Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Lastik Patlatma Sorunsalı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    MT00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2018
    Şehir
    ISTANBUL/KADIKOY
    Motosikleti
    ER6F
    Arkadaşlar selam,

    Sonuncusu dün olmak üzere 30,000 km kullanımda 4 kere motosiklet lastiği patlatmış biriyim. Bu oran yüksek mi bilmiyorum ama motorumu işe gidip gelirken sabahları sahil yolunda, akşamları TEM de kullanıyorum. Ayda bir falan da riva / ağva gibi yerlere gidiyorum.

    Toprak yola girmiyorum. Lastiğimi patlatacak çivi,vida,cam gibi maddelerin olduğu yollara da girdiğimi sanmıyordum...

    Patlattığım lastiklerin birinden çivi, birinde vida çıktı. Diğer 2 patlamanın nedenini bulamadık, usta cam olabilir dedi.

    Bu arada arabamın lastiğini hiç patlatmadım.

    Acaba motor lastikleri araba lastiklerinden daha yumuşak hamurlu oldukları için yolda ki maddeleri topluyor ?

    Yoksa benim şu an aklıma gelmeyen sizin tecrübe ettiğiniz başka faktörler mi var ?

    Yoksa sorun ben de mi ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Burnuna su çekerken genzinin yanması lazım. Bu dikkat etmek lazım.
    Diğer konu da eğer benim gibi bedevinin bahtsızıysan 4 e razı ol sesini çıkarma. :-D
    MT00, FatihC ve khaledome bunu beğendiler.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Mayıs 2018
    düşük basınç, yolun kenarını kullanmak, bi şeylerin batma ihtimalini artırıyo
    MT00 bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Arada boydan abdest lazım geliyor malum. Genelde kulak arkası kuru kalır ki bu da işi bozar.

    Yolun en sol ve en sağ kısmına çok yanaşma, genelde çöplüktür oralar. Arasan tank paletini kopartacak birşeyler muhakkak vardır dostum. Lastik basınçlarına dikkat et. Bir de lastik aşındıkça incelir, inceldikçe patlaması kolaylaşır.

    Eh biraz da şans meselesi. Arabamın lastiği patladı diye lastikçiye gitmiştim. Yaptılar, lastikçi ile evin arası yürüsen 15 dk, eve dönerken başka lastik patlamıştı. Denk geldi mi oluyor.
    MT00 bunu beğendi.

  5. #5
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Genelede su birikintisi olan cakilli yollara dikkat etmek lazim..asfalt bile olsa.

    Cukurlara yaklasirken ani fren vb.durumlarda problem.
    MT00 bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    10 Şubat 2016
    Motosikleti
    honda cb500f
    Gecen bi yerde okumustum face teydi galiba bir uygulama yapiyorlar mltorcularda jel gibi biseyle zor patliyormus mu neymis. Bi arastir derim
    MT00 bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup
    Tamircine suç bulmak istemem ama incecik ufacık parça kaldıysa ondan da patlar. Cam çivi yada vidanın parçası içerde kalmış olabilir. Birde yollarda giderken araba tekerleklerinin çok geçtiği yerleri tercih etmek lastik patlamasını azaltır.
    Toprak, bozuk yol ve özellikle çalılıklardan uzak durmalısınız. Eğer tubeless lastik taktırma ihtimali varsa bunu da deneyin derim. En azından hareket ettiği sürece çok fazla inmez.
    MT00 bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Her yer inşaat. Şimdiye kadar kullandığım bütün araçların en az bir lastiğine çivi vida girmiştir. Sayısını hatırlamıyorum.
    MT00 bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    22 Şubat 2010
    Şehir
    Gümüşhane/Şiran
    Motosikleti
    Benelli Bn 251
    Arkadaş tubless lastik tavsiye etmiş; aynen kendisine katılıyorum. Ben hafif patlak lastikle 750 km yol yaptım. Benzin istasyonlarını biraz fazla ziyaret etmek zorunda kaldım. Sonuç olarak varma istediğin yere varıyorsun.
    MT00 bunu beğendi.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Mayıs 2018
    Alıntı oozhann adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hafif patlak lastikle 750 km yol
    ikitekerde tubeless düşük basınç tehlikeli(Rus ruleti)!

  11. #11
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı (ツ) adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ikitekerde tubeless düşük basınç tehlikeli(Rus ruleti)!
    Lastiğin jant´tan sıyrılıp çikması,slalom..

    Hatta jantın direk asfalta teması ile yamulması.

  12. #12

    Üyelik
    27 Mart 2016
    Elbette motor lastikleri yere tutunma yüzeyi nedeniyle daha yumuşak vede ince malzemeden imal edilirler. Sert vede naylon lastiklerin sorunu daha azdır.Size tavsiyem,yolda sürüşün daha yoğun olduğu standart bölgeleri kullanmanızdır. Yolun temiz vede tozsuz bölgelerini tercih edin. Gerisi şansınıza kalmış....Bu arada tubeless lastiklerde gördüğünüz vida ve çivileri çıkarmayın.Tamirciye kadar yerinde kalsın...
    MT00 bunu beğendi.

  13. #13
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Çok fazla sağa yanaşmayın.
    MT00 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)