ABS tecrübem şundan ibarettir ki; arabayla burnumu çıkarıp geçiverecekken gelen araba durmadı ve ben frene basmak zorunda kaldım. Bacağımı sonuna kadar uzatıp, ayağımla üzerine çıkar gibi... pat pat pat ... abs devreye girdi ve arabaya çarpmadım ... geçti gitti... saniyelik olay ...

Bunu, ABS'siz bir arabada, kısa mesafede ve saniyeler içinde ayağıyla freni pompalayarak yapabilen varsa, helal olsun derim...

ABS olmasaydı, frene o abanmayla, teker, ki zaten kayıyordu, daha da kaymaya devam edecekti ve arabaya iki kapının ortasından girecektim...

Bu durumda ABS fren mesafesini kısaltmış oluyor. Neye göre? Kaymaya başlayıp kendiliğinden duruncaya kadar gidilen mesafeye göre...

Ha, manuel olarak ayağınızla pompalayarak, veya hiç kaydırmadan elinizle limon sıkar gibi, ayağınızla sünger top ezer gibi konusu zaten o anda mümkün olmuyor... çünkü o kadar süreniz ve mesafeniz zaten yok, arabanın orta kapısına girmek üzereyken...

O anda abs'siz durabiliyorsanız, zaten, harbiden, motogp'de, paris le mans'da falan yarışabilirsiniz sanırım...

Ha-2, en doğrusu tabii iki saniye durup, arabanın geçmesini beklemek ve hiç abs iyi ki varsın dedirtmemek ... ama olmaz olmaz, olursa da , iyi ki vardı yani abs o gün ...

Motosiklette de işbu sebepten ABS'li olmasını tercih ettim...

Yalnız, şu kombine ABS merkez fren sistemi muhabbeti midir nedir, onu biraz daha öğrenmem lazım.. ön freni çekince ön fren ile birlikte arka fren de devreye giriyorsa; arka frene basınca, ön fren de birlikte çekiliyorsa...

tüm sürüş dinamiğinizi bunu bilerek yeniden gözden geçirmeniz gerekiyor sanırım ...