Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

ABS Olayı Hakkında - Bıktınız Biliyorum

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .......Teker kitlenmeden yani lastik yolda kaymadan ABS'in devreye girmesi mümkün değil......
    yeni nesillerinde gazı birden bire bırakıp fren manetini çok seri çekerseniz daha teker kilitlenmeden abs derhal müdahaleye başlıyor hocam , en iyi frenleme etkisi için hidrolik basıncını %10 ila %50 arasında azaltır (hız , açı ve arka frene basılma oranı farkı belirler)

    lastik kilitlendiğinde de benzer oranlarda basıncı azaltır , hiçbir zaman freni tamamen sertbest bırakmaz , lastik en kısa durma mesafesini %50 kayarken sağlar , bahsettiğimiz dönmekle kazıklamak arasında milisaniyelik bir gitgeldir , bazı arkadaşlar abs siz motorla daha kısa sürede durabileceklerini iddia ediyorlar arasıra okuyoruz , duyuyoruz milisaniyeler içinde fren basıncını ideal seviyede tutabilen adam bir yıl içinde motorsporlarında dünyanın zirvesine çıkar..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Abs li bindiğim tüm motorlarda arka fren motoru yavaşlatmıyor tutmuyor bunu başka bir başlıkta tekrar yazmıştım az daha dövüyorlardı...

  3. #43

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abs li bindiğim tüm motorlarda arka fren motoru yavaşlatmıyor tutmuyor bunu başka bir başlıkta tekrar yazmıştım az daha dövüyorlardı...
    Abs'siz de olmasa tutmaz zaten. Hocam normal vitesli motorda duruşun %80-90'ı ön fren ile sağlanır. Arka fren, frenlemeyi daha kaliteli hale getirir ve dengeyi kurmanızı sağlar. Scooter'larda iş daha farklı ama vitesli motor kullandığın için o konuya girmiyorum.

  4. #44
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeni nesillerinde gazı birden bire bırakıp fren manetini çok seri çekerseniz daha teker kilitlenmeden abs derhal müdahaleye başlıyor hocam , en iyi frenleme etkisi için hidrolik basıncını %10 ila %50 arasında azaltır (hız , açı ve arka frene basılma oranı farkı belirler)

    lastik kilitlendiğinde de benzer oranlarda basıncı azaltır , hiçbir zaman freni tamamen sertbest bırakmaz , lastik en kısa durma mesafesini %50 kayarken sağlar , bahsettiğimiz dönmekle kazıklamak arasında milisaniyelik bir gitgeldir , bazı arkadaşlar abs siz motorla daha kısa sürede durabileceklerini iddia ediyorlar arasıra okuyoruz , duyuyoruz milisaniyeler içinde fren basıncını ideal seviyede tutabilen adam bir yıl içinde motorsporlarında dünyanın zirvesine çıkar..
    Ani çekmeleri algılayabilirler, hiç rastlamadım kaynağa. Eğer denk gelirse gönderirseniz memnun olurum.
    Ama bu bir sürü probleme neden olur gibi.
    Mesela; Dandik, yağlanmış, ıslanmış, orjinal balatayı kullanmayan birinin başına şöyle bir şey gelebilir.
    Panik yaptı, freni aniden çekti. Sistem basıncı ölçtü hatta basıncın yükselme rampa süresini de ölçtü.
    Sistem, Ulen bu denyo panik yaptı dedi basıncı azalttı.
    Haydaa.

    Yanlış mı düşünüyorum?

  5. #45
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ani çekmeleri algılayabilirler, hiç rastlamadım kaynağa. Eğer denk gelirse gönderirseniz memnun olurum.
    Ama bu bir sürü probleme neden olur gibi.
    Mesela; Dandik, yağlanmış, ıslanmış, orjinal balatayı kullanmayan birinin başına şöyle bir şey gelebilir.
    Panik yaptı, freni aniden çekti. Sistem basıncı ölçtü hatta basıncın yükselme rampa süresini de ölçtü.
    Sistem, Ulen bu denyo panik yaptı dedi basıncı azalttı.
    Haydaa.

    Yanlış mı düşünüyorum?
    yazdığınız extrem şartlarda ne olur bilemiyorum , sadece ıslakda aynen dediğim gibi kendi motorumda maneti hızla çekersem abs çalışmaya başlıyor , bunu bizzat yaşadığım için Bosch ünitelerini 2013 yılında araştırdım , sonraki yıllarda viraj Abs sini ürettilerki onun farkı nasıl oluyorsa abs devreye girince motor dik hale gelmiyor , bende detaylı bilgiye erişemedim henüz , otomobillerde de gazı aniden bıraktığınızda fren pedalı kendi kendine aşağı iner , frenede hızla basarsanız dörtlü flaşörlerle beraber abs de çalışır , oysa lastikler daha kilitlenmemiştir , tabi otomobildeki müdahale oranları çok daha farklı , virajdaysanız sadece içerdeki lastiklere müdahale ediyor vs.
    emremm bunu beğendi.

  6. #46
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    şöyle anlatayım;
    1 den 10 a kadar fren manetini sıkma derecelendirmemiz olsun.
    8. seviyeden sonra motorda ön teker kilitleniyor diyelim.
    şimdi abs li motorda siz 8. seviyeye kadar, yani tekeri kilitlemeden freni maksimum sıkarsanız, abs li olan da abs si olmayan da aynı mesafede durur.
    ancak siz abs var diye manete abanır ve 9-10. seviyelere kadar sıkmaya çalışırsanız, abs devreye girip milisaniyelik fren bırakmalarla sizin mesafenizi birkaç metre uzatabilir.
    sonuç olarak sizin ne kadar iyi fren yapmanızla alakalı bir durum.
    eğer frenleme konusunda çok iyi değilseniz abs hayat kurtarır, ama çok iyiyseniz zaten abs ye ihtiyacınız yoktur.

  7. #47
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    ABS Performans konusunda gereksiz bi eklentidir her zaman ihtiyaç duymazsınız cogu zaman keske olmasa dersiniz ama iyiki dediginiz gün ABS nin onemini anlayacaksınız o size çoktan bi hayat bahşetmiş olcak

  8. #48
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ani çekmeleri algılayabilirler, hiç rastlamadım kaynağa. Eğer denk gelirse gönderirseniz memnun olurum.
    Ama bu bir sürü probleme neden olur gibi.
    Mesela; Dandik, yağlanmış, ıslanmış, orjinal balatayı kullanmayan birinin başına şöyle bir şey gelebilir.
    Panik yaptı, freni aniden çekti. Sistem basıncı ölçtü hatta basıncın yükselme rampa süresini de ölçtü.
    Sistem, Ulen bu denyo panik yaptı dedi basıncı azalttı.
    Haydaa.

    Yanlış mı düşünüyorum?
    Ben söyleyim hız hiç düşmeden devam ediyor. Başıma geldi gerizekalı bmw'nin bir motorunda etimesgutta aşağı doğru eğimli bir yolda 2 kişi giderken fren falan tutmadı. Hedeeeööö diye gidiyorduk..

    Servo frenli falan analiz edip ne kadar fren uygulayacağını kendi belirliyor. Sürücü maneti sıkınca sanırım fren merkezi bu salak gereginden fazla abanıyor deyip fren hidrolik basıncını düşürüyor yada hiç yapmıyor gibi bir şey.
    emremm bunu beğendi.

  9. #49
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uçağa binmeden önce kendini bayıltıyor musun?
    Yüksek tansiyon problemim ve damarlarımdan birinin bir bölgesinin aşırı zayıflaması nedeniyle
    8 yıl kadar önce uçağa binmemi sakıncalı buldu doktorum.

    Damarı tamir şansı var. Çok basit bir operasyon.
    Fakat bu kez tansiyonum yükseldiğinde o sigorta damar çatlamayacağı için oluşan basıncın
    beyin damarlarımı çatlatma tehlikesi mevcut.

    Son 4 yıldır sadece kısa uçuşlara iznim var.
    Take-off dan 15 dakika önce pist başı yönelmesi başladığında bir dilaltı,
    Landingteyse 10.000 - 15.000 feet aralığındayken bir dilaltı alınca idare edebiliyorum.

    4 yıl önceki ilk uçuşta sigorta atıp damarda küçük bir çatlama meydana geldi.
    Dilaltını yarımdan tam doza çıkarınca problem kısa uçuşlar için halloldu.

    Uzun bir uçuşta, ne tür problemle karşılaşabileceğimi ne ben nede doktorum bilmiyoruz.

    Umarım zatıalinizi yeterince aydınlatabilmişimdir!!!

  10. #50
    serconline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Mt25 ABS
    Soruyu soran sen cevaplayan gene sen

    Şunuda eklim abs etkinleşme devresine gelen motosiklet ön tekerin kitlenmesi ve dolayısıyla motosikleti yatırma durumu olmaması için olan bir sistem abs ön teker kitlenecek raddeye gelince devreye giriyor ve durma mesafesi biraz uzuyor.

    Şöylede bir durum var abs olmasada daha kısa mesafede duramayacaksın neden mi çünkü durdugunda Allah korusun motor ayrı yerde sürücü ayrı yerde durmuş olacak

  11. #51
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yüksek tansiyon problemim ve damarlarımdan birinin bir bölgesinin aşırı zayıflaması nedeniyle
    8 yıl kadar önce uçağa binmemi sakıncalı buldu doktorum.

    Damarı tamir şansı var. Çok basit bir operasyon.
    Fakat bu kez tansiyonum yükseldiğinde o sigorta damar çatlamayacağı için oluşan basıncın
    beyin damarlarımı çatlatma tehlikesi mevcut.

    Son 4 yıldır sadece kısa uçuşlara iznim var.
    Take-off dan 15 dakika önce pist başı yönelmesi başladığında bir dilaltı,
    Landingteyse 10.000 - 15.000 feet aralığındayken bir dilaltı alınca idare edebiliyorum.

    4 yıl önceki ilk uçuşta sigorta atıp damarda küçük bir çatlama meydana geldi.
    Dilaltını yarımdan tam doza çıkarınca problem kısa uçuşlar için halloldu.

    Uzun bir uçuşta, ne tür problemle karşılaşabileceğimi ne ben nede doktorum bilmiyoruz.

    Umarım zatıalinizi yeterince aydınlatabilmişimdir!!!
    Tansiyon sıkıntı, geçmiş olsun.
    İlgili ben de yaşadım bi sürü olay.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:09 ----------

    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben söyleyim hız hiç düşmeden devam ediyor. Başıma geldi gerizekalı bmw'nin bir motorunda etimesgutta aşağı doğru eğimli bir yolda 2 kişi giderken fren falan tutmadı. Hedeeeööö diye gidiyorduk..

    Servo frenli falan analiz edip ne kadar fren uygulayacağını kendi belirliyor. Sürücü maneti sıkınca sanırım fren merkezi bu salak gereginden fazla abanıyor deyip fren hidrolik basıncını düşürüyor yada hiç yapmıyor gibi bir şey.
    BMW'nin bazı model/ yıllarında bi kaç vaka ben de işittim.
    ...
    Şu viraj ABS'in de önde kullanmak, açıyı görüp basıcı azaltmak mantıklı.
    Önü çektiğinde motorun dikelmesi büyük problem.

  12. #52
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    arkadaşlar, biraz teknik açıklama yapayım

    - öncelikle abs sisteminin kendiliğinden fren yapıp teker kitleme ihtimali sıfır. fren sisteminde basıncı oluşturan, kullanıcının fren pedalına basması/fren manetini çekmesidir. abs sisteminde basınç üretecek bir şey olmadığı için kazara fren yapması mümkün değil.
    - sistem, tekerleklerin kilitlenip kilitlenmediğini dönme hareketini algılayan bir sensörden gelen sinyal ile algılıyor. "frene hemen abandı, ben şu basıncı biraz düşürerek vereyim" gibi bir algoritması yok.
    - sistemin çalışma prensibi, kilitlenen tekerleğin fren devresindeki valfe kumanda ederek o frene uygulanan basıncı milisaniyelik süre boyunca azaltmak, tekerlek yola tutunduğunda tam gücü frene tekrar vermek.

    - tek kanal abs bile son derece faydalı bir icat. japon markalarındaki abs yıllardan beri "çift kanal abs + kombine fren" yani hem ön hem arka tekerleği birlikte kontrol ediyor.

    - güvenli sürüş eğitimi sırasında (arabayla, motosikletle değil) bir grup arkadaşla eğitmenlerin gözetiminde deneme yaptık. abs devredeyken ve abs'yi devre dışı bırakıp aynı hızla aynı noktada frene bastık ve nerede durduğumuzu ölçtük. bu denemeleri önce kuru asfaltta yaptık, sonra yolu hortumla ıslatarak tekrarladık. her durumda abs devrede iken daha kısa mesafede durduğumuzu gördük. bu denemeden sonra aklımda abs sistemiyle ilgili hiç şüphe kalmadı.

    özetle, motosiklet alacak olsam bütçem elveriyorsa abs'den şaşmam.

  13. #53
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar, biraz teknik açıklama yapayım
    ...........
    - sistem, tekerleklerin kilitlenip kilitlenmediğini dönme hareketini algılayan bir sensörden gelen sinyal ile algılıyor. "frene hemen abandı, ben şu basıncı biraz düşürerek vereyim" gibi bir algoritması yok.
    .............
    Varmış, yukarıda Nikkfurie anlatmış.

  14. #54
    4KORSAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    abs nin iyi olmasi ile alakali bir durum aslında iyi bir firen sistemi varsa son kademede abs devreye giriyorsa abs tabiki gerekli bir şey caddede ama pist için gereksiz lastiklede alakalı bir durum fren sistemi ve lastik iyi ise absli motor daha güvenlidir. mt07 abs mesela kesinlikle alınmamalı :D

  15. #55
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Varmış, yukarıda Nikkfurie anlatmış.
    mümkün değil.

    öncelikle sistemin bileşenleri belli. sensor doğrudan tekerin dönüp dönmediğini algılıyor ve devir sayısındaki değişimi ölçüyor. bu veriyi diğer tekerdeki sensörden gelen veriyle karşılaştırıyor.

    ikincisi, tekerin kitlenmesi sadece fren manetine uyguladığımız kuvvete bağlı değil.
    [teker ile yol arasındaki sürtünme] < [fren balatalarının diske uyguladığı sürtünme] olduğu sürece teker kilitlenmez. ıslak yolda, asfaltın aşınıp kayganlaşmış kesiminde teker, frene uygulanan daha düşük bir kuvvetle bile kilitlenir.

    üçüncüsü, bu sistem yeni/eski lastikle, yazlık/kışlık lastikle, yeni/ömrünün sonuna yaklaşmış balata ile aynı verimle çalışıyor. fren manetini kaç milimetre sıktın-fren basıncını kaç bara çıkardın gibi parametrelere göre çalışıyor olsaydı her lastik/balata değişiminde çuvallardı. hele ki gazı bıraktıktan kaç milisaniye sonra frene bastın gibi değişkenlere bakıyor olsaydı sürücünün yorgun veya dalgın olduğu anlarda çuvallar, hatta sürücü seçerdi.

  16. #56
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mümkün değil.

    öncelikle sistemin bileşenleri belli. sensor doğrudan tekerin dönüp dönmediğini algılıyor ve devir sayısındaki değişimi ölçüyor. bu veriyi diğer tekerdeki sensörden gelen veriyle karşılaştırıyor.

    ikincisi, tekerin kitlenmesi sadece fren manetine uyguladığımız kuvvete bağlı değil.
    [teker ile yol arasındaki sürtünme] < [fren balatalarının diske uyguladığı sürtünme] olduğu sürece teker kilitlenmez. ıslak yolda, asfaltın aşınıp kayganlaşmış kesiminde teker, frene uygulanan daha düşük bir kuvvetle bile kilitlenir.

    üçüncüsü, bu sistem yeni/eski lastikle, yazlık/kışlık lastikle, yeni/ömrünün sonuna yaklaşmış balata ile aynı verimle çalışıyor. fren manetini kaç milimetre sıktın-fren basıncını kaç bara çıkardın gibi parametrelere göre çalışıyor olsaydı her lastik/balata değişiminde çuvallardı. hele ki gazı bıraktıktan kaç milisaniye sonra frene bastın gibi değişkenlere bakıyor olsaydı sürücünün yorgun veya dalgın olduğu anlarda çuvallar, hatta sürücü seçerdi.
    Yav haklısın da ben demedim, yukarıda yazdık zaten.
    Dediğin gibi ABS'in temelde bir tane algılayıcısı var, ilgili tekerin merkezinde.
    Geliştirme mümkün değil dememek lazım, kim bilir daha neler göreceğiz.

  17. #57
    schumacher__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Doha
    Motosikleti
    Artık 4 teker..
    Fren yapmasını çok iyi bilen adam ABS'ye ihtiyaç duymaz lafı kadar saçma bi söz yok. Tamam sen frenlemeyi çok iyi yapabilirsin de yol şartları her zaman pürüzsüz düzgün asfalt değil ki? Belki frene dokunduğun o an çok az bir yağın üzerindesin, belki asfaltın üzerinde çok kaygan ince bir toz/kum tabakası var? Frenlemeyi ne kadar iyi yapsan da sürekli zemin analizi yapamayacağına göre böyle bi durumda frene dokunduğun anda yerdesin..

    Arabada bile insanın başına geliyor, özellikle kışın normal giderken frene ufacık bi dokunmada bile abs devreye girebiliyor yolda hiçbirşey görünmese bile. Demek ki zemin tutuşu iyi değil ve sen farkına bile varmadan kaymaya başlamışsın. Piste çıkarsın, yol şartlarından %100 emin olursun tamam eyvallah ama şu çok iyi frenciler, abs'ye gerek yokçular nasıl trafik şartlarında her halükarda en iyi freni yapabileceğini düşünüyor anlayabilmiş değilim. Kumar oynamaktan, bana bişey olmaz demekten tamamen farksız..

  18. #58
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    valla abs konusunda komple bilinçli bir kalabalık oluşmuş.abs devredeyken mesafe uzar herkesin hemfikri belliki bu.benim merak ettiğim olay abs li motoru olanlar sürekli bunu devreye sokarakmı duruyor.eğer bu şekilde duruyorlarsa zaten frenaj hakkında bilgi ve fikirleri 0 dır zaten.ilk motorun absli olması gerçekten kötü bir tecrübe bence.bu yazıda suzuki tarafından belirtilen bir durum kısaca kopyaladım.motorun kataloğunda yazıyor
    Durma mesafesi performansı çeşitli yol koşullarında göreceli olarak aynı tutulur.
    *Not: Islak, kaygan veya düzgün olmayan yollar gibi yol yüzeyi koşullarına bağlı olarak, ABS'li bir aracın frenleme
    mesafesi ABS'siz bir araca göre daha uzun olabilir. ABS viraj alırken frenleme nedeniyle tekerleklerin kaymasını önlemez.

  19. #59
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yav haklısın da ben demedim, yukarıda yazdık zaten.
    Dediğin gibi ABS'in temelde bir tane algılayıcısı var, ilgili tekerin merkezinde.
    Geliştirme mümkün değil dememek lazım, kim bilir daha neler göreceğiz.
    merak ediyorsanız motorumu kobay ilan ediyorum buyrun biryerde hem çay içelim hemde kendiniz test edin.. olmaz diyen arkadaşda buyursun , yukarıda yazdığım gibi 2013 de motorumu satın aldığımda üzerinde yeni nesil (o sene) Bosch ünite olduğunu biliyordum ama bu özelliğini kullandıkça farkettim , abs ünitesine fren basıncının artış hızını ölçen bir sensör yerleştirmek çokda imkansız olmasa gerek , Ducati , Bmw ve KTM nin viraj abs sine sahip 2017 - 18 model tüm motorlarınıda test ettim , öyle 3-5 km de değil , maneti hızlı çektiğinizde daha teker kazıklamadan abs müdahaleye başlıyor , teker kilitlendikten sonra müdahale şekli çok daha farklılaşıyor , mesela 70-80 km üstü hızlarda ön tekere uzun uzun fasılalarla müdahale ederken daha düşük hızlarda çok kısa aralıklarla müdahale ediyor , 10 ila 15 km altı hızlarda ise daha eski nesil abs ler gibi hiçbir müdahalede bulunmuyor , test sürüşlerinde maalesef hızlı virajlarda abs yi devreye sokacak kadar frenlemeye cesaret edemedim , viraj abs si nasıl bir karaktere sahip anlamak , tecrübe etmek isterdim , dediğim gibi test motoru olunca insan fazlasına cesaret edemiyor..

    toprakda bile mükemmele yakın calışan abs modları geliştirilmekte , normalde gevşek zeminde tekerleğin kazıklaması ve üst tabakanın lastik tarafından dağıtılarak alttaki daha sert zemine tutunma amaçlanır , buna izin veren abs konuşuluyor, bazı motorlarda da offroad moduna aldığınızda abs devre dışı kalmıyor veya sadece arka teker manuel devre dışı bırakılabiliyor..

  20. #60
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merak ediyorsanız motorumu kobay ilan ediyorum buyrun biryerde hem çay içelim hemde kendiniz test edin.. olmaz diyen arkadaşda buyursun , yukarıda yazdığım gibi 2013 de motorumu satın aldığımda üzerinde yeni nesil (o sene) Bosch ünite olduğunu biliyordum ama bu özelliğini kullandıkça farkettim , abs ünitesine fren basıncının artış hızını ölçen bir sensör yerleştirmek çokda imkansız olmasa gerek , Ducati , Bmw ve KTM nin viraj abs sine sahip 2017 - 18 model tüm motorlarınıda test ettim , öyle 3-5 km de değil , maneti hızlı çektiğinizde daha teker kazıklamadan abs müdahaleye başlıyor , teker kilitlendikten sonra müdahale şekli çok daha farklılaşıyor , mesela 70-80 km üstü hızlarda ön tekere uzun uzun fasılalarla müdahale ederken daha düşük hızlarda çok kısa aralıklarla müdahale ediyor , 10 ila 15 km altı hızlarda ise daha eski nesil abs ler gibi hiçbir müdahalede bulunmuyor , test sürüşlerinde maalesef hızlı virajlarda abs yi devreye sokacak kadar frenlemeye cesaret edemedim , viraj abs si nasıl bir karaktere sahip anlamak , tecrübe etmek isterdim , dediğim gibi test motoru olunca insan fazlasına cesaret edemiyor..

    toprakda bile mükemmele yakın calışan abs modları geliştirilmekte , normalde gevşek zeminde tekerleğin kazıklaması ve üst tabakanın lastik tarafından dağıtılarak alttaki daha sert zemine tutunma amaçlanır , buna izin veren abs konuşuluyor, bazı motorlarda da offroad moduna aldığınızda abs devre dışı kalmıyor veya sadece arka teker manuel devre dışı bırakılabiliyor..
    Sanırım yazdıklarım yanlış anlaşılıyor ben inanmıyorum, yoktur falan demek istemedim.
    Basınç ölçmek, çekmenin zamanını ölçmek ve karar vermek zor değil.
    Mesela; geçenlerde bir yerde rastladım, adamlar açıyı 0.005 derece hassasiyetle ölçüyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)