Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

6 Aylık Sürede Motora Ne Olur ? Neler Yapmalıyım ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    Merhabalar , erasmus ile yurtdışına yaklaşık 6 aylığına gideceğimden ötürü motoru garajda bırakacağım. Bu süre içerisinde motora ne gibi zararlar gelir ? gelmemesi için neler yapabilirim ? Şimdiden teşekkür ederim her türlü cevap için.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Merhaba, Aküyü söküp eve koy, dönüşte bi yağ bakımı yapıp devam et.
    SlimeDont bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, Aküyü söküp eve koy, dönüşte bi yağ bakımı yapıp devam et.
    Teşekkür ederim cevabınız için belki başka birilerinin aklına bir kaç şay daha gelir diye konu biraz daha aktifte kalsın mümkünse.

  4. #4
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Benzin tortu yapabilir.Depo pas tutabilir o yüzden ya depoyu fullle yada boşalt.Aküyü sök gelice yağ bakımı yap tamam.Ben 4-5 ay garaja çekince böyle yaptım hiç sıkıntı olmadı.
    SlimeDont bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    28 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Şimdilik bir kundial
    Depoyu fulle arkadaşın dediği gibi aküyü eve kaldır bikaç ay sonra bi şarja taktırırsın imkan varsa ayrıca tekerleri yerden kesebiliyorsan orta ayak vs ile iyi olur bide üstünü ört kapalı alan olsa bile
    SlimeDont bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    Tamamdır konu kilitlenebilir. Teşekkürler herkese cevapları için.

  7. #7
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Herşeyden önce yakıt deposunu tamamen doldurup bırakmanızı öneririm. Bu şekilde depo içerisinde korozyon ve paslanmayı engellersiniz.

    Aküyü sökün ve şarj ettirin. Geldiğinizde motosiklete bağlamadan önce tekrar şarj ettirip ondan sonra motosikletinize bağlayın.

    Motosikletinizin ön ve arka diskine kilit, janttan veya şaseden doğrudan zincir ile sağlam bir noktaya kilitleyin.

    Lastik basınçlarınızı 10-15Psi fazla basın, böylelikle lastiklerinizin deformasyonu engellenecektir. Geri geldiğinizde lastik basınçlarını geri düşürmeyi unutmamak için gerekirse bir post it ile gösterge veya depo üzerine not bırakın. İmkanınız varsa motosikletin ön ve arka tekerleklerini havada kalacak şekilde sehpaya alın.

    Motosikletinizin selesinin üzerini streç veya sele kılıfı ile iyice kapatın. Aksi halde geldiğinizde kedilerden ömür boyu nefret edersiniz. Daha sonrasında üzerine örtüp bağlayacağınız brandanın altından girip istemediğiniz bir çok anı bırakacaklardır.

    Motosikletinizin üzerini branda veya sağlam bir naylon ile yere kadar kapatıp özellikle jant ve gövde altından bir iple bağlayın.

    Motosikletiniz mümkün mertebe güvenli, üstü kapalı bir alanda olsun. İmkan varsa çevreden kolay görülebilir şekilde birden fazla açıdan kamera görecek bir noktada olsun.

    Motosikletinizi temiz ve yıkanmış, tamamen kurumuş olarak bırakıp brandalayın. Böylelikle kaporta ve şaseyi de pastan ve çıkması zor lekelerden korumuş olursunuz.

    Motosikletinizi kapatmadan önce ve sonra birkaç açıdan resim almayı ihmal etmeyin.

  8. #8
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    motor ne marka?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)