Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kışın 15w-50 koyulur mu ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Cbr 250 de, sıcak hava soğuk hava demeden 10-30 kullandım. En hoşuma giden yağ oldu bugüne dek
    ÖmerFaruk199 ve yağızkoç05 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    18 Mart 2017
    Bende spacy alpha ya hep 10/30 kullandım. Teknik olarak bi sıkıntı yaşamadım. Toplam 33 bin yaptım. Yalnız uzun yolda motor çok ısınınca sesi biraz değişiyor. Hafif hışırtılı bı ses geliyor. 10/40 denemek istiyorum. Ama kılavuzun dışına da çıkmak istemiyorum. Ne yapmak lazım?

  3. #23
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Daha önce yaz kış 7 kutu 15w50 yada 15w40 kullandım. Zaten motor ısınınca içinde ki yağ da akışkan oluyor. Hele 10w40 gibi yağ koyunca yağ su gibi oluyor. Kalın yağ iyidir
    ÖmerFaruk199 ve yağızkoç05 bunu beğendiler.

  4. #24
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Antalyada yaz-kış 15/50 kullanabilirsin. Hatta kullanabilirsin de değil, kullan. 10, daha düşük eksi sıcaklıklar için. 15 yağ, Antalya' da hiç görmeyeceğin düşük sıcaklıklar için bile yeterli/fazladır.
    ÖmerFaruk199 ve yağızkoç05 bunu beğendiler.

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı bursagsli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha önce yaz kış 7 kutu 15w50 yada 15w40 kullandım. Zaten motor ısınınca içinde ki yağ da akışkan oluyor. Hele 10w40 gibi yağ koyunca yağ su gibi oluyor. Kalın yağ iyidir
    Bir çok insanın zannettiğinin aksine yağ ısınınca kalınlaşır, incelmez.

    O yüzden herkesten yağ tavsiyesi almamak lazım.
    ÖmerFaruk199, viper17 ve yağızkoç05 bunu beğendiler.

  6. #26
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Alıntı Blackhoney adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende spacy alpha ya hep 10/30 kullandım. Teknik olarak bi sıkıntı yaşamadım. Toplam 33 bin yaptım. Yalnız uzun yolda motor çok ısınınca sesi biraz değişiyor. Hafif hışırtılı bı ses geliyor. 10/40 denemek istiyorum. Ama kılavuzun dışına da çıkmak istemiyorum. Ne yapmak lazım?
    Kullanabilirsin, hiçbir şey olmaz. İkinci değer ne kadar yüksekse o kadar iyi. (Sıcak havalarda)
    ÖmerFaruk199, viper17 ve yağızkoç05 bunu beğendiler.

  7. #27
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı ÖmerFaruk199 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende onu dedim işte dinlemedi usta sen beni dinle dedi, kış geldi bu bana neden kalın yağ koydu 15-50 çok kalın değil mi ? Yazın olsa anlarım da çok saçma bence...
    Elinde bol miktarda o yağdan kalmış olabilir...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:52 ----------

    Su soğutmalı motorda W'den sonraki değere mevsimin etkisi azdır. Çünkü zaten motorun çalışacağı sıcaklık, yaz da olsa kış ta olsa bellidir. O değer mevsimden ziyade motosikletin üretim standartlarına göre koruyucu film sağlayacak incelikte seçilir.

    Toleransı düşük, yani işleyen parçalar arası mesafenin yüksek olduğu motor kalın yağ ister. İnce yağ yeterince etkili koruyucu film oluşturamaz.

    Toleransı yüksek, yani işleyen parçaların arasındaki mesafe düşük olan motora kalın yağ konulursa da kalın yağ o ince aralıkta etkili koruyucu film oluşturamaz.

    O yüzden kitapçıkta ne yazıyorsa şaşmamak lazım.

  8. #28
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı bursagsli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha önce yaz kış 7 kutu 15w50 yada 15w40 kullandım. Zaten motor ısınınca içinde ki yağ da akışkan oluyor. Hele 10w40 gibi yağ koyunca yağ su gibi oluyor....... Kalın yağ iyidir........
    üstad kalın yağ aşırı derecede yıpranmış motorlarda iyi olabilir ,

    yağın daha iyi koruması ise metallerin arasında kalın bir tabaka oluşturması ile gerçekleşmez..

    yağ sürtünen yüzeyler arasında hareket etmelidir , yani hızlı akmalıdır , bu sebeple ince yağ tavsiye edilen bir motora kalın yağ koymak çok kötü bir işlem olur..

    fabrika kalın yağ tavsiye etmiş ise , o motorun iç yapısınıda ona uygun dizayn etmiştir..

    genellikle, mevsim sıcak kalınından koyalım nasılsa incelir gibi bir görüş var ama bu çok yanlış..

    üretici hangisini tavsiye etmiş ise doğrusu odur , zaten mevsim şartlarına göre yağ sıkalası tüm kataloglarda yazılıdır , oradan seçim yapmak en iyisi olacaktır..

  9. #29
    pocemonmutlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2007
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    Honda CB650F 2018
    Asıl en önemli nokta ilk çalıştırma. Pompa yağı ilk çalıştırmada en kısa sürede parçalara ulaştırması gerekiyor ki aşınma en aza insin. Yağ kalınlaştıkça parçalara ulaşım süreci uzar, buda motor ömrü boyunca aşınma süresini hızlandırır.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:58 ----------

    Motorlarımız 40-50 derecelerde çalışmıyorlarki. Yağ pompası 80-100 civarı derecelerde yağlama yapıyor parçalara. En önemli 2. kısım ise yağın bu derecelerdeki performansı.









    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:17 ----------

    Tavsiyem motorunuzun kitapçığını dikkate alın, tam sentetik yağ kullanmaya özen gösterin ve motorunuzu yaz kış ilk çalıştırmada ısınması ve yağın her parçaya ulaşması için en az 1 dakika rolantide bekletin.
    ÖmerFaruk199, yağızkoç05 ve deeppblue bunu beğendiler.

  10. #30
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Kardeşlerim (Abi değil insan olarak) 😊 , uzun uzun yazmayayım konu kalabalığıda yapmayayım diye buradan birşey paylaşmak istiyorum, bu tablo ve bunun gibi tablolarda 10W yağ EKSİ -10 dereceye tekabul ediyor, 15W 0 SIFIR dereceye tekabul ediyor, Türkiyede genelde bazı bölgeler veya şehirler hariç sıcaklık eksinin altına nadir iniyor gündüz vaktini esas alırsak mesela istanbul.

    Yani 10W ile başlayan değil 15W ile başlayan ve 40 dereceye yakınsa bölge* ikinci rakam 40, 30 dereceye yakınsa 30 konulması gerektiğini düşünüyorum.

    Yamaha xj6 için klavuzdaki yağ akışkanlıkları;

    ÖmerFaruk199, yağızkoç05 ve deeppblue bunu beğendiler.

  11. #31

    Üyelik
    22 Kasım 2015
    3 yıldır 15/50 kullanıyorum. motor xmax 250
    ÖmerFaruk199 ve yağızkoç05 bunu beğendiler.

  12. #32

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Çok ilginç cevaplar gelmiş.
    Yangın vazifesi metalin metale sürtüp aşınmasını engelemek iki metal arasında film tabakası oluşturmak.
    Motor tolerans aralığı ne ise üretim esnasında ,ona göre yag seçmeniz gerek.
    Tolerans aralığı çok veya az olması iyi olduğunu göstermez .

    Tolerans aralığı çok ise ince yag koyar iseniz vazifesi yapmaz , arayı iyi doldurmaz yag.
    tolerans aralığı az ise (yataklar arasında) o zamanda kalın yag koyar iseniz yatak aralarına girmesi sorun olur ve yine vazife yapmaz .

    Üretici tavsiyesi ne ise kitap da ne yazıyor ise onu kullanın.

    Mesela GS lerde yanlışım olmasın 20-50 kullanılıyor , kötü motor mu asla , tolerans aralığı öyle ona göre dizayn edilmiş.

    Motul sitesinden bakabilirsiniz size uygun yagları .
    ÖmerFaruk199 ve yağızkoç05 bunu beğendiler.

  13. #33
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Yataklarin arasına yağ girmez mi

    Şu an üretilen bütün yağlar o yatakların arasına girer.Bütün motor üreticileri belli aralıkta vızıkozıte değeri verir ve o değer tamamen sıcaklığa bağlı olarak değişir.

    Motor ömür yaptıkça kullanılan yağı kalın kullanmak gerekir.Parçalarda oluşan boşluktan dolayı yağ basıncını yüksek tutmak için.

    Son olarak şunu belirteyim.ilk çalıştırma da hiçbir motor yağsız çalışmaz.Evet yağın bütün parçalara ulaşması zaman alır ancak, daha önce oradan geçen yağ su gibi akmaz ve geçtiği yüzeyler de yağ tabakası bırakır.Motor çalıştığında yağ gelene kadar bu yağ, vazifesini görür.

    Ancak kalın yağın soğuk havada marş motoruna ve aksamlarına zararı olabilir.Isınana kadar akışkanlığı az olacağı için motorun hareket momentını olumsuz etkileyecektir.
    ÖmerFaruk199 ve yağızkoç05 bunu beğendiler.

  14. #34

    Üyelik
    18 Mart 2017
    Şimdi 10/30 yağ için konuşuyorum. Isınana kadar akışkanlığı az olacak diyorsunuz ya. Şimdi bu ilk çalıştırmada motor soğukken daha akıcı olmuyor mu? Yani 10 vizkozitesinde. Motor ısındıkça git gide kalınlaşıp 30 vizkozitesine ulaşmıyor mu?

    Isınınca su gibi oluyor mantığını bi türlü çözemedim. Isınınca mantıken kalınlaşması gerekir.
    ÖmerFaruk199 ve yağızkoç05 bunu beğendiler.

  15. #35
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Alıntı Blackhoney adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi 10/30 yağ için konuşuyorum. Isınana kadar akışkanlığı az olacak diyorsunuz ya. Şimdi bu ilk çalıştırmada motor soğukken daha akıcı olmuyor mu? Yani 10 vizkozitesinde. Motor ısındıkça git gide kalınlaşıp 30 vizkozitesine ulaşmıyor mu?

    Isınınca su gibi oluyor mantığını bi türlü çözemedim. Isınınca mantıken kalınlaşması gerekir.
    Motor yağı ısındıkça incelir.Soğudukça kalınlaşır.Motor yağının ısındıkça kalınlaşması hiçbir fizik kimya ve matematikle açıklanamaz.Bunu kim iddia ettiyse kaynak göstererek açıklasın..
    ÖmerFaruk199 ve yağızkoç05 bunu beğendiler.

  16. #36
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Blackhoney adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi 10/30 yağ için konuşuyorum. Isınana kadar akışkanlığı az olacak diyorsunuz ya. Şimdi bu ilk çalıştırmada motor soğukken daha akıcı olmuyor mu? Yani 10 vizkozitesinde. Motor ısındıkça git gide kalınlaşıp 30 vizkozitesine ulaşmıyor mu?

    Isınınca su gibi oluyor mantığını bi türlü çözemedim. Isınınca mantıken kalınlaşması gerekir.
    yağın viskozitesini belirleyen asıl numara W harfinden sonra gelendir , numara azaldıkça o yağ daha hızlı akıcılığa sahip demektir , ilk numara ise yağın içine eklenen çeşitli kimyasalların seviyesini belli eder ki yağ motorun içinde ısınana kadar etkilidir , aynı şekilde ilk numarada azaldıkça yağ soğukken daha çok akışkanlık gösterir..
    ÖmerFaruk199, viper17 ve yağızkoç05 bunu beğendiler.

  17. #37
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Erdost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor yağı ısındıkça incelir.Soğudukça kalınlaşır.Motor yağının ısındıkça kalınlaşması hiçbir fizik kimya ve matematikle açıklanamaz.Bunu kim iddia ettiyse kaynak göstererek açıklasın..
    Fiziksel ve kimyasal açıklama: "polymeric*viscosity index improver" isimli, ısınınca alışkanlığı azaltan özel bileşikleri katkı maddesi olarak kullanıyorlarmış.

    Kaynak: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Motor_oil
    ÖmerFaruk199, viper17 ve yağızkoç05 bunu beğendiler.

  18. #38
    gogozh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    Yüksek devir çeviren makinlar da ( sadece motosiklet için değil ) 15w ( winter ) konulmasında sakınca yoktur .
    Kısaca koy hocam deli gibi devir çeviriyor motosiklet 15-50 uygundur .
    ÖmerFaruk199 ve yağızkoç05 bunu beğendiler.

  19. #39

    Üyelik
    26 Nisan 2018
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    R25
    Çoğu arkadaş kullanım kılavuzunda 15w-50 olmadığı için bu viskozitesi falan kullanmamalısın demiş, diğer arkadaşlarda kullanabilirsin demiş. Bu gün kawasaki servisini arayıp sordum dedi ki ''ben eskiden yamaha servisinde çalışıyordum ve hep 15-50 koyuyordum, ben şimdide hep 15-50 koyuyorum ve antalyada ideal bir yağ'' dedi. Bir müddet kullanmaya karar verdim ama belki haftaya değiştirebilirim. Herkese yorumları için teşekkür ediyorum...
    yağızkoç05 bunu beğendi.

  20. #40
    Fr.Sante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Jet X
    yağızkoç05 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)