Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Topcase mi Yan Çanta mı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Merhabalar,

    Sizlerinde bildiği gibi özellikle hafif motosikletlerde Topcase motosikletin aerodinamiğini çok bozuyor.

    Aslında tüm motosikletlerde durum aynı ama hafif motosikletlerde hissedilebiliyorken daha ağır motosikletlerde hissedilemiyor.

    Yok benim motorumda problem olmuyor diyen varsa 50km üstü bir hızda ellerini bıraksın ve gidonun dans edişini izlesin derim...

    Tabi ki ellerimizi bırakarak kullanmıyoruz demek istediğim kolları yoruyor uzun kullanımlarda topcase...

    Madem bunları yaşıyorsun neden bize soruyorsun diye düşünenler için; Yan çanta kullanımında motosiklet aerodinamiği etkileniyor mu ?

    Topcase yerine ne önerirsiniz? Sırt çantası mı? Bagaj lastiği mi? Yan çanta mı?

    150cc Commuter kullanıyorum...

    Saygılarımla.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    benim eski commuterde denemiştim, mr150 de.

    bilinç altı olabilir ama arka canta olmadıgı zaman daha rahat sürüyordum dediğiniz gibi, az da olsa bir etkisi oluyor. Ama arka cantasız da artçı almayı cok riskli buluyorum şahsım olarak.


    Universal yan cantalardan takmıştım, topcase e göre sürüsü daha az etkiliyor diyordum ki bir tanesine zincirimi koydum diğerline ceketimi koydum sonra fark ettim ki agırlık eşit olmadıgı için motorun sürüşünü resmen mahvediyor. kullanıs acısı olarak da pek işe yarar birşey değil zaten, ne kask koyabiliyorsun ne bişi. aksesuar ya da eldiven bez vs. zımbırtılar için en fazla işe yarar.

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,

    Sizlerinde bildiği gibi özellikle hafif motosikletlerde Topcase motosikletin aerodinamiğini çok bozuyor.

    Aslında tüm motosikletlerde durum aynı ama hafif motosikletlerde hissedilebiliyorken daha ağır motosikletlerde hissedilemiyor.

    Yok benim motorumda problem olmuyor diyen varsa 50km üstü bir hızda ellerini bıraksın ve gidonun dans edişini izlesin derim...

    Tabi ki ellerimizi bırakarak kullanmıyoruz demek istediğim kolları yoruyor uzun kullanımlarda topcase...

    Madem bunları yaşıyorsun neden bize soruyorsun diye düşünenler için; Yan çanta kullanımında motosiklet aerodinamiği etkileniyor mu ?

    Topcase yerine ne önerirsiniz? Sırt çantası mı? Bagaj lastiği mi? Yan çanta mı?

    150cc Commuter kullanıyorum...

    Saygılarımla.
    Çok ağır eşya yüklemiyorsanız ve saatlerce durmadan kullanmıyorsanız sırt çantası ideal. Ancak sırt çantasının da kaza esnasında içindeki eşyalara bağlı olarak omurganızı kırma tehlikesi var.

  4. #4
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Sırtçantası yeterli ise örümcek ile arkaya sabitlemek en güzel çözüm bence.

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    üst çantayı selenin bitiş noktasına denk getirip montajlarsan çok sorun olmaz , ha yine sorun varsa ya çantada ağır 30-40 kg yük vardır yada gidon rulmanın lastik tabanın vs sorunludur..yan çanta ise motosiklette asla kullanmayacağım birşey , depo üstü ve üst çanta+üstüne demir ile iki kişi 7000 km lik yola gittim , yanına daha fazla eşya almak isteyen otomobille gitsin

  6. #6
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Eğer malzemeleriniz sırt çantasına sığacak kadarsa, en ideali sırt çantası.

    Sırt çantasının omuz askılarını da, çantanın yükü seleye binecek uzunlukta ayarlarsanız, yükünü çekmemiş olursunuz.

    Ben mecburen topcase kullanıyorum Mondial Drift'te, yaklaşık 10 kg kadar yüküm oluyor. Dediğiniz gibi ön tekerin teması azalıyor, ağırlık merkezi arkaya kayıyor, bu da sürüşte dengesizliklere sebep oluyor, özellikle dönüşlerde çok hissettiriyor. Gidon yüksek hızda sallanma niyetine giriyor (tutulmazsa). Ancak bu olumsuzluklar dayanılmayacak ya da uygun kullanımda sürüş dinamiğimi bozacak kadar aşırı değil benim için (Topcase kullanmamın zorunlu olduğunu düşünürsek. Kaskı montu eldiveni ve dizliği kitleyip gitmem gerekiyor her zaman.)

  7. #7
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    topcase derim. eger amortisorunuzu sertlestirir iseniz cirpmanin daha az olacagini göreceksiniz.

    topcase varken kontralara tepki ve uygulananan kuvvet, viraja dalış, ve tribulans topcase olmayan haline gore daha zor ve kotu bu bur gerçek.

    fakat agirlik dagilimindan dolayı yan çantada yasayabileceginiz sorun topcasede bulunmuyor.

    ikisinide denemis biri olarak konusuyorum

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim eski commuterde denemiştim, mr150 de.

    bilinç altı olabilir ama arka canta olmadıgı zaman daha rahat sürüyordum dediğiniz gibi, az da olsa bir etkisi oluyor. Ama arka cantasız da artçı almayı cok riskli buluyorum şahsım olarak.


    Universal yan cantalardan takmıştım, topcase e göre sürüsü daha az etkiliyor diyordum ki bir tanesine zincirimi koydum diğerline ceketimi koydum sonra fark ettim ki agırlık eşit olmadıgı için motorun sürüşünü resmen mahvediyor. kullanıs acısı olarak da pek işe yarar birşey değil zaten, ne kask koyabiliyorsun ne bişi. aksesuar ya da eldiven bez vs. zımbırtılar için en fazla işe yarar.
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok ağır eşya yüklemiyorsanız ve saatlerce durmadan kullanmıyorsanız sırt çantası ideal. Ancak sırt çantasının da kaza esnasında içindeki eşyalara bağlı olarak omurganızı kırma tehlikesi var.
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sırtçantası yeterli ise örümcek ile arkaya sabitlemek en güzel çözüm bence.
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üst çantayı selenin bitiş noktasına denk getirip montajlarsan çok sorun olmaz , ha yine sorun varsa ya çantada ağır 30-40 kg yük vardır yada gidon rulmanın lastik tabanın vs sorunludur..yan çanta ise motosiklette asla kullanmayacağım birşey , depo üstü ve üst çanta+üstüne demir ile iki kişi 7000 km lik yola gittim , yanına daha fazla eşya almak isteyen otomobille gitsin
    Alıntı Blackeagletr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer malzemeleriniz sırt çantasına sığacak kadarsa, en ideali sırt çantası.

    Sırt çantasının omuz askılarını da, çantanın yükü seleye binecek uzunlukta ayarlarsanız, yükünü çekmemiş olursunuz.

    Ben mecburen topcase kullanıyorum Mondial Drift'te, yaklaşık 10 kg kadar yüküm oluyor. Dediğiniz gibi ön tekerin teması azalıyor, ağırlık merkezi arkaya kayıyor, bu da sürüşte dengesizliklere sebep oluyor, özellikle dönüşlerde çok hissettiriyor. Gidon yüksek hızda sallanma niyetine giriyor (tutulmazsa). Ancak bu olumsuzluklar dayanılmayacak ya da uygun kullanımda sürüş dinamiğimi bozacak kadar aşırı değil benim için (Topcase kullanmamın zorunlu olduğunu düşünürsek. Kaskı montu eldiveni ve dizliği kitleyip gitmem gerekiyor her zaman.)
    Alıntı EUOGLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    topcase derim. eger amortisorunuzu sertlestirir iseniz cirpmanin daha az olacagini göreceksiniz.

    topcase varken kontralara tepki ve uygulananan kuvvet, viraja dalış, ve tribulans topcase olmayan haline gore daha zor ve kotu bu bur gerçek.

    fakat agirlik dagilimindan dolayı yan çantada yasayabileceginiz sorun topcasede bulunmuyor.

    ikisinide denemis biri olarak konusuyorum
    Verdiğiniz cevaplardan dolayı teşekkür ederim.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Ne amaçla kullanıyorsun? Taşıma kapasitesi bir detaydan ibaretse, depo üstü sağlıklı bir seçenek. Sırt çantası zaten sakıncasız ama belli bir hızın üzerinde kırbaç etkisi yaptığı için mazoşist olmak gerekiyor.

  10. #10
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Üç çantayı aynı anda önermiyorlar, ya sadece yan kullanacaksın ya da sadece arka. Ben çok eşya taşımak zorunda kaldığım için üçünü de takıyorum. Yaaş gittiğim ve gidon topuzlarını güncellediğim için sorun olmuyor. Eğer gidonunuz sallanıyorsa unuttuğunuz şey, gidon topuzlarıdır.




  11. #11

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üç çantayı aynı anda önermiyorlar, ya sadece yan kullanacaksın ya da sadece arka. Ben çok eşya taşımak zorunda kaldığım için üçünü de takıyorum. Yaaş gittiğim ve gidon topuzlarını güncellediğim için sorun olmuyor. Eğer gidonunuz sallanıyorsa unuttuğunuz şey, gidon topuzlarıdır.

    https://lh3.googleusercontent.com/-M...023_HDR-01.jpg

    https://i.ibb.co/MchcNL5/asda.jpg
    Motor Bajaj boxer galiba. Helal olsun walla. Çok sağlam motor. Modifiye edeceğiz die die piyasada adam gibi bırakmadılar ve mahfettiler güzelim motorları.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)