efendy06 adlı üyeden alıntı
Evet sonunda işten güçten vakit bulup aklımdakini yazabilirim.
Sevgili arkadaşlar, aklımdakileri söyleyeyim. Ben ilk olarak motorumun orjinali 18 olan ön tlastiğini 19'a çevirmeyi düşünüyorum. Amaç biraz yükselmek. Arka tarafta ise, orjinal koltuğu söküp, arka tarafta çamurluk ve arka grenaj olarak ne varsa sökmek, koltuğun yerine tekli koltuk takmak, arka maşayı değiştirmek suretiyle arka tekerleği yaklaşık 20-30 cm geriye alarak motorun toplam boyunu uzatmak. Ön ve arka çamurluklar bu durumda kullanılamaz tabiki, eh, onların yerine uygun çamurluk takmak, amortisörleri değiştirmek, değiştirmek derken, işinin ehli biri ile tekli gazlı olana çevirmek (aklımdaki arka maşada bu var zaten) Arka tekerleği 130-90/16 ile değiştirmek. Bu esnada kafa grenajını değiştirerek aklımdaki gibi bir ön görüntü elde etmek, halihazırda örneği olan bir modifikasyon ile, sürüyü peglerini ve vites/fren pedallarını 8 cm kadar öne almak. Gidonu değiştirerek yanlara doğru 5'er cm daha uzun, oturma pozisyonumu biraz daha geriye alacak bir gidon takmak. Bütün bunlardan önce, şasiyi tamamen sökmek, adam gibi boyanmasını, gerekli ise güçlendirme işnin yapılmasını sağlayarak şasiyi elden geçirmek. Takacağım tekli koltuğun arkasında kalan kısımları ise, kesmek, bu da yaptığım ölçümlerde orjinal bağlantılarda arka amortisörlerin üst bağlantılarının yaklaşık 5 cm kadar arkası oluyor ki zaten orada ki kısım sadece arka çamurluğu ve port bagaj bağlantı kısmını tutuyor ki ben onları takmayı zaten planlamıyorum. Projemde arkaya takacağım çamurluk arka maşaya takılı olacak ve arka lastik ile hareket kabiliyeti olacak ki üzerindeki ağırlığa göre aradaki boşluk boyut değiştirmesin. Benzin deposunun farklı bir versiyonunu kullanarak depo kısmını modifiye etmek, yolcu almayı planlamadığım için yolcu peglerinden kurtulmak. Gösterge panelini değiştirerek de istediğim götüntüyü elde etmiş olacağım. Tabi arka stop içinde şu sıralar fikir edinme amaçlı bakınıyorum. Becerebilirsem arka sinyalleri de stopla bir arada yapmayı düşünüyorum. Egzoz için aklımda birçok fikir var, ona daha karar veremedim, doğaçlama gelişecek.
Velhasıl, benim motora ilk hesaplarıma göre + 50 kg yük binecek, zincir boyu ve lastik ebatları büyüyecek. Bu ise üzerindeki motorla performansı yerlerde süründürür. Ben istiyorum ki bunları yaptığımda motorum hala 110 km/h süratle stabil yol alabilsin.
Motorun buna değmez, git şu motoru al diyecek arkadaşlar, ben bunu değeceği için değil, zevk için planlıyorum. Henüz tasarım aşamasında ama yakın zamanda gelmesini beklediğim bir haberin gelme durumuna göre, bu yaz bitimi başlayıp önümüzdeki sezona yetiştirmeyi düşünüyorum. Burada elimdeki motordan yola çıkmamdaki esas sebep hem ruhsatının olması, hem de şasi geometrisi ile uğraşmamak. Daha iyi bir motor alıp yap diyecekler olacak, onlara söylüyorum. Arkadaşlar, daha önce böyle bir tecrübem yok, buna ek olarak etrafımda bu konuda tecrübe sahibi kimse de yok. Ben yaptıklarım olmaz da motor hurdaya çıkarsa gidip trafikten çekmeyi düşündüğüm için bu motor üzerinde yapıyorum planlamamı.