Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Hava filtresi konusu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Ağustos 2018
    Selam arkadaşlar,

    Servislerin az biraz geçirdiğini bildiğimden hava filtremi kendim almaya karar vermiştim.

    Birinci secenek orjinal
    http://ruggedroads.co.uk/OEM-Honda-A...2-CRF1000-2016

    ikinci senecek Hiflo

    https://www.amazon.com/HiFlo-Motorcy...win+air+filter


    üçüncü şecenek BMC

    https://www.ebay.co.uk/p/BMC-Air-Fil...75.c100623.m-1


    1.secenek olan hiflo yu alarak bu işi ucuza kapatacağımı düşünürken biraz araştırayım dedim... forumlarda "ehehe,motor senin para senin )" tarzında şeyler okuyunca biraz mutsuz oldum.

    Öyle ya, bir taraf 16 usd ye verirken orjinal olan bunun 2.5 katı ,BMC olan ise bayağı bir katı fiyata satılıyor.

    Arkadaşlar ucuza filtre almak riskli mi sizce ?

    tamam BMC daha iyi olabilir, lakin BMC yi 10.000 km de değiştireceğime bunu 3000 km de bir değiştirerek motor çok daha mutlu olur gibime geliyor.

    İşin özü 700 800 TL hava filtresine vermek acı oluyor ,ne yapmak lazım sizce ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Herscel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2017
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KTM 1290 Super Duke GT - 2021
    İşin yanma, verimlilik ıvır zıvır kısmına girmeden önce sorulması gereken şey bu filtreler arasındaki yaratan şey ne?

    Geçirgenlik? Uzun ömür? Tekrar kullanılabilirlik?

    Bunları bir incelemenizde fayda var. Oem diye tabir edilen orjinal parçalar optimum şartlar dikkate alınarak üretilir. Yan sanayi parçalar genelde geçirgenlik ve ömürden feragat ederek daha ucuza üretilir. Aftermarket ürünler ise tekrar kullanılabilirliği oldukları ve geçirgenliği arttırdıkları için genelde pahalıdır.

    Motosikletime ses için bile herhangi bir modifikasyon yapmadığım için oem ürün tercih ediyorum.

    Daha önce kullandığım modifiyeli araçta hava geçirgenliği arttırmak gerektiği için aftermarket bir filtre tercih etmiştim.

    Kısaca açıklamak gerekirse durum böyle. Tercih ise sizin...

  3. #3
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Gönül rahatlığıyla kullanın, sorun olmaz.
    Bmc nin fiyatına bir anlam veremedim zaten.

  4. #4
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    hiflo kaliteli bir firmadir yag filtresi hava filtresine guvenebilirsiniz.

  5. #5
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    700-800 tl mi? Şaka değil mi bu?
    Haasssssseksörsünler ordan. O zaman yağa 4000, bujiye 6000 lastiğe de 10000 istiyorlar değil mi? Ya motor parçaları? Onlar kaçar bin?

  6. #6

    Üyelik
    09 Aralık 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    sym gts 250-mt 25
    bmc ninki muhtemelen kn tarzı yıkanıp yağlanıp tekrar kullanılabilenlerdendir.

  7. #7
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    K&n filtre al ve bundan sonra hava filtresi olayını unut. 80 bin km de bir temizleme kiti ile temizliyorum o kadar. Bu kn kullandığım ikinci motorum. İlkinde 40 bin ikincide 30 bin km kullandım ve hala kullanıyorum.

  8. #8
    Ahmetcan45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2013
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    YBR 125 -- YZF R25 -- CBR 600RR -- YZF R1
    BMC - KN Tarzı filtreler ömür boyu kullanım garantilidir kullan temizle yagla tak şeklinde R25 dahil her motorumda bmc performans filtre kullandım. şuanki motorumda KN filtre var. motorunu uzun süre kullanacak isen tavsiye ederim R25 de 0 km de taktım 30 bin km ye kdr kullandım rr da 20 bin km kullanma sansım oldu R1 de daha yeni taktım :D

  9. #9
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Bir çok kişinin bu tarz filtreleri basınçlı havayla ''temizleyip'' filtrenin canına okuduğunu biliyorum. O yüzden burada bulunsun;

    Bu k&n, dna, bmc tarzı yüksek akış hava filtrelerini sadece temizlemek yetmez. Temizlikten sonra yağı ile yağlamak şarttır. Yağ olmadan filtre, filtreleme işini iyi yapamıyor.
    kurubuz ve Kural [ Z ] bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    01 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special, Peugeot Django 150 Sport
    bir de 1600 cc hava emen arabanın hava filtresi 10000 km hatta 20000 km dayanıyor ama 150 cc hava emen motorumun filtresi 2500 km dayanıyormuş.. ben buna inanmıyorum ve denedim 10000 km kullandım zerre olumsuzluğunu görmedim.. motorda öğrenmişler her şeyi çabucak yenileyelim..

  11. #11
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Tavsiyem orijinal alip kullanin, kafaniz rahat olsun. Fiyatlari uygun zaten. Ikide bir degistirilen parcalar da degil. Performanstan ziyade adamakilli filtreleme yapmasi onemli.

    Alıntı birbilent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir de 1600 cc hava emen arabanın hava filtresi 10000 km hatta 20000 km dayanıyor ama 150 cc hava emen motorumun filtresi 2500 km dayanıyormuş.. ben buna inanmıyorum ve denedim 10000 km kullandım zerre olumsuzluğunu görmedim.. motorda öğrenmişler her şeyi çabucak yenileyelim..
    Filtrenin buyuklugunun de etkisi vardir belki, motorun devrinin de
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  12. #12
    harun27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2012
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    2023 Vespa Primavera 150
    Alıntı birbilent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir de 1600 cc hava emen arabanın hava filtresi 10000 km hatta 20000 km dayanıyor ama 150 cc hava emen motorumun filtresi 2500 km dayanıyormuş.. ben buna inanmıyorum ve denedim 10000 km kullandım zerre olumsuzluğunu görmedim.. motorda öğrenmişler her şeyi çabucak yenileyelim..
    Servisler aç aç
    birbilent bunu beğendi.

  13. #13
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir çok kişinin bu tarz filtreleri basınçlı havayla ''temizleyip'' filtrenin canına okuduğunu biliyorum. O yüzden burada bulunsun;

    Bu k&n, dna, bmc tarzı yüksek akış hava filtrelerini sadece temizlemek yetmez. Temizlikten sonra yağı ile yağlamak şarttır. Yağ olmadan filtre, filtreleme işini iyi yapamıyor.
    Doğru. KN 'ye kesinlikle hava tutulmaz. Tutulursa filtre bozulur. O yüzden filtre kapağının üzerine etiket yapıştırıp , servis çalışanına hitaben " filtreye dokunma, sakın sökme, hava tutma" diye yazdım.

  14. #14
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tavsiyem orijinal alip kullanin, kafaniz rahat olsun. Fiyatlari uygun zaten. Ikide bir degistirilen parcalar da degil. Performanstan ziyade adamakilli filtreleme yapmasi onemli.



    Filtrenin buyuklugunun de etkisi vardir belki, motorun devrinin de
    Motor devri kısmı ilk etapta akıl karıştırabiliyor. Kendi kıt matematik bilgimi de katarak basit bir hesap yapayım dedim:

    Var sayalım ki 250cc çift silindir bir motosikletiniz var.
    Ortalama 7000 d/dk' da kullanılıyor olsun(start-stop aralığındaki toplam devir ortalaması).
    Motor hacminin devire oranı: 0,0357 bize devir/hava tüketimi hakkında fikir verir.
    Hava filtre değişim aralığına 8.000 km diyelim.
    Hava filtresinden 1.000 km' de geçen hava oranına 35,7 sanal sayı elde ederiz.

    Şimdi ekonomik sınıf düşük hacimli bir otomobil motorunu ele alalım. 1000cc 3 silindir benzinli bir araç olsun.
    Ortalama kullanım devri olarak 2800 d/dk diyelim (start-stop aralığındaki toplam devir ortalaması).
    Motor hacminin devire oranı:0,3571 bize devir/hava tüketimi hakkında fikir verir.
    Hava filtresi değişim aralığına 20.000 km diyelim.
    Hava filtresinden 1.000 km' de geçen hava oranına ise 357,1 sanal sayı elde ederiz.

    Önce durumu eşitleyelim:
    Hacime göre: 250cc X4 =1000 ise;
    Bu mantıkla 250cc 7000d/dk çeviren motora giren hava sanal değeri 35,7 iken, 1000cc 2800 d/dk çeviren otomobil motorundaki sanal hava giriş değeri 357,1 çıkar.
    Hava filtresi değişim aralığı bu mantık ile motosiklette, otomobilin 10.00 katı çıkıyor.

    Ancak otomobilde kullanılan hava filtresinin;
    *Eleman cinsi
    *Toplam alanı
    *Katlanma şekli
    *Ön filtrasyon tipi ve temizleme oranları
    *Toplam alandaki geçirgenlik miktarı

    gibi değerleri çok daha farklı olacaktır. En basiti bir otomobilde ön filtrasyon mutlaka vardır. Bu genellikle ya bir vorteks sistemdir, ve/veya bir çökertme odasıdır. Otomobilde bol kullanım alanı olduğundan, ağırlık çok çok önemli olmadığından bu eklentiler bakım aralıklarını uzatmak adına yapılabilmektedir.

    Oysa motosiklette hafiflik adına bunların hiçbirini kullanmıyoruz. Sık bakıma girdiğinden dolayı da bütün komponentleri ona göre ömürlendiriliyor.

    Bir otomobilin hava filtresini kesip açıp bakarsak toplamda çok ciddi bir alan kapladığını görebiliriz. Oysa motosiklet hava filtreleri özellikle daha ince profilde imal edildiklerinden katlama şekli değişse dahi toplam alanda asla otomobilin filtre oranını tutturamaz. Bu nedenle otomobil ile kıyaslamak çok mantıklı değildir. Lakin;

    Bir hava filtresi asla kilometre baz alınarak değiştirilmemelidir! Hava filtresi:
    1. Kullanıldığı çevrenin tozluluk/kirliliğine göre
    2. Motora takıldığı zaman göz önüne alınarak
    3. Malzeme kalitesine göre
    4. Yaşanan beklenmedik durumlar göz önüne alınarak değiştirilmelidir.

    1. Çevre kirli tozlu ise çabuk tıkanır. Bu durumda kimse km dolmasını beklemez, değiştirmek zorunda kalacaktır.
    2. Motora takıldığı andan itibaren içerisinden hava ve tortu ile nem, hatta bazen de doğrudan yakıt geçecek ve elemanın sertleşip kırılganlaşmasına ve parçalanmasına neden olacaktır. Bu nedenle belirli zaman aralığında, km dolmasa da kontrol edilmesi gerekir.
    3. Malzeme ne tür ve kalitede ise ona göre kirlenecektir. Hiç kirlenmeye filtre kötüdür çünkü toz tutmadan geçiriyordur, çabuk kirlenen ise iyidir çünkü çok toz tutuyordur. Tabi ki bu kaba bir tabir ancak genellemede doğrudur. Filtre elemanı temizlenebilir tipte üretilmiş ise fiziksel hasara uğrayana kadar üretici talimatında belirtildiği şekilde temizlenerek kullanılmaya devam edilebilir.
    4. Motosiklet yan yatarak durmuş, filtreye aşırı yağ bulaşmış, aşırı miktarda suya maruz kalmış hava filtresi yapısı bozulacağından dolayı mutlaka değiştirilmelidir.

    Bu uzun yazının ve lafın kısası:

    Hava filtresi periyodik olarak değiştirilmek zorunda olunan bir parça değildir. Kontrol edilir, gerektiğinde değiştirilir. Motosiklet hava filtresinin diğer filtreler ile kıyaslanması ise çok doğru değildir.

    Matematik hesabı biraz tuhaf veya yanlış gelmiş olabilir. Ancak teknik veriyi kolay anlayabilmek adına yazdığım bir not olarak düşünelim. Teknik bir veri saymayalım
    ...

  15. #15

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    F 650 GS (2005)
    Bir sürü etken var filtrede.

    Hava akış hızı,
    Yüzey alan,
    Kaç mikron
    Beta faktörü
    Filtremin üretildiği malzeme,
    Kullanılan ortam,
    vb.

    Güvendiğiniz kimselerin tavsiyelerine uyun.
    Ya da kullanıcı el kitabına.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)