Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

CBF150 Periyodik bakımları ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco CK 125 ~ 2005
    Merhaba arkadaşlar, uzun uzun düşündüm, 2. el bi cbx 250 alacaktım ama vazgeçtim sıfır motor alacağım, CBF150 ye karar verdim, ay sonu inşallah.

    Ama sıfırdan bu motoru kullanan abilerimden arkadaşlarımdan bi ricam olacak.

    Kaç bin km de bir periyodik bakımları var bu bakımlarda neler yapılıyor ve fiyatları çok mu oluyor bu bakımların ? Çok teşekkür ederim.
    [B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    emre_tnl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul
    ben de cbf 150 yi 2 hafta önce aldım,aldığım yerden "1000 km de bakımı var gelin" dedi oraya gidicem,bakalım ne dicek .daha 700 km de.
    Kahya Motorumu Hazırla Çıkıyorum!

  3. #3
    Rebornx4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul-Altunizade
    Motosikleti
    CF Moto 150nk
    Ahanda sana fiyatları yazıyorum bak Aynen faturalardan:

    1000 km : 22,50 tl
    2500 km : 22,50 tl
    4000 km : 52,52 tl
    6000 km : 22,50 tl ekstra(7200km xenon montajı) : 20 tl
    8000 km : 72,06 tl
    10000 km : 22,50 tl
    12000 km : 52,52 tl
    14000 km : 22,50 tl ekstra(15000km ön fren balataları) : 40 tl
    16000 km : 74,56 tl
    18000 km : 20,00 tl (kışa girdiğim için 10w-40 koydurdum ondan 20tl)
    20000 km : 110,96 tl

    Genel olarak parça fiyatlarını yazarsam eğer en güncel şekli ile :

    Ön dişli : 5,21 tl
    Çekoslavak zincir : 33,90 tl
    Mobil tam sentetik 15w-50 : 19,92 tl
    Mobil yarı sentetik 10w-40 : 16,95 tl
    Hava filtresi : 6,22 tl
    Periyodik bakım işçilik saati : 25 tl
    Buji : 10,34 tl
    Stop Ampülü : 2,12 tl
    Ön fren balatası : 30 tl

    Genel olarak budur arkadaşım. Fiyatlara KDV dahil değildir.

    CBF 150 başlığındada paylaşayim bunu da herkes görsün. Yardımcı olduğumu umuyorum. Bu arada benim motoru alan da yaşadı zaten herşeyi 4 4 lük

  4. #4

    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco CK 125 ~ 2005
    Alıntı Rebornx4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ahanda sana fiyatları yazıyorum bak Aynen faturalardan:

    1000 km : 22,50 tl
    2500 km : 22,50 tl
    4000 km : 52,52 tl
    6000 km : 22,50 tl ekstra(7200km xenon montajı) : 20 tl
    8000 km : 72,06 tl
    10000 km : 22,50 tl
    12000 km : 52,52 tl
    14000 km : 22,50 tl ekstra(15000km ön fren balataları) : 40 tl
    16000 km : 74,56 tl
    18000 km : 20,00 tl (kışa girdiğim için 10w-40 koydurdum ondan 20tl)
    20000 km : 110,96 tl

    Genel olarak parça fiyatlarını yazarsam eğer en güncel şekli ile :

    Ön dişli : 5,21 tl
    Çekoslavak zincir : 33,90 tl
    Mobil tam sentetik 15w-50 : 19,92 tl
    Mobil yarı sentetik 10w-40 : 16,95 tl
    Hava filtresi : 6,22 tl
    Periyodik bakım işçilik saati : 25 tl
    Buji : 10,34 tl
    Stop Ampülü : 2,12 tl
    Ön fren balatası : 30 tl

    Genel olarak budur arkadaşım. Fiyatlara KDV dahil değildir.

    CBF 150 başlığındada paylaşayim bunu da herkes görsün. Yardımcı olduğumu umuyorum. Bu arada benim motoru alan da yaşadı zaten herşeyi 4 4 lük
    Eyvallah hocam çok çok teşekkür ettim.

    Son bi istekte bulunsam ayıp olmazsa, bu bakımlarda neler yapıyorlar, her bakımda ne değişiyor ne takılıyor ne temizleniyor acaba.
    [B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]

  5. #5
    Rebornx4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul-Altunizade
    Motosikleti
    CF Moto 150nk
    Ara bakımlarda ( 2500, 6000, 10000, 14000 gibi ) başka herhangi bir şikayetin yoksa sadece yağ değişimi.

    Ana bakımlarda ise ( 4000, 8000, 12000 gibi ) motorun komple bakımı yapılıyor. Bunlar içinde değişenler fiyat vermiş olduğum şeyler. Buji, hava filtresi, yağ. Mesela benim en son 20000 bakımında zincir ve dişli değişti ondan fiyat yüksekti biraz. Motorda başka bir sorunun varsa mutlaka soyle. Genelde bütün aksamları yağlar benim servisim. Heryere WD-40 muadili birşey sıkar. Zincir gevşemişsse onu gerer. Lastik basınçlarını kontrol eder. 2 bakımda bir ( istiyorsan her ) karbüratorunu mutlaka bi temizlettir malum ülkemiz benzini... ve son olarak parça ve bakım olarak düşünüyorsan cbf gayet uygun bir motordur. 600 cc lik makinalarda bir dişli-zincir setine 500tl bayılacağın zaman ne demek istediğimi anlarsın.

  6. #6

    Üyelik
    31 Mart 2015
    Alıntı Rebornx4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ara bakımlarda ( 2500, 6000, 10000, 14000 gibi ) başka herhangi bir şikayetin yoksa sadece yağ değişimi.

    Ana bakımlarda ise ( 4000, 8000, 12000 gibi ) motorun komple bakımı yapılıyor. Bunlar içinde değişenler fiyat vermiş olduğum şeyler. Buji, hava filtresi, yağ. Mesela benim en son 20000 bakımında zincir ve dişli değişti ondan fiyat yüksekti biraz. Motorda başka bir sorunun varsa mutlaka soyle. Genelde bütün aksamları yağlar benim servisim. Heryere WD-40 muadili birşey sıkar. Zincir gevşemişsse onu gerer. Lastik basınçlarını kontrol eder. 2 bakımda bir ( istiyorsan her ) karbüratorunu mutlaka bi temizlettir malum ülkemiz benzini... ve son olarak parça ve bakım olarak düşünüyorsan cbf gayet uygun bir motordur. 600 cc lik makinalarda bir dişli-zincir setine 500tl bayılacağın zaman ne demek istediğimi anlarsın.
    Hangi servis bu ?

  7. #7
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    bendenizde de 2.5 yıllık 15.000 km'de bir cbf 150 var. şu ana kadar yağ değişimi dışında herhangi bir parça değişimi yapmış değilim.

    fakat netten yaptığım araştırmaya göre 8.000'de buji değiştirmem gerekiyormuş. üstündeki buji nasıl dayandı peki? en kisa zamanda değiştirelim bakalım.

    buji ile beraber hava filtresi de değişecek. onu da ihmal etmeyelim.

    karbüratör temizlenecek.

    fren balataları ne durumda inanın hiçbir bilgim yok. değiştirmeli miyim yoksa devam mı etmeliyim?

    fren ve amortisör yağları ne olacak? muamma!

    zincir iyi duruyor. arada temizliyorum.

    lastikler, üzerinde gelen dandik lastikler fakat hala eskimiş değil.

    TAVSİYE VE TARTIŞMALARA AÇIĞIM. ENGİN TECRÜBENİZDEN İSTİFADE ETMEK İSTİYORUM.

  8. #8
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bendenizde de 2.5 yıllık 15.000 km'de bir cbf 150 var. şu ana kadar yağ değişimi dışında herhangi bir parça değişimi yapmış değilim.

    fakat netten yaptığım araştırmaya göre 8.000'de buji değiştirmem gerekiyormuş. üstündeki buji nasıl dayandı peki? en kisa zamanda değiştirelim bakalım.

    buji ile beraber hava filtresi de değişecek. onu da ihmal etmeyelim.

    karbüratör temizlenecek.

    fren balataları ne durumda inanın hiçbir bilgim yok. değiştirmeli miyim yoksa devam mı etmeliyim?

    fren ve amortisör yağları ne olacak? muamma!

    zincir iyi duruyor. arada temizliyorum.

    lastikler üzerinde gelen dandik lastikler fakat hala eskimiş değil.

    TAVSİYE VE TARTIŞMALARA AÇIĞIM. ENGİN TECRÜBENİZDEN İSTİFADE ETMEK İSTİYORUM.
    Motor eskir ama lastik eskimez cinsten bir malzemeden uretilmis..40.000 km dayanir.Çarık gibidir.

    Karburatoru elletme,aksırma,öksurme varsi orasi ayri.

    Buji ve hava filtresi yenile..bak dalgana..

    Fazlada kurcalatma sagini solunu...calisan sistemi bozdurma...

  9. #9
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor eskir ama lastik eskimez cinsten bir malzemeden uretilmis..40.000 km dayanir.Çarık gibidir.

    Karburatoru elletme,aksırma,öksurme varsi orasi ayri.

    Buji ve hava filtresi yenile..bak dalgana..

    Fazlada kurcalatma sagini solunu...calisan sistemi bozdurma...
    hay ağzın bal yesin be levent. forumun hızır gibi yetişen tek insanısın. emeğine sağlık koca yürekli yiğit.

  10. #10
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    @hokahey

    Buji dayanmayacak bir parça değil 50 bin km yine kullanırsınız ama biraz risklidir. Kucuk cc motosiklet bujileri araba bujileri veya büyük cc motor bujileri kadar dayanıklı olmuyor.
    Ben genelde kitapçığa uyma taraftariyim bujinin durumu iyiyse değiştirmek zorunlu değil ama içim rahat etsin diyorsanız değiştirin 20 lira birşey zaten.
    Fren hidroliğini ne zaman değiştireceginiz yaşadığınız bölgeye göre değişir ama genel olarak 1 seneyi geçmemesi gerekir. Nem oranı yüksek yerlerde 6 ayda bir degismesi onerilebilir.
    Hava filtresini mutlaka kullanım kitapçığında yazan km aralıklarında değiştirin. Yağı da aynı şekilde.

    Motorunuz henüz 15 binde. Karbüratörü hiç ellemeyin gerek yok. 60-70 binde olsa ufak bir temizlik olabilir ama 15 bin çok erken.

    Amortisör yağı her 4 yılda bir diye biliyorum. Daha kısa da olabilir emin değilim.

    Fren balatalarinin etli kısmı duruyorsa değiştirmeye gerek yok. Arka kampana zaten asinma göstergesi olması lazım. Bu bilgiler kullanım kitapçığında yazıyor o kitapçığı ezberleyin.

    Dişli zincir setiniz orijinal ise güçlü bir motor olmadığı için CBF 150 için düzgün kullanımda rahat 35-40bin km gider diye tahmin ediyorum. Daha fazla da olabilir. Debriyaj balatalari da aynı şekilde cbf150 icin 50 bine kadar sorun çıkarmaz.

  11. #11
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @hokahey

    Buji dayanmayacak bir parça değil 50 bin km yine kullanırsınız ama biraz risklidir. Kucuk cc motosiklet bujileri araba bujileri veya büyük cc motor bujileri kadar dayanıklı olmuyor.
    Ben genelde kitapçığa uyma taraftariyim bujinin durumu iyiyse değiştirmek zorunlu değil ama içim rahat etsin diyorsanız değiştirin 20 lira birşey zaten.
    Fren hidroliğini ne zaman değiştireceginiz yaşadığınız bölgeye göre değişir ama genel olarak 1 seneyi geçmemesi gerekir. Nem oranı yüksek yerlerde 6 ayda bir degismesi onerilebilir.
    Hava filtresini mutlaka kullanım kitapçığında yazan km aralıklarında değiştirin. Yağı da aynı şekilde.

    Motorunuz henüz 15 binde. Karbüratörü hiç ellemeyin gerek yok. 60-70 binde olsa ufak bir temizlik olabilir ama 15 bin çok erken.

    Amortisör yağı her 4 yılda bir diye biliyorum. Daha kısa da olabilir emin değilim.

    Fren balatalarinin etli kısmı duruyorsa değiştirmeye gerek yok. Arka kampana zaten asinma göstergesi olması lazım. Bu bilgiler kullanım kitapçığında yazıyor o kitapçığı ezberleyin.

    Dişli zincir setiniz orijinal ise güçlü bir motor olmadığı için CBF 150 için düzgün kullanımda rahat 35-40bin km gider diye tahmin ediyorum. Daha fazla da olabilir. Debriyaj balatalari da aynı şekilde cbf150 icin 50 bine kadar sorun çıkarmaz.
    sağol gardaşım. benim için çok değerli bilgiler verdin. çok teşekkür ederim.

    motor eskiye göre fazla yakmaya başladı. sesi değişti. ilk marşta çalışmıyor. demek ki buji ölmüş. hemen değiştirmem şart oldu.

  12. #12
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XRx
    Ben de 2012 apache rtr 150 sahibiyim. Benzer sıkıntılar yaşıyordum. 15000 km de yağ ve yağ filtresine ilaveten buji, hava filtresi ve fren hidroliğini değiştirdim. Bir de hava ayarı kontrol edildi. Motosikletim daha kolay çalışır hale geldi.Yakıt tüketimi azaldı, performans ufak da olsa arttı. Buji ve hava filtresi değişikliğini önerilen zamanda yapmak önemli

  13. #13
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı Memcoş48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de 2012 apache rtr 150 sahibiyim. Benzer sıkıntılar yaşıyordum. 15000 km de yağ ve yağ filtresine ilaveten buji, hava filtresi ve fren hidroliğini değiştirdim. Bir de hava ayarı kontrol edildi. Motosikletim daha kolay çalışır hale geldi.Yakıt tüketimi azaldı, performans ufak da olsa arttı. Buji ve hava filtresi değişikliğini önerilen zamanda yapmak önemli
    haklisiniz. yakıt sarfiyatı bariz bir şekilde artıyor. geç marş almaya başlıyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)