Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

en güncel emniyet şeridi mevzusu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bildiğim 3 tür işaretleme yapılıyor.

    1. Boya yöntemi. Bunda yükselti farkı yok. Bildiğin boya.
    Kaydırma falan yok bu türlerde.
    2. Beyaz asfalt veya ona benzer malzeme.
    Yükselti farkı var. Yükselti farkının ve malzeme farklarının
    etkisiyle (sanırım malzemelerin sürtünme katsayıları farklı)
    çok hafif kaydırma yapıyor. Elbette yükselti farkıda bir miktar
    etki ediyor. Ama burda beyaz kısmın üstünden giderken kayma yok.
    Beyazdan siyah asfalta geçerken çok hafif bir kayma etkisi var.
    3. Sahil yolunda bahsettiğim bölgede kullanılan beyaz işaretler.
    Yerdeki bu işaretler asfalttan yüksek. Üstü tırtıklı. Arabayla
    geçerken veya yanınızdan bir araba geçerken sesi duyuyorsunuz.
    Fakat üstleri bombeli taş gibi.
    Örneğin ok yönünü boylamasına beyazın üstünden giderseniz resmen
    kaydığını hissediyorsunuz.
    İşaret bitip siyah asfalta inerken aynı 2. tipteki etki oluyor.
    Yazılarda da kayma çok daha az çünkü okta olduğu gibi boydan boya
    beyaz kabartma üzerinde gitme durumu olmuyor. Ama 2 etkisi var.

    Eğer o bölgeden geçerseniz yüksek hızda olmamak kaydıyla yerdeki
    ok üzerinden boydan boya geçerseniz kayma etkisini hissedersiniz.
    Hatta buna belkide motorun kıç atması demek dahan doğru olabilir.

    Yavaş hızda ve çok dikkatli denemenizi öneririm.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:08 ----------



    Muhtemelen yarın sahil yoluna çıkacağım. Dönüşte Yenikapı bölgesinde trafik tıkanıp gıdım gıdım gidiyor.
    Sanırım orada net bir fotoğraf çekebilirim.

    Bu arada ben 40 dan sonra özellikle 50-60 arasındaki hızlarda kaymayı hissediyorum.

    Artık yolu ezberledim. Samatyaya kadar sağdan gidip oklardan uzak kalıyorum.
    Bir iki yerde okun ucundan geçiyorum o kadar.
    Samatyadan sonra Yenikapıya kadarsa sağ şeridin solundan gitmem gerekiyor.
    Yenikapı miting alanı virajında sağ şeridin sağında asfaltta kötü yapılmış tamirat var.
    Ancak bu şekilde oktan ve bozuk yoldan uzak kalabiliyorum.
    yenikapı/Eski balık hali civarıyla Çatladıkapı arasında oklar boyaya dönüşüyor.

    Dönüşteyse Kazlıçeşmeye kadar sağdan geliyorum. Kazlıçeşmeden sonra eski derimoda gelirken
    yol hem sola dönüyor hem bir şerit eksiliyor hemde ortada kayar ok var. dikkat etmek gerekli.

    Derimodu geçer geçmez Büyük yalı önünde yol sağa dönerken yine ortada kayar ok var.
    Üstüne dönüşte sağ şeridin sağında rogar kapakları ve kötü onarılmış veya yapılmış.
    Buradaysa sağ şeridin solundan gitmek gerekiyorki hem dönüş etkisi, hem beyaz ok,
    hemde rogar kapağından uzak kalınabilsin.
    Eskiden IBIS otelden yan yola girerdim. Şimdi girişi çok tehlikeli hale geldi.
    İlerde benzincinin önünden Veliefendi yoluna dönüyorum.
    Sonrasında bu kayma etkisi yapan işaretler yok.

    Belki uzun oldu ama, o yolu kullanacak olanlardan okuyan birinin belkide canını kurtaracak
    bir bilgi olabilir...

    kalın sağlıcakla...
    Yarını bekliyorum. Böyle tehlikeli şeyleri karayollarına bildirin. Bu kadar tehlikeli bir yolda gerçekten yaşamak mucize.
    Benim geçtiğim yollar sizinki kadar tehlikeli değil. O yüzden şikayet etmedim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı patpop adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yarını bekliyorum. Böyle tehlikeli şeyleri karayollarına bildirin. Bu kadar tehlikeli bir yolda gerçekten yaşamak mucize.
    Benim geçtiğim yollar sizinki kadar tehlikeli değil. O yüzden şikayet etmedim.
    Benim memlekette olduğunuza göre orada bu tür problem olmasa da, başka dikkat edilmesi gereken şeyler var.

    Fren ve sinyal lambaları çalışmayan traktörler gibi...

  3. #23
    Fr.Sante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Jet X
    İzlemenizi tavsiye ederim.



    Emniyet şeritleri hakkımız değil. Gösterilen müsamahayı iyi şekilde değerlendirelim. Sıkışık trafikte arabalar 20-30 ile gidiyorsa emniyet şeridinde 100 ile gitmeyin. Ya da sakin gidenleri arkasına geçip sıkıştırmayın. Araba atladığı zaman sanki emniyet şeridi bize ayrılmış yol gibi davranmayalım belki de gerçekten aciliyeti var. Çok görüyorum burası emniyet şeridi diye başkaların uyaranı , kavga edeni o zaman senin ne işin var?
    ufoz ve gurcanozturk bunu beğendiler.

  4. #24
    travel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Şu an yok.
    Alıntı Fr.Sante adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İzlemenizi tavsiye ederim.

    https://www.youtube.com/watch?v=1CgCdIwC6E8

    Emniyet şeritleri hakkımız değil. Gösterilen müsamahayı iyi şekilde değerlendirelim. Sıkışık trafikte arabalar 20-30 ile gidiyorsa emniyet şeridinde 100 ile gitmeyin. Ya da sakin gidenleri arkasına geçip sıkıştırmayın. Araba atladığı zaman sanki emniyet şeridi bize ayrılmış yol gibi davranmayalım belki de gerçekten aciliyeti var. Çok görüyorum burası emniyet şeridi diye başkaların uyaranı , kavga edeni o zaman senin ne işin var?

    Cok haklisin. Kendimden utandim.

    Bundan sonra ben de daha dikkatli olacagim bu konuda

  5. #25
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bildiğim 3 tür işaretleme yapılıyor.

    1. Boya yöntemi. Bunda yükselti farkı yok. Bildiğin boya.
    Kaydırma falan yok bu türlerde.
    2. Beyaz asfalt veya ona benzer malzeme.
    Yükselti farkı var. Yükselti farkının ve malzeme farklarının
    etkisiyle (sanırım malzemelerin sürtünme katsayıları farklı)
    çok hafif kaydırma yapıyor. Elbette yükselti farkıda bir miktar
    etki ediyor. Ama burda beyaz kısmın üstünden giderken kayma yok.
    Beyazdan siyah asfalta geçerken çok hafif bir kayma etkisi var.
    3. Sahil yolunda bahsettiğim bölgede kullanılan beyaz işaretler.
    Yerdeki bu işaretler asfalttan yüksek. Üstü tırtıklı. Arabayla
    geçerken veya yanınızdan bir araba geçerken sesi duyuyorsunuz.
    Fakat üstleri bombeli taş gibi.
    Örneğin ok yönünü boylamasına beyazın üstünden giderseniz resmen
    kaydığını hissediyorsunuz.
    İşaret bitip siyah asfalta inerken aynı 2. tipteki etki oluyor.
    Yazılarda da kayma çok daha az çünkü okta olduğu gibi boydan boya
    beyaz kabartma üzerinde gitme durumu olmuyor. Ama 2 etkisi var.

    Eğer o bölgeden geçerseniz yüksek hızda olmamak kaydıyla yerdeki
    ok üzerinden boydan boya geçerseniz kayma etkisini hissedersiniz.
    Hatta buna belkide motorun kıç atması demek dahan doğru olabilir.

    Yavaş hızda ve çok dikkatli denemenizi öneririm.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:08 ----------



    Muhtemelen yarın sahil yoluna çıkacağım. Dönüşte Yenikapı bölgesinde trafik tıkanıp gıdım gıdım gidiyor.
    Sanırım orada net bir fotoğraf çekebilirim.

    Bu arada ben 40 dan sonra özellikle 50-60 arasındaki hızlarda kaymayı hissediyorum.

    Artık yolu ezberledim. Samatyaya kadar sağdan gidip oklardan uzak kalıyorum.
    Bir iki yerde okun ucundan geçiyorum o kadar.
    Samatyadan sonra Yenikapıya kadarsa sağ şeridin solundan gitmem gerekiyor.
    Yenikapı miting alanı virajında sağ şeridin sağında asfaltta kötü yapılmış tamirat var.
    Ancak bu şekilde oktan ve bozuk yoldan uzak kalabiliyorum.
    yenikapı/Eski balık hali civarıyla Çatladıkapı arasında oklar boyaya dönüşüyor.

    Dönüşteyse Kazlıçeşmeye kadar sağdan geliyorum. Kazlıçeşmeden sonra eski derimoda gelirken
    yol hem sola dönüyor hem bir şerit eksiliyor hemde ortada kayar ok var. dikkat etmek gerekli.

    Derimodu geçer geçmez Büyük yalı önünde yol sağa dönerken yine ortada kayar ok var.
    Üstüne dönüşte sağ şeridin sağında rogar kapakları ve kötü onarılmış veya yapılmış.
    Buradaysa sağ şeridin solundan gitmek gerekiyorki hem dönüş etkisi, hem beyaz ok,
    hemde rogar kapağından uzak kalınabilsin.
    Eskiden IBIS otelden yan yola girerdim. Şimdi girişi çok tehlikeli hale geldi.
    İlerde benzincinin önünden Veliefendi yoluna dönüyorum.
    Sonrasında bu kayma etkisi yapan işaretler yok.

    Belki uzun oldu ama, o yolu kullanacak olanlardan okuyan birinin belkide canını kurtaracak
    bir bilgi olabilir...

    kalın sağlıcakla...
    Pazar günü sahil yolundan Sirkeci'ye feribot iskelesine geçtim. Dediğiniz oklar ve işaretler gerçekten iğrenç. Rahatsızlığı bir yana tehlikeli olabilir dediğiniz gibi. İşin kötüsü oklara dikkat etmeye çalışan biri kaza da yapabilir.

  6. #26

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pazar günü sahil yolundan Sirkeci'ye feribot iskelesine geçtim. Dediğiniz oklar ve işaretler gerçekten iğrenç. Rahatsızlığı bir yana tehlikeli olabilir dediğiniz gibi. İşin kötüsü oklara dikkat etmeye çalışan biri kaza da yapabilir.
    Aynen bu oklara dikkat edeyim derken manyağın birine çarpılabilirsiniz. Dikkatli olmak lazım.
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim memlekette olduğunuza göre orada bu tür problem olmasa da, başka dikkat edilmesi gereken şeyler var.

    Fren ve sinyal lambaları çalışmayan traktörler gibi...
    Doğru diyorsunuz sinyal ve frenleri çalışmayan traktör pek kalmadı. Geçen yılki vize affından sonra çoğu yapıldı ama başka faktörlerde çok manisalımısınız?

    Alıntı Fr.Sante adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İzlemenizi tavsiye ederim.

    https://www.youtube.com/watch?v=1CgCdIwC6E8

    Emniyet şeritleri hakkımız değil. Gösterilen müsamahayı iyi şekilde değerlendirelim. Sıkışık trafikte arabalar 20-30 ile gidiyorsa emniyet şeridinde 100 ile gitmeyin. Ya da sakin gidenleri arkasına geçip sıkıştırmayın. Araba atladığı zaman sanki emniyet şeridi bize ayrılmış yol gibi davranmayalım belki de gerçekten aciliyeti var. Çok görüyorum burası emniyet şeridi diye başkaların uyaranı , kavga edeni o zaman senin ne işin var?
    Çoğu zaman emniyet şeridini ihtiyacım yoksa kullanmam. Genelde sıkıştıran araba vs olursa geçsin diye kullanırım. Birde trafik akışında sollamada zorlanacağımı hissedersem o zaman dikkatlice kullanırım.
    Cezadan çok gerçekten acil işi olan olabilir diye kullanmıyorum.

  7. #27
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı patpop adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...manisalımısınız?
    Evet... Oğuz Boylarından Karasi Beyliğine mensubum...

  8. #28
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Hava epey yağmurlu olduğu için motorsiklet kullanmadım. Bugün arabayla sahil yolunda giderken kısa bir video çektim.

    Yağmur yağıyor, camlar kapalı.
    En sol ve orta şeritteki işaretlerden geçen araçların lastik seslerini son olarakta ben işaretten geçerken lastik sesini duyacaksınız.
    Sanırım ses motorsikletler için ne kadar tehlike arzettiği hakkında bir fikir verecektir.

    Bu arada yol çizgileri boya.
    İşaretler kabartma fayans gibi kaygan.
    Resimde çektim ama elimi oynattığım için çok bulanık.
    Video linki aşağıda...
    https://youtu.be/aiZVmZpnpLU

  9. #29

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Emniyet şeridi her motorlu taşıta yasak buna motosiklet de dahil. Motosikletlere imtiyaz tanındığı için polisler elleşmiyor sağolsunlar. Emniyet şeridini kullanabilirsiniz ben henüz hiç ceza yemedim. Ama arkadan çeken kameralara yakalanırsanız arkanızdan ceza gelebilir. Avrupa yakasında sadece tem otoyolunda istoçtan aşağı inerken arkadan çeken 2 eds mevcut(arka arkaya) geri kalanı önden bakıyor birde gişe geçişlerinde kameralar çift yönlü bakıyor gişelerden geçerken de emniyet şeridini kullanmayın. Anadolu yakasında temdeki gişeler hariç e5 emniyet şeridinde çokca sadece arkadan çeken edsler mevcut onlara da dikkat edin. Anadolu yakasındakilerin çoğu çalışmıyo olabilir ama yine de riske girmeyin derim.
    Ek olarak e5 ve tem de dikkat etmeniz gereken asıl tehlike kameralar değil sağa ayrılan çıkış yolları emniyet şeridinden giderken tali çıkış yolu geçişleri çok tehlikeli soldan gelen arabalar çoğu zaman bodozlama dalış yapıyor. Bu sebeple kaybettiğimiz bir çok motorcu dostumuz var Allah rahmet eğlesin.
    Eğitim mutlaka alın ve araba sürerken ne kadar rahat iseniz motor tepesinde tam tersi bi o kadar hatta en uç derecede dikkatli ve yolu en geniş açıda izliyor olmalısınız. Ben buna matrix etkisi diyorum önümdeki sol orta ve sağ araçların aynalarından şöförleri izlemeye çalışırım. Aralardan geçmeden önce mutlaka seyir eden araçların hızına düşer en müsait zamanda bi anda geçerim. Mümkün mertebe hızlı gel hızlı geç yapmam arabaların arasındaki mesafeninde önemi var tabiki.
    Bu ve benzeri bilgileri eğitim alarak edinmelisiniz. Aramıza hoş geldiniz.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)