merak ediyorsanız motorumu kobay ilan ediyorum
buyrun biryerde hem çay içelim hemde kendiniz test edin.. olmaz diyen arkadaşda buyursun , yukarıda yazdığım gibi 2013 de motorumu satın aldığımda üzerinde yeni nesil (o sene) Bosch ünite olduğunu biliyordum ama bu özelliğini kullandıkça farkettim , abs ünitesine fren basıncının artış hızını ölçen bir sensör yerleştirmek çokda imkansız olmasa gerek , Ducati , Bmw ve KTM nin viraj abs sine sahip 2017 - 18 model tüm motorlarınıda test ettim , öyle 3-5 km de değil , maneti hızlı çektiğinizde daha teker kazıklamadan abs müdahaleye başlıyor , teker kilitlendikten sonra müdahale şekli çok daha farklılaşıyor , mesela 70-80 km üstü hızlarda ön tekere uzun uzun fasılalarla müdahale ederken daha düşük hızlarda çok kısa aralıklarla müdahale ediyor , 10 ila 15 km altı hızlarda ise daha eski nesil abs ler gibi hiçbir müdahalede bulunmuyor , test sürüşlerinde maalesef hızlı virajlarda abs yi devreye sokacak kadar frenlemeye cesaret edemedim , viraj abs si nasıl bir karaktere sahip anlamak , tecrübe etmek isterdim , dediğim gibi test motoru olunca insan fazlasına cesaret edemiyor..
toprakda bile mükemmele yakın calışan abs modları geliştirilmekte , normalde gevşek zeminde tekerleğin kazıklaması ve üst tabakanın lastik tarafından dağıtılarak alttaki daha sert zemine tutunma amaçlanır , buna izin veren abs konuşuluyor, bazı motorlarda da offroad moduna aldığınızda abs devre dışı kalmıyor veya sadece arka teker manuel devre dışı bırakılabiliyor..