Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Lastik değişimi hakkında önemli bir konu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Eylül 2018
    Arkadaşlar öncelikle merhaba. Daha evvel şehir içinde Kuba Black Cat kullanımı ile alakalı bir başlıkta, tecrübelerinizden yararlanmış ve çok faydasını görmüştüm.

    https://www.motolastik.com/metzeler-tourance-100-90-19-tt-57s-ve-130-80-17-tt-65s-pmu30607

    Yukarıdaki linkte belirttiğim lastiği almak için satıcıyla görüştüm. Maşa aralarına sığar mı? Zincire değer mi? Ölçmeniz gerekiyor dedi.

    Resiml

    Konuya çok hakim olmadığım için, maşayı ölçtüm ve aralığın 130/80 bir lastiğe uygun olduğunu ancak anlayabildim. Mevcut lastik 110/90 ve lastiğin en geniş kenarından maşaya kadar tek tarafta 2.5cm alan var. Toplamda 5cm maşa aralığı daha var lastiğin genişliği için. Fakat zincirle lastik arasında 0,5 cm mesafe var. Yani 130'luk lastiği taktığımda her iki taraftan da 10mm artış olacağı için, zincire sürtebileceğini düşünüyorum. Bu konulara hakim olmadığım için öğrenmek istiyorum ; resimde görüenen dişli/zincir dışa doğru kaydırılabilen bir şey midir? Lastikle arasındaki mesafe ayarlanabilir midir? Motosiklet Kuba Black Cat.

    Değerli yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Mayıs 2018
    Alıntı Endurosever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    satıcıyla görüştüm. Maşa aralarına sığar mı? Zincire değer mi? Ölçmeniz gerekiyor dedi.
    iyi satıcı

    kurcalanma sa iyi olur

  3. #3

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Lastik çok önemli bir konu. Zincire değmese bile... Jantlara uygun ebatta değilse tüm sürüşü etkiler...

    Spor çantaya tıka basa eline geçeni sığdırmaya, yanlardan sıkıştırıp üstten zar zor fermuarı iteleye öteleye kapatmaya benzemez ...

    Yetkili bir Kuba servisine gidiniz...

  4. #4

    Üyelik
    24 Eylül 2018
    Alıntı GezeGeze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik çok önemli bir konu. Zincire değmese bile... Jantlara uygun ebatta değilse tüm sürüşü etkiler...

    Spor çantaya tıka basa eline geçeni sığdırmaya, yanlardan sıkıştırıp üstten zar zor fermuarı iteleye öteleye kapatmaya benzemez ...

    Yetkili bir Kuba servisine gidiniz...
    Lastikler jantlara uyumlu ebatlarda fakat öğrenmek istediğim şey şu ; resimde görülen dişli/zincir sola doğru kaydırılabilen bir şey midir? Sanki jantın göbeğindeki o boşluk bunun imkanı olduğunu söylüyor ama, emin olamıyorum bu yüzden de sipariş edemiyorum. Servisler bilgisiz bu konuda. Hatta ilgilenmek bile istemiyorlar. Getirin deneyelim diyorlar. Lastikçiler de denedikten sonra iade alamıyoruz diyorlar. Bu işi netleştirmem lazım. Yardımcı olacaklara çok teşekkür ederim.

  5. #5

    Üyelik
    24 Eylül 2018
    Yok mu yardımcı olacak kimse?

  6. #6

    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660ZA
    Orjinal ebatların dışına çıkmamanızı tavsiye ederim. Motorun dinamiklerini, dolayısıyla sürüş kalitesi ve güvenliğini olumsuz etkiler. Naçizane tavsiyem budur.
    www.motogoril.com

  7. #7

    Üyelik
    24 Eylül 2018
    Hocam sürat yapılabilecek bir motor değil benim motorum. Şehir içinde aktif kullanım için tedarik ettiğim yüksek bir motor. Merak ettiğim ve asıl değinmek istediğim şeye bir türlü cevap bulamıyorum. Bu lastikler güvenli olur mu? Ya da sürüş kalitesi düşer mi? Bu gibi şeylere cevap aramıyorum. Dişli ve zincir tertibatı lastiğe temas etmeyecek şekilde kaydırılabilir mi? Tüm öğrenmek istediğim bu. Sevgiler, teşekkürler.

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Mantıken kaydırılamaz; ön ve arka dişlilerin tamamen aynı düzlemde olması ve zincirin de bu düzlem üzerinde (açısız) durması şarttır. Kaydırmak için ön ve arka dişlilerin birlikte ve aynı miktar kaydırılması gerekir. Bisiklet dişlisi ve zinciri değil bu...

  9. #9

    Üyelik
    24 Eylül 2018
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mantıken kaydırılamaz; ön ve arka dişlilerin tamamen aynı düzlemde olması ve zincirin de bu düzlem üzerinde (açısız) durması şarttır. Kaydırmak için ön ve arka dişlilerin birlikte ve aynı miktar kaydırılması gerekir. Bisiklet dişlisi ve zinciri değil bu...
    Hocam kast ettiğim şey tam olarak bu. İkisini aynı oranda kaydırmak mümkün mü? Yani ekstra bir kesme/biçme veya ekleme/çıkartma yapmadan, ön ve arka dişli eşit miktarlarda sola doğru kaydırabilir bir özelliğe haiz midir?

  10. #10

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Dişli şaftında veya dingilde öyle bir pay olduğunu zannetmem...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:49 ----------

    Parça yaptırmak gerekir, bu da motorun fiyatından pahalıya çıkabilir

  11. #11

    Üyelik
    24 Eylül 2018
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dişli şaftında veya dingilde öyle bir pay olduğunu zannetmem...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:49 ----------

    Parça yaptırmak gerekir, bu da motorun fiyatından pahalıya çıkabilir
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kuba-supermoto-kuba-black-cat-tr-de-tek-612103702/detay

    Hocam yukarıdaki linkte göreceğiniz motosikletin sahibiyle görüştüm, 130-80-17 lastiğin hiçbir sorun çıkartmadan oturduğunu söyledi. Zincire de sürtmediğini söyledi. Fakat ben ölçtüğümde sürtecek sanıyorum. Ben mi hatalı ölçüyorum sizce?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)