hocam ekonomi belli. bence hiçbir şey almayın. virajı da almayın. cebinizdeki size kalsın. durum sakat. bu ekonomide viraj bile almak lüks'e kaçıyor bence
hocam ekonomi belli. bence hiçbir şey almayın. virajı da almayın. cebinizdeki size kalsın. durum sakat. bu ekonomide viraj bile almak lüks'e kaçıyor bence
Tail braking neyin bilmem ben, ve yukarıda ki verilen kaynakların bir çoğu ss motorlar ile alakalı, yani her motor o derece yatmaya müsait değil.
Bize zamanında kimse öyle yat, böyle kalk demedi, youtube ta icat olunmamıştı o vakitler.
Çok mu iyi viraj alıyorum, belki hayır, ama bunca yıldır onca virajı sorunsuz geçtiğime göre fena da değilim;
Bir kere hazırlık önemli, viraja henüz gelmeden frenini yap, vitesini düşür, girişte kafa kafayı virajın çıkışına bakmaya başla, ağırlığını hafiften virajın döndüğü tarafa ver, virajın merkezine gelince gazı hafiften belli bir ivme ile açmaya başla ve çık. Tüm bunlara ek olarak, normalde her zaman veya virajı dönemeyeceğini anladığın zamanlarda kontra ver. Durman gerekli ise önce arka firen ile yavaşla motoru dikleştir sonra ön freni kullan.
Rossi mi, O kim ki ya?
yavaş yavaş olacak acele etme. trafikte otobanda deneme sakın. şimdilik normal sürebildiğin kadar sür. zamanla kendiliğinden gelecek. viraj yapıcam diye girersin aman ha.
virajda motor yatırmanın bizim yollarımızda bir sınırı var, zaten pist dışında diz değdirmek ya da fazla yatmak tamamen risk, viraj almanın asıl olayı şu, hız hız hız, ölmemek , sakat kalmamak için her zaman hızını güvenli bir sınırda tutun
viraja girmeden önce hızınızı virajın durumuna(kuru, ıslak, çamurlu, çakıllı, tozlu vs.) göre ayarlamak hayatidir, virajın görmediğiniz kısımları olacağından buradan çıkacak tehlikelere karşı her an hazırlıklı olmak, görünce de ön frene asılmak gibi gereksiz şeylerden uzak durmanız gerekir, burada vites kullanımı önemlidir, vites değiştirmek gerektirmedikçe değiştirilmez, viraja girdiğinizde hızınız neyse( eğer çok hızlı değilseniz ya da aşırı yavaş) o hızla girer, çıkışa yaklaşana kadar da o hızla gitmeniz gerekir, gereksiz yere ani gaz açma kapatmalar arka tekeri dengesizleştireceğinden kaçınmak gerekir, virajın iç tarafına olabildiğince bakılmalıdır, bir tehlike olsa dahi motorun dönüş yönüne bakmak şarttır, dış tarafa bakarsanız sıkıntıya girersiniz, motoru yatırmadan dönüş olmaz ama yatmayı da abartmamak şarttır, birkaç teknik var, motoru kendinizle birlikte yatırarak, motoru fazla yatırmadan kendini yatırarak ya da motoru yatırıp sürücü olabildiğince dik durarak dönüşler, bunların bazıları düşük hızlarda etkilidir, çok deneyim yoksa ve gittiğiniz yolun koşullarından emin olamıyorsanız asla virajda gereksiz bir şey yapmayın, hızınızı makul tutun ve o hızda viraj sonuna gelip, artık virajın bitmek üzer olduğundan emin olduğunuzda kıvamında gazınızı açarak virajdan çıkmanız gerekir, ola ki hızlı girdiniz sizin için yegane yol arka freni kilitlemeden, hızınızı düşürmek ve size tehlikeli gelen virajın dış tarafına bakmamak sadece içeriye yani gideceğiniz yöne bakmak şarttır ve yine belirtiyorum asla ve asla hızınızı ve haddinizi bilmeden viraja girmeyin yoksa başınız derde girer, ben 14 senedir haddimi aşmaya kalktığım olmuştur ve bu kuralları hatırlayarak olayı atlattım, şimdiyse artık haddimi aşmamayı iyi kötü öğrendiğim için motorumun ve kendimin kaldıracağı hızlarda viraja giriyorum. saygılar.
Trafiğe kapalı olup zemini güzel olan bir yerde motoru yatırabildiğin kadar yatırıp antrenman yap, 30-40 la düşürsen bir şey olmaz zaten. ( ekipmanların varsa )
Bunun dışında kendini geliştiremezsin, hem lastiklerin kötüyse hem de ülkemizin yolları belli viraj zor alırsın zaten.
Egitim ya da yol gosteren olmadan kendi limitlerini zorlama, masraf ve saglik riski demek, kapali alanda dahi. Ekipman da ucuz degil. Modern bir motosiklet uzerinde mantik kullanarak dogruyu bulmak zor ve tehlikeli. Motosiklet uzerinde yapacaginiz hareketin sonucunu %99.9 ön goremiyorsaniz hic denemeyin.
Virajlarda gaz kapa gaz ac
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)