Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Disk paslanmaları

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    yasincig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Forza 250 Forza 300 Suzuki DL 650 Forza 250
    Merhaba arkadaşlar bi motosiklet alma arifesindeyim, lakin malum sitede alacağım motosikletin bakıyorum diskleri paslanmış, bu motorun diğer aksamları da paslanma ihtimali nedir, normal bi durum mu bu ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Diskler demirden yapılır. Isı aktarımının en üst düzeyde olması için , içine başka madenler koymazlar yani alaşım oranı düşüktür. Bu yüzden de paslanır. İki fren yaparsan o pasların hepsi gider. Gitmeyen kısımlar da önemli değildir. Zaten inceldikleri zaman değiştirilirler.

  3. #3
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Kullanmadığın zaman, uzun süre yatan motosikletin de otomobilin de fren diski paslanır. Sorun değil. Çelik olsa paslanmaz. Ama o zaman da çelik sert ve pürüzsüz olduğundan sürtünme meydana gelmeyeceği için frenin tutmaz. Diskler bu nedenle çelikten yapılmaz, daha kolay çizilen, aşınan demirden yapılır.

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Bir gun yagmur yagsa, ertesi gun sabaha paslanmis olmasi lazim disklerin. 2-3 frende gider pas.

    Ama arac 6 ay disarida yattiysa bilemiyorum.

  5. #5
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    hayret kimse yazmamış,
    motosiklet diskleri çelikten yapılır,
    sebebi de bu iş için en uygun materyalin çelik olması.
    bu sebepten paslanmaları normaldir, bir kaç fren sonrası dökülürler.
    (aşırı paslanma konu dışıdır)

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı The Dude adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayret kimse yazmamış,
    motosiklet diskleri çelikten yapılır,
    sebebi de bu iş için en uygun materyalin çelik olması.
    bu sebepten paslanmaları normaldir, bir kaç fren sonrası dökülürler.
    (aşırı paslanma konu dışıdır)
    Paslanmaz çelik niye yapmıyorlar acaba?

    Yüksek ısı geçirgenliği ve uygun sürtünme için yüksek karbonlu alaşım kullanıyorlarmış, bu da kolay paslanma demek.

    Araba diskleri dökme demirmiş genelde.

  7. #7
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Fren diskleri genelde lamel grafitli dökme demirden yapılır. Düşük karbonlu çeliğe göre daha yavaş paslanır ama yine de paslanır. Fakat bu büyük bir sorun değil birkaç fren yaptıktan sonra disk tekrar parlamaya başlayacaktır.

    Lamel grafitli dökme demir(gri dökme demir) içindeki iletken grafit sayesinde iyi ısı iletkenliğine sahip oluyor. Bu açıdan bakınca neredeyse en iyi fren malzemesidir.

    Bir metalurji ve malzeme mühendisi olarak bu konuda sorulara açığım...

  8. #8

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren diskleri genelde lamel grafitli dökme demirden yapılır. Düşük karbonlu çeliğe göre daha yavaş paslanır ama yine de paslanır. Fakat bu büyük bir sorun değil birkaç fren yaptıktan sonra disk tekrar parlamaya başlayacaktır.

    Lamel grafitli dökme demir(gri dökme demir) içindeki iletken grafit sayesinde iyi ısı iletkenliğine sahip oluyor. Bu açıdan bakınca neredeyse en iyi fren malzemesidir.

    Bir metalurji ve malzeme mühendisi olarak bu konuda sorulara açığım...
    genelde yarış arabalarında siyah bir malzeme kullanılıyor o nedir
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  9. #9
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    genelde yarış arabalarında siyah bir malzeme kullanılıyor o nedir
    Karbon seramik.(ısı transferi fazladır,hemen soğur,hızlı ısınır,surtunme kaybi yaşanmaz.

  10. #10
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    genelde yarış arabalarında siyah bir malzeme kullanılıyor o nedir
    Karbon-seramik kompozit malzeme. İç kısımları karbon fiber dış kısmı silisyum karbür oluyor galiba. Bu konuda kesin konuşamıyorum çünkü doğrudan üretimini hiç görmedim. Sadece internetten araştırdığım kadarını biliyorum.

  11. #11

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbon seramik.(ısı transferi fazladır,hemen soğur,hızlı ısınır,surtunme kaybi yaşanmaz.
    Teşekkürler bazen bakıyorum akkor olmuş haldeler
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbon-seramik kompozit malzeme. İç kısımları karbon fiber dış kısmı silisyum karbür oluyor galiba. Bu konuda kesin konuşamıyorum çünkü doğrudan üretimini hiç görmedim. Sadece internetten araştırdığım kadarını biliyorum.
    teşekkür ederim
    levend84 bunu beğendi.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren diskleri genelde lamel grafitli dökme demirden yapılır. Düşük karbonlu çeliğe göre daha yavaş paslanır ama yine de paslanır. Fakat bu büyük bir sorun değil birkaç fren yaptıktan sonra disk tekrar parlamaya başlayacaktır.

    Lamel grafitli dökme demir(gri dökme demir) içindeki iletken grafit sayesinde iyi ısı iletkenliğine sahip oluyor. Bu açıdan bakınca neredeyse en iyi fren malzemesidir.

    Bir metalurji ve malzeme mühendisi olarak bu konuda sorulara açığım...
    Motosiklet diskleri, arabadan farklı olarak çelik oluyormuş genelde. Dediğiniz malzeme çeliğe göre daha kırılgan (brittle), ve motosiklet fren diskleri çok daha ince olduğu için. Çeliğin ısı iletimi gri dökme demir kadar iyi değilmiş, ama araç ağırlığı da çok daha düşük olduğu için idare ediyormuş.

    Bu arada, çelik deyince de on yüz bin çeşit var ama, genel olarak yüksek karbonlu çelik daha kolay paslanmıyor mu?

    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler bazen bakıyorum akkor olmuş haldeler
    Karbon kompozit frenler hem hafif, hem de dayanıklı, ancak pahalı ve yüksek sıcaklıkta etkili oluyormuş sadece. O yüzden yağmurda normal disk kullanıyorlarmış. Bir de ısınma turunda frenleri dikkatli kullanıp ısıtıyorlarmış.

    Gerçi bazı üst düzey araçlarda karbon kompozit fren kullanılmaya başlandı, ancak günlük kullanıma uygun hale getirmek için ne gibi değişiklikler yapıldı bilmiyorum.

    Moto GP frenleri piyasaya satılmıyor. Brembo sadece yarış için üretip direk takımlara satıyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)