bakınca anlamaz 250cc olduğunu anlayacak görevli de zaten meraklısıdır ses etmez.

  9. #9
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    CC yükseltmek mümkün de tahmin ettiğiniz kadar çok performans artışı sağlamayacaktır.

    Ör: Pulsar 200ns son sürat 130-140km

    sizin motor da 110-120km yapıyordur

    Yine de piston ve silindir değişimi ile CC yükseltirsiniz. Bazı durumlarda karbüratör değişimi de gerekebilir.

  10. #10
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    vultureyi sat
    vulturenin aynı olan kanuni terry al (mümkünse motor arızası olanlardan, ucuz olur )
    terry'deki motor cg motorui alttan egzantirikli.
    krankı 200lük ile değiştir, 65,5 mm silindir piston, 200 üst kapak.
    kartere dokunmadığın için motor numarası değişmedi.
    210cc vulture hazır

  11. #11
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Yeni motor numarasını kazıyıp muayeneye sokabilirsin. Motor numarasının okunmuyor olması hafif kusurdur. Asıl olan şasi numarasıdır.

  12. #12
    Macit250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2013
    Şehir
    Skinoskisama
    Motosikleti
    Dragstar
    150 cc motoru 200 cc yapınca ne olacak

  13. #13

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı arda4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CC yükseltmek mümkün de tahmin ettiğiniz kadar çok performans artışı sağlamayacaktır.

    Ör: Pulsar 200ns son sürat 130-140km

    sizin motor da 110-120km yapıyordur

    Yine de piston ve silindir değişimi ile CC yükseltirsiniz. Bazı durumlarda karbüratör değişimi de gerekebilir.
    110-120 yapıyor doğrudur da benim derdim 140 yapmaktan ziyade, motorda yapacağım custom çalışmalarından sonra motora eklenecek ilave ağırlığı kaldırabilecek bir güce sahip olmak. Şu anki motor orjinal hali ile motoru taşıyor, ancak fark ediyorum ki 50 kg daha ağırlık ekleyince kaldıramayacak. Zaten aklımda arka tekeri daha geriye almak falanda var. Neyse, bunu akşam detaylı olarak anlatayım.

    Alıntı Macit250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    150 cc motoru 200 cc yapınca ne olacak
    Yapacağım modifikasyonun çoğu kısmı görsel. Kesip biçip ekleme yapmayı planlıyorum. İlk hesaplamalarımda motorun total ağırlığı 50 kg kadar artacak. Bu ağırlığı taşımaya şuanki motorun gücü yetmez. Derdim o, yoksa apaçilik yapacak değilim.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  14. #14

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Evet sonunda işten güçten vakit bulup aklımdakini yazabilirim.

    Sevgili arkadaşlar, aklımdakileri söyleyeyim. Ben ilk olarak motorumun orjinali 18 olan ön tlastiğini 19'a çevirmeyi düşünüyorum. Amaç biraz yükselmek. Arka tarafta ise, orjinal koltuğu söküp, arka tarafta çamurluk ve arka grenaj olarak ne varsa sökmek, koltuğun yerine tekli koltuk takmak, arka maşayı değiştirmek suretiyle arka tekerleği yaklaşık 20-30 cm geriye alarak motorun toplam boyunu uzatmak. Ön ve arka çamurluklar bu durumda kullanılamaz tabiki, eh, onların yerine uygun çamurluk takmak, amortisörleri değiştirmek, değiştirmek derken, işinin ehli biri ile tekli gazlı olana çevirmek (aklımdaki arka maşada bu var zaten) Arka tekerleği 130-90/16 ile değiştirmek. Bu esnada kafa grenajını değiştirerek aklımdaki gibi bir ön görüntü elde etmek, halihazırda örneği olan bir modifikasyon ile, sürüyü peglerini ve vites/fren pedallarını 8 cm kadar öne almak. Gidonu değiştirerek yanlara doğru 5'er cm daha uzun, oturma pozisyonumu biraz daha geriye alacak bir gidon takmak. Bütün bunlardan önce, şasiyi tamamen sökmek, adam gibi boyanmasını, gerekli ise güçlendirme işnin yapılmasını sağlayarak şasiyi elden geçirmek. Takacağım tekli koltuğun arkasında kalan kısımları ise, kesmek, bu da yaptığım ölçümlerde orjinal bağlantılarda arka amortisörlerin üst bağlantılarının yaklaşık 5 cm kadar arkası oluyor ki zaten orada ki kısım sadece arka çamurluğu ve port bagaj bağlantı kısmını tutuyor ki ben onları takmayı zaten planlamıyorum. Projemde arkaya takacağım çamurluk arka maşaya takılı olacak ve arka lastik ile hareket kabiliyeti olacak ki üzerindeki ağırlığa göre aradaki boşluk boyut değiştirmesin. Benzin deposunun farklı bir versiyonunu kullanarak depo kısmını modifiye etmek, yolcu almayı planlamadığım için yolcu peglerinden kurtulmak. Gösterge panelini değiştirerek de istediğim götüntüyü elde etmiş olacağım. Tabi arka stop içinde şu sıralar fikir edinme amaçlı bakınıyorum. Becerebilirsem arka sinyalleri de stopla bir arada yapmayı düşünüyorum. Egzoz için aklımda birçok fikir var, ona daha karar veremedim, doğaçlama gelişecek.

    Velhasıl, benim motora ilk hesaplarıma göre + 50 kg yük binecek, zincir boyu ve lastik ebatları büyüyecek. Bu ise üzerindeki motorla performansı yerlerde süründürür. Ben istiyorum ki bunları yaptığımda motorum hala 110 km/h süratle stabil yol alabilsin.

    Motorun buna değmez, git şu motoru al diyecek arkadaşlar, ben bunu değeceği için değil, zevk için planlıyorum. Henüz tasarım aşamasında ama yakın zamanda gelmesini beklediğim bir haberin gelme durumuna göre, bu yaz bitimi başlayıp önümüzdeki sezona yetiştirmeyi düşünüyorum. Burada elimdeki motordan yola çıkmamdaki esas sebep hem ruhsatının olması, hem de şasi geometrisi ile uğraşmamak. Daha iyi bir motor alıp yap diyecekler olacak, onlara söylüyorum. Arkadaşlar, daha önce böyle bir tecrübem yok, buna ek olarak etrafımda bu konuda tecrübe sahibi kimse de yok. Ben yaptıklarım olmaz da motor hurdaya çıkarsa gidip trafikten çekmeyi düşündüğüm için bu motor üzerinde yapıyorum planlamamı.

  15. #15

    Üyelik
    04 Mart 2014
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet sonunda işten güçten vakit bulup aklımdakini yazabilirim.

    Sevgili arkadaşlar, aklımdakileri söyleyeyim. Ben ilk olarak motorumun orjinali 18 olan ön tlastiğini 19'a çevirmeyi düşünüyorum. Amaç biraz yükselmek. Arka tarafta ise, orjinal koltuğu söküp, arka tarafta çamurluk ve arka grenaj olarak ne varsa sökmek, koltuğun yerine tekli koltuk takmak, arka maşayı değiştirmek suretiyle arka tekerleği yaklaşık 20-30 cm geriye alarak motorun toplam boyunu uzatmak. Ön ve arka çamurluklar bu durumda kullanılamaz tabiki, eh, onların yerine uygun çamurluk takmak, amortisörleri değiştirmek, değiştirmek derken, işinin ehli biri ile tekli gazlı olana çevirmek (aklımdaki arka maşada bu var zaten) Arka tekerleği 130-90/16 ile değiştirmek. Bu esnada kafa grenajını değiştirerek aklımdaki gibi bir ön görüntü elde etmek, halihazırda örneği olan bir modifikasyon ile, sürüyü peglerini ve vites/fren pedallarını 8 cm kadar öne almak. Gidonu değiştirerek yanlara doğru 5'er cm daha uzun, oturma pozisyonumu biraz daha geriye alacak bir gidon takmak. Bütün bunlardan önce, şasiyi tamamen sökmek, adam gibi boyanmasını, gerekli ise güçlendirme işnin yapılmasını sağlayarak şasiyi elden geçirmek. Takacağım tekli koltuğun arkasında kalan kısımları ise, kesmek, bu da yaptığım ölçümlerde orjinal bağlantılarda arka amortisörlerin üst bağlantılarının yaklaşık 5 cm kadar arkası oluyor ki zaten orada ki kısım sadece arka çamurluğu ve port bagaj bağlantı kısmını tutuyor ki ben onları takmayı zaten planlamıyorum. Projemde arkaya takacağım çamurluk arka maşaya takılı olacak ve arka lastik ile hareket kabiliyeti olacak ki üzerindeki ağırlığa göre aradaki boşluk boyut değiştirmesin. Benzin deposunun farklı bir versiyonunu kullanarak depo kısmını modifiye etmek, yolcu almayı planlamadığım için yolcu peglerinden kurtulmak. Gösterge panelini değiştirerek de istediğim götüntüyü elde etmiş olacağım. Tabi arka stop içinde şu sıralar fikir edinme amaçlı bakınıyorum. Becerebilirsem arka sinyalleri de stopla bir arada yapmayı düşünüyorum. Egzoz için aklımda birçok fikir var, ona daha karar veremedim, doğaçlama gelişecek.

    Velhasıl, benim motora ilk hesaplarıma göre + 50 kg yük binecek, zincir boyu ve lastik ebatları büyüyecek. Bu ise üzerindeki motorla performansı yerlerde süründürür. Ben istiyorum ki bunları yaptığımda motorum hala 110 km/h süratle stabil yol alabilsin.

    Motorun buna değmez, git şu motoru al diyecek arkadaşlar, ben bunu değeceği için değil, zevk için planlıyorum. Henüz tasarım aşamasında ama yakın zamanda gelmesini beklediğim bir haberin gelme durumuna göre, bu yaz bitimi başlayıp önümüzdeki sezona yetiştirmeyi düşünüyorum. Burada elimdeki motordan yola çıkmamdaki esas sebep hem ruhsatının olması, hem de şasi geometrisi ile uğraşmamak. Daha iyi bir motor alıp yap diyecekler olacak, onlara söylüyorum. Arkadaşlar, daha önce böyle bir tecrübem yok, buna ek olarak etrafımda bu konuda tecrübe sahibi kimse de yok. Ben yaptıklarım olmaz da motor hurdaya çıkarsa gidip trafikten çekmeyi düşündüğüm için bu motor üzerinde yapıyorum planlamamı.
    Projeniz gerçekten ilginç. Elinizde yapılmış benzer bir motor bir görsel varsa ve paylaşırsanız çok sevinirim.

    Bir de tek koltuk muayene de sorun çıkarıyor diyorlar.

  16. #16

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı ülgenhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Projeniz gerçekten ilginç. Elinizde yapılmış benzer bir motor bir görsel varsa ve paylaşırsanız çok sevinirim.

    Bir de tek koltuk muayene de sorun çıkarıyor diyorlar.
    Elimde yapılmış böyle bir motora ait görsel yok. Tamamen kendi zevkim, ve motor kullanımlarım sırasında ortaya çıkan gereksinimlerim doğrultusunda gelişti fikirler. Esasen şurası şöyle burası böyle bir motor arayıp ta bulamayışımın sonucunda o sahip olmak istediğim tarzı bizzat oluşturmak amacındayım. Maalesef autocad bilgim olmadığı için aklımdaki tasarımı görsel çizim haline getiremiyorum.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  17. #17
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    +50kg'ın sıkıntı çıkaracağını hiç sanmıyorum. Sonuçta motorun boş ağırlığı 125kg azami yükleme kapasitesi (sürücü+yolgu+bagaj) 155kg

    elbette yük arttıkça serilik düşecektir ama bence yağ yakmıyorsa veya yapılması gerekmiyorsa motoru ellemeyin. rutin bakımı (yağ, filtre, buji vs) yaptırın ve devam edin

  18. #18
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Motor numarası işi dikkat çekerse sahtecilikten ve dolandırıcılıktan ceza alabilirsiniz.

  19. #19
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni motor numarasını kazıyıp muayeneye sokabilirsin. Motor numarasının okunmuyor olması hafif kusurdur. Asıl olan şasi numarasıdır.
    Bu şekilde muayneden geçiyor mu ? Çalıntı vs muamelesi görmez mi ?
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)